Menu
Live Κίνηση | Τιμές αυτοκινήτων newsautoCHOICE | Τιμές Καυσίμων

ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: Νέο Peugeot 2008 1.5 BlueHDI 130 PS

  • Σπύρος Χώτος (sh@newsauto.gr), Φωτογραφίες: Χρήστος Καραγιωργάκης

Το 2020 ξεκινά με το λανσάρισμα ενός πολύ σημαντικού μοντέλου για την ελληνική αγορά, του 2ης γενιάς Peugeot 2008, το οποίο έρχεται ολικά αναβαθμισμένο για να διεκδικήσει την κορυφή της κατηγορίας των μικρών SUV.

Τα μικρά SUV με γοργούς ρυθμούς αυξάνουν τα μερίδια των πωλήσεών τους και παράλληλα, αυξάνουν και τις διαθέσιμες επιλογές του αγοραστικού κοινού αφού ολοένα και περισσότερες εταιρείες παρουσιάζουν νέα μοντέλα του είδους. Η Peugeot με το 1ης γενιάς 2008 από το 2013 έκανε την ορθή διάγνωση και παρουσίασε το πρώτο της μικρό SUV, όντας παράλληλα και ένα από τα πρώτα του είδους για την Ευρωπαϊκή αγορά. Σήμερα, η Peugeot ξεκινά το λανσάρισμα της 2ης γενιάς του 2008 έχοντας έναν σαφή στόχο: Να φέρει στην αγορά ένα αυτοκίνητο που θα θέσει νέα δεδομένα στην κατηγορία, ακολουθώντας την ολική προϊοντική αναβάθμιση της μάρκας προς πιο premium και hi-tech μοντέλα, όπως αυτή ξεκίνησε με το 3008, συνεχίστηκε με το 5008 και το 508, αλλά και πιο πρόσφατα, με το νέο Peugeot 208.

Όμορφος λέων…

Το 2ης γενιάς 2008 ακολουθεί στη σχεδίασή του τη νεότερη αισθητική φιλοσοφία των μοντέλων της Peugeot, σε ένα αποτέλεσμα που κερδίζει τις εντυπώσεις και το κάνει να ξεχωρίζει στη μικρή SUV κατηγορία. Χαρακτηριστικό του στοιχείο αποτελούν δίχως άλλο τα λεπτά κάθετα LED φώτα ημέρας στο εμπρόσθιο τμήμα, που ως άλλες νυχιές λέοντα δίνουν μια νότα άμεσης αναγνωρισιμότητας στο εμπρόσθιο τμήμα του αυτοκινήτου. Εκεί, ξεχωρίζουμε επίσης την μεγάλη, κάθετη γρίλια της μάσκας με το λογότυπο της Peugeot στο κέντρο της, τον σμιλευμένο προφυλακτήρα και το καπό με τις έντονες νευρώσεις. Στο πλάι, στοιχεία όπως τα μαύρα πλαστικά προστατευτικά στους τονισμένους θόλους δίνουν έμφαση στο SUV χαρακτήρα του αυτοκινήτου, ενώ όπως συμβαίνει και στο μεγαλύτερο 3008, έτσι και εδώ, στην πίσω κολώνα της οροφής το μαύρο ένθετο συνδυάζεται με το φιμέ πίσω πλαϊνό τζάμι κάνοντας την οροφή να δείχνει σαν να αιωρείται. Ακόμη πιο ενδιαφέρον σχεδιαστικά είναι το πίσω μέρος του αυτοκινήτου, με τη λεπτή μαύρη οριζόντια λωρίδα που συνδέει τα LED φώτα να δημιουργεί ένα ενιαίο εντυπωσιακό πάνελ. Και εδώ δε λείπουν οι οριζόντιες και κάθετες νευρώσεις και ακμές που χαρίζουν μια πιο «ψαγμένη» παρουσία.

