Live Κίνηση
Περισσότερα
Dacia-Renault

Test: Νέο Renault Clio 1.0 TCe

Ελλάδα 15:20
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Test: Νέο Renault Clio 1.0 TCe

Dacia-Renault

Test: Νέο Renault Clio 1.0 TCe

Dacia-Renault

Τα φαινόμενα απατούν: Η πέμπτη γενιά του Renault Clio είναι ένα εντελώς νέο αυτοκίνητο, από το αμάξωμα, το εσωτερικό και τους κινητήρες ως την εντελώς νέα πλατφόρμα που βασίζεται.

Advertisement
Advertisement

 

Η εικόνα κάποιες φορές ξεγελά και για να μας πιστέψετε πρέπει να δείτε από κοντά και διπλά-δίπλα τα δύο Renault Clio (το νέο με το προηγούμενο). To Renault Clio είναι ένα εντελώς νέο μοντέλο. Μάλιστα η Renault λέει πως κάθε πάνελ του αμαξώματος είναι καινούριο και στο σύνολό του το αυτοκίνητο είναι 22 κιλά ελαφρύτερο από πριν. Τα υποπλαίσια είναι νέα, η ανάρτηση είναι νέα (αν και κρατά την διάταξη από το προηγούμενο μοντέλο) και οι κινητήρες είναι σε μεγάλο βαθμό ανανεωμένοι. Στο εσωτερικό: Ο διάκοσμος, οι ταπετσαρίες, η διακόσμηση. Όλα νέα. «Μία δοκιμή θα σας πείσει» έλεγε ένα παλαιό διαφημιστικό σλόγκαν και αυτό κάνουμε.

Advertisement
Advertisement

Βρείτε τις διαφορές

Το καλοκαιρινό παιχνίδι ελεύθερου χρόνου, με τις φαινομενικά όμοιες εικόνες οι οποίες τελικά έχουν τελικά πολλές διαφορές, βρήκε εφαρμογή στην δοκιμή του Clio. Βρήκαμε ένα προηγούμενο και παρατηρούσαμε (ψάχναμε καλύτερα) τις αλλαγές. Πιστεύουμε πως και να ήθελε κάποιος να αλλάξει το σχήμα ή το μοτίβο στο design του Clio, ο υπεύθυνος σχεδιασμού, Laurens van den Acker δεν τον άφησε. Βλέπετε το προηγούμενο (σχέδιο του van den Acker και αυτό) έκανε πολύ έντονη την εταιρική ταυτότητα της Renault και κατάφερε να ξεπεράσει τις προβλεπόμενες πωλήσεις του. Έτσι, όπως είναι αναμενόμενο ο Ολλανδός σχεδιαστής, δεν θέλησε να ταράξει τα νερά. Μάλιστα ο ίδιος είπε: «Όταν είσαι πρώτος, δεν χρειάζεται να πάρεις ρίσκο» και πρόσθεσε: «Όταν η σχεδίαση είναι ο πρώτος παράγοντας επιλογής, δεν την αλλάζεις».

Advertisement

Φυσικά δεν έγιναν αλλαγές αλλά… επεμβάσεις στα σημεία όπως: Η «μάσκα» που έγινε μεγαλύτερη (αλήθεια τι μόδα/μανία των κατασκευαστών είναι αυτή;) και τα φωτιστικά σώματα (δανείστηκαν τα LED φώτα από το Megane). Το καπό τώρα έχει έντονο περίγραμμα στις άκρες και σε συνδυασμό με τον νέο προφυλακτήρα η όλη εμφάνιση από εμπρός είναι πιο δυναμική, ίσως κάτι που χρειαζόταν για να ξεχωρίσει ακόμη περισσότερο. Τα παράθυρα έχουν χρωμιωμένα πλαίσια, ενώ το πίσω μέρος έχει ένα σχέδιο minimal και με ρέουσες γραμμές. Εμείς θα θέλαμε πάντως λίγο μεγαλύτερο το κρύσταλλο της πέμπτης πόρτας.

