Menu
Τιμές αυτοκινήτων | Live η κίνηση newsmotoCHOICE | newsautoCHOICE

VOLVO 2021

Volvo C40 Recharge: Το μέλλον είναι τώρα

  • newsautoteam

Το νέο C40 Recharge είναι το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό crossover της Volvo, με σπορτίφ προσανατολισμό, τεχνολογία πρώτης γραμμής και ένα design που καθηλώνει.

Έχοντας ήδη βάλει τις γερές βάσεις με τα Plug-in υβριδικά μοντέλα σε όλη την γκάμα της, η Volvo ανοίγει πλέον τα φτερά της και στα αμιγώς ηλεκτρικά, επιταχύνοντας το πρόγραμμά της για πλήρη στροφή της εταιρίας προς την ηλεκτροκίνηση μέχρι το τέλος της δεκαετίας που διανύουμε. Έτσι μετά το αμιγώς ηλεκτρικό XC40 Recharge, σειρά έχει το νέο C40 Recharge, μία πιο σπορτίφ και περισσότερο φουτουριστική προσέγγιση για ένα ευρείας κυκλοφορίας και οικονομικά προσιτό ηλεκτρικό crossover.

Το C40 Recharge βασίζεται και αυτό στην πλατφόρμα CMA, όμως είναι το πρώτο Volvo που σχεδιάστηκε εξ αρχής ως αποκλειστικά και μόνο ηλεκτρικό. Έχει όλα τα στοιχεία ενός SUV και αρκετές συγγένειες με το XC40 Recharge, όμως αρκετά νέα στοιχεία στη σχεδίαση και στο πιο εκφραστικό design, δημιουργούν ένα πολύ πιο δυναμικό αμάξωμα. Μία διαφορετική προσέγγιση η οποία δίνει μία πρώτη γεύση για την πολύ μοντέρνα και πάντα αυτόνομη σχεδιαστική πορεία που θα ακολουθήσει η Volvo στα ηλεκτρικά της μοντέλα μέσα στα επόμενα χρόνια.

Η κύρια διαφοροποίηση εντοπίζεται στο πολύ ξεχωριστό πίσω μέρος, με την πιο έντονη κλίση της οροφής, το υπέροχο “σβήσιμο” της πίσω πόρτας και τα πολύ ιδιαίτερα φωτιστικά σώματα να δίνουν έναν στιβαρό χαρακτήρα σπορ κουπέ στο C40 Recharge. Εντυπωσιακή είναι και η εμπρός μάσκα, η οποία είναι κλειστού τύπου (λόγω της απουσίας του θερμικού κινητήρα) και ενσωματώνει νέα φωτιστικά σώματα με μία εξελιγμένη νέα τεχνολογία Pixel-LED. Η έξυπνη αυτή τεχνολογία, επιτρέπει την οδήγηση με τα φώτα συνεχώς στη μεγάλη σκάλα χωρίς ο οδηγός να χρειάζεται να επεμβαίνει. Όταν η κάμερα του αυτοκινήτου ανιχνεύει άλλα οχήματα, τα LED κάθε μονάδας προβολέων που αποτελούνται από 84 pixel μπορούν να μειώσουν τη φωτεινότητα για έως και πέντε διερχόμενα οχήματα ταυτόχρονα. Έτσι δεν υπάρχει η ενόχληση προς τους άλλους οδηγούς, ενώ ο δρόμος φωτίζεται επαρκώς εκεί ακριβώς που το χρειάζεται ο οδηγός. Οι προβολείς αυτοί έχουν επίσης και μία λειτουργία καλωσορίσματος κατά το ξεκλείδωμα του αυτοκινήτου.

Το μήκος του αμαξώματος είναι 4.431 χιλιοστά και το μεταξόνιο στα 2.702 χιλιοστά, κάτι που σημαίνει ότι το νέο C40 Recharge είναι ένα compact σε μέγεθος crossover το οποίο όμως παρέχει αρκετά μεγάλους χώρους για τους επιβάτες, ενώ η χωρητικότητα του πορτμπαγκάζ φτάνει τα 413 λίτρα, συμπεριλαμβανομένου του τμήματος κάτω από το δάπεδο φόρτωσης. Υπάρχει επίσης και ένας χώρος φόρτωσης εμπρός, στην θέση που κανονικά βρίσκεται ο θερμικός κινητήρας στα απλά μοντέλα, στον οποίο μπορούν να αποθηκευτούν τα καλώδια φόρτισης ή άλλα αντικείμενα που ο οδηγός δεν χρησιμοποιεί τόσο συχνά.

