Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

Porsche Rennsport Reunion: Ένα πάρτι για «πορσολάγνους»

Ελλάδα 18:30
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Porsche Rennsport Reunion: Ένα πάρτι για «πορσολάγνους»

ΔΟΚΙΜΕΣ

Porsche Rennsport Reunion: Ένα πάρτι για «πορσολάγνους»

ΔΟΚΙΜΕΣ

Βρεθήκαμε στη θρυλική πίστα της Laguna Seca, όπου η Porsche γιόρτασε με μοναδικό τρόπο τα 60στά γενέθλια της εμβληματικής 911.

Advertisement
Advertisement

Εκατοντάδες λάτρεις και ιδιοκτήτες Porsche κατέφθασαν στην πίστα Laguna Seca Raceway της Καλιφόρνιας, προερχόμενοι από όλα τα μήκη και πλάτη των ΗΠΑ, όπως ο Ron Nudelman, που διήνυσε σχεδόν 5.000 km πίσω από το τιμόνι μιας 911 του 1965.

Ο λόγος της μεγαλύτερης συγκέντρωσης αυτοκινήτων και οπαδών της γερμανικής εταιρείας στον κόσμο, που φέρει την ονομασία Rennsport Reunion, είναι για να εορταστούν δύο σημαντικές επέτειοι: τα 75 χρόνια της Porsche και τα 60 χρόνια ιστορίας της 911. Οι χώροι στάθμευσης στα πέριξ της πίστας είναι πακτωμένοι με κάθε λογής μοντέλα της φίρμας του Τσουφενχάουζεν, κυρίως εκδόσεις της 911, είτε τροποποιημένες για πίστα είτε για χωμάτινες διαδρομές.

Advertisement
Advertisement

Φυσικά δεν λείπουν οι αγωνιστικές λέσχες, vintage κατασκευές, όπως τα τρακτέρ της Porsche, άπειρες Cayenne που σκαρφαλώνουν σε κάθε γωνιά της πίστας και η απαραίτητη ζωντανή μουσική υπόκρουση από τους Doobie Brothers. Η επιλογή του συγκεκριμένου  γεωγραφικού σημείου μόνο τυχαία δεν είναι.

Μπορεί η Κίνα να αποτελεί τη μεγαλύτερη αγορά της Porsche παγκοσμίως, αλλά η πολιτεία της Καλιφόρνιας έχει το μεγαλύτερο κομμάτι της αγοραστικής πίτας των πωλήσεων στις ΗΠΑ, ενώ διαθέτει τον ιδανικό καιρό και για μία σημαντική αγωνιστική σκηνή. Εξ ου και η παρουσία ξεχωριστών κατασκευών, όπως η 356 Speedster.

Advertisement

Φτάνουμε αργά το απόγευμα της Πέμπτης και οριακά προλαβαίνουμε την επίσημη παρουσίαση της 911 GT3 R Rennsport, ενός μοντέλου που προορίζεται αποκλειστικά για track days, βασισμένη πάνω στην αγωνιστική GT3 R, με την παραγωγή της να φτάνει τις μόλις 77 μονάδες και με τιμή που αγγίζει το 1 εκατομμύριο ευρώ.

Ο πρεσβευτής της Porsche και πρώην οδηγός αγώνων, Jörg Bergmeister, μας προσφέρει μια μικρή γεύση από τις δυνατότητες του αυτοκινήτου, αλλά και τον εξωπραγματικό ήχο του εξακύλινδρου επίπεδου μοτέρ και τη βίαιη επιτάχυνση σε κάθε αλλαγή σχέσης.

Advertisement

Την επόμενη ημέρα, από νωρίς το πρωί, βρισκόμαστε και πάλι στην πίστα, μαζί με πολλούς άλλους afficionados της Porsche και κατευθυνόμαστε προς τον χώρο των paddock. Σχεδόν κάθε σημαντικός οδηγός της εταιρείας βρίσκεται εδώ. Η ουρά για τον χώρο των αυτογράφων μάς θυμίζει την αντίστοιχη που υπάρχει έξω από το μουσείο του Λούβρου, αλλά ακόμα μεγαλύτερη είναι αυτή για το κατάστημα merchandise της Porsche.

