Live Κίνηση
Περισσότερα
Mobility

Οδηγούμε την Hispano Suiza Carmen

Ελλάδα 11:24
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Οδηγούμε την Hispano Suiza Carmen

Mobility

Οδηγούμε την Hispano Suiza Carmen

Mobility

Η θρυλική εταιρεία Hispano Suiza επανέρχεται στο προσκήνιο με το ηλεκτρικό hypercar Carmen, το οποίο αναμένεται να βάλει δύσκολα σε αντιπάλους όπως οι Rimac Nevera, Lotus Evija και Pininfarina Battista.

Advertisement
Advertisement

Έχουν περάσει τρία χρόνια από την ημέρα που η εταιρεία Hispano Suiza παρουσίασε για πρώτη φορά μετά το 1946 στους επισκέπτες της Διεθνούς Έκθεσης Γενεύης το νέο της ηλεκτρικό μοντέλο Carmen, αποτίνοντας φόρο τιμής στην Carmen Mateu, εγγονή του Damián Mateu, του ιδρυτή της εταιρείας και μητέρα του σημερινού προέδρου, Miguel Suqué Mateu.

Μέσα σε αυτό το χρονικό διάστημα πολλά άλλαξαν, όπως η τάση για δημιουργία αυτοκινήτων υψηλών επιδόσεων με μηδενικό ενεργειακό αποτύπωμα από αρκετούς κατασκευαστές, γνωστούς και μη. Βρίσκομαι προσκεκλημένος της ισπανικής φίρμας στην πίστα Castelloli στα περίχωρα της Βαρκελώνης, για να πάρω μια πρώτη γεύση από το σχεδιαστικά εκκεντρικό ηλεκτρικό hypercar, το οποίο, αν όλα πάνε βάσει σχεδίου, θα κατασκευαστεί συνολικά σε μόλις 19 αντίτυπα. Ακόμα πιο περιορισμένης παραγωγής (πέντε κομμάτια) θα είναι η πιο σκληροπυρηνική και ελαφρύτερη έκδοση με κωδικό Boulogne, που θα αποδίδει 1.114 PS (1.019 PS η απλή) και θα είναι κατά 150.000 ευρώ ακριβότερη.

Εξομολογούμαι χωρίς φόβο ότι δεν ήμουν ιδιαίτερα χαλαρός όταν άκουσα το όνομά μου ως ο επόμενος οδηγός που θα μπει με το Carmen στην ισπανική πίστα. Δίπλα μου βρίσκεται ο επίσημος δοκιμαστής της εταιρείας και οδηγός αγώνων Paolo Souza, που με ενημερώνει ότι το συγκεκριμένο μοντέλο είναι το μοναδικό προ-παραγωγής, με αποτέλεσμα το ESP να μην είναι ενεργοποιημένο, ενώ η χαρτογράφηση του γκαζιού και ο αλγόριθμος του συστήματος ανάκτησης ενέργειας βρίσκονται αμφότερα σε διαδικασία εξέλιξης. Προσπαθώ να παραμείνω χαλαρός, όπως και ο εκπαιδευτής μου, που δείχνει ατάραχος παρά το γεγονός ότι δύο από τους τρεις δημοσιογράφους που οδήγησαν το Carmen πριν από εμένα σημείωσαν θεαματικά τετ-α-κε.

Advertisement
Advertisement

Από τον πρώτο κιόλας γύρο αντιλαμβάνομαι ότι το ηλεκτρικό hypercar προσφέρει πολύ καλή ποιότητα κύλισης, αψεγάδιαστη οδική συμπεριφορά και είναι γρήγορο. Ενδεχομένως όμως όχι τόσο ώστε να δικαιολογεί τους +1.000 PS της ισχύος του. Βέβαια η άμεση απόκριση στο γκάζι και η αστείρευτη ροπή των 1.600 Nm μού δίνουν την ευκαιρία να είμαι σχεδόν κολλημένος πίσω από το προπορευόμενο Tesla Model S που εκτελεί χρέη πλοηγού. Αυτό όμως που με δυσαρέεστησε περισσότερο ήταν η ταχύτητα που σημείωσε το Carmen στο τέλος της ευθείας εκκίνησης/τερματισμού, που έφτασε στα 215 km/h, όταν αντίστοιχα sports cars με θερμικά μοτέρ και μικρότερη ιπποδύναμη, πάλι με τον υποφαινόμενο πίσω από το τιμόνι, ήταν σημαντικά ταχύτερα.