Στο σαλόνι η Volvo φρόντισε να τονίσει ακόμα περισσότερο το “ηλεκτρικό” προφίλ του αυτοκινήτου, διατηρώντας όμως αναλλοίωτες κάποιες κλασικές αξίες της μάρκας, όπως την κορυφαία ποιότητα κατασκευής και την αίσθηση πολυτέλειας που παρέχει στους επιβάτες. Το C40 Recharge είναι το πρώτο Volvo με εσωτερικό κατασκευασμένο 100% χωρίς χρήση δέρματος. Αυτό περιλαμβάνει το τιμόνι, τον μοχλό αλλαγής ταχυτήτων και την επένδυση, και αποτελεί μία κίνηση της Volvo για να τονίσει ακόμα περισσότερο την επιμονή της στην έννοια της βιωσιμότητας σε όλους τους τομείς της κατασκευής ενός αυτοκινήτου.

To σύστημα infotainment είναι αυτό της νέας γενιάς που θα εφοδιάζει όλα τα Volvο από εδώ και στο εξής, το οποίο αναπτύχθηκε από κοινού με την Google και βασίζεται στο λειτουργικό σύστημα Android, παρέχοντας ενσωματωμένες εφαρμογές και υπηρεσίες Google, όπως τις Google Maps, Google Assistant και Google Play Store. Το σύστημα έχει επίσης την δυνατότητα για διαρκή over-the-air updates, έτσι ώστε να είναι πάντα ενημερωμένο, χωρίς την ανάγκη παρέμβασης του οδηγού. Ο εξοπλισμός ασφάλειας και υποβοήθησης θα είναι αντίστοιχος του ήδη κορυφαίου σ’ αυτόν τον τομέα XC40 Recharge, διαθέτοντας ό,τι πιο σύγχρονο και εξελιγμένο υπάρχει σήμερα στην αγορά σ’ αυτές τις τεχνολογίες.

Σε ό,τι αφορά το ηλεκτρικό του σύστημα κίνησης, βασίζεται σε δύο ηλεκτροκινητήρες, με συνδυαστική απόδοση στους 408 ίππους και μέγιστη συνδυαστική ροπή στα 660 Νm. H κορυφαία αυτή ισχύς παρέχει εξαιρετικές επιδόσεις στο νέο C40 Recharge, με το 0-100 km/h να γίνεται σε μόλις 4,9 sec. Η τοποθέτηση των κινητήρων στους δύο άξονες προσδίδει χαρακτηριστικά τετρακίνησης.

Η μπαταρία του συστήματος είναι ενεργειακής χωρητικότητας στις 78 kWh, και εξασφαλίζει μία μέση αυτονομία της τάξης των 420 χιλιομέτρων με βάση το πρότυπο WLTP. Μπορεί να φορτίσει σε ρεύμα DC έως και 150 kW, με την φόρτιση να διαρκεί περίπου 40 λεπτά έως το 80% της χωρητικότητάς της σε αντίστοιχης ισχύος ταχυφορτιστή, ή 120 λεπτά σε ταχυφορτιστή DC των 50 kW.

H παραγωγή του νέου C40 Recharge θα αρχίσει μέσα στο φθινόπωρο στο εργοστάσιο της εταιρίας στην Γάνδη του Βελγίου και οι πωλήσεις του στις ευρωπαϊκές αγορές θα ξεκινήσουν στις αρχές του 2022. Μία ακόμα πρωτοποριακή ιδέα της Volvo που θα εφαρμοστεί για πρώτη φορά σ’ αυτό το αυτοκίνητο είναι ότι η πώλησή του θα γίνεται online, καθώς η Σουηδική εταιρία σκοπεύει να απλοποιήσει την παρεχόμενη ποικιλία μοντέλων στην γκάμα της και να οδηγηθεί προς αυτόν τον τρόπο πώλησης μέχρι το 2030.

Σε κάθε περίπτωση, το μέλλον της Volvo είναι ηλεκτρικό και το νέο C40 Recharge είναι ένα ακόμα βήμα της δέσμευσής της για ένα μέλλον μηδενικών εκπομπών. Χωρίς όμως να χαθεί η χαρά της αυτοκίνησης, η απόλαυση του ξεχωριστού design και η οδηγική ευχαρίστηση που πάντα πρόσφερε ένα Volvo. Και το C40 Recharge είναι ο ιδανικός συνδυασμός όλων των πιο πάνω στην πιο ολοκληρωμένη μορφή τους.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Στην Ελλάδα το plug-in υβριδικό Volvo XC40 (+τιμές)
Volvo C40 Recharge: Ηλεκτρικό κουπέ με 402 άλογα!
Νέο Volvo C40: Με 402 ηλεκτρικούς ίππους (video)

 

Δείτε ΟΛΕΣ τις τελευταίες ειδήσεις τη στιγμή που συμβαίνουν στο newsauto  

Δημοφιλή στο Protothema.gr