Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: Ford Puma EcoBoost Auto

Ελλάδα 12:14
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Δοκιμή: Ford Puma EcoBoost Auto

ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: Ford Puma EcoBoost Auto

ΔΟΚΙΜΕΣ

Με στόχο να μειώσει την κατανάλωση, τους ρύπους αλλά και τις… κινήσεις των οδηγών στην καθημερινή μετακίνηση, η Ford εξοπλίζει το Puma με αυτόματο κιβώτιο.

Advertisement
Advertisement

Το αυτόματο κιβώτιο επτά σχέσεων διπλού συμπλέκτη της Ford, συνδυάζεται με τον 1000άρι κινητήρα 125 ίππων.

Οι παλαιότεροι ίσως θυμάστε πως τα αυτόματα κιβώτια ταχυτήτων ήταν ένα αξεσουάρ πολυτέλειας για τα αυτοκίνητα. Λίγες εταιρίες τα είχαν στην γκάμα τους και ήταν ένα πολύ ακριβό έξτρα. Τα μοντέλα, με τα οποία εξοπλίζονταν, ήταν ακριβότερα, κατανάλωναν περισσότερη βενζίνη και ήταν πιο αργά.

Σήμερα, τα αυτόματα κιβώτια συνεχίζουν να αυξάνουν τη δημοτικότητά τους, εξασφαλίζοντας στους οδηγούς σημαντικά πλεονεκτήματα, όπως: Η ευκολία οδήγησης, η άνεση, ο μειωμένος θόρυβος και η χαμηλή κατανάλωση καυσίμου, μαζί με τις χαμηλότερες εκπομπές ρύπων. Μάλιστα οι μηχανικοί συνδυάζουν το λογισμικό τους με αυτό του κινητήρα και δημιουργούν μία… σχέση μεταξύ τους, η οποία συμπληρώνει τα κενά και κρύβει κάποια από τα μειονεκτήματα των μοτέρ.  Μετά τα Fiesta και Focus Active, το Ecosport και το Kuga ήρθε η σειρά του Puma να εξοπλιστεί με το νέο αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη. Το κιβώτιο 7 σχέσεων της Ford συνδυάζεται στο Crossover μοντέλο της με τον κινητήρα 1.0 EcoBoost των 125 ίππων, προσφέροντας εκπομπή CO2 110 g/km και κατανάλωση 4,9 l/100 km στον κύκλο NEDC (137 g/km και 6,0 l/100 km στο πρωτόκολλο WLTP).

Advertisement
Advertisement

 

Ο μεγαλύτερος αριθμός σχέσεων, που διαθέτει και η λειτουργία του, με διπλό συμπλέκτη, εξασφαλίζουν ταχύτατες και ομαλές συγχρόνως αλλαγές. Κρατούν χαμηλά την κατανάλωση αλλά και τον θόρυβο, χωρίς να… κλέβουν ταχύτητα και απόκριση από τις επιδόσεις. Αυτό το τελευταίο χαρακτηριστικό είναι το ζητούμενο για το Puma. Το μικρό Crossover της Ford διαφημίζει πως η οδική του συμπεριφορά δεν εμπνέει μόνο το αίσθημα της ασφάλειας, αλλά και το αίσθημα της ευχαρίστησης από την οδήγηση.

Advertisement

Εμφάνιση Puma με βάση Fiesta;

Το Puma είναι «χτισμένο» στην ίδια πλατφόρμα B2 με το Fiesta, αν και αυτή έχει… τεντωθεί σε μήκος και πλάτος για να γίνει crossover. Η μεγέθυνση είναι σημαντική, με το νέο μοντέλο να είναι 146 χιλιοστά πιο μακρύ (εκ των οποίων τα 95 χιλιοστά αφορούν το μεταξόνιο) και 71 χιλιοστά πιο φαρδύ από το Fiesta.

Advertisement

 

Φυσικά, έχει μεγαλώσει και το ύψος, ενώ ο εξωτερικός σχεδιασμός είναι ιδιαίτερος (θυμίζει λίγο cartoon). Η Ford κράτησε την πλάγια όψη του μοντέλου πιο απλή από το συνηθισμένο, σε μια προσπάθεια να διατηρήσει τις αναλογίες του αυτοκινήτου ισορροπημένες. Φαίνεται ψηλό αλλά παρά τα επιπλέον χιλιοστά ύψους και την μεγαλύτερη διαδρομή της ανάρτησης, οι μεγαλύτερης διαμέτρου αντιστρεπτικές ράβδοι και τα πιο σκληρά αμορτισέρ/ελατήρια (σύμφωνα με την Ford) μειώνουν την ένταση από τις κλίσεις και προσθέτουν sportive χαρακτήρα στο Crossover της. Κάτω από το στρογγυλεμένο καπό υπάρχει ένα τρικύλινδρο μοτέρ βενζίνης 1,0 λίτρων που αποδίδει 125 ίππους και συνδυάζεται με το αυτόματο κιβώτιο 7 σχέσεων.

