24 Ώρες του Le Mans: Το Le Mans και πάλι κόκκινο! (+video)
ΑΓΩΝΕΣ24 Ώρες του Le Mans: Το Le Mans και πάλι κόκκινο! (+video)
ΑΓΩΝΕΣΗ επετειακή 100η έκδοση των 24 ωρών του Le Mans επεφύλασσε πάρα πολλές συγκινήσεις. Και στο τέλος της μία ιστορική στιγμή.
Αυτή δεν ήταν άλλη από την κατάκτηση του 24ωρου αγώνα ξανά από την Ferrari έπειτα από 58 ολόκληρα χρόνια! Η 499P των Πιερ Γκουίντι/Καλάντο/Τζιοβινάτσι επικράτησε έπειτα από σκληρή μάχη με το Toyota GR010 των Μπουεμί/Χάρτλι/Χιρακάβα.
WHAT CAR
Αυτή ήταν η πρώτη πραγματικά συγκροτημένη προσπάθεια της Ferrari για να κατακτήσει και πάλι τον φημισμένο αγώνα εδώ και πολύ καιρό. Όλα τα τμήματα της Scuderia συνεργάστηκαν ιδανικά μεταξύ τους αλλά και με την Dallara. Εξάλλου πολλοί από τους μηχανικούς στον αγώνα του Le Mans ήταν από την ομάδα της F1! Το αποτέλεσμα δικαίωσε απόλυτα τους Ιταλούς με την 10η νίκη τους στο circuit de la Sarthe.
Ήδη από τα προκριματικά οι Ferrari έδειξαν ότι είχαν το προβάδισμα έναντι των Toyota. Ωστόσο άλλο το να σημειώνεις τον ταχύτερο γύρο και άλλο να κερδίζεις έναν 24ωρο μαραθώνιο. Παρά ταύτα η Ferrari τα κατάφερε περίφημα σε έναν αγώνα που είχε πολλές ανατροπές αλλά και πολλές αλλαγές καιρικών συνθηκών.
Το πλήρωμα της Ferrari 499P οδήγησε εξαιρετικά ενώ είχε και την πρωτοπορία για το μεγαλύτερο χρονικό διάστημα. Από την άλλη το Toyota #8 απέδειξε ότι μπορούσε να ανταγωνιστεί την Ferrari μέχρι και το τέλος. Όμως το λάθος του Χιρακάβα μιάμιση ώρα πριν τη λήξη επέφερε ισχυρό πλήγμα στις ελπίδες των Ιαπώνων για μία 6η συνεχόμενη νίκη στο Le Mans.
Πρώτο σκέλος
1η ώρα: Η εκκίνηση του αγώνα δίνεται με τμήμα της πίστας ελαφρώς βρεγμένο από βροχή που έχει προηγηθεί. Οι Ferrari 499P είναι στο 1-2 μόλις ο Λεμπρόν Τζέιμς κυματίζει την γαλλική σημαία. Ωστόσο το Toyota #8 με τον Μπουέμι πίσω από το τιμόνι, δείχνει αμέσως την ταχύτητά του. Ήδη από τον πρώτο γύρο περνάει τις Ferrari και κλείνει την ώρα επικεφαλής, 4,6 δευτερόλεπτα μπροστά από την Ferrari#51. O Έιτκεν χάνει τον έλεγχο της Cadillac του στο πρώτο σικέιν της πίστας και προκαλεί αυτοκίνητο ασφαλείας.
2η ώρα: Η Cadillac #2 κλείνει την ώρα επικεφαλής. Ωστόσο το πλεονέκτημα είναι ακόμη με τα δύο Toyota GR010, τα οποία έχουν το έλεγχο του αγώνα. Παράλληλα οι Ferrari 499P αρχίζουν να απειλούνται και από τα Peugeot. Περισσότερες έξοδοι και ατυχήματα προκαλούν πολλές αργές ζώνες κατά μήκος της διαδρομής.
3η ώρα: Η Ferrari #50 κλείνει την τρίτη ώρα στην πρωτοπορία. Αρχίζει να βρέχει στην πίστα με αποτέλεσμα να δημιουργηθεί χάος. Εν τέλει βγαίνει το αυτοκίνητο ασφαλείας.
