Menu
LIVE η κίνηση | Τιμές αυτοκινήτων newsautoCHOICE | Τιμές Καυσίμων

ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμάζουμε το νέο Opel Corsa-e

  • Κώστας Φούζας (kf@newsauto.gr), Φωτογραφίες: Χρήστος Καραγιωργάκης

To Βest-seller μικρό μοντέλο της Opel λανσάρεται στην αμιγώς ηλεκτρική εκδοχή του. Το δοκιμάζουμε επί ελληνικού εδάφους και αναφέρουμε.

Το Corsa δεν χρειάζεται συστάσεις. Είναι ένα από τα πιο καλοπουλημένα μοντέλα στην Ευρώπη και την Ελλάδα, που καταφέρνει για χρόνια να βρίσκεται στις υψηλότερες θέσεις των πωλήσεων. Η 6η του γενιά, η οποία κατέφθασε στη χώρα μας τους τελευταίους μήνες, έρχεται ριζικά ανανεωμένη σε όλους τους τομείς, εκμεταλλευόμενη και την τεχνογνωσία που παρέχει ο Όμιλος PSA στον οποίο ανήκει η Opel. To αποτέλεσμα; Έχουμε να κάνουμε με ένα πλήρες -από κάθε άποψη- σύγχρονο μικρό μοντέλο, το οποίο λανσάρεται για πρώτη φορά και σε αμιγώς ηλεκτρική έκδοση προάγοντας ένα υψηλό τεχνολογικό προφίλ. Για την ακρίβεια, χωρίς σχεδιαστικές φαμφάρες και υπερβολές, το νέο Corsa-e βάζει στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος την ηλεκτροκίνηση μέσω της ευχρηστίας στην καθημερινότητα. Μια ευχρηστία που πηγάζει κυρίως από την πολλή καλή αυτονομία κίνησης με μια φόρτιση, η οποία μας δείχνει πως ένα ηλεκτρικό μοντέλο πόλης μπορεί να μην είναι και τόσο… αγχωτικό. Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή.

«Ηλεκτροκίνηση» με καμουφλάζ….Corsa

Πρέπει να είσαι πολύ παρατηρητικός και λάτρης της επικαιρότητας αυτοκινήτου για να ξεχωρίσεις το ηλεκτρικό Corsa από τις υπόλοιπες εκδόσεις που εφοδιάζονται με κινητήρα εσωτερικής καύσης. Μοναδικές διαφορές εδώ, οι διαφορετικές ζάντες των 16 & 17 ιντσών, με στόχο την περαιτέρω βελτίωση της αεροδυναμικής αντίστασης, αλλά και το γράμμα «e» δίπλα στο όνομα Corsa που σε προϊδεάζει για την ηλεκτρική «φυσιογνωμία» του αυτοκινήτου. Μάλλον, η αναγνωσιμότητα του ηλεκτρικού Corsa έρχεται με τα κεφαλογυρίσματα και τις απορίες των περαστικών, κατά τη διάρκεια της αθόρυβης προσπέλασής του από τους δρόμους. Αυτό, άλλωστε, αποδείχτηκε και από την ολιγοήμερη συμβίωση μαζί του τις ημέρες του απόλυτου «Lockdown».

Στην καμπίνα του Corsa-e τώρα, ο οδηγός θα συναντήσει έναν νέο πλήρως ψηφιακό πίνακα οργάνων με τις απαραίτητες ενδείξεις για την αυτονομία της μπαταρίας, την ανάκτηση ή τη δαπάνη ενέργειας και καθετί που σχετίζεται με την ηλεκτρική λειτουργία του αυτοκινήτου. Στο κέντρο του ταμπλό παραμένει η εύχρηστη οθόνη αφής του συστήματος infotainment. Από εκεί και πέρα, τα πάντα είναι εργονομικά τοποθετημένα, με τη συναρμογή και την ποιότητα των υλικών να ικανοποιούν στο σύνολό τους. Οι χώροι για τους επιβάτες παραμένουν αμετάβλητοι στην ηλεκτρική έκδοση, με τους μόνους περιορισμούς να έρχονται από το χώρο αποσκευών όπου η χωρητικότητα έχει μειωθεί στα 267 λίτρα από 309 ελέω μπαταρίας. H τιμή εκκίνησης του ηλεκτρικού Corsa για την ελληνική αγορά τοποθετείται στα 31.980 ευρώ και από τον εξοπλισμό του δεν λείπει τίποτα σε επίπεδο άνεσης και ασφάλειας.


300+ χιλιόμετρα αυτονομίας

Η Opel εφοδιάζει το μικρό της μοντέλο με μπαταρία 50 kWh κάτι που στην πράξη αποτελεί και το μεγαλύτερο ατού του αυτοκινήτου. Η εταιρεία υπόσχεται αυτονομία κίνησης με μια φόρτιση 337 χιλιομέτρων, με βάση το νέο αυστηρό πρωτόκολλο WLTP. Το Corsa-e μας απέδειξε στην πράξη πώς μπορεί να προσεγγίσει σε μεγάλο βαθμό την παραπάνω θεωρητική αυτονομία (ενδεχομένως με προσεκτική οδήγηση να ξεπεράσει τα 300 χιλιόμετρα), καλύπτοντας έτσι άνετα τις εβδομαδιαίες μετακινήσεις με μια φόρτιση και χωρίς ιδιαίτερο άγχος. Σημειώστε, επίσης, πως η φόρτιση μπορεί να επιτευχθεί σε ποσοστό 80% σε διάστημα 30 λεπτά σε δίκτυο ταχυφόρτισης. Επίσης, η εργοστασιακή κατανάλωση των 17 kWh συνεπάγεται κόστος κίνησης 2 ευρώ για κάθε 100 χιλιόμετρα που κάνει ο οδηγός (με βάση την τωρινή τιμή της κιλοβατώρας).


