Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

Οδηγούμε την Porsche Taycan GTS Sport Turismo

Ελλάδα 4:28
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Οδηγούμε την Porsche Taycan GTS Sport Turismo

ΔΟΚΙΜΕΣ

Οδηγούμε την Porsche Taycan GTS Sport Turismo

ΔΟΚΙΜΕΣ

Οι εκδόσεις GTS της Porsche για πολλούς αποτελούν τον ιδανικό συνδυασμό πολυτέλειας και δύναμης. Μπορεί τα παραπάνω να ισχύσουν και για την ηλεκτρική Taycan;

Advertisement
Advertisement

Είναι γνωστό ότι οι άνθρωποι της Porsche έχουν το χάρισμα να εμφανίζουν συνεχώς καινούριες παραλλαγές που βασίζονται σε ήδη υπάρχοντα μοντέλα, με χαρακτηριστικότερο παράδειγμα την έκδοση GTS της 911. Ακολουθώντας την ίδια τακτική, έρχεται πλέον και η σειρά της ηλεκτρικής Taycan να εμπλουτίσει την γκάμα της με τη συγκεκριμένη έκδοση, η οποία διατίθεται σε δύο εκδοχές, τετράθυρη και Sport Turismo.

Για να πάρουμε μια πρώτη γεύση από το εν λόγω μοντέλο ταξιδέψαμε μέχρι την αντίπερα όχθη του Ατλαντικού και πιο συγκεκριμένα στην περιοχή του Willow Springs, που βρίσκεται βόρεια του Λος Αντζελες, κοντά στη διάσημη έρημο Μοχάβε. Το μενού περιλάμβανε οδήγηση τόσο στους αχανείς δρόμους που διασχίζουν την έρημο όσο και στην ομώνυμη και προσφάτως ανακαινισμένη πίστα, η οποία έχει τις ρίζες της στο μακρινό 1953.

Η Taycan GTS τοποθετείται ανάμεσα στις Taycan 4S των 571 PS και Taycan Turbo των 680 PS. Οπως και αυτές, μοιράζεται την ίδια μηχανική διάταξη με δύο σύγχρονους κινητήρες μόνιμου μαγνήτη, έναν σε κάθε άξονα. Ο ηλεκτρικός κινητήρας που κινεί τους πίσω τροχούς έχει μεταφερθεί αυτούσιος από τις ισχυρότερες Turbo και Τurbo S.

Advertisement
Advertisement

Αποτέλεσμα είναι η συνδυαστική ισχύς να φτάνει τους 517 PS (598 PS σε λειτουργία overboost) και τα 850 Nm ροπής. Επίσης, η GTS έχει δανειστεί το ίδιο hardware φρένων της 4S, με μεγαλύτερης διαμέτρου (+30 mm) εμπρός δίσκους. Στον βασικό εξοπλισμό της διατίθεται και η ενεργή αερανάρτηση που γνωρίζουμε από την Taycan Turbo, έχοντας διαφορετικές ρυθμίσεις που ταιριάζουν περισσότερο στα χαρακτηριστικά της έκδοσης, όπως την εντυπωσιακή ευελιξία και τη σπορ υπόσταση, σημεία κατατεθέντα της φίρμας από το Zuffenhausen.

Επιπλέον, η Taycan GTS εφοδιάζεται με την ενισχυμένη μπαταρία Performance Battery Plus, η οποία διαθέτει συνολικά 33 στοιχεία τοποθετημένα σε δύο επίπεδα, με ενεργειακή χωρητικότητα 93,4 kWh, εκ των οποίων τα 83,7 kWh μπορούν να χρησιμοποιούνται αποδοτικά. Παράλληλα, η GTS Sport Turismo, πέραν της ανανεωμένης σχεδιαστικά μάσκας και των μπάκετ καθισμάτων, ξεχωρίζει χάρη στο κατά προσέγγιση station wagon αμάξωμά της, κάτι αντίστοιχο με την Taycan Cross Turismo, έχοντας όμως μικρότερη απόσταση από το έδαφος που της δίνει και πλεονέκτημα στο θέμα της οδικής συμπεριφοράς.