Η Hispano Suiza ισχυρίζεται ότι η τελική ταχύτητα του Carmen Boulogne αγγίζει τα 290 km/h πριν μπει ο ηλεκτρονικός κόφτης, ωστόσο για προφανείς λόγους οι τεχνικοί της εταιρείας περιόρισαν τη συνολική ισχύ στα 690 PS, άρα και τις επιδόσεις του. Πέραν των παραπάνω, θετικά σχόλια κερδίζουν τόσο τα αναπαυτικά καθίσματα όσο και η εξαιρετική ορατότητα που προσφέρει στον οδηγό, ο οποίος θα πρέπει να συνηθίσει την παράξενη διαμόρφωση και τη μεγάλη απόσταση που έχουν μεταξύ τους τα πεντάλ.

Advertisement

Το Hispano Suiza Carmen Boulogne διαθέτει δύο συγχρονισμένους ηλεκτροκινητήρες μόνιμου μαγνήτη -έναν σε κάθε πίσω τροχό- που τροφοδοτούνται μέσω μιας συστοιχίας μπαταριών ιόντων-λιθίου τοποθετημένη σε σχήμα «Τ» ανάμεσα και πίσω από τα καθίσματα. Η συνδυαστική ισχύς των 1.114 PS μεταφέρεται αποκλειστικά στον πίσω άξονα μέσω ενός αυτόματου κιβωτίου μονής σχέσης, ενώ ο οδηγός μπορεί να επιλέξει ανάμεσα σε τρία διαφορετικά οδηγικά προφίλ (Eco, Comfort και Sport), ανάλογα τις ανάγκες του. Επίσης υπάρχουν και paddles στο τιμόνι που παίζουν τον ρόλο ρυθμιστή της ανάκτησης ενέργειας κατά την επιβράδυνση, τα οποία απουσίαζαν από το πρωτότυπο μοντέλο αλλά θα αποτελούν βασικό στοιχείο της έκδοσης παραγωγής.

Advertisement

Εχω συμπληρώσει ήδη τους πρώτους αναγνωριστικούς γύρους και είμαι έτοιμος για πλήρη δράση. Το Carmen καταπίνει χωρίς πρόβλημα κάθε μέτρο της πίστας, επιταχύνει με μοναδικό ρυθμό και ένταση, ενώ τα εξελιγμένα φρένα με carbon δίσκους 380 mm και εξαπίστονες δαγκάνες της AP Racing, όπως και τα ελαστικά Michelin Pilot Sport Cup διάστασης 305/30 R20, προσφέρουν τη μέγιστη πρόσφυση και εκπληκτικές τιμές ακινητοποίησης. Στο ίδιο μήκος κύματος βρίσκεται και το by-wire γκάζι, όπως και η ηλεκτρική υποβοήθηση του συστήματος διεύθυνσης, που προσφέρουν συνδυαστικά εξαιρετικό έλεγχο μέσα στις καμπές, ακόμα και χωρίς την παρουσία του ESP, κάτι που δεν είναι σύνηθες σε αντίστοιχα μοντέλα της κατηγορίας.

Ενα επίσης στοιχείο που παίζει σημαντικό ρόλο στην εξαιρετική οδική συμπεριφορά του Carmen είναι η αλουμινένια ανάρτηση με εμπρός-πίσω διπλά ψαλίδια και ρυθμιζόμενα αμορτισέρ που είναι τοποθετημένη πάνω σε ξεχωριστά ανθρακονημάτινα υποπλαίσια και το πίσω «εικονικό διαφορικό», που αλλάζει το ποσοστό ροπής ανάμεσα στους τροχούς, ενώ τα στενότερα εμπρός ελαστικά (265/30 R19) βοηθούν με τη σειρά τους στο πιο άμεσο turn-in αυξάνοντας την πλευρική πρόσφυση. Η ισπανική φίρμα ανακοινώνει ότι η μπαταρία χωρητικότητας 80 kWh του Carmen μπορεί να προσφέρει αυτονομία έως και 400 km (WLTP), καθώς και ταχεία φόρτιση DC έως 80 kW, όπου για το 30%-80% απαιτούνται μόλις 30 λεπτά. Σε ό,τι αφορά την κατανάλωση, η εργοστασιακή τιμή αγγίζει τις 24 kWh/100 km.

