Menu
Live Κίνηση | Τιμές αυτοκινήτων CHOICE | Τιμές Καυσίμων

ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμάζουμε το VW T-Roc 1,6 TDI

  • Γιώργος Κ. Ανδρής (ga@newsauto.gr), Φωτογραφίες: Γιώργος Σβολόπουλος

Το νέο SUV της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας με τον πετρελαιοκινητήρα θέτει πολύ ψηλά τον πήχη της… οικονομίας!

To VW T-Roc αποτελεί μια μοναδική επιλογή για τους υποψήφιους αγοραστές της δημοφιλούς κατηγορίας των SUV καθώς τοποθετείται ανάμεσα στο μικρότερο T-Cross και το μεγαλύτερο Tiguan από την οποία η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία δεν θέλει να χάσει ούτε έναν πελάτη. Ωστόσο το T-Roc με τον νέο πετρελαιοκινητήρα χωρητικότητας 1,6 λίτρου ο οποίος αποδίδει 116 ίππους μετατρέπεται σε ένα άκρως οικονομικό αυτοκίνητο που θα ικανοποιήσει δεόντως όσους πραγματοποιούν πολλά χιλιόμετρα κάθε μήνα.

Στα παραπάνω θα πρέπει να συνυπολογίσει κανείς την πολύ υψηλή μεταπωλητική αξία που διαθέτει το πετρελαιοκίνητο T-Roc ως μεταχειρισμένο οπότε αμέσως «χρυσώνεται» και το χάπι των περίπου 22.000 ευρώ που κοστίζει η βασική έκδοση του μοντέλου ενώ η έκδοση της δοκιμής μας κόστιζε περίπου 3.000 ευρώ επιπλέον λόγω του πλουσιότερου εξοπλισμού. Επίσης πέραν της οικονομίας στα καύσιμα θα πρέπει να επισημάνουμε ότι τα ετήσια Τέλη Κυκλοφορίας της πετρελαιοκίνητης έκδοσης του T-Roc ανέρχονται σε μόλις 110,74 ευρώ!

Σπορ διαθέσεις

Το T-Roc σχεδιαστικά σε καμία περίπτωση δεν απαρνείται το γεγονός ότι αποτελεί «συγγενή» του T-Cross αλλά και του Tiguan ωστόσο οι σχεδιαστές του μοντέλου κατάφεραν να δημιουργήσουν ένα μοντέλο με μοναδικά σχεδιαστικά χαρακτηριστικά που προσδίδει σπορ αλλά και νεανικές διαθέσεις. Στο εμπρόσθιο μέρος του T-Roc ξεχωρίζει η μάσκα αλλά και τα ιδιαίτερης σχεδίασης φωτιστικά σώματα ενώ τα φώτα ημέρας βρίσκονται στο κάτω μέρος του προφυλακτήρα γύρω από τους αεραγωγούς. Στο πίσω μέρος τα φωτιστικά σώματα αλλά και το λογότυπο της μάρκας όπως και τα αρχικά του μοντέλου αποτελούν τα κυρίαρχα σημεία ενώ στο κάτω μέρος του προφυλακτήρα υπάρχει διχρωμία στα πλαστικά μέρη που προσδίδουν ένα τόνο off road… Τέλος ο ουρανός που διέθετε διαφορετικό χρώμα από το υπόλοιπο αμάξωμα δίνει ένα άκρως νεανικό τόνο στη σχεδίαση του αυτοκινήτου.