Το αποτέλεσμα είναι sport ή ώριμο τελικά; Λίγο και από τα δύο, και για να είμαστε ειλικρινής αυτό φαίνεται και με τα διαφορετικά χρώματα. Στις σκοτεινές αποχρώσεις δείχνει πολυτελές και premium. Στα ανοιχτά και έντονα χρώματα (όπως το πορτοκαλί Valencia του λανσαρίσματος) φαίνεται sportive και δυναμικό ιδιαίτερα κάτω από τον σχεδόν καλοκαιρινό ήλιο.

Advertisement

Στο εσωτερικό τι γίνεται;

Μέχρι στιγμής οι μεγαλύτερες και πιο εμφανείς αλλαγές έγιναν στο εσωτερικό, όπου η Renault, έχει αντικαταστήσει και έχει απομακρύνει σχεδόν όλα τα φθηνά υλικά μακριά από το οπτικό και χρηστικό πεδίο. Τα υλικά είναι πολύ διαφορετικά τόσο στην όψη όσο και στην αφή (πολύ πιο μαλακά), ενώ τα σκληρά πλαστικά (ναι υπάρχουν) βρίσκονται σε σημεία, που δεν φαίνονται (χαμηλά κάτω από το ταμπλό και στο κάτω μέρος της κεντρικής κονσόλας). Όμορφη προσθήκη το piping (περίγραμμα ραφών) στα καθίσματα. Τονίζει το σχήμα τους και ξεχωρίζει στην «μαύρη θάλασσα» των σκουρόχρωμων πλαστικών και ταπετσαρίας (λίγο χρώμα ή μία απόχρωση του γκρι θα ήταν καλή).

Advertisement

Όπου υπάρχουν σημεία επαφής του οδηγού ή των επιβατών με το εσωτερικό του νέου Clio (το δερμάτινο τιμόνι, οι ταπετσαρίες, τα καθίσματα) η αίσθηση που μένει είναι αυτή αυτοκινήτου μεγαλύτερης κατηγορίας και ποιότητας. Το τιμόνι είναι πιο sport και πιο καλαίσθητο (η Renault έχει επανασυσκευάσει τον αερόσακο και έχει λιγότερο όγκο). Έτσι και η εικόνα είναι καλύτερη αλλά και η εργονομία, αφού έχετε καθαρή εικόνα μέσα από τις ακτίνες του τιμονιού προς τον ψηφιακό πίνακα οργάνων. Οι διακόπτες των παραθύρων και οι διακόπτες των λειτουργιών (κάτω από την κεντρική οθόνη infotainment) συνεισφέρουν στην καλή αίσθηση με τη λειτουργία τους. Ευτυχώς η Renault έχει αντισταθεί στην ενοχλητική τάση των εταιριών να μεταφέρουν τον έλεγχο των ρυθμίσεων του κλιματισμού στην κεντρική οθόνη του συστήματος πληροφοριών. Στο Clio υπάρχουν τα κλασσικά περιστροφικά χειριστήρια από πλαστικό χρώμιο, υλικό, που θα το βρείτε και σε άλλα σημεία της καμπίνας.

Η χρήση της κεντρικής οθόνης θέλει λίγο χρόνο εξοικείωσης για να την χειριστείτε. Είναι όμως άμεση και γρήγορη στις αλλαγές με γρήγορη πρόσβασή από μενού σε μενού. Από αυτήν χειρίζεστε το ηχοσύστημα, τα βοηθητικά συστήματα για τον οδηγό, το σύστημα πλοήγησης, το τηλέφωνο σας και τις αλλαγές προφίλ οδήγησης για τον πίνακα οργάνων και το σύστημα Multi-Sense όπου αυτό είναι διαθέσιμο με τρία προγράμματα εξατομικευμένης οδήγησης.