Advertisement

Η εικόνα στο εσωτερικό διχάζει αρκετούς με το σχεδιαστικό της μοτίβο, τους συνδυασμούς των υλικών, όπως το alcantara και οι λεπτομέρειες με εφέ χαλκού, αλλά και τους ατάκτως τοποθετημένους διακόπτες ή τα old fashion ψηφιακά όργανα. Φυσικά, το highlight είναι η μεταλλική τριγωνική επιφάνεια με οπίσθιο φωτισμό, πάνω στην οποία έχουν τοποθετηθεί οι διακόπτες του κιβωτίου. Πίσω από την εξωτερική σχεδίαση και εξέλιξη του Carmen βρίσκονται οι Francesc Arenas και Joan Orus. Ο πρώτος έχοντας τον ρόλο του σχεδιαστή, ο δεύτερος ως επικεφαλής μηχανικός.

Στο περιθώριο της παρουσίασης, ο Arenas μάς αναφέρει ότι πηγή έμπνευσης για τη δημιουργία του ηλεκτρικού hypercar αποτέλεσε το H6C Dubonnet Xenia, το οποίο κατασκευάστηκε το 1938 σε ένα μοναδικό αντίτυπο για τον Γάλλο πιλότο και οδηγό αγώνων Andre Dubonnet. Από την πλευρά του, ο Orus εκμεταλλεύτηκε την πολύχρονη εμπειρία του από τη Formula E και τη μετέφερε στο μοντέλο παραγωγής, έχοντας ως σύμμαχο την εταιρεία QEV που ειδικεύεται στο R&D για ηλεκτρική κινητικότητα, με σημαντική αγωνιστική εμπειρία από θεσμούς όπως το πρωτάθλημα Rallycross RX2e και Extreme Ε, ενώ στο παρελθόν έχει συνεργαστεί και με την κινεζική BAIC για τη δημιουργία του ηλεκτρικού Arcfox GT των 1.653 PS.

«Ποιο είναι το μέλλον του Carmen;» ρωτάω τον Orus, περιμένοντας το όχημα που θα με μεταφέρει στο αεροδρόμιο. Ο Ισπανός αρχιμηχανικός μάς αναφέρει ότι το αρθρωτό monocoque ανθρακονημάτινο σασί των 195 kg πάνω στο οποίο βασίζεται το Carmen υπάρχει πιθανότητα στο μέλλον να υιοθετηθεί και σε διαφορετικές εκδοχές αμαξωμάτων, όπως roadster ή crossover. Τέλος, να αναφερθεί ότι το μοντέλο με αριθμό σασί #01 έχει πουληθεί ήδη στον εκκεντρικό συλλέκτη Michael Fux, ο οποίος ξόδεψε επιπλέον 300.000 ευρώ για να βαφτεί το αμάξωμα σε χρώμα φούξια – που ταιριάζει με το όνομά του και είναι το χαρακτηριστικό χρώμα πολλών εκ των αυτοκινήτων της συλλογής του.

TECH
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ: ΔΥΟ ΗΛΕΚΤΡΙΚΟΙ ΜΟΝΙΜΟΥ ΜΑΓΝΗΤΗ, 1.114 PS, 1.600 Nm
ΜΠΑΤΑΡΙΑ: ΙΟΝΤΩΝ-ΛΙΘΙΟΥ, 80,0 kWh
ΚΙΒΩΤΙΟ: ΑΥΤΟΜΑΤΟ ΜΟΝΗΣ ΣΧΕΣΗΣ
ΜΕΤΑΔΟΣΗ: ΠΙΣΩ
ΑΝΑΡΤΗΣΗ: ΔΙΠΛΑ ΨΑΛΙΔΙΑ (Ε) / ΔΙΠΛΑ ΨΑΛΙΔΙΑ (Π)
0-100 KM/H: 2,6”
ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ: 290 km/h
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ: 24,0 kWh/100 km
ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ: 400 km (WLTP)
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ (Μ/Π/Y): 4.733/2.040/1.242 mm
ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.800 mm
ΒΑΡΟΣ: 1.690 kg
ΤΙΜΗ: 1.650.000 ευρώ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Οδηγούμε την Porsche Taycan GTS Sport Turismo
Οδηγούμε το νέο Renault Megane E-Tech Electric στην Ισπανία
Οδηγούμε το νέο Opel Astra στην Πορτογαλία