Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: Peugeot 2008 1.5 BlueHDI 130 PS EAT 8

Ελλάδα 20:36
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Δοκιμή: Peugeot 2008 1.5 BlueHDI 130 PS EAT 8

ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: Peugeot 2008 1.5 BlueHDI 130 PS EAT 8

ΔΟΚΙΜΕΣ

Αν ψάχνετε ένα κόμπακτ SUV με κινητήρα πετρελαίου και με αυτόματο κιβώτιο το Peugeot 2008, πρέπει να είναι πολύ ψηλά στη λίστα σας.

Advertisement
Advertisement

To 2008 δεν χρειάζεται πλέον συστάσεις μιας και στο χρονικό διάστημα που είναι διαθέσιμο στη χώρα μας έχει αναδειχθεί σε best seller της ολοένα και πιο σημανικής κατηγορίας των B SUV. Η επιτυχία του μπορεί να αποδοθεί σε διάφορους παράγοντες: από την εμφάνιση και τους χώρους του, μέχρι τον upper class χαρακτήρα του, αλλά και την ευρεία γκάμα των κινητήριων συνόλων του. Που περιλαμβάνουν πολύ καλούς βενζινοκινητήρες, ηλεκτρικά σύνολα πρόωσης καθώς και έναν σύγχρονο και αποδοτικό diesel. Σαν και αυτόν που κινεί την έκδοση της δοκιμής. Ας πάρουμε όμως τα πράγματα με τη σειρά.

Όμορφος λέων

Η εμπνευσμένη σύγχρονη φιλοσοφία σχεδίασης της Peugeot ίοως βρίσκει στο 2008 μια από τις καλύτερες εφαρμογές της. Με μια ιδιαίτερη και ξεχωριστή μάσκα και φυσικά με τα πολύ χαρακτηριστικά λεπτά κάθετα LED φώτα ημέρας που ως άλλες νυχιές… λέοντα εξασφαλίζουν την άμεση αναγνώριση. Στην όλη δυναμική εικόνα συμβάλλει τόσο ο σμιλευμένος προφυλακτήρας όσο και το καπό με τις έντονες νευρώσεις, ενώ στοιχεία όπως τα μαύρα πλαστικά προστατευτικά στους τονισμένους θόλους των φτερών δίνουν έμφαση στο SUV χαρακτήρα. Το μαύρο ένθετο στην πίσω κολώνα συνδυάζεται με επιτυχία με το φιμέ κρύσταλλο με αποτέλεσμα η οροφή να  δείχνει σαν να αιωρείται.

Advertisement
Advertisement

Οι σχεδιαστές της Peugeot έχουν προσέξει και το πίσω μέρος του 2008, με τη λεπτή μαύρη, οριζόντια λωρίδα που συνδέει τα LED φώτα να δημιουργεί ένα ενιαίο εντυπωσιακό πάνελ. Και εδώ δε λείπουν οι οριζόντιες και κάθετες νευρώσεις και ακμές που χαρίζουν μια πιο «ψαγμένη» παρουσία.

Αν παντως έχετε την αίσθηση πως είναι μεγάλο σε σχέση με τα δεδομένα της κλάσης δεν κάνετε λάθος: το μήκος του αγγίζει τα 4,30 μέτρα, ενώ το μεταξόνιο του φτάνει τα 2.605 χιλιοστά.

Advertisement

Εντυπωσιακό εσωτερικό με πολύ καλή ποιότητα

Το «i-cockpit 3D» με τον ψηλά τοποθετημένο τρισδιάστατο πίνακα οργάνων, ο οποίος παρέχει στον οδηγό όλες τις απαραίτητες πληροφορίες (μπορεί επιπλέον να προσαρμοστεί μέσω 5 προεπιλεγμένων απεικονίσεων), εξακολουθεί να εντυπωσιάζει. Το ίδιο κάνει και η μεγάλη οθόνη του συστήματος πολυμέσων στο κέντρο του ταμπλό, ενώ οι αεροπορικού τύπου διακόπτες ακριβώς από κάτω της που προσφέρουν άμεση πρόσβαση σε λειτουργίες που χρησιμοποιούνται συχνά εξακολουθούν να αποτελούν μια πολύ καλή και πρακτική ιδέα.

Advertisement

Και εδώ, όπως και σε όλα τα σύγχρονα Peugeot, ξεχωρίζει το μικρών διαστάσεων τιμόνι με το επίπεδο πάνω και κάτω τμήμα, ενώ τα προσεγμένα υλικά όπως το μαλακό, αφρώδες πλαστικό στο πάνω μέρος του ταμπλό αλλά και τα καλόγουστα διαμοσμητικά, εξασφαλίζουν με premium αύρα. Που συνδυάζεται και με υψηλή ποιότητα κατασκευής.

