Menu
LIVE η κίνηση | Τιμές αυτοκινήτων newsautoCHOICE | Τιμές Καυσίμων

ΔΟΚΙΜΕΣ

Test: VW T-Roc Cabriolet 1.5 TSI

  • Γιώργος Σαργιαννίδης (gsar@newsauto.gr), Φωτογραφίες: Γιώργος Καραγιωργάκης

Το νέο VW T-Roc Cabriolet πάτησε Ελλάδα και εμείς δοκιμάσαμε το μοναδικό “ανοιχτό” compact SUV που βρίσκεται αυτή τη στιγμή στην αγορά.

Το VW T-Roc έχει αποδείξει ότι μπορεί να φτάσει στις top θέσεις των ταξινομήσεων της χώρας μας, ενώ με την “ανοιχτή” του εκδοχή, ο γερμανικός όμιλος υπόσχεται να ελκύσει ακόμα μεγαλύτερο κοινό.

Αναμφίβολα, αυτό δεν θα είναι καθόλου δύσκολο και ο λόγος είναι ότι το νέο VW T-Roc Cabriolet είναι το μοναδικό SUV στην Ελλάδα που προσφέρεται…. “χωρίς οροφή”, έχει άνετους χώρους για 2+2 άτομα και απόσταση από το έδαφος. Βέβαια δεν μένουμε μόνο σε αυτά, αλλά παρακάτω θα αναλύσουμε πόσο “ξεχωριστό” είναι το “ανοιχτό” T-Roc και αν τελικά διαφέρει οδηγικά σε σχέση με το “κλειστό” αδερφάκι του.

Aναγνωρίσιμο design

Οι σχεδιαστές δεν “ίδρωσαν” ιδιαίτερα για να αλλάξουν το αισθητικά το T-Roc Cabriolet, αλλά δεν υπήρχε και λόγος μιας και το SUV δεν παραπέμπει τόσο στις συντηρητικές γραμμές της γερμανικής μάρκας. Φέρει μοντέρνα εμφάνιση με φαρδύ εμπρόσθιο άκρο και compact διαστάσεις χαρίζοντας ένα ξεχωριστό μείγμα cool και δυναμικής εμφάνισης SUV. Το νέο T-Roc Cabriolet, όπως και το “κλειστό” μοντέλο, βασίζεται στην MQB πλατφόρμα και έχει μήκος 4,27 μέτρα και 1,81 μέτρα πλάτος.

Ουσιαστικά, στο εμπρός τμήμα δεν αλλάζει απολύτως τίποτα, ωστόσο στο πίσω μέρος κάνει έντονη την παρουσία της η μαλακή οροφή. Τα 3 στρώματά της αναδιπλώνονται και αποθηκεύονται σε ελάχιστο χρόνο (μόνο 9 δευτερόλεπτα) και με τη δυνατότητα κίνησης του αυτοκινήτου έως και 30 χλμ./ώρα. Όταν είναι ανοιχτό, το μαλακό επάνω μέρος διπλώνεται σε σχήμα Ζ πίσω από τα πίσω καθίσματα, ενώ η μετωπική οριζόντια δοκός χρησιμεύει ως κάλυμμα. Όταν η οροφή είναι κλειστή, οι ράβδοι συγκράτησης την εμποδίζουν να «μπαλονιάζει» σε υψηλές ταχύτητες.

Τι συμβαίνει σε περίπτωση ανατροπής;

Αν τώρα σας αγχώνει το θέμα ασφάλειας, οι μηχανικοί της Volkswagen κατέληξαν να εξοπλίσουν το νέο VW T-Roc Cabriolet με όλα τα αναγκαία συστήματα για την απόλυτη ασφάλεια των επιβατών. Αν το αυτοκίνητο κινδυνεύει να ανατραπεί, ενεργοποιείται ένα ειδικό σύστημα προστασίας: μέσα σε κλάσματα του δευτερολέπτου, δύο χοντρά πλαίσια εκτείνονται πίσω από τα πίσω προσκέφαλα. Εν τω μεταξύ, οι ειδικές ενισχύσεις στο σώμα του T-Roc Cabriolet αντισταθμίζουν την έλλειψη σταθερής οροφής.

