Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: Mercedes-Benz EQB 300 4MATIC

Ελλάδα 22:25
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Δοκιμή: Mercedes-Benz EQB 300 4MATIC

ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: Mercedes-Benz EQB 300 4MATIC

ΔΟΚΙΜΕΣ

Μέχρι σήμερα στο δίλημμα «συμβατικό ή ηλεκτρικό» premium SUV, η επιλογή ήταν ξεκάθαρα η πρώτη. Oμως οι καιροί αλλάζουν, όπως και οι απαιτήσεις. Χαρακτηριστικό παράδειγμα η Mercedes-Benz EQB.

Advertisement
Advertisement

H γερμανική φίρμα δείχνει το τελευταίο χρονικό διάστημα πόσο μεγάλη σημασία δίνει στον εξηλεκτρισμό της γκάμας της, εστιάζοντας κυρίως στα SUV μοντέλα της. Έτσι μετά τις EQC, EQA και τη ναυαρχίδα EQS, έρχεται να προστεθεί και η EQB, ένα αυτοκίνητο που δεν περιορίζεται αποκλειστικά για χρήση μέσα στην πόλη.

Η «έξυπνη ηλεκτροκίνηση», όπως αναφέρεται στις μπροσούρες της εταιρείας, στην προκειμένη περίπτωση μετουσιώνεται σε μία σαφώς πιο οικολογική εκδοχή της γνώριμής μας GLB, η οποία βασίζεται πάνω στην GLA, που με τη σειρά της μοιράζεται την ίδια αρχιτεκτονική με την A-Class.

Advertisement
Advertisement

Παρατηρώντας την εξωτερικά, η EQB «φωνάζει» από μακριά ότι πρόκειται για ένα  μοντέλο της οικογένειας EQ, καθώς διαθέτει όλα εκείνα τα στοιχεία ταυτοποίησης, όπως την εμπρός κλειστή μάσκα «black panel» με το μεγάλο αστέρι στο κέντρο, την ταινία LED που ενώνει τα εμπρός φωτιστικά σώματα, τις μπλε λεπτομέρειες, την απουσία εξατμίσεων κ.ά. Φυσικά δεν λείπουν και ξεχωριστά στοιχεία στυλ και κύρους, όπως είναι οι τονισμένοι προφυλακτήρες, τα έντονα νεύρα στο καπό, αλλά και τα όμορφα και ιδιαίτερα μακρόστενα πίσω φώτα.

Ανάλογη είναι και η εικόνα στο εσωτερικό. Κυρίαρχο στοιχείο εδώ ο minimal σχεδιασμός, τα ποιοτικά υλικά, ο όμορφος διάκοσμος, όπως φυσικά και η παρουσία του διπλού ψηφιακού Widescreen Cockpit που περιλαμβάνει το εξελιγμένο σύστημα MBUX. Πρόκειται ουσιαστικά για δύο υψηλής ευκρίνειας οθόνες, με διαγώνιο 10,25” η καθεμία, με την αριστερή να έχει τον ρόλο του πίνακα οργάνων, ενημερώνοντας τον οδηγό με όλες τις απαραίτητες πληροφορίες, ενώ η δεύτερη λειτουργεί ως το κέντρο ελέγχου του infotainment. Πάντως, η εμμονή της εταιρείας στους διαφορετικούς τρόπους χειρισμού των λειτουργιών (ηχοσύστημα, σύστημα πλοήγησης), είτε με τη μέθοδο της αφής, είτε με φυσικούς διακόπτες, είτε μέσω του προηγμένου συστήματος φωνητικών εντολών της Mercedes-Benz, απαιτεί εξοικείωση και υπομονή.

Advertisement

Χάρη στο μεγάλο μεταξόνιο των 2.829 mm, η EQB προσφέρει ένα ευρύχωρο σαλόνι, ακόμα και για πέντε υψηλόσωμους ενήλικους επιβάτες, ενώ σε συνδυασμό με τη θέση της δεύτερης σειράς καθισμάτων, η οποία μετακινείται κατά τον διαμήκη άξονα μέχρι και 14 cm, ο χώρος αποσκευών μπορεί να φτάσει από τα 495 έως και τα 685 lt (1.710 εφόσον αναδιπλωθούν οι ρυθμιζόμενες πλάτες). Πέραν του μεταξονίου, η EQB διαθέτει παρόμοιο ύψος (1.701 mm) και πλάτος (1.834 mm) με τις συμβατικές εκδόσεις της GLB, ενώ αυξημένο κατά 5 cm είναι το συνολικό μήκος, φτάνοντας στην προκειμένη περίπτωση τα 4,68 m.