Άνετοι και πρακτικοί χώροι
Οι συγκριτικά μεγάλες εξωτερικές διαστάσεις έχουν αξιοποιηθεί πλήρως και έτσι το 2008 είναι από τα πλέον ευρύχωρα μοντέλα της κατηγορίας του. Για τέσσερις ή ακόμα και για πέντε επιβάτες -όποιος κάθίσει στη μέση του πίσω καθίσματος θα πρέπει να κάνει κάποιες μικρές παραχωρήσεις- ενώ πρακτικότητα της καμπίνας συμβάλει και η ύπαρξη πολλών θηκών για μικροαντικείμενα. Όπως είναι η διπλή θήκη στο κέντρο της κονσόλας, το μεγάλο βάθος του υποβραχιονίου, αλλά και οι μεγάλες θήκες στις πόρτες.

Advertisement

Το πορτμπαγκάζ των 434 λίτρων είναι από τα πιο μεγάλα των B SUV, ενώ το δάπεδό του μπορεί να ρυθμιστεί σε δύο διαφορετικά ύψη, δημιουργώντας έτσι έναν εντελώς επίπεδο χώρο μόλις αναδιπλωθούν τα πίσω καθίσματα.

Ροπάτος diesel με άμεσο αυτόματο κιβώτιο

Η έκδοση των 130 ίππων του κινητήρα diesel των 1.500 κυβικών της πρώην πια PSA συνδυάζεται στο 2008 αποκλειστικά με το αυτόματο κιβώτιο EAT8 των οχτώ σχέσεων. Ο συγκεκριμένος συνδυασμός αξιοποιεί πλήρως τη ροπή των 300 Nm που αποδίδεται χαμηλά, από τις 1.750 σ.α.λ.  και κινεί με άνεση το πεντάθυρο αμάξωμα. Εξασφαλίζοντας και πολύ καλές επιδόσεις, καθώς το 0-100 χλμ./ώρα ολοκληρώνεται σε 9,3 δεύτερα και η τελική ταχύτητα φτάνει τα 195 χλμ./ώρα. Με βάση τον κύκλο WLTP η μέση κατανάλωση είναι 4,8 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα, ενώ κατα τη διάρκεια της δοκιμής μας ο μέσος όρος μας ήταν σαφώς κάτω από τα 7,0 λίτρα/ 100 χιλιόμετρα.

Υψηλή ποιότητα κύλισης, αποτελεσματική άνεση και ασφάλεια

Βασισμένο στην πλατφόρμα CMP της Peugeot, το 2008 ξεχωρίζει με την ποιότητα κύλισής του και το πολύ καλό επίπεδο άνεσης που παρέχει στους επιβάτες του. Ειδικότερα, στην καθημερινή οδήγηση το γαλλικό μικρό SUV περνά από τις ανωμαλίες του οδοστρώματος με έναν ντελικάτο, «αέρινο» τρόπο, χωρίς να τις μεταφέρει στους επιβάτες του. Παράλληλα, στην εθνική, ο θόρυβος από την κύλιση των τροχών είναι ιδιαίτερα χαμηλός, όπως χαμηλοί είναι και οι αεροδυναμικοί θόρυβοι από το αμάξωμα. Στο πεδίο της οδικής συμπεριφοράς, η ανάρτηση διατηρεί σε πολύ λογικά επίπεδα τις κλίσεις από το αμάξωμα εξασφαλίζοντας ταυτόχρονα και υψηλά περιθώρια πρόσφυσης. Την εικόνα ολοκληρώνει το τιμόνι με την καλή αίσθηση και ακρίβεια. Ιδιαίτερη μνεία πρέπει να κάνουμε τέλος στα φρένα, τα οποία αποδεικνύονται άκρως αποτελεσματικά ακόμη και σε φρενάρισμα «πανικού», αυξάνοντας το αίσθημα ασφάλειας του οδηγού.

Συμπέρασμα

Το Peugeot 2008 είναι μια από τις καλύτερες προτάσεις της κατηγορίας του και η έκδοση πετρελαίου του των 130 ίππων, με το στάνταρ αυτόματο κιβώτιο κορυφαία. Τόσο από πλευράς δυναμικών χαρακτηριστικών και κατανάλωσης όσο και άνεσης. Όσο για την τιμή της ξεκινά από τιε 31.800 ευρώ.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙKA – Peugeot 2008 1.5 BlueHDI 130 PS EAT 8
Κινητήρας: 1.499 cc
Ισχύς: 130 PS/3.700 rpm
Ροπή: 300 Nm/1.750 rpm
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο 8 σχέσεων
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 9.,3 sec
Τελική ταχύτητα: 195 km/h
Μεικτή κατανάλωση: 6,8 l/100 km
Εκπομπές CO2: 100 gr/km
Βάρος: 1.310 κιλά
Διαστάσεις (Μ/Π/Υ): 4.300/1.815/1.530 mm
Μεταξόνιο: 2.605 mm
Χώρος αποσκευών: 434 lt
Τιμή: από 31.400 €

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Συγκριτικό: Peugeot 2008 1.5 Blue HDi 130 EAT8 vs Toyota C-HR 1.8 Hybrid e-CV
Δοκιμή: Peugeot 2008 1.2 PureTech 130 PS EAT8
Peugeot 2008: Σαρωτικό σε πωλήσεις το ελληνικό Car of the Year