4η ώρα: Υπό δύσκολες συνθήκες το Peugeot #94 περνάει την Ferrari #50 και ανεβαίνει πρώτο. Όμως τα πράγματα δεν πηγαίνουν το ίδιο καλά, όμως, για το Peugeot #93 που έχει έξοδο.
5η ώρα: Η Porsche της JOTA παίρνει προσωρινά την πρωτοπορία. Ωστόσο ο οδηγός της, Γιε, έκανε λάθος στις στροφές που… φέρουν το όνομα της Porsche με αποτέλεσμα οι Ferrari να περάσουν στο 1-2.
6η ώρα: Η Porsche #75 κλείνει την ώρα στην πρωτοπορία καθώς ο αγώνας μπαίνει στο βραδινό τους σκέλος. Αλλά οι Ferrari και τα Peugeot είναι σε απόσταση βολής. Αντιθέτως τα Toyota έχουν χάσει χρόνο λόγω καθυστερημένης αλλαγής ελαστικών από βρόχινα σε slicks.
Βραδινό σκέλος
7η ώρα: Στην κορυφή είναι η Ferrari #51. Εντούτοις δεν μπορεί να αποσπάσει μεγάλη διαφορά από τα Toyota και τα Peugeot που την καταδιώκουν.
8η ώρα: Το Peugeot #94 περνάει και πάλι πρώτο έπειτα από λάθος του Πιερ Γκουίντι με την Ferrari #51. Ωστόσο τα μεγάλα νέα αφορούν στην εγκατάλειψη του Toyota #7 έπειτα από εμπλοκή του σε ατύχημα στην ευθεία Mulsanne. Πρόβλημα με το υβριδικό σύστημα αντιμετωπίζει και η Ferrari #50 με αποτέλεσμα να χάσει πολύ χρόνο στα pits.
9η ώρα: Στην πρώτη θέση παραμένει το Peugeot #94. Πλέον μόνο η Ferrari #51 και το Toyota #8 μπορούν να το απειλήσουν.
10η ώρα: Το Peugeot παραμένει πρώτο, ενώ η κούραση και η περιορισμένη ορατότητα τη νύχτα προκαλεί αρκετές εξόδους σε αγωνιστικά μικρότερων κατηγοριών.
11η ώρα: Καμία αλλαγή στην κορυφή, με τις Cadillac #2 και #3 να κάνουν πολύ σταθερούς αγώνες.
12η ώρα: Ο Μενέζες κάνει λάθος ενώ προηγείται με το Peugeot και έχει δυνατή επαφή με τον τοίχο. Επιστρέφει στα pits αλλά έχει χάσει πάρα πολύ χρόνο. Κατά συνέπεια η Ferrari #51 περνάει μπροστά.
13η ώρα: Η Ferrari #51 και το Toyota #8 μάχονται σκληρά για την πρώτη θέση. Η ώρα θα κλείσει με το Toyota επικεφαλής.
14η ώρα: Εξαιρετικό stint από το Toyota #8. Ωστόσο η Ferrari παραμένει κοντά.
Τελικό σκέλος
15η ώρα: Κι άλλες έξοδοι σε μικρότερες κατηγορίες. Το Toyota #8 παραμένει πρώτο.
16η ώρα: Ferrari και Toyota κάνουν μαζί pit-stop με τους Ιταλούς να τα καταφέρνουν καλύτερα. Η 499P βγαίνει στην πρωτοπορία.
17η ώρα: Η μάχη συνεχίζεται ανάμεσα στην 499P και το GR010. Υπάρχουν αρκετές αλλαγές στην πρωτοπορία είτε με προσπέρασμα στην πίστα είτε λόγω pit-stop. Ωστόσο σε κάθε μία από τις επόμενες ώρες η Ferrari θα φτάνει στο checkpoint πρώτη.
18η ώρα: Η Ferrari #50 σημειώνει τον ταχύτερο γύρο. Εντούτοις βρίσκεται πολύ πίσω για να απειλήσει τους δύο πρώτους.
19η ώρα: Πρόβλημα σε pit-stop της Ferrari #51. Η 499P δεν μπορούσε να πάρει μπροστά και ο Μπουέμι με το Toyota #8 πέρασε προσωρινά πρώτος. Σύντομα, όμως, ο Πιερ Γκουίντι θα τον προσπερνούσε στην πίστα.
