Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: Mercedes EQA 300 4MATIC

Ελλάδα 3:53
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Δοκιμή: Mercedes EQA 300 4MATIC

ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: Mercedes EQA 300 4MATIC

ΔΟΚΙΜΕΣ

Η Mercedes EQA μας θυμίζει τις συναδέλφους, οι οποίες φορούν ταγιέρ ή φορέματα για μια τηλεδιάσκεψη. Παρόλο που όλοι οι άλλοι εμφανίζονται με φόρμες, homewear ή πιτζάμες.

Advertisement
Advertisement

Ηλεκτρικό, SUV και με premium καταγωγή η Mercedes EQA φέρνει κάτι διαφορετικό στην κατηγορία των ηλεκτρικών Sport Utility Vehicles.

Στην αγορά των ηλεκτρικών αυτοκινήτων υπάρχει τώρα μια ολόκληρη σειρά από εντυπωσιακά κόμπακτ ηλεκτρικά αυτοκίνητα για να διαλέξετε, αλλά πολύ λίγα από αυτά προέρχονται από… μεγάλες οικογένειες.

Advertisement
Advertisement

Έτσι, ενώ τα ηλεκτρικά οχήματα (EVs) όπως το Kia e-Niro και το Volkswagen ID.3 είναι λειτουργικά και με πολύ καλή αυτονομία, μπορεί να μην προσελκύουν στον ίδιο βαθμό και τους ίδιους αγοραστές με εκείνα που έχουν το… λαμπερό τριάκτινο αστέρι.

Τι προτείνει η Mercedes;
Πέρα όμως από την premium εικόνα της, τι φέρνει στο «τραπέζι» της αγοράς η EQA;

Αρχικά βασίζεται στο εισαγωγικό μοντέλο των SUV της οικογένειας (την GLA) η οποία διατίθεται και με κινητήρες βενζίνης, πετρελαίου και plug-in υβριδικές εκδοχές. Σε δεύτερο πλάνο για να δημιουργήσουν την EQA, οι μηχανικοί της Mercedes έβγαλαν τον θερμικό κινητήρα και ξαναδούλεψαν το set up του αυτοκινήτου, πάνω σε μία πλήρως ηλεκτρική SUV βάση, με μπαταρία 66,5 kWh που υπόσχεται έως και 438 χλμ αυτονομίας με πλήρη φόρτιση.

Advertisement

Εξωτερικές και εσωτερικές διαφοροποιήσεις
Μερικές εξωτερικές αλλαγές στο στυλ την ξεχωρίζουν από την GLA, όπως: Οι LED μπάρες που απλώνονται μπροστά και πίσω και καλύπτουν όλο το πλάτος του αυτοκινήτου, καθώς και η μαύρη πλαστική μάσκα χωρίς εισαγωγές αέρα. Στα πλάγια και πίσω τα διακριτικά EQA, ολοκληρώνουν την εμφάνιση.

Advertisement

Στο εσωτερικό, κυριαρχούν οι οθόνες και ένα κομμάτι με διακόσμηση, που θυμίζει ανθρακόνημα. Πρόβλημα; Καθόλου και μακάρι να το βλέπαμε και σε εσωτερικά άλλων αυτοκινήτων. Ο διάκοσμος θυμίζει πολύ την GLA και μάλιστα τις ακριβές εκδόσεις της. Έτσι η EQA, μπορεί να αμφισβητεί τους καλύτερους κατασκευαστές στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, για τον εσωτερικό τους διάκοσμο.

Η Mercedes EQA είναι παρόμοια σε μέγεθος με το Volvo XC40 Recharge. «Kινείται» στη μέση της κατηγορίας των ηλεκτρικών αυτοκινήτων (όπως το e-Niro και ID.3) πλησιάζοντας την μεγαλύτερη κατηγορία της Ford Mustang Mach-E. Στην ηλεκτρική SUV Mercedes θα βρείτε μια πολύ καλή θέση οδήγησης, με άφθονες ρυθμίσεις για το κάθισμα και το τιμόνι. Ίσως κάποιοι παραπονεθούν πως το στεφάνι του τιμονιού κρύβει την ψηφιακή οθόνη του οδηγού των 10,25 ιντσών (στάνταρ σε όλη τη γκάμα), αλλά με τόσες πολλές ρυθμίσεις/προσαρμογές διαθέσιμες, θα βρείτε σίγουρα αυτήν που δεν θα σας δημιουργήσει πρόβλημα.