Advertisement

Εσωτερική αναζήτηση

Ναι οι σχεδιαστές της Ford φαίνεται πως ξαφνιάστηκαν με την εξωτερική εμφάνιση του αυτοκινήτου και είπαν να ρίξουν τους τόνους στην εσωτερική σχεδίαση. Έτσι αυτή δεν είναι τόσο τολμηρή στο εσωτερικό του Puma. Μάλιστα, υπάρχουν πολύ λίγα στοιχεία στην καμπίνα του compact crossover που το κάνουν να ξεχωρίζει από τα άλλα μοντέλα της Ford. Κάτι, που δεν είναι απαραίτητα κακό, αφού η εταιρία φημίζεται για τα καλά υλικά και την ποιότητα κατασκευής, ενώ διατηρεί μία ταυτότητα και μία συνέχεια για όσους επιλέξουν να μείνουν πιστοί στην μάρκα.

Οι σκούρες αποχρώσεις στο ύφασμα, στις επενδύσεις του υφάσματος και τα μαλακά πλαστικά, κυριαρχούν. Τα μπροστινά καθίσματα προσφέρουν καλή πλευρική υποστήριξη είναι άνετα και δεν κουράζουν στα πολύωρα ταξίδια (ή την κίνηση στην πόλη). Η πρώτη καλή έκπληξη έρχεται από την θέση οδήγησης, την οποία μπορείτε να ρυθμίσετε τόσο χαμηλά ώστε να έχετε την αίσθηση πως είστε σε sportive Fiesta και όχι σε SUV.

Έχουν περάσει πολλά χρόνια από τότε, που έλειπε η λειτουργικότητα από το ταμπλό των Ford, με μικροσκοπικά κουμπιά «λίθοι καιπλίνθοι και ξύλα και κέραμοι ατάκτως ερριμμένα». Τα χειριστήρια για το σύστημα κλιματισμού, του θερμαινόμενου πίσω κρύσταλλου και παρμπρίζ έχουν το σωστό μέγεθος και απόσταση, ενώ ο απαλός μπλε φωτισμός τα κάνει ευανάγνωστα.

Η οθόνη αφής οκτώ ιντσών θέλει ελάχιστο χρόνο για να μάθετε την χρήση της και οι αλλαγές από μενού σε λειτουργεία είναι άμεση. Το Ford Sync3, συντονίζει sat-nav, ραδιόφωνο DAB, Apple CarPlay και Android Auto. Τα κουμπιά συντόμευσης, που τρέχουν κατά μήκος του κάτω άκρου της οθόνης δίνουν γρήγορη πρόσβαση σε όλα τα κύρια υπομενού, αν και για εμάς είναι προτιμότερα κάποια κουμπιά γύρω από το περίγραμμα της. Ο χώρος των επιβατών στη δεύτερη σειρά δίνει μία άνεση πάνω από τον μέσο όρο με διαθέσιμα 860 χιλιοστά χώρο για το κεφάλι και 720 χιλιοστά για τα πόδια. Κάτω από το δάπεδο του χώρου αποσκευών των 402 λίτρων υπάρχει το Megabox των 80 λίτρων. Το σκληρό πλαστικό δοχείο για τη μεταφορά λασπωμένων ή βρεγμένων παπουτσιών και στολών με πώμα στο πάτωμα, ώστε να μπορεί να ξεπλυθεί και να στραγγιστεί.

Puma 125 ίππων

Ο κινητήρας του Puma δεν θέλει συστάσεις. Με 1000 κ.εκ. τρεις κυλίνδρους και 125 ίππους το μοτέρ δεν δείχνει αλλά είναι πολύπλοκο. Λειτουργεί πολύ καλά και κρύβει την τεχνολογία του. Κινεί το μικρό SUV από τις χαμηλές στροφές με εντυπωσιακή ανταπόκριση και μια ευχάριστη αίσθηση δύναμης. Όταν πιέσετε από χαμηλές στροφές τον κινητήρα, μπορείτε να νιώσετε τη ροπή, μπορείτε επίσης να αισθανθείτε το σημείο στην περιοχή στροφών (λίγο πάνω από 4000 σ.α.λ.), που υπάρχει ένα ξέσπασμα.