Επίσης, θα πρέπει να αναφερθεί ότι η EQB διατίθεται, με επιπλέον χρέωση, και με επταθέσια διάταξη, ενώ έχει δοθεί ιδιαίτερη προσοχή στη βελτίωση της αεροδυναμικής με βασικό στόχο τη μείωση του συντελεστή οπισθέλκουσας στο Cd:0,28. Για να το πετύχουν οι υπεύθυνοι σχεδιασμού έχουν μειώσει τους στροβιλισμούς του αέρα στην περιοχή πίσω από τους εμπρός τροχούς και τους καθρέφτες και έχουν ντύσει όλο το πάτωμα με ένα εντελώς επίπεδο κάλυμμα. Εξίσου σημαντική για τον χαρακτήρα του αυτοκινήτου είναι η μείωση του αεροδυναμικού θορύβου, ο οποίος είναι χαμηλός, σχεδόν ανύπαρκτος. Προχωρώντας στην ουσία και αφού ο οδηγός αρχίζει και μπαίνει σε ένα mood χαλάρωσης, ένα αναπόσπαστο στοιχείο των συμβατικών μοντέλων της Mercedes-Benz, οι εντυπώσεις είναι εξαιρετικά θετικές. Καταρχήν -και παρά το μέγεθός της- η EQB είναι ευέλικτη, εύκολη στη χρήση της, ενώ προσφέρει και πολύ καλή ορατότητα.

Advertisement

Για την κίνηση της 300 4MATIC, οι άνθρωποι της γερμανικής μάρκας τοποθέτησαν δύο ηλεκτροκινητήρες, έναν πάνω από κάθε άξονα του αυτοκινήτου, ένα αυτόματο κιβώτιο μονής σχέσης, αλλά και μια μπαταρία ιόντων-λιθίου εξελιγμένη από την ίδια την εταιρεία. Ο εμπρός ασύγχρονος ηλεκτροκινητήρας, το κιβώτιο, το διαφορικό, η ηλεκτρονική μονάδα ελέγχου και το σύστημα ψύξης αποτελούν μία συμπαγή διάταξη τοποθετημένη σε ειδικό πλαίσιο που φέρει τον κωδικό eATS ώστε να μειώνονται στο ελάχιστο οι μηχανικοί θόρυβοι και οι απώλειες ενέργειας. Η συνδυαστική ισχύς των δύο κινητήρων είναι 228 PS και η μέγιστη ροπή 390 Nm, ενώ από τη μέγιστη τάση των 420V και την ονομαστική χωρητικότητα των 190 Ah προκύπτει ότι το «καθαρό» ενεργειακό περιεχόμενο της μπαταρίας φτάνει στις 66,5 kWh.

Ενα βασικό χαρακτηριστικό της παραπάνω διάταξης είναι ότι ο πίσω ηλεκτροκινητήρας είναι αυτός που έχει την πρωτοκαθεδρία στην πλειονότητα των καθημερινών μετακινήσεων, με τον εμπρός να μπαίνει στο «παιχνίδι» κάθε φορά όταν απαιτείται η έξτρα ισχύς και η ανάλογη πρόσφυση, ώστε να δημιουργήσει μία έξυπνη τετρακίνηση. Φυσικά δεν λείπει το σύστημα ανάκτησης ενέργειας, η εμπλοκή του οποίου μπορεί να καθοριστεί μέσω των paddles πίσω από το τιμόνι, επιτρέποντας ακόμη και την πλήρη στάση του αυτοκινήτου χωρίς τη χρήση του φρένου. Επιπλέον όλων των παραπάνω υπάρχουν τέσσερα προγράμματα οδήγησης (Comfort, Eco, Sport, Individual), που καθορίζουν τη λειτουργία των μοτέρ και του κιβωτίου ανάλογα με τον τρόπο που θέλει ο οδηγός να κινηθεί. Τόσο η Comfort όσο και η Eco λειτουργίες κάνουν άριστα τη δουλειά τους, κυρίως σε ό,τι αφορά την αυτονομία.

Advertisement

Σε μεικτές συνθήκες που περιελάμβαναν διαδρομές σε αυτοκινητόδρομο, επαρχιακό δίκτυο, αλλά και μέσα στην πόλη, με αρκετή χρήση του κλιματισμού, διανύσαμε περίπου 330 km, ενώ η Mercedes-Benz δηλώνει 419 km στον κύκλο WLTP. Την ίδια στιγμή, η μέση κατανάλωση έφτασε τις 18,5 kWh/100 km, τιμή διόλου άσχημη, υπολογίζοντας και το βάρος του αυτοκινήτου που αγγίζει τους 2,2 τόνους. Για τη φόρτιση, τα πράγματα είναι λίγο-πολύ αναμενόμενα. Η μπαταρία της EQB 300 4MATIC μπορεί να φορτίζει σε συνεχές ρεύμα με ισχύ έως 100 kW και σε εναλλασσόμενο μέχρι με 11 kW. Στην πρώτη περίπτωση αυτό σημαίνει φόρτιση από το 10% έως το 80% σε 32 λεπτά, ενώ στη δεύτερη και για το 10-100%, σε λιγότερο από 6 ώρες. Από εκεί και πέρα σε απλή οικιακή πρίζα, για το ίδιο ποσοστό, ο χρόνος ξεπερνά τις 35 ώρες.

Οδηγώντας την EQB, είναι ξεκάθαρη η άμεση απόκριση των μοτέρ στις επιθυμίες του χρήστη, η σταθερή και γραμμική επιτάχυνση που βοηθά ιδίως στην περίπτωση προσπεράσματος και η καλή δουλειά που έχουν κάνει οι τεχνικοί της φίρμας στην ανάρτηση, η οποία φιλτράρει εξαιρετικά τις ανωμαλίες του οδοστρώματος. Την ίδια ώρα οι κλίσεις του αμαξώματος είναι περιορισμένες, με το σύστημα διεύθυνσης να είναι ακριβές, αλλά όχι και αντίστοιχα επικοινωνιακό. Τέλος, θετικά κρίνονται τα φρένα, τόσο στην αντοχή τους όσο και στην αποτελεσματικότητά τους.

Στο κρίσιμο ερώτημα που επικεντρώνεται στο κατά πόσο η νέα EQB 300 4MATIC κουβαλά τις παραδοσιακές αξίες της Mercedes-Benz συνδυάζοντας τα νέα ηλεκτρικά ήθη, η απάντηση είναι θετική. Παρέχει τις αρετές των SUV σε ένα πακέτο εξαιρετικά πρακτικό, διατηρεί αναλλοίωτα τα υψηλά επίπεδα ασφάλειας και ποιότητας και φυσικά καταθέτει έναν οικολογικό χαρακτήρα που επίσης είναι το ζητούμενο για την εποχή.

KEY TECH

To σύστημα πλοήγησης της EQB διαθέτει την πρωτοποριακή τεχνολογία Electric Intelligence. Χάρη σε αυτή λαμβάνονται υπόψη στοιχεία και παράμετροι που σχετίζονται με την ηλεκτρική αυτονομία του αυτοκινήτου σε πραγματικό χρόνο, την κατανάλωση ρεύματος σε κάθε δεδομένη στιγμή, την τοπογραφία της διαδρομής, τη θερμοκρασία που επικρατεί κατά τη διαδρομή ή στα σημεία φόρτισης (έτσι ώστε να προετοιμάσει την μπαταρία) και πολλά ακόμα.

TECH
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ: 2 ΚΙΝΗΤΗΡΕΣ ΜΟΝΙΜΟΥ ΜΑΓΝΗΤΗ, 228 PS, 390 Nm
ΜΠΑΤΑΡΙΑ: ΙΟΝΤΩΝ ΛΙΘΙΟΥ, 66,5 kWh
ΚΙΒΩΤΙΟ: ΑΥΤΟΜΑΤΟ ΜΟΝΗΣ ΣΧΕΣΗΣ
ΜΕΤΑΔΟΣΗ: ΣΤΟΥΣ 4 ΤΡΟΧΟΥΣ
ΑΝΑΡΤΗΣΗ: ΓΟΝΑΤΑ MACPHERSON (Ε) / ΠΟΛΛΑΠΛΩΝ ΣΥΝΔΕΣΜΩΝ (Π)
0-100 KM/H: 8,0”
ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ: 160 km/h
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ TEST: 18,5 kWh/100 km
ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ: 419 km (WLTP)
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ (Μ/Π/Y): 4.684/1.834/1.701 mm
ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.829 mm
ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ: 495 lt
ΒΑΡΟΣ: 2.175 kg
ΤΙΜΗ: ΑΠΟ 61.850 ευρώ (χωρίς κρατική επιδότηση)

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Συγκριτική δοκιμή: BMW i4 M50 Gran Coupe vs Ford Mustang Mach-E GT
Δοκιμή: Mercedes-Benz C 300 e
Πρώτη δοκιμή: Mercedes-Benz EQA 250