Στις διαστάσεις του, το νέο Peugeot 2008 έχει κερδίσει αισθητά σε μήκος συγκριτικά με το προηγούμενο, αγγίζοντας πλέον τα 4,3 μέτρα (+141 mm), ενώ μακρύτερο από πριν είναι και το μεταξόνιο (2.605 mm, +67 mm). Με τον τρόπο αυτό παραμένει μέσα στα δεδομένα της μικρής SUV κατηγορίας, κερδίζοντας όμως σε χώρους για επιβάτες και αποσκευές. Το ύψος και το πλάτος από την άλλη παραμένουν στα ίδια επίπεδα, και πιο συγκεκριμένα αγγίζουν τα 1.550 και 1.815 mm.

Εντυπωσιακό εσωτερικό με πολύ καλή ποιότητα

Αν με τη σχεδίαση του αμαξώματός του το 2008 κερδίζει με την πρώτη ματιά τις εντυπώσεις του εξωτερικού παρατηρητή, στο εσωτερικό του, με την υιοθέτηση του νέας γενιάς «i-cockpit 3D» (στάνταρ στην έκδοση των 130 ίππων της δοκιμής μας), το γαλλικό μικρό SUV πραγματικά θέτει νέα δεδομένα στην κατηγορία του. Σχεδιαστικά λοιπόν, τo ταμπλό αγκαλιάζει τον οδηγό και το συνοδηγό ενσωματώνοντας πάνω του έναν υψηλά τοποθετημένο τρισδιάστατο πίνακα οργάνων, ο οποίος παρέχει στον οδηγό όλες τις απαραίτητες πληροφορίες (μπορεί επιπλέον να προσαρμοστεί μέσω 5 προεπιλεγμένων απεικονίσεων). Στο κέντρο του από την άλλη, υπάρχει άλλη μια ψηφιακή οθόνη πληροφόρησης με διάμετρο 7 ή 10 ιντσών, που φιλοξενεί τις ενδείξεις για το σύστημα πολυμέσων. Ακριβώς από κάτω της και στη βάση των αεραγωγών, το ενιαίο πάνελ διακοπτών αεροπορικού τύπου φιλοξενεί επιπλέον τους νέους και άκρως εντυπωσιακούς διακόπτες αφής του συστήματος πολυμέσων συνδυάζοντας το σπορτίφ με το hi-tech. Μιλώντας για σπορτίφ, μια επιπλέον νότα σε αυτό το μοτίβο αποτελεί το μικρών διαστάσεων διάκτινο τιμόνι με το επίπεδο πάνω και κάτω τμήμα, που βρίσκεται τοποθετημένο κάτω από τον πίνακα οργάνων. Ποιοτικά, το εσωτερικό του νέου 2008 «ντύνεται» με υλικά που του χαρίζουν μια premium αύρα, όπως μαλακό, αφρώδες πλαστικό στο πάνω μέρος του ταμπλό, διακοσμητική «carbon» επιφάνεια ακριβώς στο κέντρο του, τμήματα με δέρματα στα καθίσματα, αλλά και σκληρά πλαστικά με πολύ καλό φινίρισμα στο υπόλοιπο τμήμα του. Σε υψηλά επίπεδα βρίσκεται και η συναρμολόγηση όλων των τμημάτων.