Όσον αφορά την πρακτικότητα, το Clio τα καταφέρνει πολύ καλά. Κορυφαία «επίδοση» τα 391 λίτρα του χώρου αποσκευών, που το τοποθετούν στην κορυφή χωρητικότητας των πορτ μπαγκάζ της κατηγορίας των μικρομεσαίων. Επιπλέον η απόσταση για τα πόδια των πίσω επιβατών έχει αυξηθεί κατά 26 χιλιοστά, χάρη στο μικρότερο «πάχος» των εμπρός καθισμάτων. Οι Γάλλοι δούλεψαν τόσο στο σχέδιο όσο και στα υλικά και δεν έχασαν από την άνεση ή λειτουργικότητα στην πολύωρη παραμονή πάνω τους. Μοναδική παρατήρηση οι ρυθμίσεις για την πλάτη του καθίσματος που δεν είναι στη θέση που έχουμε συνηθίσει (στην βάση της πλάτης), αλλά πιο μπροστά στο κάθισμα.

Clio, η μούσα της άνεσης

Η καμπίνα των επιβατών σας προδιαθέτει για την άνεση, την εύκολη λειτουργία και γενικότερα την έννοια του easy living στο νέο Clio. Το τιμόνι ρυθμίζεται εύκολα σε πολλές θέσεις. Το ίδιο και τα καθίσματα, που δείχνουν sportive αλλά μόλις καθίσετε πάνω τους έχουν σαφή προσανατολισμό στην άνεση. Η πρώτη δοκιμή του Clio από το www.newsauto.gr στην Ελλάδα ήταν με τον κινητήρα 1.0 TCe. Από τα 1000 κ.εκ. αποδίδονται 100 ίπποι στις 5.000 σ.α.λ, οι οποίοι μεταφέρονται στους εμπρός τροχούς με χειροκίνητο κιβώτιο 5 σχέσεων. Σύμφωνα με την Renault κάνει το 0-100 σε 11,8 δευτερόλεπτα και έχει τελική ταχύτητα 187 χλμ και χαμηλή κατανάλωση καυσίμου (4,4-4,7 lt/100 χλμ). Πιέζοντας το κουμπί εκκίνησης θα ανακαλύψετε πως ο ήχος του κινητήρα είναι σε πολύ χαμηλά db, το σύστημα διεύθυνσης είναι εύκολο-άμεσο και η θέση του μοχλού αλλαγής ταχυτήτων ευνοεί τις γρήγορες αλλαγές.

Ο συμπλέκτης είναι ελαφρύς (δεν θα σας ταλαιπωρήσει στο μποτιλιάρισμα) και ταιριάζει με το τιμόνι, το οποίο είναι άμεσο και αρκετά γρήγορο για να δώσει την ευελιξία που χρειάζεστε. Με λίγα λόγια, η κίνηση στην πόλη είναι εύκολη υπόθεση και χωρίς κούραση κάτι που αναζητάμε από ένα supermini (μικρό).

Το τρικύλινδρο μοτέρ ανεβάζει στροφές γρήγορα, όμως η ροπή του αργεί να φανεί. Έτσι, αν επιθυμείς να κινηθείς σε πιο γοργούς ρυθμούς, θα πρέπει να “φορτώσεις” λίγο παραπάνω τις ταχύτητες στο 5άρι κιβώτιο. Από την άλλη η οικονομία καυσίμου είναι πολύ καλή (είδαμε 5,5 και 5,7 μέση κατανάλωση) και ίσως για τον λόγο αυτό οι Γάλλοι χρησιμοποίησαν (εκτός από το χαμηλό κόστος κατασκευής) το 5άρι σασμάν. Επιπλέον  το χαρακτηριστικό γρύλισμα στον ήχο του κινητήρα είναι αρκετά καλά κρυμμένο και λίγοι κινητήρες αυτής της κατηγορίας είναι τόσο διακριτικοί ακόμη και σε ταχύτητες 150, 160 χλμ./ώρα. Για την διακριτική και ήσυχη κίνηση έχουν ρόλο και τα νέα (με καλύτερη στήριξη) υποπλαίσια στα οποία εδράζονται οι αναρτήσεις, το μοτέρ & το κιβώτιο.

