Live Κίνηση
Περισσότερα
VOLVO 2021

Volvo XC40 Recharge: Σε ρόλο πρωταγωνιστή με plug-in hybrid και αμιγώς ηλεκτρική έκδοση

Ελλάδα 10:43
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Volvo XC40 Recharge: Σε ρόλο πρωταγωνιστή με plug-in hybrid και αμιγώς ηλεκτρική έκδοση

VOLVO 2021

Volvo XC40 Recharge: Σε ρόλο πρωταγωνιστή με plug-in hybrid και αμιγώς ηλεκτρική έκδοση

VOLVO 2021

O δρόμος της Volvo προς τον πλήρη εξηλεκτρισμό της γκάμας της περνά μέσα τόσο από την Plug-in υβριδική τεχνολογία όσο και από την καθαρή ηλεκτροκίνηση. Και στο XC40 Recharge αυτοί οι δρόμοι συναντώνται σε ένα πολύ προσιτό και ιδιαίτερα ελκυστικό μοντέλο, το οποίο διατίθεται πλέον και στις δύο εκδοχές της νέας ηλεκτρικής εποχής της σουηδικής εταιρίας.

Advertisement
Advertisement

Η Volvo υπήρξε μία από τις πρώτες εταιρίες που πήρε νωρίς τα μηνύματα των αλλαγών που φέρνει η ηλεκτροκίνηση και ανάλογα προσάρμοσε γρήγορα και με συνέπεια τις κινήσεις της, δημιουργώντας μία σειρά εξηλεκτρισμένων μοντέλων με την ονομασία Recharge. Από τη μία πλευρά έχει ήδη υιοθετήσει την plug-in hybrid τεχνολογία σε όλα τα αυτοκίνητα της γκάμας της. Και από την άλλη, έχει ξεκινήσει να ανοίγεται και στα αμιγώς ηλεκτρικά, έχοντας ως ενδιάμεσο στόχο το μείγμα των πωλήσεών της μέχρι το 2025 να είναι 50% plug-in και 50% πλήρως ηλεκτρικά.

Το μοντέλο που χαρακτηρίζει αυτή την κομβική στιγμή στην πορεία της εταιρίας προς την πλήρη ηλεκτροκίνηση έως το 2030 είναι το XC40. Ένα αυτοκίνητο που από την πρώτη στιγμή της καριέρας του χαιρετίστηκε με διθυραμβικά σχόλια για την σχεδίαση και την γενικότερη premium παρουσία του, πήρε σημαντικά βραβεία (μεταξύ των οποίων και τον τίτλο του Αυτοκινήτου της Χρονιάς για το 2018) ενώ αποτέλεσε και σημαντική επιτυχία σε όλες τις αγορές του κόσμου, με πρωτιές στους πίνακες των πωλήσεων και ηγετική θέση στην εκρηκτική ανοδική πορεία της Volvo μέσα στο 2021.

Advertisement
Advertisement

Το XC40 αποτελεί χωρίς αμφιβολία την ιδανική πλατφόρμα για την αλλαγή πορείας της Volvo προς μία εταιρία με αποκλειστικά ηλεκτρική γκάμα και το ελάχιστο δυνατό οικολογικό αποτύπωμα. Είναι ένα compact SUV, με πλούσιες όμως παροχές σε χώρους και εξοπλισμό, με πολυτελή διάσταση στον χαρακτήρα του και ένα μηχανολογικό υπόβαθρο το οποίο μπορεί εύκολα να προσαρμοστεί στις ανάγκες τόσο ενός Plug-in υβριδικού συστήματος όσο και μιας αμιγώς ηλεκτρικής διάταξης.

