Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: Ford Ranger Wildtrak 2.0 EcoBlue 213 PS

Ελλάδα 2:17
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Δοκιμή: Ford Ranger Wildtrak 2.0 EcoBlue 213 PS

ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: Ford Ranger Wildtrak 2.0 EcoBlue 213 PS

ΔΟΚΙΜΕΣ

Το νέο Ford Ranger Wildtrak ικανοποιεί την ανάγκη του κοινού που αναζητά ένα «φορτωμένο» με προηγμένο εξοπλισμό pickup και να μπορεί να πάει… όπου θέλει.

Advertisement
Advertisement

Ξεκινώντας από τη «βάση», το Ford Ranger αποτελεί ένα pickup που υπόσχεται να ξεπερνάει τα εμπόδια που συναντάει στο διάβα του με ιδιαίτερη άνεση.

Προσθέστε σε αυτό την κομψή σχεδίαση και το στιβαρό πλαίσιο, το οποίο ξεχνάς αρκετές φορές ότι βρίσκεσαι μέσα σε ένα επαγγελματικό 4×4 Double Cab όχημα.

Το Ford Ranger έχει κερδίσει πολλές καρδιές στην ευρωπαϊκή αγορά, αλλά και στη χώρα μας, γεγονός που επιβεβαιώνεται από τις πωλήσεις του εν λόγω μοντέλου. Η Ford προσθέτει μια «έξτρα δόση» εξοπλισμού, ώστε να “χρυσώσει” το χάπι σε αυτούς που το κορυφαίο Ranger Raptor βρίσκεται ψηλότερα τιμολογιακά, λανσάροντας το Wildtrak. Τι παραπάνω λοιπόν έχει αυτό το «αγρίμι» από τη βασική βερσιόν του δημοφιλούς pickup και δεν χρειάζεται να ζηλέψει πολλά από το Raptor;

Advertisement
Advertisement

Η εξωτερική σχεδίαση προσφέρει στο Ranger τη δυναμική παρουσία στον δρόμο, όπως ακριβώς του αρμόζει. Η Ford δεν κάνει υπερβολές και δείχνει άμεσα τον χαρακτήρα του αυτοκινήτου, με τις μυώδεις γραμμές να «φωνάζουν» για… δράση.

Advertisement

Η εταιρεία προσφέρει την έκδοση Wildtrak αποκλειστικά σε Double Cab (με δεύτερη σειρά καθισμάτων και επιπλέον δύο πόρτες) και πατάει επάνω σε 18 ιντσών τροχούς ελαφρού κράματος. Παράλληλα, έχουν προστεθεί πλαϊνά σκαλοπάτια με πλαστική επένδυση και ένθετα διακοσμητικά με φινίρισμα τιτανίου (υλικό που έχει χρησιμοποιηθεί σε αρκετά σημεία στη συγκεκριμένη έκδοση), διευκολύνοντας, εάν το χρειάζονται, τους επιβάτες στην επιβίβαση και την αποβίβαση από το αυτοκίνητο. Ακόμα, διαθέτει ράγιες οροφής και φυσικά αυτοκόλλητα, που υποδηλώνουν την «ταυτότητα» της έκδοση τόσο εξωτερικά όσο και εσωτερικά.

Advertisement

Με την είσοδό μας στο εσωτερικό του Ranger Wildtrak, συναντάμε ένα άκρως ευρύχωρο και τεχνολογικά προηγμένο διάκοσμο. Σε σύγκριση με ενός συμβατικού αυτοκινήτου, η αίσθηση είναι παρόμοια. Και πώς να μην είναι άλλωστε, μιας και το στάνταρ ημιδερμάτινο σαλόνι με τις πορτοκαλί ραφές σε συνδυασμό με τον όμορφο ατμοσφαιρικό φωτισμό και την οθόνη αφής 8 ιντσών στην κεντρική κονσόλα χαρίζει μια ευχάριστη αύρα σε όλους τους επιβαίνοντες.

Το Multimedia σύστημα «τρέχει» με Ford SYNC3, το οποίο παρέχει μεταξύ άλλων τις τελευταίες τεχνολογίες συνδεσιμότητας Apple CarPlay και Android Auto. Επιπρόσθετα, στον βασικό εξοπλισμό του Wildtrak βρίσκεται το σύστημα πλοήγησης και η κάμερα οπισθοπορείας.

Advertisement

Αυτό όμως που θα «προδώσει» την κατηγορία του αυτοκινήτου είναι ο περιστροφικός διακόπτης δίπλα από τον λεβιέ ταχυτήτων. Από εκεί μπορεί ο χρήστης να επιλέξει την κίνηση σε δύο τροχούς, σε τέσσερις τροχούς και σε τέσσερις τροχούς με κοντές σχέσεις.

Αναφορικά με τους χώρους, η καμπίνα μπορεί να φιλοξενήσει άνετα μία 4μελή οικογένεια, ενώ η καρότσα έχει μήκος 1,61 μέτρα και πλάτος 1,56 μέτρα.

Ξεχάστε τους θηριώδεις κινητήρες, που πλαισιώνανε -στο παρελθόν- τα επαγγελματικά οχήματα. Η εξέλιξη των κινητήρων (και το downsizing) είναι κάτι που οι μηχανικοί της Ford γνωρίζουν πώς ακριβώς να κάνουν και με επιτυχία. Συνεπώς, κάτω από το καπό του Ranger Wildtrak υπάρχει ένας 2λιτρος EcoBlue (diesel δηλαδή) διπλά υπερτροφοδοτούμενος με 213 ίππους και 500 Nm ροπής από τις 1.500 rpm.

