Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

Οδηγούμε την Mercedes-AMG GT 63 S E Performance

Ελλάδα 5:36
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Οδηγούμε την Mercedes-AMG GT 63 S E Performance

ΔΟΚΙΜΕΣ

Οδηγούμε την Mercedes-AMG GT 63 S E Performance

ΔΟΚΙΜΕΣ

Η Mercedes-AMG παρουσιάζει το ισχυρότερο μοντέλο παραγωγής στην ιστορία της και το ταχύτερο στην κατηγορία των plug-in υβριδικών.

Advertisement
Advertisement

Κάποιοι πιστεύουν ότι η AMG δεν θα μπορούσε να βρει χειρότερη χρονική περίοδο να λανσάρει μια υπερυψηλών επιδόσεων και άκρως βενζινοβόρα έκδοση του τετράθυρου κουπέ μοντέλου, της AMG GT. Κι αυτό καθώς η πανδημία του κορωνοϊού συνεχίζει να ταλαιπωρεί την υφήλιο, ο πόλεμος Ρωσίας – Ουκρανίας δεν δείχνει να χαλαρώνει και η παγκόσμια οικονομία εξακολουθεί να βρίσκεται σε λήθαργο.

Κι όμως, η απροκάλυπτα επιθετική AMG GT 63 S E Performance αποτελεί την plug-in υβριδική εκδοχή του γερμανικού über σπορ οικογενειακού μοντέλου, που χρησιμοποιεί τον twin-turbo V8 κινητήρα των 4,0 lt και έναν ηλεκτροκινητήρα, με αποτέλεσμα να κατακτά τον τίτλο του πιο ισχυρού μοντέλου στην ιστορία της γερμανικής φίρμας. Τα συναισθήματα και οι συγκινήσεις που προσφέρει ίσως μπορούν να συγκριθούν με αντίστοιχα ηλεκτρικά supercars των +1.000 PS.

Πατώντας το κουμπί εκκίνησης του κινητήρα ο ήχος μοιάζει με μηχανική παραφωνία, καθώς μπερδεύεται με αυτόν που βγαίνει από την εξάτμιση, αλλά παραμένει ξεκάθαρα μπάσος και επιβλητικός. Κατόπιν ακολουθεί το μούδιασμα του εγκεφάλου και η τρομερή πίεση που δέχεται ο αυχένας όταν πατάω βαθιά στο πάτωμα το δεξί πεντάλ. Τα 2,9” που χρειάζεται η AMG GT 63 S E Performance για τo 0-100 km/h την τοποθετούν με ιδιαίτερες αξιώσεις στα χωράφια των κορυφαίων Porsche και Ferrari. Και το σόου δεν τελειώνει εδώ.

Advertisement
Advertisement

Aκολουθεί η λειτουργία «overboost» με χρονική διάρκεια 10 δευτερολέπτων, όπου αποδίδονται οι μέγιστες τιμές ισχύος και ροπής. «Μα, για μόνο 10 δευτερόλεπτα;» θα αναρωτηθούν κάποιοι δύσπιστοι. Σε αυτούς θα πρότεινα να βρουν πρώτα μια αρκετά μεγάλη σε μήκος ευθεία για να διαπιστώσουν την ωμή δύναμη και επιτάχυνση που χαρίζουν οι 843 PS και τα 1.470 Nm ροπής και το συζητάμε ξανά.

Σε κανονικές συνθήκες το 4λιτρο V8 σύνολο αποδίδει 639 PS και 900 Nm ροπής που αν μη τι άλλο αποτελούν εξαιρετικές τιμές. Επιλέγοντας το πρόγραμμα οδήγησης Sport+, η απόκριση στο γκάζι είναι σχεδόν ακαριαία, όπως και η λειτουργία του κιβωτίου AMG Speedshift DCT-9G, ενώ στο Sport η AMG GT 63 S E Performance παραμένει γρήγορη χωρίς υπερβολές, με καλή ενδοτικότητα από την ανάρτηση. Υπάρχει επίσης και το προφίλ «Master», που υπάγεται στην ομπρέλα του πακέτου AMG Dynamics, μέσω του οποίου είναι δυνατή η λειτουργία Sport Handling ή ESP Off.

