Menu
Τιμές αυτοκινήτων | Live η κίνηση Τιμές Καυσίμων | newsautoCHOICE

ΔΟΚΙΜΕΣ

Συγκριτικό: Citroen e-C4 C-Cross vs VW ID.3

  • Γιώργος Σαργιαννίδης (gsar@newsauto.gr), Φωτογραφίες: Γιώργος Σβολόπουλος

Δύο διαφορετικές “σχολές” συναντιούνται με το μόνο τους κοινό σημείο η θύρα φόρτισης ηλεκτρικού ρεύματος. Τόσο ο άνετος Γάλλος, όσο και ο design-άτος Γερμανός έχουν τα δικά τους δυνατά χαρτιά, για τα οποία κάνουν την ύπαρξη τους… μοναδική. Ποια είναι αυτά;

Η ηλεκτροκίνηση είναι το μέλλον. Ξέρουμε έχουμε καταντήσει γραφικοί, αλλά -ταυτόχρονα- είναι και η αλήθεια. Για πολλούς η αλλαγή-εξέλιξη αυτή είναι μια “μάχη” προσαρμοστικότητας στα νέα δεδομένα, ενώ άλλοι την υποδέχονται με ανοιχτές αγκάλες.

Το γκαράζ του newsauto.gr είναι μια απεικόνιση των νέων δεδομένων, καθώς γεμίζει συνεχώς με αυτοκίνητα δοκιμής, τα οποία χρειάζονται ρεύμα για να κινηθούν.

Υπάρχει σειρά προτεραιότητας ανάμεσα στους συναδέλφους για το ποιος θα φορτίσει το ηλεκτρικό (και plug-in Hybrid) μοντέλο με έναν από τους δύο ταχυφορτιστές της ΑΒΒ και αυτή την περίοδο φόρτιζαν παράλληλα τα Citroen e-C4 C-Cross και Volkswagen ID.3.

Εκτός
Σχεδιαστικά, η επιβλητική σιλουέτα και η μοντέρνα εμφάνιση του e-C4 C-Cross είναι τα στοιχεία που θα αποσπάσουν την προσοχή, ωστόσο η βασική διαφορά με το ID.3 είναι ότι έχει μια απόσταση από το έδαφος (ως crossover) 156 χλστ. Από την άλλη, η Volkswagen δεν… προκαλεί με την παρουσία του ID.3, κάθε άλλο! Η γερμανική φίρμα έριξε το ηλεκτρικό της αυτοκίνητο στην αγορά, που είναι φτιαγμένο από λευκό χαρτί, με λιτές γραμμές και πολύ μινιμαλιστικό χαρακτήρα.

Ουσιαστικά θέλει να είναι φιλικό στα μάτια του παρατηρητή και σίγουρα το πέτυχε. Οι διαστάσεις των δύο αμιγώς ηλεκτρικών μοντέλων είναι σχεδόν οι ίδιες, με περίπου 100 χλστ. περισσότερα για το e-C4 (στα 4.360 χλστ.), χωρίς αυτά να είναι αισθητά κατά την οδήγηση, ενώ το βάρος του ID.3 ανεβαίνει κατά σχεδόν 160 κιλά παραπάνω από το γαλλικό αυτοκίνητο (1.794 κιλά).

Εντός
Στο εσωτερικό συναντάμε ελάχιστες ομοιότητες, όπως μία από αυτές να είναι ο μικρός ψηφιακός πίνακας οργάνων πίσω από το τιμόνι και η μεγάλη οθόνη αφής, η οποία αναλαμβάνει χρέη… “πύργου ελέγχου” και στις δύο περιπτώσεις. Το Volkswagen ID.3 συνδυάζει τη λειτουργικότητα και την υψηλή τεχνολογία με πολλά πάνελ αφής. Κάτω από την 10ιντση κεντρική οθόνη, υπάρχουν διακόπτες touch, από τους οποίους μπορεί ο χρήστης να αυξομειώσει την ένταση του ηχοσυστήματος, καθώς και συντομεύσεις του συστήματος του αυτοκινήτου.

