Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

Οδηγούμε τη νέα BMW i5

Ελλάδα 2:53
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Οδηγούμε τη νέα BMW i5

ΔΟΚΙΜΕΣ

Οδηγούμε τη νέα BMW i5

ΔΟΚΙΜΕΣ

Η όγδοη γενιά της BMW Σειρά 5 κάνει ένα άλμα προς τα εμπρός και ξεκινά την καριέρα της με την αμιγώς ηλεκτρική i5 δηλώνοντας μεταξύ άλλων τη διεύρυνση του τεχνολογικού της πεδίου και τη δέσμευση για συνέχιση της παράδοσης στη νέα εποχή της αυτοκίνησης

Advertisement
Advertisement

Η συμπλήρωση ακριβώς 50 ετών από τότε που η πρώτη 520 βγήκε από τη γραμμή παραγωγής του εργοστασίου της BMW στο Dingolfing αποτελεί την ιδανική συγκυρία για την πρεμιέρα της όγδοης γενιάς της Σειράς 5 η οποία μάλιστα θα κατασκευάζεται στο ίδιο αλλά ριζικά ανανεωμένο και αναβαθμισμένο εργοστάσιο.

Η Σειρά 5 μπορεί να μην είναι πρωταγωνιστής της εμπορικής σκηνής της BMW όμως αποτελεί ένα από τα πιο σημαντικά μοντέλα της γκάμας της καθώς γεφυρώνει τους δύο βασικούς πυλώνες της βαυαρικής εταιρίας: το δυναμισμό που εκφράζεται από την Σειρά 3 και την τεχνολογική καινοτομία υπό το πρίσμα της απόλυτης πολυτέλειας που αντιπροσωπεύει η Σειρά 7.

BMWi5_eDrive40

Advertisement
Advertisement

Συνεχίζοντας λοιπόν σε αυτό το παραδοσιακό μοτίβο η όγδοη γενιά της Σειράς 5 δηλώνει ταυτόχρονα και την ένταξη της σε μια νέα εποχή αλλαγών. Και αν μη τι άλλο αυτό αποτυπώνεται στο γεγονός πως η έναρξη της εμπορικής της καριέρας γίνεται με την αμιγώς ηλεκτρική i5 η οποία πλέον συμπληρώνει την γκάμα της 5αρας δίπλα στις θερμικές και plug-in υβριδικές εκδόσεις που θα ακολουθήσουν άμεσα.

Στοιχείο αλλαγής είναι όμως και η εικόνα η οποία δείχνει την επιστροφή της σχεδιαστικής φιλοσοφίας της BMW σε μια πιο παραδοσιακή προσέγγιση της αθλητικής κομψότητας. Είμαστε σίγουροι πως οι φίλοι της BMW θα χειροκροτήσουν πάνω την επιστροφή του οριζόντιου προσανατολισμού στα νεφρά της μάσκας (το περίγραμμα των οποίων είναι φωτιζόμενο) ως μέρος μιας ξεκάθαρα δυναμικής έκφρασης.

Υπάρχουν αρκετές έξυπνες λεπτομέρειες όπως για παράδειγμα το ανάγλυφο 5 στην κλασσική γωνία Hofmeister στο τελείωμα της γραμμής των πλαϊνών παραθύρων, όμως πιο χαρακτηριστικό στοιχείο της σιλουέτας είναι η αρκετά τονισμένη κλίση προς τα κάτω του πορτμπαγκάζ, κάτι που δείχνει να αντλεί έμπνευση από την πρώτη 5αρα Ε12. Την ίδια στιγμή η χρήση ενεργών αεροδυναμικών στοιχείων αλλά και ενός εντελώς επίπεδου πατώματος έχει κάνει δυνατή την επίτευξη μιας εξαιρετικής αεροδυναμικής απόδοσης (cd: 0,23) η οποία έχει ουσιαστικό ρόλο στη μείωση της κατανάλωσης και τη συνολική ενεργειακή διαχείριση.

Advertisement

BMWi5_eDrive40

Οι διαστάσεις έχουν αυξηθεί προς κάθε κατεύθυνση σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο, κυρίως σε μήκος το οποίο φθάνει τα 5.060 χιλιοστά (+93 χιλιοστά), αλλά και σε πλάτος (+32 χιλιοστά) και ύψος (+36 χιλιοστά) τη στιγμή που το μεταξόνιο έχει μεγαλώσει κατά 20 χιλιοστά. Και αυτές οι αλλαγές στις διαστάσεις έχουν φέρει τη νέα 5αρα πιο κοντά στα δεδομένα της 7αρας σε ό,τι αφορά τη χωροταξική αφθονία.

Advertisement

Πιο κοντά στη ναυαρχίδα της BMW έχει έρθει και η συνολική αίσθηση του εσωτερικού σε επίπεδο πολυτέλειας, εκλεπτισμού και βέβαια τεχνολογικής καινοτομίας. Σε ό,τι αφορά το τελευταίο μάλιστα, για να είμαστε ακριβείς, θα πρέπει να σημειώσουμε πως η 5αρα ξεπερνά σε ορισμένα σημεία σε ευφυΐα ακόμα και τη ναυαρχίδα της BMW.