Advertisement

Η όλη διαδικασία ακούγεται περίπλοκη, αλλά το αποτέλεσμα αξίζει τον κόπο. Χάρη στην τετρακίνηση, τα εντυπωσιακών διαστάσεων ελαστικά (265/40 εμπρός, 295/35 πίσω), τοποθετημένα σε τροχούς 19” και 20” αντίστοιχα, το χαμηλό κέντρο βάρους και την ισορροπημένη κατανομή της, η σχεδόν 2,5 τόνων τετράθυρη GT 63 S E Performance προσφέρει στην πλειονότητα των περιπτώσεων εξαιρετική πρόσφυση, ενώ το αυτοκίνητο είναι σε θέση να δώσει μεγαλύτερες γωνίες περιστροφής γύρω από τον κατακόρυφο άξονά του σε βρεγμένο ή σκονισμένο οδόστρωμα ή στην περίπτωση που έχει απενεργοποιηθεί το ESP.

Advertisement

Από τα πρώτα κιόλας λεπτά που οδηγώ την κορυφαία Mercedes-AMG GT 4-door Coupé αντιλαμβάνομαι ότι λίγα είναι τα μοντέλα της κατηγορίας που μπορούν να προσφέρουν μεμονωμένα ή συνδυαστικά δύο τόσο διαφορετικούς χαρακτήρες, σπορ και GT. Αυτό το ιδιαίτερο «2 σε 1» DNA γίνεται ιδιαίτερα εντυπωσιακό σε ταχύτητες από τα 125 έως τα 200 km/h, τη στιγμή που το τοποθετημένο στον ηλεκτροκινητήρα κιβώτιο με τις δύο σχέσεις τελικής μετάδοσης επιλέγει την υψηλότερη σε ταχύτητες κοντά στα 130 km/h ώστε να ευνοείται η αυτονομία.

Όταν όμως ο οδηγός εξαντλήσει όλη τη διαδρομή του γκαζιού, επιλέγεται αυτόματα η κοντή σχέση, απελευθερώνοντας τα 1.470 Nm συνδυαστικής ροπής. Το μεγάλο βάρος του αμαξώματος αποτελεί πάντα ανασταλτικό παράγοντα, αλλά παρά τον τεράστιο όγκο της η AMG 63 GT S E Performance δεν θα δυσκολευτεί να βρει τα πατήματά της. Στα παραπάνω βοηθάει τα μέγιστα και το ακριβέστατο σύστημα διεύθυνσης, ενώ τα στάνταρ carbon κεραμικά φρένα όχι απλώς κάνουν τη δουλειά τους απροβλημάτιστα, αλλά την εκτελούν με τέτοιον τρόπο που νιώθεις το μυαλό να μπερδεύεται και την όρασή σου να θολώνει από την πίεση. Η αλληλεπίδραση των ρυθμιζόμενων αμορτισέρ, της τετραδιεύθυνσης και της αερανάρτησης, με ελατήρια τριών θαλάμων έχει ως αποτέλεσμα και οι τέσσερις τροχοί της Γερμανίδας ντίβας να βρίσκονται ανά πάσα ώρα και στιγμή κολλημένοι στην άσφαλτο, λαμβάνοντας οδηγίες από ένα εξελιγμένο λογισμικό, το οποίο έχει την γενική εποπτεία.

Advertisement

Λειτουργώντας ως ηλεκτρική (και σε ταχύτητες έως και 130 km/h) η AMG 63 GT S E Performance διαθέτει, όπως όλα τα μοντέλα με την αντίστοιχη τεχνολογία, σύστημα ανάκτησης ενέργειας κατά την πέδηση, το οποίο ρυθμίζεται σε τέσσερα επίπεδα, ανάλογα τις ανάγκες (από coasting μέχρι one-pedal) για να μεγιστοποιήσει αντίστοιχα την ηλεκτρική αυτονομία που μετά βίας ωστόσο φτάνει τα 12 km. Σε ό,τι αφορά την κατανάλωση καυσίμου, αξίζει να αναφέρουμε ότι μετά από ιδιαίτερα απαιτητική οδήγηση, όπως το να κυνηγάμε σε κάθε ευκαιρία την τελική ταχύτητα των 316 km/h στους άδειους ισπανικούς αυτοκινητοδρόμους, στο trip computer είδαμε 22,9 lt/100 km. Σίγουρα ένα απαγορευτικό νούμερο που έρχεται σε σύγκρουση με την πραγματικότητα, τώρα που οι τιμές της βενζίνης αυξάνονται σχεδόν σε καθημερινή βάση.

H AMG GT 63 S E Performance διαθέτει μπαταρία ιόντων-λιθίου με ενεργειακή χωρητικότητα 6,1 kWh και απόδοση από 70 kW έως 150 kW (σε λειτουργία overboost). Ένα από τα χαρακτηριστικά της είναι το χαμηλό βάρος των 89 kg και η υψηλή πυκνότητα ισχύος 1,7 kW/kg, τη στιγμή που οι συμβατικές μπαταρίες, χωρίς σύστημα άμεσης ψύξης των κυψελών, επιτυγχάνουν περίπου το μισό. Η φόρτιση γίνεται είτε μέσω του ενσωματωμένου φορτιστή AC 3,7 kW, είτε σε άλλες πηγές (ταχυφορτιστής, wallbox ή οικιακή πρίζα). Η ηλεκτρική αυτονομία των 12 km επιτρέπει στο αυτοκίνητο να κινηθεί αθόρυβα και χωρίς εκπομπές ρύπων μέσα στα αστικά κέντρα.

Εκτός των επιδόσεων, η υβριδική έκδοση της AMG GT 4door διαθέτει και την αντίστοιχη πολυτέλεια, που -ας μην γελιόμαστε- αποτελεί ένα από τα βασικά κριτήρια για την αγορά μοντέλου της συγκεκριμένης κατηγορίας. Το εσωτερικό της νέας AMG είναι υπερπολυτελές, με υψηλής ποιότητας υλικά (καπιτονέ δέρματα), όπως αρμόζει σε ένα αυτοκίνητο της κλάσης αυτής, αλλά μας προβλημάτισε το σύστημα infotainment με την πολυπλοκότητά του και ο υπερβολικός αριθμός των διακοπτών αφής. Η μπαταρία (με βάρος 89 kg), το κιβώτιο δύο σχέσεων, το ηλεκτρονικά ελεγχόμενου πίσω διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης και το χωρητικότητας 14 lt σύστημα ψύξης της μπαταρίας μειώνουν σημαντικά τη χωρητικότητα του πορτμπαγκάζ, που ανέρχεται πλέον στα 335 lt. Αλλά αυτό, όπως και η κατανάλωση, λίγο ενδιαφέρουν τον υποψήφιο κάτοχο της AMG 63 GT S E Performance, ο οποίος θα την προτιμήσει για την εκρηκτικότητα του μοτέρ σε όλο το φάσμα λειτουργίας του και την εξαιρετική ρύθμιση της ανάρτησης σε συνδυασμό με την υπέροχη ποιότητα κύλισης.

TECH
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ: 3.982 cc, V8, twin-turbo, 639 PS/5.500-6.500 rpm, 900 Nm/2.500-4.500 rpm + 1 ΗΛΕΚΤΡOKINHTHΡΑΣ 204 PS, 320 Nm
ΣΥΝΔΥΑΣΤΙΚΗ ΙΣΧΥΣ/ΡΟΠΗ: 843 PS/1.010-1.470 Nm
ΜΠΑΤΑΡΙΑ: ΙΟΝΤΩΝ ΛΙΘΙΟΥ 6,1 kWh
ΚΙΒΩΤΙΟ: ΑΥΤΟΜΑΤΟ, 9 ΣΧΕΣΕΩΝ
ΜΕΤΑΔΟΣΗ: ΣΤΟΥΣ ΤΕΣΣΕΡΙΣ ΤΡΟΧΟΥΣ
ΑΝΑΡΤΗΣΗ: ΔΙΠΛΑ ΨΑΛΙΔΙΑ (E) / ΠΟΛΛΑΠΛΩΝ ΣΥΝΔΕΣΜΩΝ (Π)
0-100 KM/H: 2,9”
ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ: 316 km/h
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ: 8,6 lt/100 km
CO2: 196 g/km
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ (Μ/Π/Y): 5.054/1.871/1.447 mm
ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.951 mm
ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ: 335 lt
ΒΑΡΟΣ: 2.380 kg
ΤΙΜΗ: Από 197.600 ευρώ (ΓΕΡΜΑΝΙΑ)

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Δοκιμή: Mercedes EQA 300 4MATIC
Δοκιμή: Mercedes EQE 350+
Δοκιμή: Mercedes-Benz EQB 300 4MATIC