Menu
Τιμές αυτοκινήτων | Live η κίνηση Τιμές Καυσίμων | newsAUTOChoice

FORMULA 1

F1 GP Μπαχρέιν: Η προετοιμασία ανταμείβει

  • Κωνσταντίνος Ελευθεριάδης (ke@newsauto.gr)

Η καρό σημαία στο Μπαχρέιν μπορεί να έχει πέσει αλλά τα όσα διαδραματίστηκαν εκεί θα εξακολουθήσουν να μας απασχολούν για αρκετούς αγώνες ακόμη. Ιδού τα κυριότερα σημεία πλοκής που αποκαλύφθηκαν στο Sakhir.

Αρχικά, θα πρέπει να κοιτάξουμε το κατά πόσον λειτούργησαν οι νέοι κανονισμοί. Σίγουρα, το Sakhir ήταν πάντα μία πίστα που ευνοούσε τις παρατεταμένες μάχες μονοθεσίων που βρίσκονταν κοντά σε απόδοση. Ήταν, όμως, εμφανές ήδη από το πρώτο μισό του χθεσινού αγώνα πώς τα μονοθέσια μπορούσαν πιο εύκολα να πλησιάσουν μεταξύ τους σε υψηλές ταχύτητες.

Το είδαμε σε πολλές περιπτώσεις, με κυριότερες εκείνες των SainzHamilton πριν το πρώτο pitstop και LeclercVerstappen μετά από αυτό. Αυτή η πολυτέλεια, όμως, ήρθε με ένα τίμημα. Την αυξημένη καταπόνηση σε ελαστικά και εμπρός φρένα. Η φθορά των ελαστικών στην W13 ήταν δραματική μετά από λίγους γύρους στην σκιά της F1-75, ενώ και ο Verstappen ήταν αναγκασμένος να κάνει διαχείριση ελαστικών και φρένων από νωρίς.

Οπωσδήποτε, η πίστα του Μπαχρέιν ήταν ανέκαθεν «λαστιχοφάγος». Αλλά υπήρξαν και άλλοι παράγοντες που ανάγκασαν τους οδηγούς να κινούνται πολύ πιο αργά από όσο θα μπορούσαν. Το αυξημένο αεροδυναμικό φορτίο, το επιπλέον βάρος των μονοθεσίων και οι σκληρότερες αναρτήσεις ήταν οι κυριότεροι.

Δεν θα πρέπει να παραβλέψουμε επίσης την χαμηλότερη επιτρεπτή θερμοκρασία λειτουργίας των ηλεκτρικών κουβερτών. Αυτό σημαίνει ότι μετά το pit-stop, τα ελαστικά αργούν να έρθουν στο optimum, αναγκάζοντας τους οδηγούς να κινούνται προσεκτικά κατά τον γύρο εξόδου. Προσθέστε στα παραπάνω και την δυνατότητα παραμονής για περισσότερη ώρα πίσω από το προπορευόμενο μονοθέσιο και θα έχετε την δύσκολη εξίσωση που πρέπει να λύσουν ομάδες και οδηγοί στα ερχόμενα Grand Prix.

Πλεονέκτημα Ferrari

Η ομάδα που φάνηκε καλύτερα προετοιμασμένη για την φετινή πρόκληση δεν ήταν άλλη από την Ferrari. Η Scuderia βρέθηκε σε αυτήν τη θέση κυρίως λόγω της τιμωρίας που της είχε επιβληθεί πριν από δύο χρόνια. Αναγκασμένη να κινείται στο μέσον της κατάταξης, προτίμησε να στρέψει πόρους και ώρες εξέλιξης προς τη νέα γενιά αυτοκινήτων νωρίτερα από ότι οι υπόλοιποι.

Η επιλογή φαίνεται να δικαιώνεται με την F1-75 να αποδεικνύεται ένα μονοθέσιο όχι μόνο εξαιρετικά ισορροπημένο αλλά και ταχύ. Η αεροδυναμική επεξεργασία της Ferrari αποδεικνύεται εξαιρετική ενώ και η μονάδα ισχύος πρέπει να είναι η κορυφαία στο grid αυτήν την στιγμή. Αυτό καταδεικνύει και η άνοδος των Haas και Alfa Romeo που βρέθηκαν στην κορυφή του midfield χθες.

Ο Leclerc είχε τον αγώνα υπό έλεγχο στο μεγαλύτερο μέρος του. Εξαίρεση αποτέλεσαν οι τρεις γύροι μετά το πρώτο pit stop όταν και είχε την συγκλονιστική του μονομαχία με τον Verstappen. Αλλά όπως και το Σάββατο, ο Μονεγάσκος στάθηκε στο ύψος των περιστάσεων. Από την άλλη, ο ομόσταβλος του Carlos Sainz έδειξε να δυσκολεύεται αρκετά να εξάγει το μέγιστο από το ίδιο μονοθέσιο. Ιδιαίτερα στα αρχικά στάδια του αγώνα, με πλήρες φορτίο καυσίμου. Μένει να φανεί αν αυτή η εμφάνιση του Ισπανού θα είναι η εξαίρεση ή ο κανόνας για φέτος.

Οι παρενέργειες του 2021

Και ερχόμαστε στους δύο μεγάλους πρωταγωνιστές της περσινής σεζόν, Red Bull και Mercedes. Η μέχρις εσχάτων μάχη που είχαν το 2021 δεν μπορούσε να μην τους επηρεάσει και στην αρχή της φετινής σεζόν. Για την Mercedes τα προβλήματα ήταν εμφανή ήδη από τις χειμερινές δοκιμές. Έντονη ταλάντωση στο μονοθέσιό της και δυσκολία στην εκμετάλλευση των νέων Pirelli. Επιπρόσθετα, μια μονάδα ισχύος που φαίνεται για την ώρα να χάνει έδαφος, αν συνυπολογίσουμε τις μέτριες εμφανίσεις των Aston Martin και Williams.