Συνδυάζεται είτε με χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων είτε με το εξαιρετικό αυτόματο κιβώτιο 10 σχέσεων, που φέρει και το αυτοκίνητο δοκιμής. Υπάρχει και η δυνατότητα χειροκίνητης αλλαγής μέσω των paddles πίσω από το τιμόνι, ωστόσο δεν θα «κερδίσεις» κάτι παραπάνω από αυτό που προσφέρει ήδη το λογισμικό του κιβωτίου στο auto. Σύμφωνα με το εργοστάσιο, η μέση κατανάλωση είναι 7,7 lt./100 km, αλλά στην πράξη, το trip computer μάς ενημέρωνε ότι «καίμε» 9,6 lt. πετρέλαιο για κάθε 100 χιλιόμετρα. Βέβαια, η τιμή αυτή αυξάνεται πολύ εύκολα, όταν ο οδηγός… ξεχαστεί, πιέζοντας λίγο παραπάνω το bi-turbo σύνολο.

Παρόλο που τα pickup προορίζονται για συγκεκριμένους σκοπούς, το Ford Ranger Wildtrak είναι ευχάριστο και δεν κουράζει σε «κανονικές» συνθήκες (όταν δεν είναι φορτωμένη η καρότσα). Η ανάρτηση είναι ρυθμισμένη ώστε να μπορεί να ταξιδέψει χωρίς φορτίο, όμως δείχνει ότι του… λείπει το επιπλέον βάρος στο πίσω μέρος για να τελειοποιήσει την κύλιση του και τη συμπεριφορά του στον δρόμο. Έτσι, θα επικεντρωθούμε στις εκτός δρόμου δυνατότητες, οι οποίες μας αφήνουν τα πιο θετικά μας σχόλια.

Με απόσταση 237 mm (283 mm έχει το κορυφαίο Ranger Raptor), το σκληροτράχηλο μοντέλο προσεγγίζει τα δύσκολα σημεία με ευκολία, ενώ η γωνία προσέγγισης είναι 29 μοίρες και η γωνία αναχώρησης φτάνει τις 27 μοίρες (όσες και η έκδοση Raptor). Εάν έχετε όρεξη για βουτιές, τότε φροντίστε να μην είναι πάνω από 800 mm το βάθος… Ο κινητήρας είναι αθόρυβος, εφόσον βρίσκεστε στο εσωτερικό του αυτοκινήτου, γεγονός που αποδεικνύει ότι έχει γίνει πολύ καλή δουλειά στην ηχομόνωση. Τα ανταγωνιστικά off-road πλεονεκτήματα του Ranger συνδυάζονται επίσης με ικανότητα ρυμούλκησης έως 3.500 κιλά και ωφέλιμο φορτίο έως 1.252 κιλά.

Φυσικά δεν λείπουν τα ηλεκτρονικά συστήματα ασφαλείας και υποβοήθησης του οδηγού, όπως είναι το Electric Power Assisted Steering (EPAS), που παρέχει ακρίβεια διεύθυνσης με φυσική αίσθηση που ενισχύει την αυτοπεποίθηση του οδηγού. Με το EPAS, το σύστημα διεύθυνσης είναι ελαφρύ και ευέλικτο σε χαμηλές ταχύτητες – όπως στο παρκάρισμα – και ακριβές στις υψηλότερες ταχύτητες. Η υποβοήθηση διεύθυνσης μεταβάλλεται ανάλογα με την ταχύτητα, τη γωνία του τιμονιού, τις πλευρικές δυνάμεις και την επιτάχυνση ή επιβράδυνση. Καθώς καταργείται η αντλία ενός παραδοσιακού υποβοηθούμενου συστήματος διεύθυνσης, το EPAS συμβάλλει στην πιο αθόρυβη λειτουργία και βελτιώνει την απόδοση καυσίμου κατά 3% περίπου.

Η Ford “πάντρεψε” με τον καλύτερο τρόπο ένα pickup με ένα συμβατικό αυτοκίνητο. To Ford Ranger Wildtrak κυκλοφορεί με ιδιαίτερη ευκολία (παρά τα 5,3 μέτρα μήκος) καθημερινά και -ταυτόχρονα- βγάζει σε πέρας τις πιο δύσκολες εργασίες για τις οποίες έχει κατασκευαστεί. Φυσικά δεν θα πει όχι στο να ορμήξει σε δύσβατα μονοπάτια και να σας βγάλει ασπροπρόσωπους. Όλα αυτά, με τιμή εκκίνησης τα 41.839 ευρώ για την έκδοση Wildtrack με τον 2λιτρο EcoBlue των 170 ίππων και το χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων. Με σχεδόν 3.000 ευρώ παραπάνω, η Ford προσφέρει το Ranger Wildtrak με τον 2λιτρο EcoBlue 213 ίππων και το κορυφαίο 10άρι αυτόματο κιβώτιο. Η επιλογή δείχνει εύκολη…

Τεχνικά Χαρακτηριστικά 

Κινητήρας: 1.995cc

Ισχύς: 213 PS/3.750 rpm

Ροπή: 500 Nm/1.500 rpm

Μετάδοση: Στους δύο/τέσσερις τροχούς

Κιβώτιο: Αυτόματο 10 σχέσεων

Επιτάχυνση 0-100km/h: 9 sec

Τελική ταχύτητα: 180 km/h

Μέση κατανάλωση (/100 km): 7,7 lt/100 km

Εκπομπές CO2: 201 gr/km

Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 5.363 x 1.867 x 1.848 mm

Μεταξόνιο: 3.220 mm

Βάρος: 2.309 kg

Τιμή: 44.702 ευρώ