Advertisement

Οδηγώντας την αντιλαμβάνεσαι τα κοινά στοιχεία που έχει με τις υπόλοιπες εκδόσεις της γκάμας, όπως την αστείρευτη πηγή δύναμης και επιτάχυνσης που προσφέρουν οι δύο ηλεκτροκινητήρες, η οποία ωστόσο διοχετεύεται με σαφώς πιο ομαλό τρόπο σε σχέση με την «overkill» Taycan Turbo S, ή το ακριβέστατο σύστημα διεύθυνσης.

Advertisement

Ο συνδυασμός πλαισίου-κινητήρα είναι εξαιρετικός και απολαυστικός, με το αυτοκίνητο να προσφέρει ουδέτερη συμπεριφορά, ενώ στην περίπτωση που την προκαλέσεις στην έξοδο μιας στροφής τότε η ουρά ανοίγει την τροχιά της, προσφέροντας εντυπωσιακές γωνίες. Αυτό που ίσως ενοχλήσει είναι η μικρή διαδρομή της ανάρτησης, ειδικά στο οδηγικό προφίλ Sport Plus και σε δρόμους με κακοτεχνίες, όπως αυτοί που διασχίζουν την οροσειρά San Gabriel.

Με θεωρητική αυτονομία 504 km βάσει του κύκλου μετρήσεων WLTP, η τετράθυρη GTS είναι η μοναδική Taycan που σπάει το φράγμα των 500 km. Το παραπάνω νούμερο έρχεται ως αποτέλεσμα της αναβάθμισης του λογισμικού, κάτι που θα εφαρμοστεί και στις υπόλοιπες εκδόσεις.

Advertisement

Μπορεί η Taycan GTS να μην ταιριάζει ιδανικά με το περιβάλλον που επέλεξαν οι υπεύθυνοι της δημοσιογραφικής παρουσίασης, αλλά αυτό δεν επηρεάζει σε καμία περίπτωση τον χαρακτήρα της. Είναι συναρπαστική και ταγμένη να προσφέρει μοναδικές οδηγικές εμπειρίες.

TECHTAYCAN GTS SPORT TURISMO
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ: ΔΥΟ ΗΛΕΚΤΡΟΚΙΝΗΤΗΡΕΣ ΜΟΝΙΜΟΥ ΜΑΓΝΗΤΗ, 598 PS, 850 Nm
ΜΠΑΤΑΡΙΑ: ΙΟΝΤΩΝ ΛΙΘΙΟΥ, 93,4 kWh
ΚΙΒΩΤΙΟ: ΜΟΝΗΣ ΣΧΕΣΗΣ (Ε), ΔΥΟ ΣΧΕΣΕΩΝ (Π)
ΜΕΤΑΔΟΣΗ: ΣΤΟΥΣ ΤΕΣΣΕΡΙΣ ΤΡΟΧΟΥΣ
ΑΝΑΡΤΗΣΗ: ΔΙΠΛΑ ΨΑΛΙΔΙΑ (Ε) / ΠΟΛΛΑΠΛΟΙ ΣΥΝΔΕΣΜΟΙ (Π)
0-100 KM/H: 3,7”
ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ: 250 km/h
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ: 20,9 kWh/100 km
ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ: 490 km (WLTP)
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ (Μ/Π/Y): 4.963/1.966/1.391 mm
ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.900 mm
ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ: 84(Ε) + 446 (Π) lt
ΒΑΡΟΣ: 2.235 kg|
ΤΙΜΗ: ΑΠΟ 132.786 ΕΥΡΩ (ΓΕΡΜΑΝΙΑ)

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Το Kia EV6 «ματσάρει» την Porsche Taycan Turbo S στους ελιγμούς (+video)
Η Porsche αποκάλυψε το νέο της σύστημα πολυμέσων
Porsche Taycan Sport Turismo: Πρακτική και all-rounder (video)