Είναι για παράδειγμα η πρώτη BMW με vegan εσωτερικό (σε ό,τι αφορά τις επενδύσεις των καθισμάτων, το ταμπλό και τα πάνελ των θυρών, καθώς και το τιμόνι), όπως και το πρώτο μοντέλο που στην εντυπωσιακή διάταξη Curved Display (με πίνακα οργάνων 12,3” και κεντρική οθόνη 14,9”) τρέχει την πιο φρέσκια και προηγμένη έκδοση λογισμικού OS 8.5.

Αυτή μεταξύ άλλων εκτός από την αναβαθμισμένη και διευρυμένη λειτουργία Προσωπικού Βοηθού προσφέρει νέα πιο εύχρηστη δομή των μενού πλησιάζοντας τη λογική των smartphones, ενώ έχει και εμπλουτισμένο υλικό εφαρμογών στις οποίες για παράδειγμα έχουν προστεθεί υπηρεσίες video streaming αλλά και gaming.

Advertisement

BMWi5_eDrive40

Επιπλέον, στη νέα Σειρά 5 κάνουν πρεμιέρα και νέα συστήματα υποβοήθησης, ασφάλειας και αυτοματοποιημένης οδήγησης. Μεταξύ αυτών η λειτουργία Highway Assistant που αποτελεί μέρος του προαιρετικού συστήματος Driving Assistant Professional, και η οποία αναλαμβάνει τον πλήρη έλεγχο του αυτοκινήτου σε αυτοκινητόδρομο σε ταχύτητες έως 130 km/h χωρίς να απαιτείται παρέμβαση από τον οδηγό.

Επιπρόσθετα, το επίσης νέο σύστημα Active Lane Change Assistant με ενεργοποίηση ματιών εκτελεί αυτόματα την προτεινόμενη αλλαγή λωρίδας – εάν το επιτρέπουν οι κυκλοφοριακές συνθήκες – όταν ο οδηγός δώσει την έγκρισή του απλά κοιτάζοντας τον αντίστοιχο εξωτερικό καθρέπτη.

BMWi5_eDrive40

Η i5, όπως και όλη η γκάμα της νέας Σειράς 5, βασίζεται στην πλατφόρμα CLAR και σε αρχική φάση θα προσφέρεται σε δύο εκδόσεις eDrive40 και Μ60 xDrive που αξιοποιούν την ηλεκτρική τεχνολογία eDrive πέμπτης γενιάς της BMW. Η μικρότερη πισωκίνητη i5 eDrive40 με έναν ηλεκτροκινητήρα στον πίσω άξονα φθάνει τους 340 ίππους και 430 Nm ροπής.

Η Μ60 xDrive που αποτελεί και την κορυφαία έκδοση όλης της γκάμας είναι τετρακίνητη με δύο ηλεκτροκινητήρες συνολικής απόδοσης 601 ίππων και 820 Nm ροπής και φυσικά ανάλογες επιδόσεις όπως 0-100 km/h σε 3,8’’ και ηλεκτρονικά περιορισμένη τελική ταχύτητα 230 km/h.
Και οι δύο εκδόσεις έχουν κύκλωμα 400 V και συνοδεύονται από μπαταρία ωφέλιμης χωρητικότητας 81,2 kWh η οποία στον κύκλο WLTP είναι ικανή για αυτονομία έως 582 km στην περίπτωση της eDrive40 και έως 516 km στην M60 xDrive. Μάλιστα στην i5 κάνει πρεμιέρα η λειτουργία MAX RANGE η οποία με κατάλληλη ρύθμιση των μονάδων ισχύος και όλων των συστημάτων του αυτοκινήτου μπορεί να αυξήσει την εκτιμώμενη αυτονομία έως και 25% σε περίπτωση ανάγκης.

Από εκεί και πέρα εκτός από τον ενσωματωμένο φορτιστή AC των 11 kW (προαιρετικά 22 kW) η μέγιστη ισχύς ταχυφόρτισης DC φθάνει τα 205 kW επιτρέποντας την πλήρωση της μπαταρίας από 10-80% σε περίπου 30 λεπτά χάρη και στο προηγμένο σύστημα θερμικής διαχείρισης της μπαταρίας.

BMWi5_eDrive40

Η i5 αξιοποιεί στο έπακρο και όλο το τεχνολογικό οπλοστάσιο της BMW σε ό,τι αφορά την διαμόρφωση της άνετης αλλά και δυναμικής πτυχής του οδηγικού χαρακτήρα της. Πρόσθετα στις δομικές ενισχύσεις αλλά και την περαιτέρω αναβάθμιση της ακαμψίας από την ενσωμάτωση της μπαταρίας ως στοιχείο του πλαισίου η i5 έχει στη διάθεσή της μια εκτεταμένη λίστα προηγμένων τεχνολογιών. Στάνταρ σε όλες τις εκδόσεις είναι η αερανάρτηση στο πίσω άξονα όπως και η κρεμαγιέρα μεταβλητού βήματος.