Hitech εσωτερικό

Ένα από τα δυνατά σημεία του T-Roc αποτελεί η καμπίνα επιβατών που σίγουρα θα εντυπωσιάσει και τον πλέον απαιτητικό καταναλωτή. Ο πλήρως ψηφιακός πίνακας οργάνων Active Info Display σε συνδυασμό με το σύστημα Infotainment συνθέτουν ένα προηγμένο, ψηφιακό, διαδραστικό «cockpit». O οδηγός θα βρει πολύ εύκολα την ιδανική θέση οδήγησης ενώ οι υπόλοιποι επιβάτες θα εκτιμήσουν την άνεση που προσδίδει οι εσωτερικοί χώροι του T-Roc. Όσον αφορά στην ποιότητα κατασκευής κυμαίνεται στα γνωστά επίπεδα που μας έχει συνηθίσει η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία αλλά σε κάποια μέρη υπάρχουν σκληρά πλαστικά τα οποία δεν γνωρίζουμε πως θα… αντιδράσουν στο πέρασμα των ετών. Σε επίπεδο εξοπλισμού το T-Roc φαίνεται ότι δημιουργεί μια δική του κλάση στην κατηγορία προσφέροντας μία πληθώρα ευφυών συστημάτων υποβοήθησης του οδηγού. Από τη βασική έκδοση εφοδιάζεται με προηγμένα συστήματα, όπως είναι τα Front Assist με City Emergency Braking και Pedestrian Monitoring, το ενεργό σύστημα υποβοήθησης διατήρησης λωρίδας κυκλοφορίας Lane Assist καθώς και το σύστημα αποφυγής πολλαπλών συγκρούσεων Multicollision Brake. Η βασική έκδοση 1.6 TDI Discover διαθέτει στάνταρ τα συστήματα Front Assist και Lane Assist, διζωνικό κλιματισμό, infotainment με οθόνη 6,5″, δερμάτινο τιμόνι, αισθητήρες φωτός και βροχής και ζάντες ελαφρού κράματος 16″.

Η έκδοση της δοκιμής μας Advance διέθετε πολύ πλουσιότερο εξοπλισμό μεταξύ των οποίων χειριστηρία στο τιμόνι, αισθητήρες στάθμευσης, adaptive cruise control, και infotainment με οθόνη 8″ τα οποία όμως κοστίζουν περίπου 3.000 ευρώ επιπλέον της έκδοσης Discover. Ωστόσο εντύπωση μας προκάλεσε το γεγονός πως ενώ στο ντουλαπάκι του συνοδηγού υπήρχε το σύστημα που δέχεται την κάρτα με τους χάρτες για το GPS εκείνη έλειπε με αποτέλεσμα να μην είναι διαθέσιμο το σύστημα… Ο χώρος αποσκευών προσφέρει συνολικά 445 λίτρα ενώ οι διαιρούμενες 60/40 πλάτες των πίσω καθισμάτων μπορούν να αναδιπλωθούν ώστε να δημιουργηθεί ένας επίπεδος χώρος φόρτωσης που φτάνει τα 1.290 λίτρα.Τέλος η ηχομόνωση κυμαίνεται σε πολύ καλά επίπεδα φιλτράροντας ικανοποιητικά τους εξωτερικούς θορύβους αλλά και εκείνους που παράγονται από τον κινητήρα.

Diesel με 116 ίππους

Το αυτοκίνητο της δοκιμής μας κινούσε ο νέος υπερτροφοδοτούμενος πετρελαιοκινητήρας χωρητικότητας 1,6 λίτρου ο οποίος αποδίδει 116 ίππους στις 4.000 σ.α.λ. και μέγιστη ροπή 25 χλγρ. από τις 1.750 σ.α.λ. Στη πράξη ο νέος κινητήρας καταφέρνει να κινήσει με άνεση το αμάξωμα του T-Roc και βέβαια πολύ οικονομικά καθώς η μέση κατανάλωση κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας κυμάνθηκε γύρω από 5,8 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα. Βέβαια αν κάποιος κινηθεί οικολογικά η κατανάλωση περαιτέρω και εύκολα μπορεί να πέσει ακόμη και κάτω από τα 5 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα ενώ αξιοσημείωτο είναι το γεγονός πως ακόμη και με το πεντάλ του γκαζιού πιεσμένο προς το πάτωμα η κατανάλωση δεν θα ξεπεράσει τα 7,6 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα. Η κίνηση μεταφέρεται στους εμπρόσθιους τροχούς μέσω ενός 6τάχυτου κιβωτίου που διαθέτει σωστή κλιμάκωση και αίσθηση ενώ θα λέγαμε πως η 6η σχέση έχει τον χαρακτήρα overdrive με στόχο την μείωση της κατανάλωσης καυσίμου.

Άνετο και οικονομικό

Στο δρόμο η εμπειρία μας το T-Roc με τους 116 ίππους απέδειξε ότι έχει δοθεί ιδιαίτερη έμφαση στην ποιότητα κύλισης και στην άνεση χωρίς ωστόσο σε καμία περίπτωση να γίνεται «μαλακό» και ασταθές. Στο εθνικό οδικό δίκτυο το T-Roc κινείται με απίστευτη οικονομία στο όριο του Κ.Ο.Κ. ενώ εκτελεί άμεσα το πρόσταγμα του οδηγού σε περίπτωση που πιέσει το πεντάλ του γκαζιού προς το πάτωμα. Παράλληλα το αυτοκίνητο παραμένει ευθύβολο και σταθερό ακόμη και όταν κινείται με ταχύτητες που ξεπερνούν τα 160 χλμ./ώρα και πνέουν ισχυροί πλευρικοί άνεμοι. Στο επαρχιακό οδικό δίκτυο με συνεχείς στροφές το αμάξωμα του T-Roc παίρνει κάποιες κλίσεις οι οποίες σε καμία περίπτωση δεν εξελίσσονται σε κάτι άσχημο ενώ εξαιρετική είναι η αίσθηση του τιμονιού όπως επίσης των φρένων. Επίσης η ροπή του κινητήρα βοηθά στην διατήρηση των σχέσεων όταν κινείται κανείς σε ανηφορικά κομμάτια του δρόμου αλλά όταν η κλίση αυξάνεται τότε η ισχύς του κινητήρα αναγκάζουν τον οδηγό να καταφύγει στο κιβώτιο ταχυτήτων ώστε να κατεβάσει σχέση. Μέσα στην πόλη το T-Roc απέδειξε ότι είναι ευέλικτο και η ανάρτηση δεν αφήνει τις ανωμαλίες του οδοστρώματος να χαλάσουν την ηρεμία στο εσωτερικό. Ωστόσο η έλλειψη κάμερας οπισθοπορείας κάνει εμφανή την απουσία της αλλά οι αισθητήρες παρκαρίσματος «σώζουν» την κατάσταση. Εκτός δρόμου οι δυνατότητες του Τ-Roc είναι περιορισμένες όπως σε κάθε δικίνητη έκδοση παρά την αίσθηση ότι μπορεί να πάει και σε μέρη που δεν υπάρχει δρόμος… Επίσης κατά την διάρκεια της δοκιμής μας όπου οι εξωτερικές θερμοκρασίες ξεπερνούσαν τους 38 βαθμούς κελσίου το σύστημα κλιματισμού του T-Roc λειτουργούσε άψογα χωρίς να έχει μεγάλο αντίκτυπο στην κατανάλωση. Ωστόσο όταν σταθμεύαμε το αυτοκίνητο μετά από κίνηση το βεντιλαντέρ έκανε έντονη την παρουσία του λειτουργώντας πολύ έντονα γεγονός που μεταφράζεται σε αρκετό θόρυβο όταν σταθμεύει το όχημα σε κλειστό γκαράζ κυρίως μεζονέτας που έχει άμεση επαφή με το υπόλοιπο σπίτ. Αλλά και αυτό το πρόβλημα παραβλέπεται καθώς η λειτουργία του διαρκεί για ελάχιστα λεπτά…

Εν κατακλείδι

Το T-Roc 1,6 TDi αποτελεί ένα πολύ καλό αυτοκίνητο για όσους θέλουν να έχουν ένα όχημα που να ξεχωρίζει και να έχει εξαιρετικά χαμηλό κόστος χρήσης. Αν πρόκειται μάλιστα οι υποψήφιοι αγοραστές να πραγματοποιούν πολλές χιλιάδες χιλιόμετρα κάθε χρόνο τότε αποτελεί μια εξαιρετική επιλογή. Αν πάλι θέλουν να κινούνται με ένα όμορφο και νεανικό SUV το οποίο έχει υψηλή μεταπωλητική αξία πάλι το T-Roc αποτελεί μια εξαιρετικά επιλογή…

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙKA

Κινητήρας: 1.598 cc
Ισχύς: 116 PS/4.000 rpm
Ροπή: 25 kgm/1.750 rpm
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Μηχανικό 6 σχέσεων
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 10,7 sec
Τελική ταχύτητα: 187 km/h
Μεικτή κατανάλωση: 4,3 l/100 km (εργοστασιακή τιμή)
Εκπομπές CO2: 113 gr/km
Τέλη κυκλοφορίας: 110,74 €
Βάρος: 1.395 kg
Διαστάσεις (Μ/Π/Υ): 4.234/1.819/1.573 mm
Μεταξόνιο: 2.590 mm
Χώρος αποσκευών: 445 lt
Τιμή: από 21.900€

Δημοφιλή στο Protothema.gr