Live Κίνηση
Περισσότερα
FORMULA 1

Rewind: Grand Prix Σαουδικής Αραβίας 2021

Ελλάδα 3:36
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Rewind: Grand Prix Σαουδικής Αραβίας 2021

FORMULA 1

Rewind: Grand Prix Σαουδικής Αραβίας 2021

FORMULA 1

Ποιος μπορεί να ξεχάσει άραγε τον περσινό αγώνα στην Jeddah; Η εντυπωσιακή πίστα της Σαουδικής Αραβίας μας επιφύλαξε έναν από τους πιο δραματικούς αγώνες της σεζόν. Αποκορύφωμα, η τιτανομαχία Verstappen-Hamilton.

Advertisement
Advertisement

Φτάνοντας στα παράλια της Ερυθράς θάλασσας για τον προτελευταίο αγώνα της σεζόν, οι τροχιές των Verstappen-Hamilton είχαν αρχίσει να συγκλίνουν επικίνδυνα. Ο νεαρός Ολλανδός βρισκόταν σε θέση άμυνας μετά το Grand Prix του Μεξικού, προσπαθώντας να διαφυλάξει την πρωτοπορία στο πρωτάθλημα.

Από την άλλη, ο Lewis Hamilton χάρη στις αναβαθμίσεις της Mercedes είχε, πλέον, στα χέρια του ένα μονοθέσιο αρκετά ταχύτερο από την Red Bull. Ιδίως σε ρυθμίσεις αγώνα. Ήταν μία ισορροπία τρόμου στην οποίαν κανείς από τους δύο δεν μπορούσε -και δεν ήθελε- να αφήσει το γκάζι.

Κοντά κι όμως μακριά

Τα όπλα που είχε στη διάθεσή του ο Verstappen δεν ήταν και πάρα πολλά. Το σημαντικότερο όλων, η ταχύτητά του στις κατατακτήριες δοκιμές. Οι qualifying γύροι του Ολλανδού ήταν χάρμα ιδέσθαι εδώ και χρόνια. Το 2021, όμως, ο Max είχε πάει το πράγμα σε άλλο επίπεδο. Οι γύροι Q3 που είχε κάνει σε Γαλλία, Βέλγιο και ΗΠΑ θα μπορούσαν να χαρακτηριστούν συλλεκτικοί.

Advertisement
Advertisement

Ωστόσο, εκείνος ο τελευταίος γύρος της Jeddah –εφόσον ολοκληρωνόταν- θα είχε οπωσδήποτε τη θέση του στην κατηγορία των «θεϊκών» επιδόσεων. Το πέρασμα του με τέρμα γκάζι από τις στροφές 5-6-7-8 (ο μόνος που το πέτυχε εκείνη τη μέρα) ήταν απλώς συγκλονιστικό. Εξίσου απίστευτη ήταν η ταχύτητά διέλευσής του (όπως και του Leclerc) από τις στροφές 22-23-24, 10 χλμ/ώρα μεγαλύτερη από του Hamilton. Όμως, θα τα πετούσε όλα στον κάλαθο των αχρήστων με το μπλοκάρισμα στην στροφή 27.

Έτσι, ο Verstappen είχε χάσει την ευκαιρία να βρίσκεται μπροστά πριν σβήσουν τα κόκκινα φώτα. Οι Mercedes θα ξεκινούσαν στο 1-2 και με τον Bottas να βρίσκεται πίσω από τον Hamilton, τα πράγματα έμοιαζαν αρκετά δύσκολα. Η πρώτη εκκίνηση λειτούργησε προς όφελος του Hamilton. Έστριψε άνετα πρώτος, την στιγμή που ο Verstappen είχε παγιδευτεί πίσω από την άλλη W12, του Bottas. Η Jeddah, όμως, επιφύλασσε πολλές εκπλήξεις εκείνη την ημέρα.

Χωρίς έλεος

Advertisement

Αρχικά, ήταν η έξοδος του Mick Schumacher που προκάλεσε εν τέλει την πρώτη κόκκινη σημαία ευνοώντας τον Verstappen. Οι Mercedes είχαν κάνει pit-stop υπό καθεστώς Safety Car (με τον Bottas να καθυστερεί εμφανώς τον Verstappen πριν μπει στα pits) ενώ η Red Bull είχε μείνει στην πίστα. Κατά συνέπεια, ο Max θα βρισκόταν πρώτος στην επανεκκίνηση και με φρέσκα ελαστικά. Όμως, η εκπληκτική εκκίνηση του Hamilton ανέτρεψε τις ισορροπίες.