Ο Wolfgang Porsche οδηγεί την πρώτη Porsche με άδεια κυκλοφορίας, μία 356 του 1948. Ο γνωστός για τις συμμετοχές του στην ανάβαση του Pikes Peak, David Donohue, ποζάρει μπροστά από την 917/30 Can-Am που οδηγούσε ο πατέρας του, Mark, το μακρινό 1975. Βρίσκω τον νικητή του Le Mans του 1997, Stefan Johansson, να συνομιλεί με τον Αμερικανό Danny Sullivan, που σε λίγο θα οδηγήσει την Dauer 962 LM, με την οποία κατέκτησε την 3η θέση στο Le Mans του 1994.

Η συγκεκριμένη εκδήλωση ξεκίνησε ως «Double Fifty» το 1998, στην πίστα του Watkins Glen και διοργανώθηκε από τον πρώην οδηγό αγώνων Brian Redman για να γιορτάσει τα 50 χρόνια της Porsche. Ο 86χρονος πλέον Redman δηλώνει και φέτος «παρών» και μου εξιστορεί ιστορίες από το παρελθόν, όπως το πώς ρύθμιζε το όργανο μέτρησης turbo στην Porsche 935 που οδηγούσε το 1978 και πώς ο πρώην επικεφαλής δημοσίων σχέσεων, Bob Carlson, του ζήτησε να δοκιμάσει πέντε κλασικά αγωνιστικά αυτοκίνητα της εταιρείας στη Laguna Seca τον Αύγουστο του 1998.

Advertisement

«Του ανέφερα ότι αν μου έστελνε τα πέντε μουσειακά μοντέλα δύο εβδομάδες αργότερα θα μπορούσα να οργανώσω έναν αγώνα στο Watkins Glen», μου αφηγείται. «Βέβαια το κόστος για να πραγματοποιηθεί ο αγώνας ήταν αρκετά υψηλό, αλλά η προσέλευση του κόσμου ήταν τέτοια που όλοι οι δρόμοι γύρω από την πίστα ήταν αποκλεισμένοι για ώρες».

Το πρώτο Rennsport Reunion πραγματοποιήθηκε το 2001 στο Lime Rock, με τα επόμενα να παίρνουν συνήθως τη σκυτάλη κάθε τρία ή τέσσερα χρόνια από τότε, αν και το τελευταίο ήταν το 2018. Ο Redman δεν εμπλέκεται επισήμως από το 2007, ενώ τη θέση του ουσιαστικά πήρε ο παλαίμαχος οδηγός και αντιπρόσωπος της Porsche στις ΗΠΑ, Bruce Canepa, που ανέλαβε και τη μεταφορά του event στη Laguna Seca.

«Από τη στιγμή που τόσο ο Bob Carlsson όσο και ο εξωτερικός συνεργάτης του Bob Snodgrass (της Brumos Racing) είχαν αποβιώσει ήθελα να μετατρέψω τη συγκεκριμένη εκδήλωση σε ένα πιο lifestyle event, που θα είχε περισσότερο νόημα για την Porsche σε ό,τι αφορά το μάρκετινγκ», μας αναφέρει ο Canepa.

Ο ίδιος μάς ξεναγεί σε μοντέλα που έχει βελτιώσει, όπως την πανέμορφη 959 SC και την αγωνιστική 934, που έχει μετατρέψει για χρήση δρόμου. Λίγο μετά τον παρακολουθούμε από τη φημισμένη στροφή Corkscrew να σημειώνει τον ταχύτερο γύρο πίσω από το τιμόνι της προσωπικής του Porsche 935 του 1979, μία από τις πιο σκληροπυρηνικές εκδόσεις της 911 που κατασκευάστηκαν ποτέ.