Ενδιαφέρον είναι το γεγονός ότι κάθε φορά που γίνεται επαφή με κάποιο κουμπί αφής, ένας ήχος επιβεβαίωσης βγαίνει από τα ηχεία. Πολύ έξυπνη είναι η τοποθέτηση του επιλογέα πάνω στην κολώνα του τιμονιού, δίπλα από τον πίνακα οργάνων 5,3 ιντσών. Αυτό βοηθάει στο να κρατήσει το κεντρικό τούνελ “καθαρό” και για χρήση μόνο για θήκες για μικροαντικείμενα, καθώς και το ιδιαίτερο σύστημα ασύρματης φόρτισης για smartphone. Μπορεί να είναι κατά 100 χλστ. πιο μικρό σε μήκος από το Citroen, ωστόσο παρέχει πολλούς χώρους για τους επιβάτες, χάρη στην “έξυπνη” εκμετάλλευση της εσωτερικής διάταξης.

Επί τα αυτά
Το Citroen e-C4 C-Cross κρατάει ένα μίνιμαλ στιλ, αλλά δεν απέχει σχεδόν καθόλου από τη σχεδίαση του συμβατικού μοντέλου. Η κεντρική οθόνη αφής 10 ιντσών, τρέχει το γνώριμο λογισμικό της γαλλικής φίρμας με όλα τα σύγχρονα συστήματα συνδεσιμότητας Apple CarPlay και Android Auto.  Για τα τελευταία, χρειάζεται η χρήση καλωδίου, κάτι που το ID.3 δεν έχει ανάγκη, λόγω ασύρματης σύνδεσης του smartphone.

Εκεί που ξεχωρίζει όμως το e-C4 είναι το πόσο ευχάριστη καμπίνα διαθέτει με αναπαυτικά καθίσματα, γεγονός που επιβεβαιώνει περίτρανα ότι το πρόγραμμα Citroen Advanced Comfort δεν είναι μια αόριστη έννοια. Φυσικά, έξυπνο σχεδιασμό έχουμε και από πλευράς των Γάλλων, εξού και οι 16 αποθηκευτικοί χώροι με συνολικό όγκο 39 λίτρων. Παράλληλα, το πορτμπαγκάζ είναι 380 λίτρα (μόλις 5 λίτρα λιγότερα από το ID.3). Αξίζει να αναφερθούμε στο μεγάλο ντουλαπάκι του συνοδηγού και το Citroen Smart Pad Support, το οποίο εκτελεί χρέη ενός ενσωματωμένου σταντ μιας ταμπλέτας, κάτι που δεν έχουμε δει σε κάποιο άλλο αυτοκίνητο μέχρι σήμερα.

Προσθιοκίνητο ή πισωκίνητο
Αναφορικά με την πηγή τροφοδότησης και την κίνηση των δύο ηλεκτρικών μοντέλων, έχουμε δύο εντελώς διαφορετικές φιλοσοφίες. Οι Γάλλοι επέλεξαν να τοποθετήσουν στο εμπρός τμήμα τον ηλεκτροκινητήρα απόδοσης 100 kW (136 PS) και να προσφέρει κίνηση στους εμπρός τροχούς, μιας και εκμεταλλεύονται την ήδη υπάρχουσα πλατφόρμα με το συμβατικό. Η ροπή των 260 Nm έρχονται ακαριαία, με τα πρώτα 100 χλμ./ώρα από στάση να εμφανίζονται στο ταχύμετρο σε 9,7 δλ.

Από την άλλη, η Volkswagen τοποθέτησε τον ηλεκτροκινητήρα των 150 kW (204 PS) στο πίσω μέρος του αυτοκινήτου, στέλνοντας στη ροπή των 310 Nm στον πίσω άξονα. Αυτή είναι μια συνηθισμένη διάταξη, που θα επικρατήσει όσον αφορά των νέων ηλεκτρικών μοντέλων που θα κατασκευάζονται από εδώ και στο εξής. Παρόλο, που το βάρος του ID.3 είναι λίγο μεγαλύτερο, η διαδικασία 0-100 χλμ./ώρα ολοκληρώνεται σε 7,3 δλ. Αμφότερα, διαθέτουν διαθέσιμα οδηγικά προφίλ και αυτόματο σύστημα ανάκτησης ενέργειας (D). Στην επιλογή Β, το σύστημα πραγματοποιεί τη μέγιστη ανάκτηση έως 0,3 g, προτού επενεργήσουν τα φρένα.