Πρώτη δοκιμή: Νέο Peugeot 208 1.2 PureTech 100 PS

Πρακτικό και με πολύ καλούς χώρους

Στο νέο 2008 η Peugeot έχει ενισχύσει περαιτέρω την εσωτερική ευρυχωρία και πρακτικότητα συγκριτικά με το προηγούμενο. Έτσι, το μεγαλύτερο μεταξόνιο και μήκος του αυτοκινήτου έχουν ωφελήσει το χώρο για τα γόνατα των επιβατών στο πίσω κάθισμα, με αποτέλεσμα καθήμενοι άνω του μέσου ύψους να μην αντιμετωπίζουν κανένα πρόβλημα για να χωρέσουν. Παράλληλα, αρκετά καλός είναι ο χώρος για τα κεφάλια όλων των επιβατών, ενώ το διαθέσιμο πλάτος εξασφαλίζει άνετη μετακίνηση για 4 ενήλικες επιβάτες. Στην όλη πρακτικότητα της καμπίνας συμβάλει και η παρουσία θηκών για μικροαντικείμενα περισσότερων από κάθε άλλη φορά, όπως είναι η διπλή θήκη στο κέντρο της κονσόλας (το πάνω πορτάκι όταν ανοίγει γίνεται βάση κινητού), το βαθύ ντουλαπάκι στο τούνελ μεταξύ των εμπρόσθιων καθισμάτων, αλλά και οι ευμεγέθεις θέσεις για μικροαντικέιμενα μπροστά από τον συνοδηγό και στο εσωτερικό των θυρών. Σημαντικό στοιχείο του νέου Peugeot 2008 αποτελεί και η αύξηση του όγκου του χώρου αποσκευών, ο οποίος αγγίζει πλέον τα 434 λίτρα (μαζί και με τη ρεζέρβα ανάγκης), τονίζοντας τον οικογενειακό του χαρακτήρα. Το δάπεδο μπορεί να ρυθμιστεί σε δύο διαφορετικά ύψη, δημιουργώντας έτσι έναν εντελώς επίπεδο χώρο μόλις αναδιπλωθούν τα πίσω καθίσματα.

Ροπάτος diesel με άμεσο αυτόματο κιβώτιο

Το νέο Peugeot 2008 εφοδιάζεται με τη νεότερη γκάμα βενζίνης και diesel μοτέρ της γαλλικής φίρμας. Στο δεύτερο κομμάτι, η Peugeot δίνει επιλογή ανάμεσα σε δύο εκδόσεις ισχύος 100 και 130 ίππων του 1.500άρη BlueHDI κινητήρα. Η ισχυρότερη έκδοση που αποτελεί και το πεδίο της δοκιμής μας, συνδυάζεται αποκλειστικά με το αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων EAT8. Η απόδοση της ροπής του μοτέρ αυτού είναι αυξημένη και αγγίζει τα 30.6 kgm διαθέσιμα μόλις από τις 1.750 σ.α.λ. Το κιβώτιο χρησιμοποιεί τη διαθέσιμη ροπή για να κινήσει με άνεση το 2008 (αλλάζει γρήγορα τις σχέσεις), αλλά και για να μειώσει τις στροφές σε κάθε σχέση μειώνοντας επιπλέον και την κατανάλωση καυσίμου, αλλά και το θόρυβο που φθάνει στο εσωτερικό. Το γεγονός αυτό σε συνδυασμό και με την εξαιρετικά προσεγμένη ηχομόνωση, έχει ως αποτέλεσμα στο εσωτερικό ο diesel κινητήρας να μην κάνει αισθητή την παρουσία του, δίνοντας από πλευράς λειτουργίας την εντύπωση ενός… καλολαδωμένου μοτέρ βενζίνης. Αντίστοιχα στο πεδίο των επιδόσεων, ο κινητήρας τα καταφέρνει αρκετά καλά, με το 0-100 km/h να έρχεται σε 9,3 sec και την τελική ταχύτητα να αγγίζει τα 195 km/h. Στο πεδίο της κατανάλωσης, με βάση τον κύκλο NEDC η μέση τιμή είναι 3.8 lt./100 km, ενώ ο αυστηρότερος κύκλος WLTP που θα είναι υποχρεωτικός από την 1η Μαρτίου ορίζει τη μέση κατανάλωση από τα 4.8 lt./100 km. Στην πράξη και οδηγώντας το «άστρωτο» Peugeot 2008 1.5 BlueHDI 130 PS -το παραλάβαμε με μόλις 5 km στο κοντέρ του- σε πόλη και εθνική καταγράψαμε μια μέση κατανάλωση 6.8 lt./100 km, η οποία κρίνεται καλή με βάση και την ισχύ του μοτέρ.

