Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

Οδηγούμε το νέο CUPRA Born στη Βαρκελώνη

Ελλάδα 16:39
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Οδηγούμε το νέο CUPRA Born στη Βαρκελώνη

ΔΟΚΙΜΕΣ

Οδηγούμε το νέο CUPRA Born στη Βαρκελώνη

ΔΟΚΙΜΕΣ

H CUPRA κάνει το πρώτο της βήμα στην ηλεκτροκίνηση με το νέο Born, ένα αποκλειστικό μοντέλο το οποίο θα συμβάλει καθοριστικά στην καθιέρωσή της ως ανεξάρτητη οντότητα με σπορ προσδιορισμό εντός του ομίλου VW και παράλληλα θα παίξει ρόλο κλειδί στη ενίσχυση της εμπορικής δυναμικής της ισπανικής φίρμας

Advertisement
Advertisement

Το Born, το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο της CUPRA είναι αντίστοιχα σημαντικό για την ισπανική εταιρία όσο και για τον όμιλο VW καθώς αναμένεται να συμβάλει καθοριστικά στην ενίσχυση των πωλήσεων και στην διείσδυση των ισπανών σε νέες αγορές, δίνοντας ταυτόχρονα μια πρόγευση της σπορτίφ απόχρωσης που μπορεί να έχει η νέα γενιά ηλεκτρικών οχημάτων.

Το Born είναι το πέμπτο μοντέλο που δημιουργείται έχοντας ως βάση την πλατφόρμα MEB και αν η σιλουέτα σας φαίνεται κάπως γνώριμη δεν είναι τυχαίο καθώς πρακτικά αποτελεί δίδυμο αδελφό του VW ID.3. Ωστόσο δεν έχουμε κανένα λόγο να μην πιστέψουμε τους ανθρώπους τους σχεδιαστικού τμήματος της CUPRA οι οποίοι τονίζουν πως ξόδεψαν πολύ χρόνο προκειμένου να διαμορφώσουν την αισθητική του Born σύμφωνα με τα πρότυπα της εταιρίας. Θα πρέπει να παραδεχτούμε πως έχουν κάνει εξαιρετική δουλειά καθώς η εικόνα του Born έχει όλη την επιθετικότητα και το δυναμισμό που αρμόζει σε ένα μοντέλο με σπορτίφ υπόσταση. Το καπό με την ανάγλυφη διαμόρφωση, τα αιχμηρά φωτιστικά σώματα, οι περισσότερο τονισμένες ποδιές και η μεγαλύτερη πίσω αεροτομή σε συνδυασμό με τις προσεγμένες διακοσμητικές λεπτομέρειες στη χαρακτηριστική χάλκινη απόχρωση της CUPRA χαρίζουν στο Born ένα σαφώς πιο άγριο και σπορ ύφος σε σχέση με το ID.3.

Cupra Born

Advertisement
Advertisement

Το ίδιο  ισχύει και για το εσωτερικό όπου εκτός από το πιο δυναμικό δείχνει και περισσότερο φροντισμένο ποιοτικά. Την ίδια στιγμή οι ισπανοί έχουν καταφέρει να δώσουν μια πιο οδηγοκεντρική αίσθηση φέρνοντας ψηλότερα την κεντρική κονσόλα ενώ η μεγάλη κεντρική οθόνη υψηλής ευκρίνειας 12’’ έχει εξαιρετικά γραφικά (όπως και η μικρότερη οθόνη του πίνακα οργάνων) και σβέλτη απόκριση όμως ο χειρισμός του συστήματος πολυμέσων μέσω της οθόνης και των απτικών διακοπτών στην κονσόλα και το τιμόνι εξακολουθεί να είναι αρκετά δύσχρηστος όπως και στα υπόλοιπα μοντέλα της πλατφόρμας MEB. Από εκεί και πέρα αξιόλογη λεπτομέρεια του εσωτερικού είναι πως, στο πλαίσιο της προσπάθειας για ουδέτερο ισοζύγιο CO2, μεταξύ άλλων οι περισσότερες επενδύσεις όπως αυτές των εξαιρετικών μπάκετ καθισμάτων είναι κατασκευασμένες από ανακυκλωμένα πλαστικά που έχουν αλιευτεί από την θάλασσα της Μεσογείου.

Cupra Born

Η αισθητική δεν είναι όμως το μόνο στοιχείο που δηλώνει τον πιο σπορτίφ προσδιορισμό του Born σε σχέση με το αδελφό ID.3 αλλά και τα υπόλοιπα μοντέλα που μοιράζονται την πλατφόρμα MEB. Το Born θα προσφέρεται με μονό ηλεκτροκινητήρα που είναι τοποθετημένος στο πίσω μέρος και κινεί τους αντίστοιχους τροχούς. Στη βασική έκδοση ο ηλεκτροκινητήρας έχει απόδοση 150 PS και συνδυάζεται με μπαταρία 45 kWh που προσφέρει αυτονομία της τάξης των 340 km. Περισσότερο ενδιαφέρον ωστόσο αναμένεται να συγκεντρώσει η έκδοση των 204 PS με μπαταρία 58 kWh η οποία εκτός από μεγαλύτερη αυτονομία (424 km) έχει και πιο ταιριαστές με το σπορτίφ χαρακτήρα επιδόσεις όπως τα 7,3΄΄ για το 0-100 km/h. Η φόρτιση με εναλλασσόμενο ρεύμα AC μπορεί να γίνεται με παροχή έως 11 kW και με συνεχές ρεύμα DC έως 170 kW. Στη δεύτερη περίπτωση κάθε 7 λεπτά φόρτισης προσθέτουν 100 km αυτονομίας.

Advertisement

Cupra Born

Ωστόσο σε αυτή την παλέτα βασικών προδιαγραφών που έχουμε δει και σε άλλα ηλεκτρικά μοντέλα του ομίλου το Born προσθέτει και μια σειρά επιπλέον χαρακτηριστικών που φέρουν την αποκλειστική υπογραφή της CUPRA. Μεταξύ αυτών η δυνατότητα επιλογής ζαντών έως 20’’ και φαρδύτερων ελαστικών προς όφελος της πρόσφυσης. Διαφοροποιημένο είναι επίσης το set-up της ανάρτησης η οποία έχει μειώσει και το ύψος κατά 15 mm εμπρός και 10 mm πίσω σε σχέση με την κανονική ανάρτηση της πλατφόρμας MEB ενώ διαθέσιμη σε όλες τις εκδόσεις είναι και η ενεργή ανάρτηση DCC (με 15 στάδια ρυθμίσεων) η οποία έχει επίσης  εξειδικευμένες από την CUPRA πιο σπορτίφ ρυθμίσεις. Επιπλέον το Born διαθέτει κρεμαγιέρα μεταβλητού βήματος, ενώ στις εκδόσεις με τα φαρδύτερα ελαστικά εκτός από την επιλογή ESC Sport υπάρχει και δυνατότητα πλήρους απενεργοποίησης του ESC.

Advertisement

Κερασάκι στην τούρτα είναι όμως το πακέτο e-Boost που προσφέρεται αποκλειστικά από την CUPRA και μπορεί να συνδυαστεί με την ισχυρότερη έκδοση των 204 PS. Σε αυτή την περίπτωση η απόδοση ανεβαίνει στους 231 PS χαρίζοντας ακόμα πιο ζωντανές επιδόσεις (0-100 km/h σε 6,6’’) ενώ εκτός από την στάνταρ μπαταρία των 58 kWh υπάρχει δυνατότητα επιλογής και μεγαλύτερης μπαταρίας 77 kWh με την οποία η αυτονομία αγγίζει τα 540 km. Τα μοντέλα με το πακέτο e-Boost έχουν μεγαλύτερα φρένα ενώ το τιμόνι φιλοξενεί δύο διακόπτες, έναν για την επιλογή του επιθυμητού προγράμματος οδήγησης (Range, Comfort, Performance και Individual) και έναν δεύτερο για την απευθείας ενεργοποίηση του προγράμματος Cupra που είναι αποκλειστικό των εκδόσεων e-Boost .