Άνετη καμπίνα

Μέχρι σήμερα, στο άκουσμα ενός cabrio αυτοκινήτου, το μυαλό μας πηγαίνει αυτομάτως στους περιορισμένους χώρους του εσωτερικού. Κάτι τέτοιο δεν ισχύει με το T-Roc Cabriolet. Η καμπίνα του είναι άνετη και μπορεί να φιλοξενήσει 4 ενήλικες χωρίς πρόβλημα, ειδικά αν η οροφή είναι ανοιχτή με τον αέρα να είναι… άφθονος.

Μιλώντας όμως για αέρα, ακόμα και σε χαμηλές ταχύτητες, οι πίσω επιβάτες δεν μπορούν να προστατευτούν από τις ριπές του ανέμου, όταν “λείπει” η οροφή, αλλά μειώνεται ελάχιστα ο στροβιλισμός όταν όλα τα παράθυρα είναι ανεβασμένα. Εκτός όμως από την ευρύχωρη καμπίνα, ο χώρος αποσκευών των 284 λίτρων είναι επαρκέστατος για ένα αυτοκίνητο της κατηγορίας. Το πρόβλημα όμως δεν είναι τόσο ο όγκος του πορτμπαγκάζ, αλλά το μικρό άνοιγμα της πίσω πόρτας. Για την αύξηση του χώρου αποσκευών, η Volkswagen προσφέρει και τις πτυσσόμενες πλάτες, οι οποίες βρίσκονται στον στάνταρ εξοπλισμό.

Φουλ tech

Το γνώριμο cockpit εξοπλίζεται με όλα τα τελευταίας τεχνολογίας συστήματα και “αγκαλιάζονται” από τα σκληρά πλαστικά καλής ποιότητας. Πόντους στη μοντέρνα εικόνα παίρνουν τα χρώματα στο ταμπλό και φυσικά ο ψηφιακός πίνακας 10,25 ιντσών. Το Active Info Display αναβαθμίζει την εικόνα του εσωτερικό με τον οδηγό να απολαμβάνει ακόμα περισσότερο τη μετακίνησή του.

Παράλληλα, το σύστημα ψυχαγωγίας Discover Media αποτελείται από μια οθόνη αφής 8,5 ιντσών, παρέχοντας το ξεχωριστό σύστημα με τους αισθητήρες προσέγγισης. Ακόμα, το infotainment είναι συμβατό με συσκευές iOS και Android, μιας και φέρει Apple CarPlay και Android Auto αντίστοιχα. Μάλιστα, εκτιμάται ιδιαίτερα το γεγονός ότι το Apple CarPlay ενεργοποιείται χωρίς τη χρήση καλωδίου. Για να απογειωθεί η ακουστική εμπειρία υπάρχει προαιρετικά το ηχοσύστημα “beats”, το οποίο περιλαμβάνει 6 ηχεία, ένα subwoofer και έναν 8κάναλο ενισχυτή απόδοσης 300 Watt.

Επιπλέον, διαθέτει μια online μονάδα σύνδεσης με ολοκληρωμένη eSIM. Συνδέοντας το αυτοκίνητο με το περιβάλλον και τα smartphones των χρηστών, γίνονται διαθέσιμες νέες λειτουργίες και υπηρεσίες από τη σειρά We Connect και We Connect Plus.

Αποδοτικό μηχανολογικό σύνολο

Κάτω από το καπό του νέου VW T-Roc Cabriolet δεν έχουμε αλλαγές, μιας και δανείζεται τα αποδοτικά TSI σύνολα από την υπόλοιπη οικογένεια T-Roc (εξαιρουμένου του R). Συνεπώς, εκτός από τον 1.0 TSI κινητήρα των 115 ίππων διατίθεται και ο 1.5 TSI που συνδυάζεται αποκλειστικά με το αυτόματο κιβώτιο DSG 7 σχέσεων. Το αυτοκίνητο δοκιμής με τον 1.500άρη turbo κινητήρα των 150 ίππων είναι ικανό να κινηθεί σβέλτα τόσο εντός όσο και εκτός πόλης, κρατώντας παράλληλα χαμηλά την συνολική κατανάλωση, ειδικά όταν ο οδηγός εκμεταλλεύεται το σύστημα απενεργοποίηση κυλίνδρων (ACT). Οι σωστές αλλαγές του αυτόματου κιβωτίου DSG “βγάζουν” μία ακόμα έγνοια από το κεφάλι σας, με τις αλλαγές να γίνονται με στόχο την άνεσή σας.

