Live Κίνηση
Περισσότερα
VOLVO 2021

Volvo Recharge Plug-in: Όλα όσα θέλετε να ξέρετε για το εξελιγμένο υβριδικό σύστημα της Volvo

Ελλάδα 11:01
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Volvo Recharge Plug-in: Όλα όσα θέλετε να ξέρετε για το εξελιγμένο υβριδικό σύστημα της Volvo

VOLVO 2021

Volvo Recharge Plug-in: Όλα όσα θέλετε να ξέρετε για το εξελιγμένο υβριδικό σύστημα της Volvo

VOLVO 2021

Η Volvo είναι στην… πρίζα, με ηγετική θέση στις εξελίξεις προς την ηλεκτροκίνηση και μία σταθερή αφοσίωση στον πλήρη μετασχηματισμό της σε μία εξ ολοκλήρου ηλεκτρική μάρκα έως το τέλος της δεκαετίας. Και το πρώτο βήμα γίνεται με την υιοθέτηση σε όλη την γκάμα της ενός πολύ εξελιγμένου Plug-in υβριδικού συστήματος υψηλής απόδοσης και κορυφαίων οικολογικών επιδόσεων.

Advertisement
Advertisement

Για τη Volvo η ηλεκτροκίνηση δεν αποτελεί κάποιου είδους καινοτομία, καθώς η σουηδική εταιρία βρίσκεται στην πρώτη γραμμή των εξελίξεων αυτής της τεχνολογίας ήδη από την δεκαετία του 1970. Από εκείνη την εποχή οι μηχανικοί της είχαν ξεκινήσει να αναζητούν τον δρόμο της Volvo προς την επόμενη ημέρα της αυτοκίνησης, δημιουργώντας οχήματα πολύ μπροστά από την εποχή τους. Αλλά και η plug-in υβριδική τεχνολογία ήρθε αρκετά νωρίς για τη σουηδική εταιρεία, καθώς από τις αρχές της προηγούμενης δεκαετίας είχε ήδη προχωρήσει στην ευρεία παραγωγή αυτοκινήτων με αυτή την τόσο εξελιγμένη κινητήρια διάταξη.

Όπως είναι προφανές, η προσθήκη plug-in υβριδικών μοντέλων σε όλη την γκάμα της είναι μία φυσική συνέχεια για την Volvo και μία ξεκάθαρη δήλωση ότι θα παραμείνει πιστή στην πορεία της προς μία βιώσιμη μετακίνηση και προς την μείωση των εκπομπών ρύπων. Η κλιματική πρωτοβουλία που εκφράζεται μέσα από το “Volvo Recharge” είναι η έκφραση του οράματός της να είναι κλιματική ουδέτερη σε όλη την αλυσίδα παραγωγής ενός αυτοκινήτου, ακολουθώντας πιστά τους στόχους που τέθηκαν στην Συμφωνία του Παρισιού για το κλίμα.

Advertisement
Advertisement

Η τεχνολογία Recharge Plug-in είναι το πρώτο ουσιαστικό βήμα προς αυτή την κατεύθυνση, με το επόμενο να είναι τα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Σε κάθε περίπτωση η Volvo επιθυμεί μέχρι το 2025 να έχει στην γκάμα της ένα μείγμα 50-50 από plug-in υβριδικά και αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα. Και μέχρι το 2030 να έχει μετασχηματιστεί σε καθαρά ηλεκτρική μάρκα, έχοντας καταργήσει οριστικά τους κινητήρες εσωτερικής καύσης.

Περισσότερες πληροφορίες για τα μοντέλα θα βρείτε εδώ

Με ένα τόσο μεγάλο υπόβαθρο σε γνώση της συγκεκριμένης τεχνολογίας, είναι προφανές ότι το plug-in υβριδικό σύστημα που χρησιμοποιεί η εταιρία στα εκάστοτε μοντέλα της είναι ιδιαίτερα εξελιγμένο και άκρως αποδοτικό τόσο σε ότι έχει να κάνει με την αποδιδόμενη ισχύ όσο και με την μείωση της κατανάλωσης και των εκπομπών ρύπων. Στην γκάμα των μοντέλων της υπάρχουν πολλές επιλογές συνδυαστικής ισχύος κινητήρα βενζίνης και ηλεκτροκινητήρα, με ανάλογες διαφοροποιήσεις τόσο σε ό,τι αφορά την αυτονομία σε καθαρά ηλεκτρική κίνηση όσο και στην μέση κατανάλωση που επιτυγχάνεται με το υβριδικό σύστημα.