Υπήρχαν ωστόσο και άλλες έντονες συγκινησιακά στιγμές. Ανάμεσα σε αυτές ξεχωρίζω τον εργοστασιακό οδηγό Patrick Long, ο οποίος μάλιστα διοργανώνει τη δική του εκδήλωση Luftgekühlt, να κάνει έναν γύρο στην πίστα με μία 962 Group C, ένα μοντέλο που κυριάρχησε στους αγώνες αντοχής τη δεκαετία του ‘80. Να αναφέρω ότι το Rennsport Reunion δεν ακολουθεί το μοτίβο άλλων εκδηλώσεων, όπως για παράδειγμα το Goodwood Revival.

Εδώ ο θεατής δεν θα δει πανάκριβες αγωνιστικές κατασκευές να καίνε λάστιχο. Εδώ τα πράγματα είναι διαφορετικά, πιο κόσμια. Ο 73χρονος Danny Sullivan μού λέει ότι είναι πιο αργός κατά 5-6 δέκατα με την Dauer 962. «Είμαι πολύ μεγάλος για να κάνω κάτι παραπάνω, συν το ότι δεν θέλω να κάνω ζημιά σε ένα αυτοκίνητο που νίκησε στο Le Mans». Παρόμοια ιστορία μάς λέει και ο ερασιτέχνης οδηγός αγώνων Frank Powell, που συμμετέχει με μια τροποποιημένη flat-nose Carrera του 1986 με ισχύ 304 PS.

Αναφέρει επίσης ότι στην ενημέρωση πριν από τον αγώνα, ο διοργανωτής της εκδήλωσης, Historic Sportscar Racing, τους σύστησε να είναι χαλαροί, όχι ιδιαίτερα ανταγωνιστικοί μεταξύ τους και να ακολουθούν τους κριτές. Το Σάββατο ο καιρός ήταν βροχερός. Τα αγωνιστικά και πολιτικά μοντέλα είναι καλυμμένα και οι οδηγοί δεν δείχνουν ιδιαίτερα χαλαροί.

Μερικοί από αυτούς αρνούνται να βγουν στην πίστα υπό αυτές τις δύσκολες συνθήκες, όχι όμως και όσοι συμμετέχουν στο πρωτάθλημα Porsche Carrera Cup North America, που για πρώτη φορά αποτελεί μέρος της όλης εκδήλωσης. Εδώ πρόκειται για πραγματικό αγώνα.

Ευτυχώς ο ήλιος επιστρέφει την Κυριακή, οπότε ξεκινάμε και πάλι για να συναντήσουμε τους πιστούς φίλους της Porsche. Ολοι έχουν να πουν μια ιστορία για την 911. Οπως ο John Dilger, που ξεκίνησε να εργάζεται σε αντιπροσωπεία της Porsche το 1971, όταν αποφοίτησε από το κολέγιο και ήδη από την πρώτη ημέρα κατάφερε να πουλήσει μία 911. Εκτοτε, δεν σκέφτηκε ποτέ να αποκτήσει μοντέλο άλλου κατασκευαστή. Μάλιστα, η προσωπική του συλλογή περιλαμβάνει τέσσερις 911 και μία 356.

Στο φετινό Rennsport Reunion βρίσκεται μαζί με τη σύντροφό του Silvia και μια πανέμορφη 991 GT3 RS. Τους ρωτάω εάν θα τη βάλουν στην πίστα και μου απαντούν κατηγορηματικά όχι. Πιο δίπλα συναντώ τον Mike Whittle, που έχει φέρει με τρέιλερ μια τροποποιημένη μπλε 911 του 1972.

Ο Mike μεγάλωσε στη Γερμανία και στα εφηβικά του χρόνια μετακόμισε στις ΗΠΑ. «Πάντα μου άρεσαν οι Porsche αλλά με τρόμαζαν, δεν τις καταλάβαινα, προτιμούσα τις Corvette. Αργότερα άλλαξα γνώμη». Η δική του 911 έχει πίσω της ένα αξιοπρόσεκτο παρελθόν που ξεκινά πριν από αρκετά χρόνια, κατά τη διάρκεια των δασικών πυρκαγιών στη λίμνη Tahoe.

Τότε ο Whittle μαζί με φίλους του κατάφεραν να εκκενώσουν από το φλεγόμενο εξοχικό του την 911, που είχε βέβαια υποστεί σημαντικές ζημιές. Κατόπιν κατέληξε σε ένα συνεργείο όπου σταδιακά επανήλθε στην αρχική της μορφή, ενώ πλέον αποδίδει περίπου 250 PS.