20η ώρα: Η Ferrari είναι πάντα πρώτη με το Toyota όμως πολύ κοντά. Ο σταρ του Χόλιγουντ, Μάικλ Φασμπέντερ που συμμετέχει επίσης στον αγώνα κάνει λάθος και έχει επαφή με τον τοίχο.
21η ώρα: Καμία αλλαγή στην κορυφή. Όμως η διαφορά των δύο πρωτοπόρων δεν ξεπερνά τα 15 δευτερόλεπτα.
22η ώρα: Μάχη στρατηγικής με τον Τζιοβινάτσι να οδηγεί την Ferrari και τον Χάρτλει να παραδίδει στον Χιρακάβα έπειτα από ένα εκπληκτικό stint της Toyota.
23η ώρα: Ο Ιάπωνας οδηγός της Toyota κάνει λάθος και έχει σύγκρουση η οποία κοστίζει σχεδόν έναν γύρο στο GR010 #8. Έτσι η Ferrari #51 αποκτά άνετο προβάδισμα άνω των τριών λεπτών.
24η ώρα: Η Ferrari #51 κράτησε την πρωτοπορία μέχρι τέλους και πήρε μία ιστορική νίκη στο Le Mans! Δεύτερο το Toyota #8 ενώ στην τρίτη θέση τερμάτισε η Cadillac #2. Στην κατηγορία LMP2 η μικρή ομάδα Inter Europol πέτυχε μία ανέλπιστη νίκη με την ORECA #34 των Σμιτσόφσκι/Κόστα/Σέρερ. Τέλος στην τελευταία εμφάνιση αυτοκινήτων κατηγορίας GTE στο Le Mans η Corvette επικράτησε με τους Κάτσμπουργκ/Βαρόνε/Κίτινγκ.
Η πρώτη δεκάδα της γενικής κατάταξης
Θέση | # | Κατηγορία | Ομάδα | Οδηγοί | Αυτοκίνητο | Γύροι | Διαφορά | Στάσεις |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 51 | Hypercar H | FERRARI AF CORSE | PIER GUIDI Alessandro, CALADO James, GIOVINAZZI Antonio |
Ferrari 499P
|
342 | – | 30 |
2 | 8 | Hypercar H | TOYOTA GAZOO RACING | BUEMI Sébastien, HARTLEY Brendon, HIRAKAWA Ryo |
Toyota GR010 HYBRID
|
342 | 1:21.793 | 31 |
3 | 2 | Hypercar H | CADILLAC RACING | BAMBER Earl, LYNN Alex, WESTBROOK Richard |
Cadillac V-Series.R
|
341 | 2:18.917 | 29 |
4 | 3 | Hypercar H | CADILLAC RACING | BOURDAIS Sébastien, VAN DER ZANDE Renger, DIXON Scott |
Cadillac V-Series.R
|
340 | 2 laps | 30 |
5 | 50 | Hypercar H | FERRARI AF CORSE | FUOCO Antonio, MOLINA Miguel, NIELSEN Nicklas |
Ferrari 499P
|
337 | 5 laps | 31 |
6 | 708 | Hypercar | GLICKENHAUS RACING | DUMAS Romain, BRISCOE Ryan, PLA Olivier |
Glickenhaus 007
|
335 | 7 laps | 30 |
7 | 709 | Hypercar | GLICKENHAUS RACING | MAILLEUX Franck, BERTHON Nathanaël, GUTIERREZ Esteban |
Glickenhaus 007
|
333 | 9 laps | 33 |
8 | 93 | Hypercar H | PEUGEOT TOTALENERGIES | DI RESTA Paul, JENSEN Mikkel, VERGNE Jean-Éric |
Peugeot 9X8
|
330 | 12 laps | 31 |
9 | 5 | Hypercar H | PORSCHE PENSKE MOTORSPORT | CAMERON Dane, CHRISTENSEN Michael, MAKOWIECKI Frédéric |
Porsche 963
|
329 | 13 laps | 31 |
10 | 34 | LM P2 | INTER EUROPOL COMPETITION | SMIECHOWSKI Jakub, COSTA Albert, SCHERER Fabio |
Oreca 07 – Gibson
|
328 | 14 laps | 34 |
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Ferrari WEC: Το come back στους αγώνες αντοχής
24 Ώρες του Le Mans: Δραματική εκκίνηση με δύο ατυχήματα (+video)
24 Ώρες του Le Mans: Ferrari εναντίον Toyota (+video)