Μπαταρία και φόρτιση
Το βασικό μέλημα των ενδιαφερόμενων (και όχι μόνο) είναι πόσο αντέχει με μια μόλις φόρτιση το εκάστοτε ηλεκτρικό αυτοκίνητο, αλλά και πόσο γρήγορα μπορεί να φορτιστεί. Έχοντας στην κατοχή μας το Volkswagen ID.3 με την 58 kWh μπαταρία, η εταιρεία ανακοινώνει ότι είναι σε θέση να διανύσει έως και 426 χιλιόμετρα (WLTP), αλλά στην πράξη είναι πολύ δύσκολο να ξεπεράσετε τα 370 χιλιόμετρα (χωρίς τη χρήση του air condition).

Η καλή διαχείριση του συστήματος ενέργειας καθιστά εύκολη τη δυνατότητα κάλυψης αποστάσεων λίγο πάνω από τα 300 χιλιόμετρα. Σε αυτό το εύρος κυμαίνεται και το Citroen e-C4 C-Cross, το οποίο μπορεί να έχει χαμηλότερη χωρητικότητα η μπαταρίας 50 kWh σε σχέση με το ID.3, αλλά η αυτονομία των 350 χιλιομέτρων, που ανακοινώνει η εταιρεία, είναι αρκετά ρεαλιστική και στον “πραγματικό” κόσμο.

Τα δύο ηλεκτρικά μοντέλα έχουν σχεδόν ίδιους χρόνους φόρτισης. Σε ταχυφορτιστή 100 kW, η μπαταρία τους επαναφορτίζεται με ρυθμό 10 km/min, πράγμα που σημαίνει πως σε 30 λεπτά της ώρας, έχει φορτίσει στο 80%, αλλά σε wall box η επαναφόρτιση της μπαταρίας διαρκεί 7,5 ώρες σε μονοφασικό ρεύμα ή ακόμη και 5 ώρες σε τριφασικό, με τη χρήση του standard εσωτερικού φορτιστή 11 kW.

Επί τω έργω
Πίσω από το τιμόνι του Citroen e-C4 C-Cross νιώθεις άνετος και ήρεμος. Το πρώτο οφείλεται χάρη στην αθόρυβη λειτουργία του, τα πολύ μαλακά καθίσματα και την ανάρτηση Progressive Hydraulic Cushions, που μετατρέπει το αυτοκίνητο σε ένα… μαγικό χαλί. Ποιος δεν θέλει να κυκλοφορεί σε ένα πολιτισμένο εσωτερικό και να απολαμβάνει κορυφαίο επίπεδο εξοπλισμού; Είναι ευχάριστο και φιλόξενο, ειδικά μέσα σε αστικό περιβάλλον, όπου απομονώνεσαι στην καμπίνα και τρυπώνεις στους δρόμους της πόλης με τον κύκλο στροφής των 10,9 μέτρων να βοηθάει αρκετά.

Βέβαια, ακόμα μεγαλύτερη ευελιξία προσφέρει το ID.3, χάρη στη διάμετρο στροφής των 10,2 μέτρων. Επομένως, το παρκάρισμα για το γερμανικό μοντέλο είναι παιχνιδάκι. Πολύ καλά τα καταφέρνει και στη διαχείριση των ανωμαλιών του οδοστρώματος, αφού το συμπαγές πλαίσιο μαζί με την καλορυθμισμένη ανάρτηση, απορροφούν τις κακοτεχνίες του δρόμου. Ωστόσο, στην περίπτωση μας, το ID.3 εξοπλίζεται με τροχούς 20 ιντσών, οι οποίοι κλέβουν λίγο από την άνεση που θα μπορούσε να έχει το ηλεκτρικό, όμως και πάλι ευχαριστιέσαι την κάθε διαδρομή μαζί του.