Ακούραστος εργάτης

Σε όλα αυτά υπάρχει και ένας… αφανής ήρωας. Το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων διπλού συμπλέκτη, με δύο λειτουργείες: Αυτόματη ή με Δυνατότητα Επιλογής Σχέσεων από τον οδηγό. Στο αυτόματο (D) οι επιλογές γίνονται (μέσω λογισμικού) με γνώμονα την άνεση και την οικονομία. Οι επτά σχέσεις εναλλάσσονται ανάλογα με τον ρυθμό που έχει ο οδηγός, με το φορτίο του αυτοκινήτου και τις συνθήκες. Άλλη μία παράμετρος είναι η επιλογή προγράμματος (Normal, ECO, Sport, Slippery και Trail). Στο Normal, πρωταγωνιστεί ο ρυθμός του οδηγού, στο ECO η οικονομία έχει τον πρώτο ρόλο με τις ταχύτητες να αλλάζουν γρήγορα και να διατηρούνται η 5η, 6η και 7η.  Στο Sport το κιβώτιο «κρατά» ψηλά τις σχέσεις στο στροφόμετρο. Στην χειροκίνητη λειτουργία οι στροφές φτάνουν ως το κόκκινο, όπου το λογισμικό επεμβαίνει και κάνει την αλλαγή. Οι επιλογές γίνονται με paddles (διακριτικού μεγέθους) πίσω από το τιμόνι και έχουν αίσθηση. Τα κατεβάσματα γίνονται εύκολα το κιβώτιο ακολουθεί και δεν χρειάζεται να το… ξεγελάτε με το φρένο για να γίνει η επιλογή.

Το ευχάριστο είναι πως τα παιχνίδια και οι δοκιμές με το κιβώτιο ταχυτήτων δεν είχαν μεγάλο αντίκτυπο στην κατανάλωση καυσίμου (από 5,6 ως και 5,8 λίτρα). Όσο αφορά τον θόρυβο το μοτέρ ακούγεται μόνο όταν οι αλλαγές γίνονται στο κόκκινο, όπου διακρίνεται και το χαρακτηριστικό γρύλισμα του.

 

Στο δρόμο

Ως καλό Crossover το Puma «βγάζει» ένα διπλό χαρακτήρα. Από τη μία πλευρά η άνεση, οι χώροι και οι διαστάσεις ενός Compact SUV και από την άλλη η sportive αίσθηση. Η τελευταία σας δίνει το αίσθημα ασφάλειας για να πιέσετε να ανεβάσετε ρυθμό και να οδηγήσετε γρήγορα σε επαρχιακό δρόμο. Όταν τα ηλεκτρονικά χειριστήρια πρόσφυσης και σταθερότητας παρεμβαίνουν, το κάνουν προοδευτικά και χωρίς να εισβάλλουν στον τρόπο οδήγησης.

Τα ηλεκτρονικά συστήματα βοήθειας του οδηγού, είναι γενικά συντονισμένα έτσι ώστε να είναι αρκετά διακριτικά, αλλά μπορούν, στις περισσότερες περιπτώσεις, να ρυθμίζονται για ευαισθησία και, σε ορισμένες περιπτώσεις, να απενεργοποιούνται πλήρως. Ωστόσο, το σύστημα δεν ανίχνευε πάντα τα όρια μιας λωρίδας αυτοκινητόδρομου όταν γίνονταν έργα ή σε κακές καιρικές συνθήκες. Για ένα συμπαγές crossover που είναι και διασκεδαστικό στην οδήγηση, είναι ευχάριστο να ανακαλύπτετε ότι η άνεση δεν χάνεται. Η ρύθμιση της ανάρτησης, διατηρεί την άνεση στο ταξίδι χωρίς να χάνει την αίσθηση ασφάλειας.

Στις ταχύτητες του αυτοκινητόδρομου, η καμπίνα του Puma είναι σχεδόν απομονωμένη από τον άνεμο και τον θόρυβο κύλισης. Ο ήχος από τον τρικύλινδρο κινητήρα μένει οριακά έξω από την καμπίνα (ανάλογα την πίεση).

Αποτέλεσμα

Η Ford πέτυχε να προσθέσει στο Puma ένα ακόμη πλεονέκτημα. Αυτό του αυτόματου κιβωτίου. Διατηρεί την λειτουργικότητα στις οδικές συνθήκες της πόλης αλλά και τον sportive χαρακτήρα σε δρόμο με στροφές. Στο ταξίδι βοηθά την άνεση και την οικονομία.  Αναδεικνύει το μοτέρ των 1000 κ.εκ. και σας δείχνει πως δεν χρειάζεται δύναμη για μία sportive οδική συμπεριφορά. Επιπλέον μπορείτε να ευχαριστηθείτε την οδήγηση χωρίς συμβιβασμούς στην πρακτικότητα, ή την άνεση.

Τεχνικά χαρακτηριστικά: Ford Puma 1.0L EcoBoost, 125PS Auto

Κινητήρας: 998 cc
Ισχύς: 125 PS/6.000 rpm
Ροπή: 200 Nm/1750 rpm
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο/Διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων
Επιτάχυνση 0-100km/h: 10,2 sec
Τελική ταχύτητα: 191 km/h
Μέση κατανάλωση (/100 km): 4,3 lt/100 km
Εκπομπές CO2: 138 gr/km (WLTP)
Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 4.186 x 1.805 x 1.537 mm
Βάρος: 1326 kg
Χώρος αποσκευών: 402 lt
Τιμή: Από 23.756 ευρώ

 

Διαβάστε επίσης: