Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

Οδηγούμε το νέο Honda ZR-V στην Ισπανία

Ελλάδα 20:13
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Οδηγούμε το νέο Honda ZR-V στην Ισπανία

ΔΟΚΙΜΕΣ

Οδηγούμε το νέο Honda ZR-V στην Ισπανία

ΔΟΚΙΜΕΣ

Με το νέο ZR-V η Honda δείχνει πόσο σημαντική είναι για την ίδια η κατηγορία των SUV.

Advertisement
Advertisement

Μετά τα HR-V και CR-V, η γκάμα SUV του Ιάπωνα κατασκευαστή στην ευρωπαϊκή αγορά εμπλουτίζεται με ένα νέο μέλος, το ZR-V, που τοποθετείται ανάμεσα στα δύο προαναφερθέντα. Η παραπάνω προσθήκη δείχνει ξεκάθαρα ότι η Honda ποντάρει -και όχι άδικα- στη συγκεκριμένη κατηγορία, καθώς τα στοιχεία λένε αδιαμφισβήτητα την αλήθεια.

Στην αγορά της Μ. Βρετανίας, για παράδειγμα, το 2010 το μερίδιο των SUV μοντέλων στις συνολικές ετήσιες πωλήσεις της εταιρείας έφτανε το 7% ενώ το πρώτο εξάμηνο του 2023 το ποσοστό εκτοξεύθηκε στο 57%.

Η ιδέα πίσω από τη δημιουργία του ZR-V είναι απλή και καθαρή. Στόχος του είναι να ανταγωνιστεί τον βασιλιά της κατηγορίας, που δεν είναι άλλος από το Nissan Qashqai, αλλά και τον κορεατικό ανταγωνισμό (βλ. KIA Sportage).

Advertisement
Advertisement

Βασίζεται πάνω σε παρόμοια αρχιτεκτονική με το νέας γενιάς Civic e:HEV, η οποία έχει αναβαθμιστεί στα σημεία, είναι αμιγώς προσθιοκίνητο, ενώ για οικογενειακό C-SUV είναι αξιοθαύμαστα ευρύχωρο. Κάτι που ωστόσο δεν ισχύει για το πορτμπαγκάζ, του οποίου η χωρητικότητα περιορίζεται στα 380 lt, κάνοντάς το να υστερεί σε σχέση με τον ανταγωνισμό.

Παρατηρώντας το για πρώτη φορά γίνεται άμεσα εμφανής η σχεδιαστική συγγένειά του τόσο με το Civic όσο και με το νέο CR-V, με κομψές γραμμές και χωρίς υπερβολές. Η πάνω γραμμή που κατεβαίνει στο πίσω μέρος του αυτοκινήτου χαρίζει στο ZR-V μια κουπέ αισθητική, με τις μεγάλες γυάλινες επιφάνειες να προσφέρουν ένα φωτεινό εσωτερικό.

Advertisement

Η είσοδος είναι εύκολη χάρη στο σύστημα keyless entry, με τον οδηγό να έχει καλή ορατότητα, κυρίως εμπρός. Επίσης, κάτι που διαπίστωσα αφορά την πανοραμική ηλιοροφή, που είναι στάνταρ στην έκδοση Advance, η οποία μπορεί μεν να υπηρετεί μια πιο premium φιλοσοφία, μειώνει όμως σημαντικά τον ωφέλιμο χώρο για τα κεφάλια των πίσω επιβατών, ιδίως των μεγαλόσωμων.

Advertisement

Εργονομικά, τα πάντα είναι τοποθετημένα εκεί που πρέπει. Δεν λείπουν οι τρεις περιστροφικοί διακόπτες που ελέγχουν τη θερμοκρασία και την ένταση της ροής του αέρα του συστήματος κλιματισμού, ενώ μέσω της κεντρικής οθόνης αφής 9,0” ο οδηγός μπορεί να ελέγξει τις υπόλοιπες λειτουργίες όπως το σύστημα πλοήγησης, ενώ δεν λείπουν το υψηλής πιστότητας ηχοσύστημα που περιλαμβάνει 12 ηχεία και subwoofer, προϊόν συνεργασίας με την Bose, η δυνατότητα σύνδεσης με Apple CarPlay και Android Auto και ο ψηφιακός πίνακας οργάνων.

Όντας μοντέλο της Honda, είναι ευδιάκριτη η εξαιρετική ποιότητα συναρμογής, ενώ τα υλικά έχουν αφρώδη υφή και κορυφαία ποιότητα. Πιέζω τον διακόπτη εκκίνησης και το ZR-V δείχνει άμεσα την υβριδική του υπόσταση, καθώς μοιράζεται την ίδια μηχανολογική τεχνολογία με το αντίστοιχο Civic e:HEV. Κάτω από το καπό βρίσκεται ο ατμοσφαιρικός κινητήρας άμεσου ψεκασμού των 2,0 lt που λειτουργεί σε κύκλο Atkinson.

Advertisement

Με ισχύ 143 PS και 186 Nm ροπής προσφέρει κορυφαίο θερμοδυναμικό βαθμό απόδοσης που φτάνει το 41%. Στην πλειονότητα των αστικών διαδρομών το ZR-V κινείται ως αμιγώς ηλεκτρικό, με το μοτέρ εσωτερικής καύσης να χρησιμοποιείται στις περισσότερες των περιπτώσεων για να φορτίζει την μπαταρία ιόντων λιθίου με χωρητικότητα 1,05 kWh.

Σε ταχύτητες άνω των 80 km/h, καθώς και σε συνθήκες υψηλού φορτίου, ένας συμπλέκτης εμπλέκει τον βενζινοκινητήρα δίνοντας απευθείας κίνηση στους εμπρός τροχούς, όπως σε ένα συμβατικό αυτοκίνητο. Επίσης, ανάλογα με την κατάσταση της φόρτισης και την ανάγκη για περισσότερη ροπή, ο θερμικός κινητήρας μπορεί να ενεργοποιηθεί και να συνδυαστεί με τον ηλεκτροκινητήρα των 135 kW (184 PS).

Μπορεί τα παραπάνω να ακούγονται περίπλοκα, αλλά το σύστημα είναι απλό στη λειτουργία του σε καθημερινή χρήση. Αυτό που έχει να κάνει ο οδηγός είναι απλά να επιλέξει τον διακόπτη «D» που βρίσκεται στην κεντρική κονσόλα. Όσον αφορά τη μετάδοση, εδώ δεν υπάρχει το παραδοσιακό κιβώτιο ταχυτήτων. Αντ’ αυτού υπάρχει ένα κιβώτιο μονής σχέσης (e-CVT) που χρησιμοποιεί την κίνηση από τον ηλεκτροκινητήρα για να προσομοιώνει τις αλλαγές ταχυτήτων.

Παράλληλα η πατέντα της Honda που φέρει την ονομασία «Linear Shift Control» περιορίζει την αίσθηση που γνωρίζουμε από τα παραδοσιακά κιβώτια CVT, ενώ σε απαιτητική διαδρομή το σύστημα διακόπτει στιγμιαία το ανέβασμα των στροφών του κινητήρα, προσομοιάζοντας με τις αλλαγές ενός συμβατικού κιβωτίου.

Στην πράξη το ZR-V αποδείχθηκε εξαιρετικά αποδοτικό και πολιτισμένο, ιδίως μέσα στο αστικό περιβάλλον της Βαρκελώνης, ενώ στον αυτοκινητόδρομο και στο επαρχιακό δίκτυο της Καταλονίας δεν έδειξε να προβληματίζεται και να… αισθάνεται «εκτός τόπου και χρόνου».

Οι επιδόσεις είναι επαρκείς, με την τελική ταχύτητα να περιορίζεται στα 173 km/h, ενώ για το 0-100 km/h αρκούν 7,8”, ένας πολύ καλός χρόνος για τα δεδομένα του βάρους, που ξεπερνά τα 1.500 kg. Η πολιτισμένη εικόνα συμπληρώνεται από το άκαμπτο πλαίσιο, αλλά και την ανάρτηση (Macpherson εμπρός, πολλαπλών συνδέσμων πίσω), η οποία καταφέρνει να απορροφά αποτελεσματικά τις ανωμαλίες του οδοστρώματος.

Εν κατακλείδι, το ZR-V είναι ένα μοντέλο που όπως και τα υπόλοιπα στην γκάμα του Ιάπωνα κατασκευαστή υπόσχεται αξιοπιστία, συνδυάζοντας και πινελιές μιας έξυπνης, διαφορετικής μηχανικής. Είναι αξιοπρεπές στην οδήγηση, ενώ προσφέρει και εξαιρετικές τιμές κατανάλωσης, που σε αστικό περιβάλλον είναι κάτω από 5,0 lt/100 km.

KEY TECH

Το νέο ZR-V διαθέτει από τη βασική έκδοση την πλατφόρμα συστημάτων υποβοήθησης Honda Sensing. Ορισμένα από αυτά είναι το σύστημα ειδοποίησης πρόσκρουσης (Forward Collision Warning), το σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος (Collision Mitigation Braking) το οποίο προειδοποιεί τον οδηγό για επικείμενη σύγκρουση με χαμηλές ταχύτητες στην πόλη ή με υψηλότερες σε επαρχιακό δίκτυο, το σύστημα αποφυγής πρόσκρουσης σε διασταύρωση (Cross Traffic Monitor) και το σύστημα εντοπισμού τυφλού σημείου (Blind Spot).

TECH
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ: 1.993 cc, i4, 143 PS@6.000 rpm/186 Nm@4.500 rpm,
ΗΛΕΚΤΡΟΚΙΝΗΤΗΡΑΣ: 184 PS/315 Nm
ΣΥΝΔΥΑΣΤΙΚΗ ΑΠΟΔΟΣΗ: 184 PS/315 Nm
ΚΙΒΩΤΙΟ: e-CVT ΜΟΝΗΣ ΣΧΕΣΗΣ
ΜΕΤΑΔΟΣΗ: ΣΤΟΥΣ ΕΜΠΡΟΣ ΤΡΟΧΟΥΣ
ΑΝΑΡΤΗΣΗ: ΓΟΝΑΤΑ MΑCPHERSON (Ε) / ΠΟΛΛΑΠΛΩΝ ΣΥΝΔΕΣΜΩΝ (Π),
0-100 KM/H: 7,8”
ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ: 173 km/h
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ: 5,8 lt/100 km
CO2: 131 g/km
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ (Μ/Π/Y): 4.568/1.840/1.620 mm
ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.657 mm
ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ: 380 lt
ΒΑΡΟΣ: 1.589 kg
ΤΙΜΗ: ΑΠΟ €43.700 (ΙΤΑΛΙΑ)

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Οδηγούμε το Ariel Hipecar
Συγκριτική δοκιμή: Lotus Emira V6 vs Alpine A110S vs Porsche Cayman GTS
Συγκριτική δοκιμή: BMW M4 CSL vs BMW V8 M3 GTS vs Porsche 911