Menu
Τιμές αυτοκινήτων | Live η κίνηση Τιμές Καυσίμων | Choice: Ηλεκτρικά

ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: Mercedes EQE 350+

  • Γιάννης Τσιρογιάννης (gt@carmgz.gr), Φωτογραφίες: Γιώργος Σβολόπουλος

Ξεψαχνίζουμε πρώτοι την αμιγώς ηλεκτρική λιμουζίνα της Mercedes-EQ, την EQE, στην εισαγωγική έκδοση 350+, δίνοντας τις κατάλληλες απαντήσεις σε μια σειρά από φλέγοντα ερωτήματα.

Αποτελεί αδιαμφισβήτητο γεγονός πως η ηλεκτροκίνηση και πολύ περισσότερο οι αρετές της ταιριάζουν γάντι σε μερικές luxury αυτοκινητοβιομηχανίες που παραδοσιακά πρεσβεύουν την ποιότητα ζωής, όπως είναι η Mercedes.

Όσο συμβιώνεις με τα ηλεκτρικά προϊόντα της, τόσο τρέφεις κολακευτικές σκέψεις τόσο για  αυτά όσο και για τη σύγχρονη τεχνολογία που τους προσέδωσε αυτό το κάτι που έλειπε τα προηγούμενα χρόνια. Γιατί όπως και να το κάνεις, καλή χρυσή και άγια η σειρά E με όλα τα κομφόρ και τις ανέσεις πολυτελούς καθιστικού, αλλά για να είμαστε ειλικρινείς, το ηλεκτρικό alter ego της, η EQE υπηρετεί ακόμη καλύτερα τις ευ ζην ανάγκες με ένα σαλόνι-ησυχαστήριο στο οποίο δεν ακούγεται κυριολεκτικά τίποτα. Μπορεί να κάνει ακόμη ευκολότερη τη ζωή του ιδιοκτήτη της με ακαριαία ροπή στον πίσω άξονα και τη λιγότερη δυνατή προσπάθεια από μέρους του.

Η EQE είναι ένα πολυτελές «υβρίδιο», ένα μακρύ σε μήκος ελκυστικό σεντάν, (η κλειστή μάσκα και η οπτική σύνδεση της με τα φωτιστικά δημιουργεί αντιφατικές αντιδράσεις), που επιδιώκει να ξαναγράψει από την αρχή το κεφάλαιο των γαλαζοαίματων μεσαίων limo. Αμιγώς ηλεκτρική, με εντυπωσιακή αεροδυναμική (Cd: 0,20), την απαραίτητη χλιδή στην avant guard καμπίνα και φυσικά την τελευταία λέξη της τεχνολογίας σε ότι αφορά τη διασύνδεση οδηγού και μηχανήματος.

Η σημασία στη λεπτομέρεια στο εσωτερικό της έχει περάσει κυριολεκτικά σε άλλο επίπεδο. Είτε αγγίζεις τα πανάκριβα υλικά που χρησιμοποιήθηκαν σε κάθε σπιθαμή του ταμπλό και των θυρών είτε επεξεργάζεσαι τα μενού και υπομενού στην τεράστια κεντρική οθόνη αφής. Οι χώροι είναι υπεράνω κριτικής και στις δυο σειρές καθισμάτων, με τον πιο τυχερό τυχερό από όλους να απολαμβάνει το υψηλό επίπεδο παροχής άνεσης και cool ατμόσφαιρας, που αλλού, πίσω δεξιά. Το εσωτερικό της ΕQE 350+ δεν χαρακτηρίζεται τυχαία ως «Electric Art».

Υλικά υψηλής ποιότητας όπως δέρμα και δέρμα νάπα διατίθενται προαιρετικά για την επένδυση των καθισμάτων. Ο ατμοσφαιρικός φωτισμός και το διακοσμητικό φωτιζόμενο στοιχείο με μοτίβο Mercedes-Benz δημιουργούν μια lounge φουτουριστική ατμόσφαιρα. Επιπλέον, ο χαρακτήρας της EQE 350+ μπορεί να τονιστεί εξωτερικά και εσωτερικά με τη γραμμή AMG Line, ενώ η γραμμή εξοπλισμού Electric Art, από την άλλη πλευρά, δημιουργεί εκφραστικές, κομψές σχεδιαστικές γραμμές.

Με δύο (επιπλέον του πακέτου Advance Plus που περιλαμβάνεται στο βασικό εξοπλισμό των οχημάτων στη χώρα μας) πακέτα εξοπλισμού, τα Premium και Premium Plus, καθώς και το κατάλληλα προδιαμορφωμένο EQE 350+, οι υποψήφιοι ιδιοκτήτες δύναται να βρουν το αυτοκίνητο των ονείρων τους ταχύτερα. Προαιρετικά, οι αγοραστές μπορούν να εξοπλίσουν την EQE με σύστημα τετραδιεύθυνσης και την τεχνολογία DIGITAL LIGHT για τους προβολείς.

Η EQE είναι το δεύτερο μοντέλο της γερμανικής εταιρίας που βασίζεται στην πλατφόρμα EVA2, ακολουθώντας την κορυφαία EQS. Γενικά δεν έχει μόνο τα γονίδια της τελευταίας στο αποτελεσματικό σύστημα μετάδοσης κίνησης, αλλά και στις άλλες τεχνολογικές της καινοτομίες και τις εξαιρετικές λεπτομέρειες όσον αφορά στην απόλυτη άνεση. Η EQE 350+ εξοπλίζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα εγκατεστημένο στον πίσω άξονα ο οποίος αποδίδει 292 ίππους και 565 Nm. Η μπαταρία είναι χωρητικότητας 90,56 kWh με την αυτονομία να ανέρχεται στα 525 χιλιόμετρα, σύμφωνα πάντα με τον κατασκευαστή. Στην πράξη όλα εξαρτώνται με το πως θα συμπεριφερθείς. Για παράδειγμα τα 500 παρά κάτι χιλιόμετρα θα τα προσεγγίσεις στην πράξη μόνο όταν είσαι απόλυτα συνετός με το δεξί πεντάλ και ακολουθείς με υπομονή τη ροή της κυκλοφορίας. Οι δυνατότητες φόρτισης ορίζονται στα 170 kW σε DC, επομένως μια φόρτιση της τάξης του 10 έως 80% σε ταχυφορτιστή διαρκεί σχεδόν 40 λεπτά.

Από εκεί και πέρα, αντιλαμβάνεσαι άμεσα πως οι τεχνικοί της μάρκας έχουν αφιερώσει περισσότερο χρόνο εστιάζοντας στην άνεση και τη φινέτσα της ηλεκτρικής Merc, παρά στην απόλυτη απόδοση, αφού «δεν τρως ηχηρή κλωτσιά» όταν πατάς απότομα το γκάζι, όπως μας καλόμαθαν τελευταία τα απανταχού ισχυρά ηλεκτρικά των 400 -και βάλε- ίππων. Η εισαγωγική EQE είναι πιο χαλαρή, χωρίς αυτό να σημαίνει πως δεν είναι ταχύτατη σε ότι επιδιώξεις ή ότι δεν προσπερνά αστραπιαία τα κινητά εμπόδια στο διάβα της. Υπάρχουν φυσικά και οι λειτουργίες Eco, Comfort, Sport και Individual, αλλά η διαφορά μεταξύ τους όπως διαπιστώσαμε στην πράξη είναι τελικά μικρή.

Στο δρόμο, η EQE ελέγχεται αποτελεσματικά στις στροφές, ενώ επιβεβαιώνει την αίσθηση –γνώριμη για Mercedes- πως τα κάνει όλα μόνη της και μάλιστα εξαιρετικά. Δεν σου πάει όμως διάολε η καρδιά να την ταλαιπωρείς χωρίς λόγο σε κλειστά κομμάτια, στα οποία λογικά δεν βολεύεται με τέτοιο μεταξόνιο. Παρότι τα υψηλά περιθώρια πρόσφυσης αποδεικνύουν τις δυνατότητες της κατασκευής, η EQE 350+ λατρεύει τις ανοιχτές σε χάραξη διαδρομές στις οποίες ξεδιπλώνει εύκολα τον γαλαντόμο και αγχολυτικό χαρακτήρα της. Εκεί είναι που δεν θα ενοχλήσει τον απαιτητικό οδηγό η τεχνητή αίσθηση από το σύστημα διεύθυνσης και θα εκτιμηθεί δεόντως η αρμονική ισορροπία στις κινήσεις της.

Η ανάρτηση μπορεί να λειτουργεί ομαλά και αθόρυβα, δεν είναι όμως εντελώς απρόσβλητη από κραδασμούς σε πιο κατσαρά οδοστρώματα. Θεωρούμε πάντως πως δεν φτάνει στα επίπεδα άνεσης και ενδοτικότητας μιας συμβατικής E-Class, ίσως συνειδητά, σε μια προσπάθεια να προστεθεί ένας πιο σπορτίφ χαρακτήρας, ο οποίος όμως στην πραγματικότητα δεν υφίσταται.

Αντί ετυμηγορίας θα υπερθεματίσουμε την κίνηση της Mercedes, όχι μόνο να οικοδομήσει την οικογένεια ηλεκτρικών EQ, αλλά παράλληλα να ποντάρει σε εναλλακτικές μορφές μετακίνησης, όπως αυτές ορίζονται από την ριζοσπαστική σχεδιαστικά, καινοτόμα τεχνολογικά και κορυφαία ποιοτικά EQE. Και σ’ ανώτερα…

Τεχνικά χαρακτηριστικά – Mercedes EQE 350+
Κινητήρας: Μονός ασύγχρονος ηλεκτροκινητήρας, μπαταρία ιόντων λιθίου 90,6 kWh
Ισχύς: 215 kW (292 PS)
Pοπή: 565 Nm
Μετάδοση: Στους πίσω τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο μονής σχέσης
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 6,4 sec
Τελική ταχύτητα: 210 km/h
Μέση κατανάλωση εργοστασιακή/δοκιμής: 16,1/22,4 kWh/100 km
Αυτονομία: 525 km (εργοστασιακή)
Εκπομπές CO2: 0 gr/km
Διαστάσεις (Μ/Π/Y): 4.946/1.906/1.492 mm
Μεταξόνιο: 3.120 mm
Βάρος: 2.355 kg
Χώρος αποσκευών: 430 lt
Τιμή: Από 82.500 ευρώ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
H ηλεκτρική Mercedes EQE διαθέσιμη στην Ελλάδα (+τιμές)
H ηλεκτρική Mercedes EQE δοκιμάζεται και στο Nürburgring (+video)
Mercedes EQE: Το επόμενο ηλεκτρικό «καμάρι» των Γερμανών

Δείτε ΟΛΕΣ τις τελευταίες ειδήσεις τη στιγμή που συμβαίνουν στο newsauto