Στην οδική συμπεριφορά το πλαίσιο συνεργάζεται άψογα με τις αναρτήσεις και κρατούν την σημαία της άνεσης ψηλά. Το πλαίσιο είναι, τελικά, η μεγάλη αλλαγή στο νέο Clio και είναι το πιο ενδιαφέρον σημείο του. Η ανάρτηση είναι εντυπωσιακά απορροφητική στις κακοτεχνίες των δρόμων και σπάνια θα καταλάβετε πως, αλλά και πόσο δουλεύει. Αν προσπαθήσετε να οδηγήσετε το χιλιάρι Clio σαν να ήταν το RS μάλλον θα ψάξετε για πιο βαρύ τιμόνι με λιγότερη υποβοήθηση και μεγαλύτερα ελαστικά. Όμως το πλαίσιο πάλι ξεχωρίζει και σε συνδυασμό με την ανάρτηση και το πιο στενό (λόγω αεροδυναμικής) πίσω μέρος δίνουν προβλέψιμα παιχνιδιάρικες και διασκεδαστικές αντιδράσεις.

Τελικά το νέο Clio θα γίνει η… μούσα σας;

Με τιμή εκκίνησης στα 12.990 ευρώ (για την έκδοση των 75 ίππων) το Renault Clio αξίζει την προσοχή σας και σίγουρα θα το βάλετε στις επιλογές σας. Είναι ένα ελκυστικό μικρό αυτοκίνητο με οδική συμπεριφορά που προσαρμόζεται στον τρόπο οδήγησής σας και με ένα άνετο και ξεχωριστό εσωτερικό. Η εμφάνισή του και η άνεση στις καθημερινές διαδρομές ή το ταξίδι δημιουργούν τον χαρακτήρα του.

Το Clio είναι το πιο πετυχημένο μοντέλο του Groupe Renault παγκοσμίως, το πιο δημοφιλές αυτοκίνητο στη Γαλλία, αλλά και το best seller της κατηγορίας Β στην Ευρώπη από το 2013 μέχρι σήμερα. Το 2018 ήταν χρονιά ρεκόρ του μοντέλου και στην ελληνική αγορά, κάτι που αναμένεται να συνεχίσει με την ολοκαίνουρια πέμπτη γενιά του. Φέρνει επανάσταση με το εσωτερικό του και την τεχνολογία που ενσωματώνει, διατηρώντας τον ξεχωριστό χαρακτήρα που πάντα είχε σε άνεση και οδική συμπεριφορά. Σημειώστε, επίσης, πως ο βασικός εξοπλισμός συστημάτων ασφαλείας και τα 5 αστέρια στις δοκιμές πρόσκρουσης  του EuroNCAP προσθέτουν επιπλέον πόντους στη συνολική εικόνα του μικρού γαλλικού μοντέλου!

Δείτε εδώ αναλυτικά τις τιμές του μοντέλου

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙKA

Κινητήρας βενζίνης: 999 cc
Ισχύς: 100 ps/ 5000 rpm
Ροπή: 16,3 kgm/2750 rpm
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Μηχανικό 5 σχέσεων
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 11,8 sec
Τελική ταχύτητα: 187 km/h
Μεικτή κατανάλωση: 4,7 l/100 km (εργοστασιακή τιμή)
Εκπομπές CO2: 100-107 gr/km
Τέλη κυκλοφορίας: 90 €
Βάρος: 1.603 kg
Διαστάσεις (Μ/Π/Υ): 4.050/1.988/1.440 mm
Μεταξόνιο: 2.583 mm
Χώρος αποσκευών: 391lt
Τιμή: Από 12.990 ευρώ/ Έκδοση 100 ίππων από 14.190 ευρώ (εργοστασιακή εγγύηση 5 ετών, δωρεάν οδική βοήθεια για 3 χρόνια και δωρεάν ασφάλιση 6 μηνών)