Advertisement

Το plug-in υβριδικό σύστημα της Volvo έχει φθάσει πλέον σε απίστευτα επίπεδα εξέλιξης, έχοντας μοναδικά χαρακτηριστικά απόδοσης, εντελώς απροβλημάτιστη λειτουργία και πάνω από όλα εκείνη την αίσθηση ποιότητας και premium μηχανολογικής συγκρότησης που πάντα περιμένει κανείς από ένα αυτοκίνητο της σουηδικής εταιρίας. Ας δούμε πιο αναλυτικά τα βασικά στοιχεία που αποτελούν το σύστημα της Volvo, τα οποία την έχουν φέρει σε ιδιαίτερα πλεονεκτική θέση απέναντι στον ανταγωνισμό σε ευρωπαϊκό και όχι μόνο επίπεδο.

Advertisement

Κινητήρες των 1,5 και 2,0 λίτρων σε διάφορες εκδόσεις ισχύος με την συνδυαστική απόδοση να ξεκινά από τους 211 και να φθάνει και έως τους 340 ίππους ανάλογα το μοντέλο.

Εξελιγμένος ηλεκτροκινητήρας μόνιμου μαγνήτη 88 ίππων τοποθετημένος είτε στον εμπρός είτε στον πίσω άξονα.

Advertisement

Μπαταρία των 10,7 kWh ή των 11,6 kWh η οποία είναι σύγχρονης τεχνολογίας και είναι έξυπνα τοποθετημένη στο τούνελ της μετάδοσης ώστε να μην στερεί πολύτιμο χώρο από τους επιβάτες και το πορτμπαγκάζ.

– Ηλεκτρική αυτονομία που φθάνει και έως τα 59 χιλιόμετρα με βάση το πρότυπο WLTP.

Κατανάλωση καυσίμου που φθάνει έως και τα 1,7lt/100 km με εκπομπές ρύπων που ξεκινούν από τα μόλις 37 gr/km με βάση το πρότυπο WLTP.

Xρόνος φόρτισης της μπαταρίας από 3 έως 5 ώρες σε wallbox ή οικιακό ρεύμα αντίστοιχα.

– Μετάδοση της κίνησης μόνο στους εμπρός τροχούς ή και στους τέσσερις τροχούς, όταν ο ηλεκτροκινητήρας είναι τοποθετημένος στον πίσω άξονα.

– Αυτόματα κιβώτια 7 ή 8 σχέσεων ειδικά σχεδιασμένα για το plug-in υβριδικό σύστημα.

Περισσότερες πληροφορίες για τα μοντέλα θα βρείτε εδώ

– Πληθώρα προγραμμάτων λειτουργίας του plug-in υβριδικού συστήματος. Ο οδηγός έχει στην διάθεσή του, ανάλογα το μοντέλο, όλα ή μέρος από τα παρακάτω προγράμματα:

– Hybrid: Αυτό είναι το σύνηθες πρόγραμμα οδήγησης του αυτοκινήτου όπου το ηλεκτρικό μοτέρ και ο κινητήρας εσωτερικής καύσης λειτουργούν μαζί. Η δυνατότητα λειτουργίας αποκλειστικά με το ηλεκτρικό μοτέρ εξαρτάται από το απόθεμα ισχύος της μπαταρίας και, για παράδειγμα, από τις ανάγκες θέρμανσης ή ψύξης στον χώρο επιβατών.

– Pure: Δίνεται έμφαση στην οδήγηση μέσω της αξιοποίησης της ενέργειας του ηλεκτρικού κινητήρα για τη μείωση της κατανάλωσης καυσίμου και τον μετριασμό των εκπομπών CO2. Όταν εκκινεί ο κινητήρας εσωτερικής καύσης, η λειτουργία οδήγησης αλλάζει αυτόματα σε λειτουργία Hybrid, μέχρι ο οδηγός να έχει τη δυνατότητα να επιλέξει ξανά τη λειτουργία Pure.