ΧC40 Recharge Plug-in

Ξεκινώντας από το XC40 Recharge Plug-in, έχουμε ένα σύστημα που βασίζεται σε έναν τρικύλινδρο turbo κινητήρα της Volvo των 1.500 κυβικών ο οποίος αποδίδει 180 ίππους και 265 Nm ροπής. Αρωγός του είναι ένας ηλεκτρικός κινητήρας των 82 ίππων, με την συνδυασμένη ισχύ στην έκδοση Τ5 να φτάνει τους 262 ίππους και τα 445 Nm. Αριθμοί ιδιαίτερα εντυπωσιακοί για το μέγεθος του XC 40 που του εξασφαλίζουν μοναδικές επιδόσεις, όπως για παράδειγμα την επιτάχυνση στο 0-100 χλμ./ώρα σε μόλις 7,2 δευτερόλεπτα. Η έκδοση Τ4 βασίζεται στον ίδιο κινητήρα βενζίνης με απόδοση όμως 129 ίππων, κάτι που σε συνδυασμό με τον ηλεκτροκινητήρα, ανεβάζουν την συνολική αποδιδόμενη ισχύ στους 211 ίππους. Το αυτόματο κιβώτιο 7 σχέσεων διπλού συμπλέκτη συμπληρώνει ιδανικά αυτή την εξαιρετική υβριδική διάταξη και στις δύο περιπτώσεις, συνδυάζοντας την οικονομία σε καύσιμο με έναν δυναμικό οδηγικό χαρακτήρα.

Advertisement

Περισσότερες πληροφορίες για το μοντέλο θα βρείτε εδώ

Advertisement

Η μπαταρία που συνοδεύει το σύστημα είναι των 10,7 kWh, χάρη στην οποία το XC40 Recharge Plug-in μπορεί να καλύψει μόνο με την χρήση ηλεκτροκινητήρα απόσταση έως και 46 χιλιομέτρων με μηδενικούς ρύπους κατά την κίνησή του. Η μέση κατανάλωση βενζίνης είναι σε ιδιαίτερα χαμηλά επίπεδα και δεν ξεπερνά τα 2,1 lt/100 km και οι εκπομπές ρύπων βρίσκονται στα 47 gr/km κατά WLTP, κάτι που σημαίνει ότι απαλλάσσεται από τα τέλη κυκλοφορίας. Η φόρτιση της μπαταρίας μπορεί να γίνει σε οικιακή πρίζα ή σε wallbox σε λιγότερο από 5 ή 3 ώρες αντίστοιχα.

Το προηγμένο υβριδικό σύστημα της Volvo διαθέτει επίσης τέσσερα προγράμματα, Pure, Hybrid, Power, Individual. Μέσω αυτών ο οδηγός έχει την δυνατότητα να αξιοποιήσει καλύτερα την λειτουργία του, με την επιλογή Pure να αφορά την αμιγώς ηλεκτρική κίνηση, την Ηybrid να εκμεταλλεύεται στο μέγιστο δυνατό βαθμό την συνεργασία μεταξύ των δύο κινητήρων, την Power για δυναμική οδήγηση με την μάξιμουμ απόδοση του συστήματος. Υπάρχει επίσης και η επιλογή Hold μέσω της οποίας διατηρείται σταθερή η φόρτιση της μπαταρίας στο σημείο που θα ορίσει ο οδηγός ενώ παρέχεται μέσω ειδικού προγράμματος Charge και η δυνατότητα για φόρτιση της μπαταρίας με την χρήση του βενζινοκινητήρα. Σε όλα αυτά έρχεται να προστεθεί και ένα πολύ εξελιγμένο και άκρως αποδοτικό σύστημα ανάκτησης της ενέργειας μέσω της πέδησης, το οποίο παρέχει στον οδηγό την δυνατότητα να επιλέξει και την ένταση λειτουργίας του συστήματος.

Advertisement

XC40 Recharge

Το αμιγώς ηλεκτρικό XC40 Recharge είναι το πρώτο καθαρά ηλεκτρικό αυτοκίνητο της Volvo, το οποίο εγκαινιάζει την μεγάλη πορεία της σουηδικής εταιρίας προς την πλήρη κατάργηση των εκδόσεων με συμβατικούς κινητήρες μέχρι το 2030. Ξεκίνησε να παράγεται στα τέλη του 2020, και έχει ήδη συγκεντρώσει ιδιαίτερα κολακευτικά σχόλια για τα οδηγικά του χαρακτηριστικά. Ενώ όπως δείχνει το έντονο ενδιαφέρον του κοινού, θα αποτελέσει και μία σημαντική εμπορική επιτυχία. Για άλλη μια φορά, η επιλογή της Volvo να εστιάσει στην compact κατηγορία με την προσιτή τιμή δείχνει να αποδίδει καρπούς, με το XC40 Recharge να αποτελεί το ιδανικό όχημα για όποιον θέλει να μπει για πρώτη φορά στον θαυμαστό νέο κόσμο της ηλεκτροκίνησης.

