ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμάζουμε το νέο Ford Kuga 1.5 EcoBoost

Ελλάδα 5:30
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Δοκιμάζουμε το νέο Ford Kuga 1.5 EcoBoost

ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμάζουμε το νέο Ford Kuga 1.5 EcoBoost

ΔΟΚΙΜΕΣ

Έρχεται να συμπληρώσει την γκάμα των SUV μοντέλων της Ford προσφέροντας ένα, από κάθε άποψη, ελκυστικό πακέτο: H τρίτη γενιά του Kuga μπορεί να κάνει τη διαφορά.

Advertisement
Advertisement

Σε μια αγορά που κατακλύζεται και ορίζεται από τα SUV, η παρουσίαση ενός νέου μοντέλου αποτελεί μεγάλο στοίχημα για κάθε κατασκευαστή. Δεν φτάνει που εξ’ ορισμού οφείλει να είναι πρακτικό, ευρύχωρο και πολυτελές, πρέπει συνάμα να είναι οικονομικά ανταγωνιστικό και να ξεχωρίζει από το πλήθος χωρίς να γίνεται αισθητικά «δύσπεπτο».

Η Ford μπορεί αυτή τη φορά να μην πόνταρε τόσο στη διαφορετικότητα και το macho-look που χαρακτήριζε τις δύο πρώτες γενιές, ωστόσο κανείς δεν μπορεί να αμφισβητήσει το σχεδιαστικό ενδιαφέρον του νέου Kuga. Στρογγυλεμένο, αεροδυναμικό, με δυναμική μάσκα και εμφανή οπτική συγγένεια με το Focus, πάνω στο δάπεδο του οποίου και βασίζεται. Ταυτόχρονα, είναι 89 mm μακρύτερο, 44 mm φαρδύτερο, 6 mm χαμηλότερο και 80 kg ελαφρύτερο σε σχέση με το μοντέλο που αντικαθιστά. Επομένως διαθέτει άφθονο χώρο για τους επιβάτες και αρκετό αέρα πάνω από τα κεφάλια τους, ενώ το διαιρούμενο πίσω κάθισμα μπορεί να μετακινηθεί κατά 150 mm προς τα εμπρός ή προς τα πίσω, διαμορφώνοντας το χώρο αποσκευών από 475 σε 645 lt.

Advertisement
Advertisement

Το ταμπλό φωνάζει «Focus», έχει αντίστοιχη εργονομία και συμπληρώνεται με οθόνη οργάνων 4,2’’ και έγχρωμη κεντρική οθόνη αφής 8’’. H θέση οδήγησης είναι άριστη και τα καθίσματα αναπαυτικά. Yπάρχουν παντού θήκες για μπουκάλια και άλλα μικροαντικείμενα, ενώ η ποιότητα και η συναρμογή των υλικών δείχνει πολύ καλή. Ωστόσο, στο κάτω μέρος του ταμπλό και των θυρών υπάρχει αρκετό σκληρό πλαστικό, που χαλάει κάπως την premium αίσθηση που προσπαθεί να πετύχει η Ford.

Στην έκδοση της δοκιμής μας το Kuga εφοδιάζεται με βενζινοκινητήρα 1.5 lt ισχύος 150 PS, ενώ διατίθεται και σε εκδόσεις με κινητήρες diesel 1.5 και 2 lt, με απόδοση 120 και 190 PS αντίστοιχα (η τελευταία είναι και η μοναδική τετρακίνητη). Η γκάμα συμπληρώνεται από μία plug-in υβριδική έκδοση με βενζινοκινητήρα 2.5 lt (225 PS) και μία ήπια υβριδική με πετρελαιοκινητήρα 2 lt (150 PS).