Από εκεί και πέρα οι επιλογές σε ό,τι αφορά την ανάρτηση ξεκινούν από το σπορ πακέτο M και φθάνουν ως την ενεργητική ανάρτηση Adaptive Suspension Professional (που είναι στάνταρ στην BMW i5 M60 xDrive) με ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ και 8 χιλιοστά χαμηλότερο ύψος, αλλά και την Adaptive M Suspension Professional που περιλαμβάνει πρόσθετα τα συστήματα Active Roll Stabilisation με Active Roll Comfort για ενεργή ρύθμιση των κλίσεων και των ταλαντώσεων του αμαξώματος. Επίσης είναι δυνατή η προσθήκη τετραδιεύθυνσης Integral Active Steering (επίσης στάνταρ στην M60) καθώς και των σπορ φρένων M.

BMWi5_eDrive40

Όλα τα παραπάνω διαμορφώνουν ένα οδηγικό χαρακτήρα που ανταποκρίνεται απόλυτα τόσο στο οδηγοκεντρικό ύφος που ταιριάζει στην παράδοση της BMW όσο και στα δεδομένα άνεσης που αναμένεις από ένα μεγάλο business saloon. Και σε πολύ μεγάλο βαθμό υπεύθυνη για αυτό είναι η εύστοχη ρύθμιση της ενεργητικής ανάρτησης αλλά και η τετραδιεύθυνση, που διέθετε τόσο η eDrive40 όσο και η M60 xDrive που είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε πέριξ της Λισσαβόνας.

Η διαφορά στην παραμετροποίηση των ρυθμίσεων που προσφέρει είναι τόσο σαφής ώστε να επιτρέπει να μιλάμε για δύο πραγματικά διαφορετικά πρόσωπα της i5. Αυτό της απολαυστικής, άνετης λιμουζίνας που πλησιάζει όσο ποτέ τα πρότυπα της 7αρας και αυτό της σπορ μπερλίνας που θα σε ενθουσιάσει όσο και η 3άρα με το οδηγικό ταμπεραμέντο και την ακρίβεια του ζυγίσματος.

Η i5 έχει ένα αρχοντικό πάτημα στο ταξίδι και τον αυτοκινητόδρομο, είναι εξαιρετικά ευέλικτη ακόμα και σε κλειστά κομμάτια επαρχιακής διαδρομής και πάνω απ’όλα καταφέρνει να σε κάνει να ξεχνάς πως οδηγείς ένα αυτοκίνητο που ξεπερνά κατά πολύ τους δύο τόνους. Οι επιδόσεις είναι εξαιρετικά ζωντανές στη μικρή eDrive40 (0-100 km/h: 6,0’’) και γίνονται εκρηκτικές στην περίπτωση της M60 χωρίς ωστόσο να δίνουν την αίσθηση πως ξεπερνούν τις ικανότητες του πλαισίου.

Το γρήγορο και καλοζυγισμένο τιμόνι, τα δυνατά φρένα (ειδικά στην περίπτωση της Μ60) πλαισιώνουν περίφημα το εξαιρετικό σε πρόσφυση και ακρίβεια μπροστινό μέρος που σε συνδυασμό με το χαμηλό κέντρο βάρους και την ισορροπία του πατήματος μεταφέρει εμπιστοσύνη. Σημαντική σε αυτό είναι και η συμβολή του ενσωματωμένου στην ηλεκτρική μονάδα συστήματος ελέγχου ολίσθησης που ουσιαστικά προβλέπει και ρυθμίζει την πρόσφυση με έναν τρόπο τόσο φυσικό που πρακτικά δεν σου επιτρέπει να αντιληφθείς τη λειτουργία του.

BMWi5_eDrive40

Θα λέγαμε λοιπόν πως η ετυμηγορία από την πρώτη επαφή με την i5 είναι πως η νέα Σειρά 5 έχει διευρύνει τόσο πολύ τα άκρα της που είναι πιο πολύ 3άρα και πιο πολύ 7άρα από ποτέ. Η επιλογή της BMW να ανοίξει την αυλαία με την ηλεκτρική εκδοχή είναι έμπρακτη απόδειξη της αφοσίωσης στην ηλεκτροκίνηση και αν θέλετε την άποψή μας η ιδανική επιλογή για την ανάδειξη της τεχνολογικής καινοτομίας μέσω της οποίας η βαυαρική φίρμα διαφυλάσσει την παράδοση και διαμορφώνει το μέλλον της.

H BMW i5 αναμένεται να κάνει άμεσα την εμπορική της πρεμιέρα και στη χώρα μας με την eDrive40 να ξεκινά από τις 75.100 ευρώ και την M60 xDrive από τις 106.500 ευρώ.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Τι ετοιμάζει η BMW για την Κίνα
Πείτε «αντίο» στη BMW M3, έτσι όπως την ξέρετε
Γιατί η χειροκίνητη BMW M2, είναι πιο ακριβή;