Περισσότερες πληροφορίες για το μοντέλο θα βρείτε εδώ

Σχεδιαστικά διαφοροποιείται ελάχιστα από το αντίστοιχο XC40 Recharge Plug-in με την σημαντικότερη αισθητική διαφοροποίηση να εντοπίζεται στη νέα “κλειστή” μάσκα η οποία δίνει μία πιο φουτουριστική διάσταση στην όλη σχεδίαση. Κάτω όμως από το αμάξωμα και ενσωματωμένη στο πλαίσιο CMA που θα χρησιμοποιούν και τα μελλοντικά EV μοντέλα της Volvo, βρίσκεται μία εντελώς διαφορετική μηχανολογική διάταξη. Το XC 40 Recharge έχει δύο ηλεκτρικά μοτέρ, ένα στον εμπρός και ένα στον πίσω άξονα, στοιχείο που του προσδίδει και χαρακτηριστικά τετρακίνησης. Η συνδυαστική ισχύς φθάνει στους 408 ίππους, κάτι που του επιτρέπει να κάνει το 0-100 km/h σε 4,9 δευτερόλεπτα και η τελική περιορίζεται -όπως και σε όλα τα ηλεκτρικά Volvo- στα 180 km/h. Η μπαταρία είναι 78 kWh, ιόντων λιθίου, σύγχρονης τεχνολογίας, με compact διαστάσεις και χαμηλό βάρος έτσι ώστε να επιβαρύνει το δυνατόν λιγότερο την αυτονομία του αυτοκινήτου.

H υψηλή χωρητικότητα της μπαταρίας δίνει εκτιμώμενη αυτονομία έως και 418 χλμ. με βάση το πρότυπο WLTP μειώνοντας δραστικά το άγχος της αυτονομίας. Η φόρτιση μπορεί να γίνει στο σπίτι ή σε wallbox ΑC ενώ σε έναν σταθμό φόρτισης των 150 kW DC είναι δυνατόν να φορτίσει από το μηδέν έως το 80% σε περίπου 40 λεπτά, ή να αποκτήσει επιπλέον αυτονομία 100 χιλιομέτρων σε μόλις 10 λεπτά. Η έξυπνη σχεδίαση της μπαταρίας δεν στερεί χώρο από τους επιβάτες, οι οποίοι θα έχουν στην διάθεσή τους άνεση αντίστοιχη με αυτή ενός κανονικού XC40. To πορτμπαγκάζ βρίσκεται στα 413 λίτρα, με την μπαταρία να είναι τοποθετημένη κάτω από το δάπεδο φόρτωσης, αν και αυτό αντισταθμίζεται από τον εμπρός χώρο φόρτωσης των 31 λίτρων ο οποίος καλύπτει στην θέση που θα υπήρχε κανονικά ένας κινητήρας, και χωρά αρκετά αντικείμενα, όπως τα καλώδια φόρτισης για παράδειγμα.

Θέλοντας να διατηρήσει τα κορυφαία πρότυπα ασφάλειας που έχουν όλα τα αυτοκίνητα της Volvo, οι μηχανικοί ανασχεδίασαν όλη την εμπρός δομή του αμαξώματος, με τέτοιο τρόπο ώστε να αντισταθμίζεται η έλλειψη κινητήρα και να διατηρούνται τα υψηλά στάνταρ παθητικής ασφάλειας για τους επιβάτες σε περίπτωση σύγκρουσης. Η μπαταρία προστατεύεται από έναν συμπαγή κλωβό ασφαλείας που βρίσκεται κάτω από το δάπεδο στο κέντρο του αμαξώματος, αποτελώντας ένα δομικό στοιχείο του πλαισίου. Η θέση της αυτή κατεβάζει το κέντρο βάρους του αυτοκινήτου, κάτι που βελτιώνει ακόμα περισσότερο την ευστάθεια και περιορίζει σημαντικά το ενδεχόμενο ανατροπής. Η εγγύηση της Volvo Cars για την μπαταρία είναι 8 χρόνια ή 160.000 χιλιόμετρα, όποιο έρθει πρώτο, με την προϋπόθεση ότι το αυτοκίνητο και η μπαταρία συντηρούνται και χρησιμοποιούνται σύμφωνα με τις συστάσεις της Volvo Cars.