Η ορατότητα είναι καλή και οι ελιγμοί γίνονται ευκολότεροι από τους στάνταρ μπροστινούς και πίσω αισθητήρες στάθμευσης, καθώς και από μια κάμερα οπισθοπορείας. Υπάρχουν επίσης προβολείς LED με υποβοήθηση μεγάλης σκάλας, για έντονο φωτισμό σε σκοτεινούς δρόμους. Το σύστημα είναι σωτήριο σε επαρχιακό δρόμο χωρίς φώτα.

Advertisement

Όμως αυτή η Mercedes είχε «κάτι», που μας έκανε να θαυμάζουμε το εσωτερικό της. Μας άφηνε μία ευχάριστη αίσθηση και σχεδόν μας έφτιαχνε τη διάθεση. Ίσως είναι η σχεδίαση του εσωτερικού της, ίσως ο διάκοσμος όμως η EQA μας άφησε την εντύπωση πως ξεχωρίζει πραγματικά από όλους τους αντιπάλους της. Ψάχνοντας δεν βρήκαμε κάτι πρωτοποριακό, αφού η EQA έχει την ίδια βασική εμφάνιση και διάταξη που έχει και η υπόλοιπη σειρά της μάρκας, αλλά το εσωτερικό της ήταν εντυπωσιακό.

Την οθόνη των οργάνων ελέγχου λειτουργιών οδήγησης συμπληρώνει, μια δεύτερη οθόνη 10,25 ιντσών για το infotainment. Kαι οι δύο συνδυάζονται άψογα για να δώσουν την εντύπωση μιας τεράστιας ευρείας οθόνης.

Από αυτήν χειρίζεστε την τελευταία γενιά του συστήματος MBUX της Mercedes, που επίσης μπορεί να ελεγχθεί μέσω της ίδιας της οθόνης αφής, μέσω της (αρκετά καλής) λειτουργίας φωνητικών εντολών (απαιτείτε γνώση της Αγγλικής με προφορά) ή -κυρίως- χρησιμοποιώντας ένα trackpad, που βρίσκεται ανάμεσα στα καθίσματα οδηγού και συνοδηγού.

Αυτό το trackpad (το οποίο ενισχύεται από μικρότερα κουμπιά αφής στο τιμόνι, που λειτουργούν με τους αντίχειρές σας) κάνουν το MBUX, ένα από τα πιο εύκολα και ασφαλή συστήματα για χρήση κατά την οδήγηση. Όμως θα χρειαστεί προσαρμογή από τον οδηγό και μία μικρή συνήθεια. Όπως συμβαίνει και με το smartphone σας. Μία και κάναμε την αναφορά το Apple CarPlay και το Android Auto διατίθενται στάνταρ.

Χώροι επιβατών & αποσκευών
Οδηγός και συνοδηγός έχουν πολύ χώρο στην Mercedes EQA, ακόμη και με την προαιρετική πανοραμική ηλιοροφή. Είναι όμως στο πίσω μέρος όπου η ηλεκτρική φύση της EQA συμβάλει περισσότερο στην άνεση των επιβατών της.

Σε σύγκριση με τη Mercedes GLA στην οποία βασίζεται, το πίσω κομμάτι του πατώματος έχει ανυψωθεί για να χωρέσει τις μπαταρίες. Ως αποτέλεσμα, το κάθισμα είναι λίγο πιο μακριά από το πάτωμα και σας κάνει να κάθεστε ψηλότερα, χωρίς όμως να επηρεάζει την θέση για τα γόνατα ή τον τρόπο που κάθεστε.

Οι τσέπες στις πόρτες είναι αρκετά μεγάλες για ένα μπουκάλι νερού 500 ml και υπάρχουν δύο βαθιές ποτηροθήκες μπροστά από την επιφάνεια trackpad του infotainment. Ένα αξιοπρεπές ντουλαπάκι, ένα εύχρηστο κουτάκι στη βάση του ταμπλό και κάτω από το κεντρικό υποβραχιόνιο συμπληρώνουν τη λίστα των αποθηκευτικών χώρων. Το πίσω κάθισμα της EQA έχει στάνταρ διαχωρισμό 40/20/40. Αυτό σας δίνει τη δυνατότητα να διπλώσετε τη μεσαία πλάτη του καθίσματος ανεξάρτητα για να επιτρέψετε σε μακριά αντικείμενα να περάσουν από το πορτμπαγκάζ ή να έχετε πρόσβαση στις αποσκευές από τα πίσω καθίσματα.

Οι αποσκευές;
Ίσως η EQA σας απογοητεύσει όταν διαβάσετε την τιμή της χωρητικότητας του πορτμπαγκάζ. Στα 340 λίτρα, έχει 100 λίτρα λιγότερο όγκο από τη Mercedes GLA στην οποία βασίζεται.

Την μικρή χωρητικότητα του πορτμπαγκαζ μετριάζουν η απουσία του χείλους φόρτωσης, έτσι είναι ευκολότερη η μεταφορά των πραγμάτων μέσα και έξω από αυτό . Κάτω από το δάπεδο ο χώρος επαρκεί για ένα ή δύο καλώδια φόρτισης. Παρόλο που πρόκειται για μία GLA χωρίς θερμικό κινητήρα, μην φανταστείτε ότι η Mercedes έχει μετατρέψει τον χώρο του σε επιπλέον αποθηκευτικό χώρο. Έχει τοποθετήσει εκεί τα περιφερειακά συστήματα του ηλεκτρομοτέρ των 228 ίππων. Σε αντίθεση με το Tesla Model 3, δεν υπάρχει πρόσθετος χώρος αποσκευών εμπρός.

Απόδοση & κίνηση

Πολλά (ή καλύτερα τα περισσότερα) ηλεκτρικά αυτοκίνητα προσφέρουν εντυπωσιακή επιτάχυνση που συναρπάζει στην ευθεία, αλλά η Mercedes-Benz EQA δεν είναι ένα από αυτά. Ο χρόνος των 7,7” για το 0-100 χλμ/ώρα δεν είναι αργός, αλλά δεν είναι κορυφαίος. Ο ανταγωνισμός είναι ταχύτερος και τα Tesla Model 3 και Volvo XC40 Recharge βρίσκονται σε έναν άλλο πλανήτη. Όμως δεν αγοράζετε ηλεκτρικό SUV για να κάνετε αγώνες dragster.  Η EQA, αναπτύσσει ρυθμό ομαλά, δεν τρομάζει και θα φτάσει στις ταχύτητες… αυτοκινητόδρομου με λίγο παραπάνω θόρυβο (κυρίως αεροδυναμικό) και λιγότερο κύλισης.

Μπαίνοντας σε δρόμο με στροφές η EQA θα σας αφήσει να πιστέψετε πως μπορεί να υποδυθεί τον ρόλο σπορτίβ μοντέλου. Όμως αν ανεβάσετε ρυθμό και πιέσετε θα ανακαλύψετε, πως το τιμόνι της είναι πολύ ελαφρύ. Αυτό είναι καλό στις χαμηλές ταχύτητες στην πόλη και κάνει την οδήγηση ομαλή εύκολη και ξεκούραστη. Ωστόσο, σε επαρχιακό δρόμο έχει αργές αντιδράσεις.

Όπως είναι φυσικό το ψηλό και βαρύ αμάξωμα της EQA (2.105 κιλά) γέρνει πολύ στις στροφές. Η ενεργοποίηση του sport mode βοηθά στο να… σφίξετε λίγο την κατάσταση (και προσθέτει λίγο περισσότερο βάρος στο τιμόνι), αλλά δεν μεταμορφώνει το ηλεκτρικό SUV.Οι ατέλειες του δρόμου, όπως οι λακκούβες και τα «σαμαράκια», κάνουν την ανάρτηση να ακούγεται, αν και τις φιλτράρει, ώστε να μην φτάνουν στην καμπίνα.

Η αίσθηση του πεντάλ του φρένου θέλει εξοικείωση, ακόμη και σύμφωνα με ότι έχουμε συνηθίσει στα άλλα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Η κατάσταση είναι καλύτερη αν επιλέξετε την κίνηση με το ένα πεντάλ, που επιτρέπει έντονη επιβράδυνση ώστε να εξασφαλίζεται ενέργεια και από εκεί. Ωστόσο, όταν ενεργοποιήσετε αυτή την ρύθμιση και χρειαστεί να πατήσετε δυνατά φρένο η αντίδρασή του θα σας ξενίσει.

Αυτονομία
Ίσως το πιο ζωτικής σημασίας γνώρισμα για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα να είναι η αυτονομία τους και από αυτή την άποψη η EQA είναι πολύ καλή. Σύμφωνα με τις δοκιμές WLTP, έχει αυτονομία (σύμφωνα με την Mercedes)  έως και 430 χιλιόμετρα.

Όπως συμβαίνει με όλα τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, η επίσημη τιμή της αυτονομίας, είναι δύσκολο να επιτευχθεί σε πραγματικές συνθήκες οδήγησης, η EQA πάντως είναι αρκετά κοντά σε αυτήν, μπορεί να κινηθεί και ίσως να ταξιδεύσει αρκετά μακριά με μία φόρτιση ώστε να καλύψει τις καθημερινές σας μετακινήσεις και κάτι παραπάνω.

Όσον αφορά τους χρόνους φόρτισης, η EQA διαθέτει ενσωματωμένο AC φορτιστή 11 kW στάνταρ (ορισμένοι ανταγωνιστές παρέχουν μόνο 7 kW), με τον οποίο ένα οικιακό wallbox θα σας προσφέρει φόρτιση 10-100% σε 5 ώρες και 45 λεπτά. Όσον αφορά τη γρήγορη DC φόρτιση, η EQA μπορεί να φορτίσει με μέγιστη ταχύτητα 100 kW, ρυθμός που προσφέρει ανεφοδιασμό 10-80% σε 30 λεπτά.

Συμπέρασμα
Η μεγαλύτερη δύναμη της EQA είναι αναμφίβολα το εσωτερικό της. Υπάρχουν λίγα ηλεκτρικά αυτοκίνητα που προσφέρουν μία παρόμοια εικόνα όμορφου διάκοσμου, εφαρμογές τελευταίας τεχνολογίας και εντυπωσιακή ποιότητα κατασκευής. Ωστόσο, η EQA είναι λιγότερο πρακτική και ακριβή.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙKA –  Mercedes EQA 300 4matic
Κινητήρας: Συνολικά 2 ηλεκτροκινητήρες (1 ανά άξονα)
Συνδυασμένη ισχύς: 228 PS
Συνδυασμένη ροπή: 390 Nm
Μετάδοση: Στους τέσσερις τροχούς
Μπαταρία: 66,5 kWh
Κατανάλωση εργοστασιακή/ δοκιμής: 17,6 kWh/100 km/ 19,5 kWh/100 km
Αυτονομία εργοστασιακή/ δοκιμής: 430/ 380 km
Κιβώτιο: Αυτόματο μονής σχέσης
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 7,7 δλ.
Τελική ταχύτητα: 160 χλμ./ώρα
Βάρος: 2.105 κιλά
Διαστάσεις (Μ/Π/Υ): 4.463/1.834/1.620 χιλ.
Μεταξόνιο: 2.729 χιλ.
Χώρος αποσκευών: 340 λίτρα
Τιμή: Aπό 59.550 ευρώ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Mercedes: Στόχος τα προσιτά ηλεκτρικά αυτοκίνητα
Η έξυπνη μπαταρία της νέας Mercedes EQA (video)
Επίσημο: Νέες, τετρακίνητες Mercedes EQA!