Η ηλεκτροκίνηση στην καθημερινότητα

Το Corsa-e χρησιμοποιεί την πλατφόρμα CPM του PSA Group και την ίδια διάταξη με τις εκδόσεις που εφοδιάζονται με κινητήρες εσωτερικής καύσης. Λόγω των επιπλέον κιλών από την μπαταρία και τα ηλεκτρικά μέρη, το βάρος του αμαξώματος ξεπερνά τα 1.455 κιλά (300+ κιλά συγκριτικά με ένα συμβατικό Corsa) και έτσι, οι μηχανικοί της Opel έχουν τοποθετήσει πιο σφιχτές αναρτήσεις και έχουν χαμηλώσει το κέντρο βάρος κατά 57 χλστ. Πρακτικά, αν εξαιρέσουμε την ηλεκτρική αθόρυβη λειτουργία, ο οδηγός έχει στη διάθεσή του ένα ομοιογενές σύνολο που δεν διαφέρει σε μεγάλο βαθμό από τις υπόλοιπες εκδόσεις του μοντέλου.

Το ηλεκτρικό Corsa είναι αρκετά σταθερό στον αυτοκινητόδρομο (όπου η τελική περιορίζεται στα 150 χλμ./ώρα) και ευέλικτο εντός πόλης με το ουδέτερο σε αίσθηση τιμόνι. Μοναδικά ψήγματα που θα μπορούσαμε να αναφέρουμε σχετίζονται με το «κοπάνημα» της ανάρτησης σε έντονες ανωμαλίες και τις αντιδράσεις του πίσω μέρους, σε απότομες αλλαγές πορείας, λόγω του επιπλέον βάρους της μπαταρίας. Αλλά όλα αυτά σε περιορισμένο βαθμό και χωρίς να επηρεάζουν κάπου αρνητικά τη συνολική οδική συμπεριφορά του αυτοκινήτου.

Θετικές έως και διασκεδαστικές εντυπώσεις μας άφησε η απόδοση του ηλεκτροκινητήρα με την ακαριαία ροπή των 260 Nm. Aυτό άλλωστε αποδεικνύεται και από τα νούμερα των επιδόσεων: 0-50 χλμ./ώρα σε 2,8 δευτερόλεπτα και 0-100 σε 8,1! Έτσι, στις εκκινήσεις και στις ρεπρίζ, είναι πολύ πιθανό το ηλεκτρικό Corsa να κάνει… πλάκα σε ισχυρότερα βενζινοκίνητα ή πετρελαιοκίνητα μοντέλα. Φυσικά, η άμεση μετάδοση ισχύος και ροπής προκαλεί πολλές το παρεμβατικό ESP που σώνει την παρτίδα σε σημεία με κακής ποιότητας άσφαλτο. Ο οδηγός του Corsa-e έχει στη διάθεσή του 3 set up παραμετροποίησης των επιδόσεων, Eco, Normal & Sport, ανάλογα με τον τρόπο που θέλει να κινηθεί. Στην τελευταία περίπτωση της σπορ λειτουργίας, το αυτοκίνητο αποδίδει τη μέγιστη ισχύ των 136 ίππων. Παράλληλα, τα επίπεδα ανάκτησης ενέργειας κατά την πέδηση μπορούν να αυξηθούν με την επιλογή «B», κάτι αποδεικνύεται ιδιαίτερα βολικό εντός της πολύς.

Info: To Ηλεκτρικό Corsa και σε rally car

H Opel έχει εξελίξει και την αγωνιστική έκδοση του Corsa-e. Το ηλεκτρικό αγωνιστικό όχημα της Opel έχει ισχύ 136 ίππων για να πληροί τα υψηλά πρότυπα του ADAC Opel e-Rally Cup.


Συμπέρασμα

Με το Corsa-e η Opel μπαίνει για τα καλά στο πεδίο δράσης της ηλεκτροκίνησης σε αυτή τη νέα εποχή. Βέβαια, η τιμή των 30.000+ ευρώ δεν είναι μια αμελητέα ποσότητα για ένα μικρό μοντέλο, όμως αυτό αποτελεί “αγκάθι” αυτή τη στιγμή για όλα τα ηλεκτρικά. Ωστόσο, το τεχνολογικό υπόβαθρο του μοντέλου, η ευκολία χρήσης του στην καθημερινότητα και η πραγματική του αυτονομία που καλύπτει πλήρως τις μετακινήσεις μιας εβδομάδος με μια φόρτιση, είναι ορισμένοι από τους παράγοντες που καθιστούν το Corsa-e ως μια από τις καλύτερες προτάσεις στα ηλεκτρικά οχήματα που μπορεί να αγοράσει κάποιος αυτή τη στιγμή.

Τεχνικά χαρακτηριστικά Οpel Corsa-e
Ισχύς: 136 ίπποι
Ροπή: 260 Nm
Χωρητικότητα μπαταρίας: 50 kWh
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο 1 σχέσεως
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 8,1 sec
Τελική ταχύτητα: 150 km/h
Μεικτή κατανάλωση (kWh/100 km): 17
Αυτονομία με μια φόρτιση: Έως 330 (εργοστασιακή τιμή WLTP)
Εκπομπές CO2: 0 gr/km
Τέλη κυκλοφορίας: 0,0 €
Βάρος: 1.530 kg
Διαστάσεις (Μ/Π/Υ): 4.060/1.765/1.435 mm
Μεταξόνιο: 2.538 mm
Χώρος αποσκευών: 267 lt
Τιμή: 31.980 €

Δοκιμή: Νέο Opel Corsa 1.5D 102 PS

Δημοφιλή στο Protothema.gr