Advertisement

Ο 1.500αρης 3κύλινδρος βενζινοκινητήρας αποδεικνύεται στην πράξη ιδιαίτερα ελαστικός και πρόθυμος να επιταχύνει το βάρους 1.564 kg αμάξωμα. Η ροπή του αποδίδεται χαμηλά, από τις 1.600 rpm, συνδυάζεται άψογα με την κλιμάκωση του 6ταχυτου χειροκίνητου κιβωτίου, ενώ έχει γραμμική απόδοση έως αρκετά ψηλά. Επιπλέον είναι ήσυχος, σε σημείο που δύσκολα θα αναγνωρίσεις ότι διαθέτει τρεις μόνο κυλίνδρους, παρότι κάποιες φορές θα ακουστεί το σφύριγμα του turbo. Αρκετά λογική είναι, τέλος, η κατανάλωση, αφού η μέση τιμής της κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας δεν ξεπέρασε τα 8,6 lt/100 km.

Advertisement

Η σπορτίφ αίσθηση συμπληρώνεται από αξιοπρεπείς επιδόσεις (0-100 km/h σε 9,7’’, τελική 195 km/h), αλλά και την αντίστοιχου επιπέδου οδική συμπεριφορά, που σαφώς παραπέμπει σε Focus. Οι κλίσεις είναι περιορισμένες, το τιμόνι ακριβές -αν και κάπως ελαφρύ σε αίσθηση-, οι τάσεις υποστροφής περιορισμένες. Παράλληλα, όμως, το Kuga προσφέρει ιδιαίτερα υψηλή ποιότητα κύλισης και άνεσης. Το μυστικό εδώ είναι πως (αντίθετα με ό,τι συμβαίνει στο Focus), όλες οι εκδόσεις του εφοδιάζονται με πίσω ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων, με την όποια διαφορά να εντοπίζεται στην απορρόφηση των ανωμαλιών του οδοστρώματος. Ακόμα και σε εκτός δρόμου κίνηση η ανάρτηση θα τα βγάλει αρκετά καλά πέρα, αν και στο χώμα τα ασφάλτινα ελαστικά θα δείξουν το όριο της πρόσφυσής τους, σπινάροντας αρκετά.

*Ευχαριστούμε τον Όμιλο Εταιρειών Ενέργειας, Παραγωγό και Πάροχο Ηλεκτρικής Ενέργειας και Φυσικού Αερίου ΗΡΩΝ, για την παραχώρηση του χώρου των Εργοστασίων του στην περιοχή της Θήβας, για τις ανάγκες της φωτογράφισης.

Advertisement

Συνολικά, το νέο Kuga αποτελεί ένα ολοκληρωμένο και ισορροπημένο πακέτο, με οδηγικό ενδιαφέρον, χώρους και πρακτικότητα, ικανό να ξεχωρίσει στην δύσκολη και άκρως ανταγωνιστική κατηγορία των μεσαίων SUV. Eξίσου ανταγωνιστική είναι η τιμή του, που ξεκινά από τα 26.272 ευρώ στην καλά εξοπλισμένη βασική έκδοση Τrend και από τα 27.197 ευρώ στην ακόμα πληρέστερη Titanium, την οποία και προτείνουμε για την ιδανική σχέση ποιότητας/τιμής.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙKA
Κινητήρας: 1.497 cc
Ισχύς: 150 PS/6.000 rpm
Ροπή: 24.4 kgm/1.600-4.000 rpm
Μετάδοση: Εμπρός
Κιβώτιο: Χειροκίνητο 6 σχέσεων
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 9.7 sec
Τελική ταχύτητα: 195 km/h
Μεικτή κατανάλωση: 5.5 l/100 km
Εκπομπές CO2: 125 gr/km
Τέλη κυκλοφορίας: 150 €
Βάρος: 1.564 kg
Διαστάσεις (Μ/Π/Υ): 4.614/1.883/1.678 mm
Μεταξόνιο: 2.710 mm
Χώρος αποσκευών: 475-645 lt.
Τιμή: από 26.272 €

 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Όσα πρέπει να γνωρίζετε για το νέο Ford Kuga Hybrid (video)

Δοκιμή: Ford Ranger Wildtrak 2.0 EcoBlue 213 PS

Δοκιμή: Ford Puma 1.0L EcoBoost 125PS Auto