Υψηλή ποιότητα κύλισης, αποτελεσματική άνεση και ασφάλεια

Βασισμένο πάνω στη νεότερη CMP πλατφόρμα της Peugeot, το νέο 2008 στο δρόμο ξεχωρίζει αρχικά για την κορυφαία ποιότητα κύλισης και την πολύ καλή άνεση που παρέχει στους επιβάτες του. Ειδικότερα, στην καθημερινή οδήγηση το γαλλικό μικρό SUV φροντίζει ώστε να περνάει από τις ανωμαλίες του οδοστρώματος με έναν ντελικάτο, «αέρινο» τρόπο, χωρίς να τις μεταφέρει στους επιβάτες του. Παράλληλα, στην εθνική, ο θόρυβος από την κύλιση των τροχών είναι πολύ χαμηλός, όπως και αυτός από το αμάξωμα, με ένα πολύ μικρό «σφύριγμα» του αέρα να γίνεται αισθητό μόνο ψηλά από τις πλαϊνές κολώνες. Στο πεδίο της οδικής συμπεριφοράς, η ανάρτηση χωρίς να είναι μαλακή, εκμεταλλεύεται τις δυνατότητες του ελαφριού και συνάμα άκαμπτου πλαισίου για να κρατήσει σε πολύ λογικά επίπεδα τις κλίσεις από το αμάξωμα και παράλληλα, να διατηρήσει εντός της διαδρομής το αυτοκίνητο παρέχοντας υψηλότατα περιθώρια πρόσφυσης. Συγκριτικά μάλιστα με το 208, με το οποίο μοιράζονται την ίδια πλατφόρμα, η συμπεριφορά του 2008 στις στροφές παραμένει ακόμη πιο ουδέτερη, λόγω του μακρύτερου μεταξονίου και πλάτους. Βελτιωμένη σε σχέση με το παρελθόν είναι η θέση οδήγησης, παρότι και πάλι το τιμόνι βρίσκεται χαμηλότερα τοποθετημένο ελέω του πίνακα οργάνων. Προσόν του αποτελεί το γεγονός ότι παρότι είναι σχετικά ελαφρύ βολεύοντας στην καθημερινή χρήση, προσφέρει αρκετά καλή αίσθηση και πληροφόρηση στον οδηγό, βαραίνοντας μάλιστα όταν αυξάνεται η ταχύτητα. Ιδιαίτερη μνεία πρέπει να κάνουμε τέλος στα φρένα, τα οποία αποδεικνύονται άκρως αποτελεσματικά ακόμη και σε φρενάρισμα «πανικού», αυξάνοντας το αίσθημα ασφάλειας του οδηγού.

Συμπέρασμα

Η χρονιά ξεκίνησε πολύ καλά. Το νέο Peugeot 2008 έρχεται για να βάλει υποψηφιότητα κορυφής στην αξιολόγηση των μοντέλων της κατηγορίας των μικρών SUV, έχοντας ένα… άπαιχτο εσωτερικό, πρακτικότητα «οικογενειακού» χαρακτήρα, αμάξωμα με πολύ όμορφη σχεδίαση και άνεση-ποιότητα κύλισης premium κατασκευών. Ο ισχυρότερος diesel των 130 ίππων συνδυάζει πετυχημένα την πολύ καλή απόδοση με τη λογική κατανάλωση, έχοντας επιπλέον και το πλεονέκτημα της αποκλειστικής του διάθεσης με το πολύ καλό 8άρι αυτόματο κιβώτιο της Peugeot.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙKA
Κινητήρας: 1.499 cc
Ισχύς: 130 PS/3.700 rpm
Ροπή: 30.6 kgm/1.750 rpm
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο 8 σχέσεων
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 9.3 sec
Τελική ταχύτητα: 195 km/h
Μεικτή κατανάλωση: 3.8 l/100 km
Εκπομπές CO2: 100 gr/km
Τέλη κυκλοφορίας: 90,0 €
Βάρος: 1.310 kg (με οδηγό)
Διαστάσεις (Μ/Π/Υ): 4.300/1.815/1.530 mm
Μεταξόνιο: 2.605 mm
Χώρος αποσκευών: 434 lt
Τιμή: από 21.400 € (1.5 BlueHDI 100 PS)

Δημοφιλή στο Protothema.gr