Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

Συγκριτική δοκιμή: Citroen C3 Aircross 1.2 PureTech 130 EAT & Opel Crossland 1.2 T 130 PS

Ελλάδα 15:18
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Συγκριτική δοκιμή: Citroen C3 Aircross 1.2 PureTech 130 EAT & Opel Crossland 1.2 T 130 PS

ΔΟΚΙΜΕΣ

Συγκριτική δοκιμή: Citroen C3 Aircross 1.2 PureTech 130 EAT & Opel Crossland 1.2 T 130 PS

ΔΟΚΙΜΕΣ

Δύο από τις δυνατότερες και πιο τίμιες προτάσεις της αγοράς στη δημοφιλέστατη κατηγορία των B-SUV, από τη Citroen και την Opel αντίστοιχα, έχουν εκδόσεις που δύσκολα μπορεί να αγνοήσει κανείς, με αποδοτικούς κινητήρες και προηγμένα αυτόματα κιβώτια τα οποία προάγουν την οικονομία και την ευκολία στη χρήση.

Advertisement
Advertisement

Τα SUV/ Crossover της κατηγορίας B, χάρη στις «κρατημένες» τους διαστάσεις και τους μικρούς σε χωρητικότητα κινητήρες, είναι ιδανικά για την Ελληνική αγορά.

Οι δύο προτάσεις που παρουσιάζουμε εδώ, έχουν πολλά κοινά χαρακτηριστικά. Τα μηχανικά τους μέρη είναι σε πολλά σημεία τους ίδια και έχουν εν πολλοίς την αισθητική τους να κάνει τη διαφορά αλλά και την επίδραση των τμημάτων marketing της κάθε εταιρείας που ορίζουν (λίγο) διαφορετικά τα επίπεδα του εξοπλισμού ανά περίπτωση, δίνοντας έτσι διαφορετική στόχευση. Το κυρίαρχο στοιχείο που θα κάνει τη διαφορά για τον υποψήφιο αγοραστή, είναι προφανώς το σήμα στη μάσκα.

Advertisement
Advertisement

Ξεκάθαρα και πριν μπει κάποιος μέσα σε ένα από τα δύο, λίγο να έχει «πάρει μυρωδιά» τι πρεσβεύει ο κάθε ένας από τους δύο κατασκευαστές μέσα από την ιστορία του στην αυτοκίνηση, ξέρει λίγο- πολύ τι να περιμένει. Το Citroen είναι σαφώς προσανατολισμένο στην άνεση των επιβατών, ενώ το Opel έχει μια τάση να δείχνει πιο στιβαρό από όσο μπορεί να περιμένει κανείς. Αμφότερα τα «κλισέ», επιβεβαιώνονται.

Στο Citroen C3 Aircross αντιλαμβάνεσαι με την πρώτη ματιά το πώς η αίσθηση της άνεσης και της ευρυχωρίας έχει τον πρώτο λόγο για την εικόνα που το μοντέλο δημιουργεί. Η boxy αισθητική, δεν κρύβεται από τις καμπύλες του αμαξώματος που ορίζουν ένα σχήμα ιδιαίτερο για την κατηγορία. Η ευρυχωρία στην καμπίνα είναι η πρώτη προσλαμβάνουσα που έχει ο περιστασιακός οδηγός και οι επιβάτες, με τον άφθονο χώρο για τα κεφάλια να δημιουργεί μια πολύ ευχάριστη αίσθηση.

Advertisement

Τόσο εμπρός, όσο και πίσω, το πλάτος είναι αρκετό, ενώ σημαντικό ρόλο στην άνεση παίζουν τα μεγάλα και μαλακά καθίσματα. Ο χώρος για τις αποσκευές είναι 410 λίτρα –όπως και του Crossland, με την αφαιρούμενη εταζέρα να αφήνει περιθώριο για επέκταση της χωρητικότητας προς όφελος της διευκόλυνσης στη μεταφορά ογκωδών αποσκευών. Η δυνατότητα αναδίπλωσης του πίσω καθίσματος, είναι δεδομένη, έτσι ώστε σε περίπτωση που χρειαστεί, ο οδηγός έχει στη διάθεσή του ένα mini van για να εξυπηρετήσει τις ανάγκες του.

Advertisement

Ανάλογη είναι η εικόνα και στο Crossland, το οποίο όμως δίνει περισσότερο βάρος στη «σοβαρή» εικόνα, με τα σκούρα χρώματα στην καμπίνα να έρχονται ως φυσική συνέχεια της αίσθησης που δημιουργεί η εκτενής χρήση του μαύρου χρώματος στο αμάξωμα, με high light την ενιαία, κλειστή μαύρη γυαλιστερή μάσκα (Opel Vizor) που συνδέει οπτικά τα εμπρός φωτιστικά σώματα. Εδώ η αίσθηση που δημιουργείται, είναι πως το μοντέλο απευθύνεται σε ένα πιο συντηρητικό κοινό, που θα εκτιμήσει την ποιότητα της συναρμολόγησης. Τα καθίσματα είναι σκληρότερα, έχουν την πιστοποίηση από την ΑGR (Aktion Gesunder Rücke– που ασχολείται επισταμένα με την καλή υγεία της μέσης στο ανθρώπινο σώμα) και προσφέρουν με διαφορετικό τρόπο από αυτά του C3 Aircross που έχουν τη σφραγίδα του προγράμματος Citroen Advanced Confort, εξαιρετική στήριξη σε κάθε περίπτωση.