Cupra Born

Η πρώτη οδηγική επαφή με το Born στη Βαρκελώνης έδειξε πως το πρώτο ηλεκτρικό CUPRA χωρίς να διαφοροποιείται ριζικά από τον οδηγικό χαρακτήρα του ID.3 καταφέρνει να ενσωματώσει σε αυτόν περισσότερη ακρίβεια και ζωντάνια προσφέροντας τελικά ένα πιο πικάντικό και οδηγικά ευχάριστο αποτέλεσμα. Η κίνηση στους πίσω τροχούς και το χαμηλό κέντρο βάρους σε συνδυασμό με τα φαρδύτερα ελαστικά χαρίζουν στο Born πολύ υψηλή πρόσφυση και σιγουριά στο πέρασμα της δύναμης στο δρόμο. Ωστόσο την παράσταση κλέβει περισσότερο η ρύθμιση της ανάρτησης που παρά τους μεγάλους τροχούς και το αρκετό βάρος του αυτοκινήτου τα καταφέρνει περίφημα στην απόσβεση των ανωμαλιών του οδοστρώματος αλλά και στον έλεγχο του αμαξώματος.

Advertisement

Χωρίς λοιπόν υποχωρήσεις στην άνεση η κύλιση έχει μια συμπαγή αίσθηση ενώ η αμεσότητα και η ακρίβεια των αντιδράσεων σε συνδυασμό με το κοφτερό τιμόνι δίνουν στο πάτημα μια ζωντάνια με μπόλικα στοιχεία σπορτίφ διάθεσης η οποία μάλιστα τονίζεται περεταίρω στην έκδοση e-Boost και στο πρόγραμμα Cupra με τις πιο ακραίες ρυθμίσεις σε τιμόνι, κινητήρα και ανάρτηση. Απόλυτα εναρμονισμένο με την συνολική εικόνα είναι και το κομμάτι των επιδόσεων, χάρη κυρίως στην αμεσότητα των 310 Nm ροπής του ηλεκτροκινητήρα που χαρίζει ένα ευχάριστο νεύρο στην επιτάχυνση ακόμα και από τριψήφιες ενδείξεις ταχύτητας.

Cupra Born

Συνολικά το Born είναι λοιπόν ένα κερδισμένο στοίχημα για την CUPRA καθώς καταφέρνει να διαφοροποιηθεί από τις συγγενικές προτάσεις του ομίλου VW και να δώσει το σπορτίφ στίγμα της εταιρίας τόσο σε αισθητικό όσο και οδηγικό επίπεδο. Εκπέμπει ένα δυναμισμό που κεντρίζει την προσοχή με την πρώτη ματιά ενώ διαθέτει τα κατάλληλα σπορτίφ στοιχεία που χαρίζουν μια πιο οδηγοκεντρική απόχρωση στο χαρακτήρα του. Αναμφίβολα είναι από τα μοντέλα που θέτουν τις βάσεις ώστε η ηλεκτροκίνηση να γίνει πιο δελεαστική και για το κοινό που στην αναζητά την συναισθηματική αυτοκίνηση. Η διάθεσή του Born θα ξεκινήσει το προσεχές διάστημα με πρωταγωνιστή την έκδοση των 204 PS με την μπαταρία των 58 kWh (η οποία στη Γερμανία ξεκινά από τα 37.220 ευρώ) ενώ από τις αρχές του 2022, που το μοντέλο αναμένεται και στην Ελλάδα, θα είναι διαθέσιμες και οι εκδόσεις με το πακέτο e-Boost.

Cupra Born

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Δοκιμή: Cupra Formentor VZ5
Με προβοκατόρικη εμφάνιση το μικρό ηλεκτρικό της Cupra
Δοκιμή: Cupra Leon e-Hybrid