Σύμφωνα με το εργοστάσιο, η μέση κατανάλωση είναι 5,6 λτ./100 χλμ. Στην πράξη όμως το trip computer ανακοίνωνε 7,7 λτ./100 χλμ. με φυσιολογική οδήγηση, χωρίς “ξεσπάσματα” και βίαιες βυθίσεις του δεξιού πεντάλ. Η ροπή των 250 Nm γίνεται αισθητή από χαμηλές rpm (1.500) και η επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα έρχεται σε 9,6 sec. Η μέγιστη ταχύτητα που ανακοινώνει η εταιρεία είναι 205 χλμ./ώρα.

Οδήγηση… χωρίς οροφή

Ανέκαθεν, η οδήγηση ενός cabriolet προσφέρει απεριόριστη ελευθερία και η ίδια ακριβώς φιλοσοφία εφαρμόζεται στο “ανοιχτό” T-Roc. Ελάχιστος είναι ο θόρυβος που περνάει από τη μαλακή οροφή, όταν αυτή είναι κλειστή, χωρίς να ενοχλεί, ενώ συμπεριφέρεται οδηγικά όπως ακριβώς και η κλειστή version. Εκεί λοιπόν που θα περίμενε κανείς ότι όταν ξεσκεπαστεί και αποκαλυφθεί το εσωτερικό, η αίσθηση θα είναι εντελώς διαφορετική, το T-Roc Cabriolet σε διαψεύδει. Συγκεκριμένα, η αλλαγή στην αναλογία βάρους δεν επηρεάζει σχεδόν καθόλου την οδική συμπεριφορά του αυτοκινήτου, ενώ οι στρεβλώσεις του αμαξώματος είναι σχεδόν ανύπαρκτες, μελανό σημείο για τα περισσότερα cabrio.

Είναι αξιοσημείωτο το γεγονός, πως όταν κινείται σε ελαφρώς κακοτράχαλο δρόμο, η σφιχτή ανάρτηση κρατάει τους επιβάτες άνετους και… χαμογελαστούς. Ωστόσο, εκεί που θα ξεχωρίσει είναι στους ασφαλτοστρωμένους δρόμους. Η θέση οδήγησης παραμένει ψηλή, η πρόσφυση δείχνει να έχει αρκετά περιθώρια και η ποιότητα κύλισης είναι εξαιρετική. Εάν έχετε σκοπό να ορμήσετε σε off-road διαδρομές, τότε σίγουρα θα διαγράψετε την άνεση από τη λίστα του. Η απόσταση των 156 mm δεν είναι μεγάλη, αλλά αρκετή για να ξεπεράσει μικρά εμπόδια στο διάβα του. Επίσης, οι τεχνολογίες IQ.DRIVE ενισχύουν την αίσθηση ασφάλειας του οδηγού χάρη στα Park Assist ή κατά την ακούσια αλλαγή λωρίδας κυκλοφορίας (“Lane Assist”) και το Front Assist με City Emergency Brake”.

Η Volkswagen έριξε στο… γήπεδο ένα cabrio compact SUV με άνετο εσωτερικό, μια κατηγορία που το T-Roc Cabriolet “παίζει” μπάλα μόνο του αυτή τη στιγμή. Αυτή η… μοναδικότητα λοιπόν κοστολογείται στα 28.010 ευρώ για την έκδοση με τον 1.0 TSI κινητήρα, ενώ με τον 1.5 TSI ACT 150 PS η τιμή διαμορφώνεται στα 32.520 ευρώ.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙKA

Κινητήρας: 1.498 cc
Ισχύς: 150 PS/5.000-6.000 rpm
Ροπή: 250/1.500-3.500 rpm
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο κιβώτιο 7 σχέσεων (DSG)
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 9.6 sec
Τελική ταχύτητα: 205 km/h
Μεικτή κατανάλωση: 5.6 l/100 km
Εκπομπές CO2: 127 gr/km
Βάρος: 1.350 kg
Διαστάσεις (Μ/Π/Υ): 4.268/1.811/1.522 mm
Μεταξόνιο: 2.630 mm
Χώρος αποσκευών: 284 lt
Τιμή: από 32.520€ (1.5 TSI με DSG7)

Διαβάστε επίσης:

Το πρώτο αγωνιστικό VW Golf GTI Mk8

Η Volkswagen αλλάζει σελίδα

Τι αλλάζει στον εκτελωνισμό εισαγόμενων μεταχειρισμένων ΙΧ

Δημοφιλή στο Protothema.gr