Η πρωταθλήτρια του 21 έφερε νωρίς κάποιες μεγάλες αναβαθμίσεις κυρίως σε ψυγεία και εμπρός πτέρυγα. Καθώς φαίνεται, όμως, χρειάζεται χρόνος ακόμη ώστε αυτές να δουλέψουν σωστά. Το πόσο σύντομα θα καταφέρει να το επιτύχει αυτό η Mercedes θα κρίνει και την γενικότερη στρατηγική της για φέτος.

Από την άλλη τα προβλήματα της Red Bull είναι διαφορετικής φύσεως. Η αυστριακή ομάδα ακολούθησε ένα πολύ πιο επιθετικό πρόγραμμα εξέλιξης για την RB18 ώστε να προλάβει το τρένο του 2022. Εκ του αποτελέσματος φαίνεται ότι πέτυχε να φτιάξει ένα ανταγωνιστικό μονοθέσιο, πολύ κοντά σε εκείνο της Ferrari. Το μεγάλο ζήτημα για την Red Bull, όμως, είναι η αξιοπιστία.

Καθώς δεν είχε προλάβει να κάνει αρκετές προσομοιώσεις αγώνα σε Βαρκελώνη και Μπαχρέιν, ξεκίνησε το πρωτάθλημα έχοντας μόνο θεωρητικές προβλέψεις σε κάποιες πτυχές του μονοθεσίου της. Αυτό θα το πλήρωνε. Ο Verstappen αντιμετώπισε από την αρχή προβλήματα με τα φρένα στο Sakhir, ενώ στη διάρκεια του αγώνα θα έχανε και την υποβοήθηση στο τιμόνι.

Η χαριστική βολή, όμως, στις δύο RB18 θα δινόταν από την τροφοδοσία καυσίμου. Το χρονικό σημείο στο οποίο συνέβη αυτό, μάλιστα, καταδεικνύει ότι η καταπόνηση αυτή του συστήματος δεν είχε προβλεφθεί. Η λογική λέει ότι θα είναι πιο εύκολο για την Red Bull να βρει αξιοπιστία παρά για την Mercedes απόδοση. Τελικός κριτής, όμως, θα είναι η πίστα.

Το μέσον της κατάταξης

Στην Βαρκελώνη η McLaren είχε προβάλλει ως η de facto ηγέτιδα του midfield. Έμοιαζε να βρίσκεται, μάλιστα, πολύ κοντά ακόμη και στην Mercedes. Ωστόσο, οι δοκιμές του Μπαχρέιν θα προσγείωναν απότομα τους ανθρώπους της. Οι θερμοκρασίες στα εμπρός φρένα ήταν εκτός ελέγχου και αυτό φάνηκε σύντομα πώς οφειλόταν σε γενικότερο σχεδιαστικό λάθος στην MCL36.

Έτσι και το αγωνιστικό τριήμερο για τους NorrisRicciardo εξελίχθηκε σε εφιάλτη, με τους δύο οδηγούς να βολοδέρνουν στις πίσω θέσεις της κατάταξης. Ίσως σε άλλου τύπου σιρκουί η McLaren να αποδώσει καλύτερα. Μάλλον, όμως, θα πρέπει να περιμένουμε το πρώτο μεγάλο upgrade για να δούμε κάποια εμφανή άνοδο στην απόδοση της MCL36.

Συνεπώς, την πρωτοκαθεδρία στο μέσον της κατάταξης έχουν για την ώρα οι Haas και Alfa Romeo, με την αμερικανική ομάδα μάλλον να προηγείται ελαφρώς. Οι Alfa ήταν εξαιρετικές το Σάββατο, κυρίως με τον Bottas. Όμως και τα δύο μονοθέσια αντιμετώπισαν πρόβλημα με τους συμπλέκτες στην εκκίνηση και αυτό τους στέρησε κάτι καλύτερο από την 6η και 10η θέση τερματισμού.

Από την άλλη, επική ήταν η ανάκαμψη της Haas όπως και η επανεμφάνιση του Kevin Magnussen. Ο Δανός είχε έναν εξαιρετικό αγώνα και τα δύο λάθη που έκανε στην αρχή οφείλονταν μάλλον σε έλλειψη χιλιομέτρων με τα νέας γενιάς μονοθέσια. Πολύ καλό αγώνα έκανε και ο Mick Schumacher. Χωρίς την επαφή του με τον Ocon, πιθανότατα, θα έπαιρνε τους πρώτους του βαθμούς στην F1.

Πηγαίνοντας στην Σαουδική Αραβία την επόμενη Κυριακή θα έχουμε μια πιο ολοκληρωμένη εικόνα για τις δυνατότητες του κάθε μονοθεσίου. Η Jeddah είναι ένα σιρκουί αρκετά διαφορετικό από το Sakhir. Αν κρίνουμε, όμως, από τον περσινό συγκλονιστικό αγώνα, οι μάχες αναμένονται και πάλι συναρπαστικές

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Ο Leclerc δεν άφησε το γκάζι!
F1 2022: 15 ρεκόρ έτοιμα να σπάσουν
F1 GP Μπαχρέιν: Κυριαρχία Ferrari!

Δείτε ΟΛΕΣ τις τελευταίες ειδήσεις τη στιγμή που συμβαίνουν στο newsauto