Τελικά;
Από τη μία πλευρά του “ρινγκ” έχουμε λοιπόν το ηλεκτρικό Citroen με την τολμηρή εμφάνιση και την άνεση για… σεμινάριο και από την άλλη το γερμανικό Volkswagen με πρωτόγνωρη σχεδίαση και ευχάριστη και high-tech καμπίνα. Εάν λοιπόν δίνετε περισσότερη βαρύτητα στο να κυκλοφορείτε στους δρόμους της πόλης πάνω σε ένα… μαγικό χαλί και να μην σας ταράζει κανείς από τη νιρβάνα που βρίσκεστε, όπως και ο υπογράφων, τότε το γαλλικό μοντέλο είναι για εσάς/εμάς! To τίμημα που πληρώνετε είναι οι 8 kWh της μπαταρίας που υπολείπετε σε σχέση με το ID.3. Τιμολογιακά, ξεκινάνε και τα δύο κάτω από 30.000 ευρώ (μαζί με την κρατική επιδότηση), αλλά στην περίπτωση του ID.3 αυτή η τιμή αντιστοιχεί στην έκδοση με τη μικρότερη μπαταρία (45 kWh) και την ισχύ του ηλεκτροκινητήρα στους 150 ίππους. Αναφορικά με την εγγύηση, οι δύο εισαγωγικές εταιρείες προσφέρουν 8 χρόνια για την μπαταρία.

Τεχνικά χαρακτηριστικά – Citroen e-C4 C-Cross
Ηλεκτροκινητήρας: 100 kW
Ισχύς: 136 PS
Ροπή: 260 Nm
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο 1 σχέσης
Επιτάχυνση 0-100km/h: 9,7 sec
Τελική ταχύτητα: 150 km/h
Μεικτή κατανάλωση εργοστασιακή/ δοκιμής: 16 kWh/100 km / 16,4 kWh/100 km
Αυτονομία: 350 χιλιόμετρα (WLTP)
Εκπομπές CO2: 0 gr
Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 4.360 x 1.800 x 1.525mm
Μεταξόνιο: 2.670 mm
Βάρος: 1.636 kg
Χώρος αποσκευών: 380 lt
Τιμή:
Από €33.800 (χωρίς την κρατική επιδότηση)

Τεχνικά χαρακτηριστικά – Volkswagen ID.3
Ηλεκτροκινητήρας: 150 kW
Ισχύς: 204 PS
Ροπή: 310 Nm
Χωρητικότητα μπαταρίας: 58 kWh
Μετάδοση: Στους πίσω τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο 1 σχέσεως
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 7.3 sec
Τελική ταχύτητα: 160 km/h
Μεικτή κατανάλωση εργοστασιακή/ δοκιμής: 15,4 kWh/100 km / 15,8 kWh/100 km
Αυτονομία με μια φόρτιση: Έως 426 km (εργοστασιακή τιμή WLTP)
Εκπομπές CO2: 0 gr/km
Τέλη κυκλοφορίας: 0,0 €
Βάρος: 1.794 kg
Διαστάσεις (Μ/Π/Υ): 4.261/1.809/1.552 mm
Μεταξόνιο: 2.765 mm
Χώρος αποσκευών: 385 lt
Τιμή:
Από 37.500 ευρώ με την 58 kWh μπαταρία (χωρίς την κρατική επιδότηση) – Από 33.500 ευρώ με την 45 kWh μπαταρία

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Τις αναλυτικές δοκιμές των μοντέλων: Citroen e-C4 C-Cross και VW ID.3
Citroen e-C4 C-Cross: Μία νέα αντίληψη για την ηλεκτροκίνηση
Δοκιμή: Στα χέρια μας το ηλεκτρικό Volkswagen ID.3

Δείτε ΟΛΕΣ τις τελευταίες ειδήσεις τη στιγμή που συμβαίνουν στο newsauto