Στο αμιγώς ηλεκτρικό XC40 Rechargeεφαρμόστηκε για πρώτη φορά το νέο σύστημα πολυμέσων το οποίο προέκυψε από την συνεργασία της Volvo με την Google και βασίζεται πάνω στο Android. Έτσι προσφέρει στους πελάτες της εταιρίας κορυφαίες δυνατότητες παραμετροποίησης, βελτιωμένα επίπεδα διαισθητικής λειτουργίας και ενσωματωμένες υπηρεσίες και τεχνολογία Google, όπως το Google Assistant, το Google Maps και το Google Play Store. Το σύστημα προσφέρει εξελιγμένες δυνατότητες όπως over the air ενημερώσεις, ενώ χάρη στην εφαρμογή Volvo On Call ο οδηγός μπορεί να έχει τον έλεγχο πολλών λειτουργιών του αυτοκινήτου εξ αποστάσεως. Σε όλα αυτά έρχονται να προστεθούν τα δεκάδες συστήματα υποβοήθησης για τον οδηγό και ηλεκτρονικά συστήματα για την ασφάλεια των επιβατών, με ό,τι πιο σύγχρονο και εξελιγμένο έχει να παρουσιάσει η Volvo στα αυτοκίνητά της.

Volvo XC40 Recharge P8 AWD

Είτε ως plug-in υβριδικό είτε ως αμιγώς ηλεκτρικό, ένα Volvo XC40 Recharge αποτελεί μία κορυφαία στιγμή της ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας, η οποία δείχνει τις απεριόριστες δυνατότητες της Volvo και την τεράστια ευελιξία που έχει στο να παρακολουθεί και να ηγείται των εξελίξεων κατά την μετάβαση προς την ηλεκτροκίνηση. Το συμπαγές SUV της σουηδικής εταιρίας ήταν και παραμένει ένα υπέρκομψο αυτοκίνητο, συνδυάζοντας τα κορυφαία ποιοτικά χαρακτηριστικά ενός Volvo με όλη την σύγχρονη τεχνολογία που ζητά ένας απαιτητικός πελάτης από ένα αυτοκίνητο του σήμερα και του αύριο.

Το προσιτό του κόστος (και με τα φορολογικά οφέλη που προκύπτουν για τους εταιρικούς χρήστες από το πρόγραμμα “Κινούμαι Ηλεκτρικά”) του δίνει ένα ακόμα αβαντάζ στην θέση του στην αγορά, καθιστώντας το μία πλήρη πρόταση, γεμάτη οδηγικό δυναμισμό, εκλεπτυσμένη πολυτέλεια και μία σχεδίαση που το κάνει να ξεχωρίζει από τον ανταγωνισμό και να αρέσει. Μα πάνω από όλα αποτελεί την πιο πειστική απόδειξη ότι η Volvo, με την πληθώρα και την τεχνολογική πρωτοπορία των ηλεκτρικών επιλογών της, βρίσκεται πλέον σε δική της τροχιά στην μεγάλη πορεία που έχει ήδη ξεκινήσει προς την πλήρη υιοθέτηση της ηλεκτροκίνησης και για ένα καθαρότερο και πιο βιώσιμο περιβάλλον.

Περισσότερες πληροφορίες για το μοντέλο θα βρείτε εδώ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Στην Ελλάδα το plug-in υβριδικό Volvo XC40 (+τιμές)
Volvo C40 Recharge: Ηλεκτρικό κουπέ με 402 άλογα!
Νέο Volvo C40: Με 402 ηλεκτρικούς ίππους (video)