Ο Drew Manley μεγάλωσε με την ιαπωνική αυτοκινητική κουλτούρα και την έχει μεταφέρει στην προσωπική του 911 Carrera RS America, μια έκδοση που δημιουργήθηκε προκειμένου να ικανοποιήσει τη ζήτηση που υπήρχε στην αγορά των ΗΠΑ για την Carrera RS.

Το συγκεκριμένο αυτοκίνητο διαθέτει ζάντες της Volk, ανάρτηση MCS και μπάκετ καθίσματα της Bride, ενώ οπτικά ξεχωρίζει από το έντονα βαμμένο σε κόκκινη απόχρωση αμάξωμα, την αστερόεσσα στα εμπρός φτερά και τα γραφικά «RS Murica» στο καπάκι του μοτέρ.

Ο χρόνος περνάει γρήγορα. Παρακολουθούμε τους τελευταίους αγώνες του Σαββατοκύριακου, ενώ οι χώροι στάθμευσης αδειάζουν σταδιακά, καθώς το Porsche Rennsport Reunion σιγά-σιγά ρίχνει αυλαία.

Η φετινή διοργάνωση κόστισε 10 εκατομμύρια δολάρια, αλλά με κόστος 135 δολαρίων ανά εισιτήριο και ένα sold-out κοινό 91.000 ατόμων είμαστε σίγουροι ότι η επένδυση της Porsche αποπληρώθηκε στο 100%. Καθόλου άσχημος τρόπος για να γιορτάσει τόσο τα δικά της γενέθλια όσο και τα 60 χρόνια από τη γέννηση του πιο εμβληματικού της μοντέλου.


PORSCHE 911 GT3 R RENNSPORT IN EXTREMIS

 Όλη η τεχνογνωσία της Porsche ενσωματώθηκε στην ακραία, αγωνιστική παραλλαγή της 911.

ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗ ΠΕΡΙΒΟΛΗ: Η GT3 R Rennsport είναι κατασκευασμένη αυστηρά για χρήση πίστας. Οι μόλις 77 μελλοντικοί ιδιοκτήτες της δεν θα στερηθούν λεπτομέρειες της αγωνιστικής GT3 R, όπως τη ρύθμιση των σχέσεων στο 6άρι σειριακό κιβώτιο.

ΕΚΤΕΝΗΣ ΧΡΗΣΗ CARBON: Η Porsche δηλώνει ότι το βάρος της GT3 R Rennsport είναι μόλις 1.240 kg. Αυτό επιτεύχθηκε χάρη στο ανθρακονημάτινο αμάξωμα, με τα φρένα να διαθέτουν πλάκες από τιτάνιο, ενώ απουσιάζει το κλασικό σύστημα κλιματισμού.

ΜΕ ΙΣΧΥΡΟΤΕΡΟ ΚΙΝΗΤΗΡΑ: Η απουσία κάθε είδους περιορισμού έδωσε τη δυνατότητα στην Porsche να εξελίξει τον ατμοσφαιρικό flat-six κινητήρα της GT3 R Rennsport. Παρόλο που αυτός βασίζεται στο αντίστοιχο μοτέρ της αγωνιστικής GT3 R, διαθέτει νέα έμβολα και μπεκ, είναι πιο ισχυρός (620 PS), ενώ το ηχητικό soundtrack θυμίζει την εκπληκτική 911 RSR.

ΜΟΝΟΘΕΣΙΟ: Η νέα 911 GT3 R Rennsport είναι μονοθέσια, έχει roll-cage προδιαγραφών FIA και τεράστια πίσω αεροτομή, που διαθέτει δύο επιπλέον στηρίγματα για να προσφέρει την απαραίτητη κάθετη δύναμη και παραπέμπει στην 935/77.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Οδηγούμε το Dodge Challenger στην Αμερική
Μεγάλο αφιέρωμα: 60 χρόνια Lamborghini
Οδηγούμε τα θρυλικά Fiat 131 Abarth Rally & Lancia Fulvia 1.6 HF