Η χαρακτηριστική τόλμη από τη Citroen στη χρήση υφασμάτων για τις ταπετσαρίες αλλά και ευχάριστα διαφορετικών μοτίβων που «ελαφραίνουν» την εικόνα ακόμα και παραδοσιακά «βαρετών» στοιχείων στην καμπίνα ενός αυτοκινήτου (όπως είναι μέχρι και αυτά των αεραγωγών για το σύστημα κλιματισμού) είναι αυτή που κάνει τη διαφορά ανάμεσα στα δύο μοντέλα. Όπως και να έχει όμως, έχουμε να κάνουμε με δύο από τις χαρακτηριστικότερες περιπτώσεις της κατηγορίας, με τις εν γένει διαφορές τους να έρχονται στο προσκήνιο για να υπογραμμίσουν τη διαφορετικότητα του κοινού στο οποίο απευθύνονται.

Advertisement

Σε επίπεδο αίσθησης, το μοντέλο της Citroen, με την πιο μαλακή ρύθμιση στην ανάρτηση, δίνει περισσότερη πληροφορία στον οδηγό του που αισθάνεται πιο «ζωντανή» την επικοινωνία με το αυτοκίνητο μέσω των χειριστηρίων. Το Crossland, είναι πιο «φειδωλό». Το τιμόνι δεν έχει και τόση αίσθηση αλλά πάντα και σε κάθε περίπτωση, δεν αφήνει τον οδηγό χωρίς να ξέρεις όλα όσα πρέπει για τη θέση του και την κατεύθυνση στην οποία σημαδεύει.

Η εμφανώς πιο σφιχτή ρύθμιση της ανάρτησής του, το καθιστά «αυστηρό» και σε ότι έχει να κάνει με την άνεση στο δρόμο τις περιορισμένες κλίσεις του αμαξώματος αλλά και την αίσθηση του πιο «στιβαρού» συνόλου. Είτε στην έκδοση με τον turbo κινητήρα βενζίνης των 1,2 λίτρων, είτε σε εκείνη με το diesel σύνολο των 1,5 λίτρων, αμφότερες οι προτάσεις έχουν το «κάτι παραπάνω» σε ότι έχει να κάνει με την εφαρμοσμένη τεχνολογία που τους επιτρέπει να σημειώνουν ιδιαίτερα χαμηλές τιμές κατανάλωσης.

Μιλάμε για ενδείξεις που συμβάλλουν στη διαμόρφωση της συνολικής εικόνας, αυτοκινήτων που προσφέρονται για μακροχρόνιες σχέσεις, που μπορούν να ικανοποιήσουν κάθε μεταφορική ανάγκη οικογενειακού βεληνεκούς. Εύκολα μένει κάτω από τα 8,0 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα απόστασης το κάθε ένα από τα δύο μοντέλα με τον κινητήρα βενζίνης των 1,2 λίτρων με τους 130 ίππους, ενώ η ένδειξη «6,0» για το diesel είναι κάτι το συνηθισμένο που αν προσπαθήσει επισταμένα ο οδηγός, μπορεί να φτάσει και… στο φλερτ των 5,0 λίτρων.

Στην επιλογή του ιδανικού B-SUV, έρχεται να προστεθεί μια παράμετρος που για πολλούς μέχρι πριν λίγο καιρό, αποτελούσε ταμπού– αλλά πλέον, πάλι με τη βοήθεια της προηγμένης τεχνολογίας, θεωρείται εξαιρετικό στοιχείο για την άνεση του οδηγού και την ευκολία των μετακινήσεων. Μιλάμε για το αυτόματο κιβώτιο που στην προκειμένη περίπτωση διατίθεται στον εξοπλισμό και των δύο μοντέλων που έχουμε εδώ.

Πρόκειται για το EAT6, που απογειώνει την πρακτικότητα, κάνοντας όλη τη δουλειά για λογαριασμό του οδηγού, τόσο μέσα στο απαιτητικό περιβάλλον του αστικού οδικού δικτύου, όσο και στον ανοιχτό δρόμο. Η επιλογή του κάνει το αυτοκίνητο αρκετά καλύτερο και πιο επιθυμητό, κρατώντας ψηλά το δείκτη value for money– κάτι που είναι ιδιαίτερα χρήσιμο όταν έρθει η ώρα της μεταπώλησης του αυτοκινήτου.