– Off Road: Δίνεται προτεραιότητα στην πρόσφυση όταν ο οδηγός κινείται σε κακοτράχαλο έδαφος και κακό οδόστρωμα. Το πρόγραμμα οδήγησης παρέχει μεγάλη απόσταση από το έδαφος, το τιμόνι είναι ελαφρύ, είναι ενεργή η τετρακίνηση και η λειτουργία ελέγχου χαμηλής ταχύτητας για το σύστημα ελεγχόμενης κατάβασης (HillDescentControl).

– Constant AWD: Βελτιώνονται τα κρατήματα και η πρόσφυση του αυτοκινήτου. Το πρόγραμμα οδήγησης κλειδώνει το αυτοκίνητο σε τετρακίνηση. Η προσαρμοσμένη κατανομή της ροπής ανάμεσα στον μπροστινό και τον πίσω άξονα παρέχει βέλτιστη πρόσφυση, ευστάθεια και κράτημα στο δρόμο.

– Power: Το αυτοκίνητο έχει πιο σπορ χαρακτηριστικά και γρηγορότερη απόκριση κατά την επιτάχυνση. Η λειτουργία οδήγησης προσαρμόζει τη συνδυασμένη ισχύ από τον κινητήρα εσωτερικής καύσης και τον ηλεκτροκινητήρα, καθώς το αυτοκίνητο κινείται και από τους μπροστινούς και από τους πίσω τροχούς.

Περισσότερες πληροφορίες για τα μοντέλα θα βρείτε εδώ

– Ιdividual: Προσαρμογή ενός προγράμματος οδήγησης σύμφωνα με προσωπικές προτιμήσεις.

– Σύστημα ανάκτησης της ενέργειας μέσω της πέδησης το οποίο μπορεί να ρυθμιστεί σε βαθμό εμπλοκής του έτσι ώστε να γίνεται όσο το δυνατόν μεγαλύτερη η απόδοσή του στην επαναφόρτιση της μπαταρίας.

– Σύστημα Hold μέσω του οποίου ο οδηγός μπορεί να επιλέξει ένα επιθυμητό επίπεδο διατήρησης της ενέργειας της μπαταρίας έτσι ώστε να την χρησιμοποιήσει αργότερα όταν αυτός το επιθυμεί.

– Σύστημα Charge μέσω του οποίου ο βενζινοκινητήρας αναλαμβάνει να φορτίσει την μπαταρία έτσι ώστε να είναι διαθέσιμη όταν το όχημα χρειαστεί να κινηθεί σε αστικές περιοχές όπου είναι απαγορευμένη η χρήση κινητήρα εσωτερικής καύσης.

Όλα τα παραπάνω δημιουργούν το απόλυτο πακέτο plug-in υβριδικής τεχνολογίας που δύσκολα βρίσκει αντίπαλο στην αγορά σήμερα. Και μάλιστα σε ένα πλήθος μοντέλων ικανών να καλύψουν κάθε είδους αγοραστική ανάγκη. Αν σε αυτά προσθέσουμε την μοναδική εμμονή της σουηδικής εταιρίας στην δημιουργία premium προϊόντων και την υψηλή αξία που έχει πάντα σε ένα Volvo η έννοια της ασφάλειας, τότε τα Volvo Recharge Plug in αποτελούν ένα κορυφαίο δείγμα γραφής ενός κατασκευαστή που όχι μόνο έχει ξεκάθαρους στόχους για το μέλλον αλλά είναι σε θέση να τους επιτυγχάνει και στο σήμερα.

Περισσότερες πληροφορίες για τα μοντέλα θα βρείτε εδώ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Volvo Recharge: Οι απόλυτες επιλογές για εταιρική χρήση
Νέο Volvo XC60 Recharge Plug-in: Ανανεωμένο και πιο high-tech
Volvo Recharge: Ηγετική δύναμη στην εποχή της ηλεκτροκίνησης