Ο Βρετανός είχε περάσει μπροστά πριν το φρενάρισμα για την πρώτη στροφή. Εκεί θα γινόταν εμφανής (για όσους δεν είχαν καταλάβει ήδη) η “no prisoners” προσέγγιση του Verstappen. Ο οδηγός της Red Bull πασχίζοντας να κρατηθεί μπροστά, θα έβγαινε εκτός πίστας κόβοντας ταυτόχρονα και τον δρόμο του Hamilton. Έτσι, ο Lewis θα έπεφτε πίσω και από τον Ocon, πριν βγει και δεύτερη κόκκινη σημαία.

Advertisement

Όπως αναμενόταν ο Ολλανδός θα τιμωρούταν για την κίνηση αυτή εκκινώντας λίγο αργότερα τρίτος, πίσω από τους Ocon-Hamilton. Η Red Bull τα έπαιξε όλα για όλα φορώντας του την medium γόμα την στιγμή που ο Hamilton είχε την hard. Ήταν, πια, η σειρά του Max για μια εκπληκτική –αυτή τη φορά και καθαρή- εκκίνηση ώστε να βρεθεί στην πρωτοπορία λίγες στροφές μετά. Με τον Hamilton να απαλλάσσεται σύντομα από τον Ocon το σκηνικό είχε στηθεί για ένα ακόμη επεισόδιο της τιτανομαχίας.

Αυτό που ακολούθησε, ήταν ένα ανελέητο κυνηγητό του Hamilton στον Verstappen. Ο Βρετανός τα έδινε όλα για όλα προσπαθώντας να κάμψει τη λυσσαλέα άμυνα του αντιπάλου του. Στον 37ο γύρο θα είχε την ευκαιρία του μετά τη λήξη του.. νιοστού VSC. Ο Hamilton έκανε το τέλειο φρενάρισμα πριν την 1 όντας ήδη μπροστά. Ο Verstappen, σε αυτό το σημείο θα έκανε ότι και στην πρώτη επανεκκίνηση μη αποδεχόμενος την ήττα. Φυσικά, αυτό ήταν εντελώς παράτυπο και δικαίως του δόθηκε η εντολή να παραχωρήσει την θέση στον Hamilton.

Advertisement

Συγκλονιστικό φινάλε

Και οδηγούμαστε σε μία από τις πιο εμβληματικές εικόνες του περσινού πρωταθλήματος. Εκείνη των δύο μονομάχων να συγκρούονται όχι επειδή δεν άφηνε κάποιος από τους δύο το γκάζι, αλλά ακριβώς επειδή δεν ήθελαν να το πατήσουν! Ο μεν Verstappen για να δώσει πίσω την θέση στον Hamilton σε στρατηγικά επωφελές σημείο. Ο δε Hamilton επειδή αγωνίζεται στην F1 από το 2007 και έχει δει πάρα πολλά ώστε να «φάει» τέτοιο παραμύθι· ακόμη και εάν ο αντίπαλός του λέγεται Max Verstappen.

Επειδή όσα πρωταθλήματα κι αν έχει ο Hamilton, θα αγωνίζεται πάντα σαν να είναι η πρώτη του χρονιά στην F1. Με το ίδιο πάθος. Την ίδια δίψα για επιτυχία. Θα κατάφερνε να επικρατήσει τελικά, με μία από τις μεγαλύτερες εμφανίσεις τις καριέρας του.

Οι αντιδράσεις ήταν πολλές μετά το τέλος του αγώνα. Πολλοί καταδίκασαν –και σωστά- την υπερβολική επιθετικότητα του Verstappen. Άλλοι, θεώρησαν ότι η Formula 1 έχασε από τα όσα συνέβησαν στην Σαουδική Αραβία. Προσωπικά διαφωνώ με το τελευταίο. Δεν βλέπω πώς μπορεί να έχασε το σπορ από μια τέτοια μονομαχία.

Δύο κορυφαίοι οδηγοί να τα δίνουν όλα για 50 γύρους. Να χρησιμοποιούν κάθε τέχνασμα στο ρεπερτόριό τους, κάθε ικμάδα μαχητικότητας ώστε να επικρατήσουν. Να μην υποχωρούν ακόμη και όταν μία πιθανή εγκατάλειψη μπορεί να σημάνει το τέλος του πρωταθλήματος για τον έναν από τους δύο. Και να κρατούν εκατομμύρια φίλους του σπορ σε τεράστια αγωνία μέχρι να πέσει η καρό σημαία.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
F1 GP Μπαχρέιν: Η προετοιμασία ανταμείβει
F1: Τι περιμένουμε στο GP της Σαουδικής Αραβίας;
Rewind: Grand Prix Μπαχρέιν 2014