Οι αλλαγές των ταχυτήτων είναι εξαιρετικά ομαλές και άμεσες, ενώ το λογισμικό που έχει την ευθύνη για τις εναλλαγές των σχέσεων, «μασκάρει» αποτελεσματικά κάποιες «αδυναμίες» του κινητήρα -είτε μιλάμε για τον diesel, είτε για τον τρικύλινδρο βενζίνης– που έχουν να κάνουν με κάποιους κραδασμούς στις χαμηλές και μεσαίες στροφές. Πλέον αυτού, το αυτόματο κιβώτιο δίνει τη δυνατότητα στον οδηγό να περιορίσει στο μάξιμουμ την κατανάλωση, μια και με την κλιμάκωσή του φροντίζει να «παίρνει» το καλύτερο που ο κινητήρας έχει να δώσει σε επίπεδο ροπής ανά πάσα στιγμή.

Η λειτουργία του εξιδανικεύει τη συνολική εικόνα του αυτοκινήτου τόσο στην περίπτωση του Opel Crossland, όσο και σε εκείνη του Citroen C3 Aircross, αφού όπως είπαμε είναι από τα στοιχεία που τα δύο μοντέλα έχουν κοινά. Ακόμα και με πλήρες φορτίο, το αυτόματο κιβώτιο είναι αυτό που κρατάει τον κινητήρα πάντα μέσα στην ωφέλιμη περιοχή της λειτουργίας του, προκειμένου να γίνεται η καλύτερη δυνατή διαχείριση του καυσίμου, σε κάθε περιβάλλον όπου κληθεί ο οδηγός να κινηθεί.

Όλα τα παραπάνω, μαζί με τις αναβαθμισμένες δυνατότητες συνδεσιμότητας και διασύνδεσης που προσφέρουν τα δύο μοντέλα στις τελευταίες τους εκδόσεις, συνθέτουν την εικόνα του απόλυτα θελκτικού σύγχρονου αυτοκινήτου. Στην κατηγορία που -όχι άδικα- έχει γίνει το απόλυτο hit για την ευρωπαϊκή αγορά στο σύνολό της, οι προτάσεις από τη Citroen και την Opel είναι εδώ για να δώσουν απαντήσεις σε κάθε ερώτημα, με το χαρακτηριστικό «άρωμα» από την κάθε εταιρεία να δίνει τη βάση για τη διαφοροποίηση με κάθε επιλογή.

Ο συνδυασμός B-SUV με πλούσιους χώρους, ικανούς κινητήρες και εξαιρετικού αυτόματου κιβωτίου, είναι εδώ σε μια από τις καλύτερες εκφάνσεις που μπορεί να τον βρει όποιος αναζητά το επόμενό του αυτοκίνητο. Εκείνο που θα δώσει ουσιαστικές λύσεις στις ανάγκες του, καλύπτοντας με τρόπο ικανοποιητικό κάθε «θέλω» έχοντας ως κοινό παρονομαστή την έξυπνη επιλογή με βάση το κόστος κτήσης και τη συνολική αξία του αυτοκινήτου.

Τεχνικά Χαρακτηριστικά – Citroen C3 Aircross 1.2 PureTech 130 EAT
Κινητήρας: 1.199cc
Ισχύς: 130 ps/ 5.500rpm
Ροπή: 230 Nm/1.750 rpm
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο 6 σχέσεων
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 10,3 sec
Τελική ταχύτητα: 195 km/h
Μέση κατανάλωση: 6,2 l/100 km (εργοστασιακή τιμή), 8,4 l/100 km (τιμή δοκιμής)
Εκπομπές CO2: 142 gr/km
Βάρος: 1280 kg
Διαστάσεις (Μ/Π/Υ): 4160/1756/1.637 mm
Μεταξόνιο: 2604 mm
Χώρος αποσκευών: 410
Τιμή: από 21.750€ (1.2 PureTech 130 S&S EAT C-Series) και 23.500€ (1.5 BlueHDi 120 EAT S&S C-Series)

Τεχνικά Χαρακτηριστικά – Opel Crossland 1.2 T 130 PS
Κινητήρας (cc): 1.199
Ισχύς (PS): 130 στις 5.500 rpm
Ροπή (Nm): 230 στις 1.750 rpm
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Χειροκίνητο 6 σχέσεων
Τελική ταχύτητα (km/h): 201
Επιτάχυνση 0-100 km (sec): 9,9
Μεικτή κατανάλωση (lt/100 km): 5,7 (WLTP)
Εκπομπές CO2 (gr/km): 130
Βάρος: 1.259 kg
Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 4.217/1.825/1.605 mm
Μεταξόνιο (mm): 2.604
Χώρος αποσκευών: 410 lt (520 με συρόμενο κάθισμα)
Τιμή: από 22.050€ (1,2lt Turbo, 130 hp AT6 Elegance) και 21.950 € (1.5lt Diesel, 120hp AT6 Edition)

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Citroen Urban Collectif: Οι αστικές μετακινήσεις, αλλιώς! (+video)
Το Opel Rocks e-xtreme… πουλά τσαμπουκά!
Triumph – Εντυπωσιακά πλάνα από τα γυρίσματα του No Time To Die