Menu
Τιμές αυτοκινήτων | Live η κίνηση Τιμές Καυσίμων | Choice: Ηλεκτρικά

ΔΟΚΙΜΕΣ

Οδηγούμε το Nissan Ariya στην Ισπανία

  • Γιάννης Χαρπίδης (gch@carmgz.gr)

Η πορεία προς τον πλήρη εξηλεκτρισμό της Nissan έχει ήδη ξεκινήσει. Βρεθήκαμε στη Μαδρίτη για μία πρώτη επαφή με το πολυαναμενόμενο ηλεκτρικό Ariya, αλλά και μία πρώτη οδηγική γεύση από το υβριδικό Qashqai e-Power.

Όταν το Nissan Leaf μπήκε στη ζωή μας πριν δώδεκα χρόνια ως το πρώτο ηλεκτρικό αυτοκίνητο μαζικής παραγωγής η προοπτική της ηλεκτροκίνησης ήταν περισσότερο μια υπόθεση παρά μια δεδομένη κατεύθυνση της αυτοκίνησης.

Σήμερα το Leaf εκτός από το απόλυτο ηλεκτρικό best seller έχει προσφέρει στη Nissan πολύτιμη εμπειρία και τεχνογνωσία για την υλοποίηση του προγράμματός προς τον πλήρη εξηλεκτρισμό.

Η Nissan έχει δηλώσει την απόφασή της να μην κυνηγήσει τους περιορισμούς των επερχόμενων κανονισμών Euro7 και έτσι σταματά την περαιτέρω εξέλιξη θερμικών κινητήρων. Αυτό σημαίνει πως κάθε νέο μοντέλο από εδώ και πέρα θα είναι είτε υβριδικό είτε αμιγώς ηλεκτρικό. Η Nissan κάνει λοιπόν το επόμενο βήμα ολοκληρώνοντας τον εξηλεκτρισμό όλης της γκάμας της μέσα στους επόμενους μήνες με αιχμή του δόρατος πρωτοποριακά υβριδικά συστήματα για τα Juke και Qashqai αλλά και τη νέα γενιά αμιγώς ηλεκτρικών μοντέλων που εγκαινιάζει το Ariya.

Juke Hybrid
Το πρώτο από τα δύο υβριδικά συστήματα που θα διαθέτει η Nissan θα κάνει πρεμιέρα στο νέο Juke Hybrid και πρακτικά πρόκειται για το σύστημα που έχουμε γνωρίσει ως Ε-Tech στα Renault Clio και Arkana.Συνδυάζει έναν ατμοσφαιρικό 1.6 βενζινοκινητήρα 94 PS με ηλεκτροκινητήρα 49 PS (οι οποίοι προέρχονται από την Nissan), ενώ περιλαμβάνει ένα δεύτερο ηλεκτροκινητήρα σε ρόλο μίζας-γεννήτριας καθώς και μπαταρία 1,2 kWh (από την Renault). Το σύστημα προσαρμόζει αυτόματα τη λειτουργία του για βέλτιστη ενεργειακή απόδοση αλλάζοντας από σειριακή, σε παράλληλη αλλά και συνδυαστική υβριδική λειτουργία των δύο κινητήρων.

Σημαντικό ρόλο παίζει και το πρωτοποριακό αυτόματο κιβώτιο που έχει εξελιχθεί από τη Renault και είναι εμπνευσμένο από τους αγώνες καθώς δεν έχει συμπλέκτη και οι αλλαγές γίνονται απευθείας με κατάλληλο συγχρονισμό των γραναζιών από τους δύο ηλεκτροκινητήρες. Η εκκίνηση του αυτοκινήτου γίνεται πάντα με τον ηλεκτροκινητήρα και παρά την μικρή μπαταρία η Nissan ισχυρίζεται πως σε αστικό περιβάλλον είναι δυνατή η αποκλειστικά ηλεκτρική κίνηση έως και στο 80% των αποστάσεων που διανύονται. Έτσι εκτός από πιο δυνατό και ταχύτερο το Juke Hybrid είναι και κατά 20% πιο οικονομικό από την έκδοση με τον 1.0 DiG-T.

Qashqai ePower
Αποκλειστική δημιουργία της Nissan είναι το εντελώς νέο υβριδικό σύστημα e-POWER με το οποίο θα υποδεχτούμε πολύ σύντομα το Qashqai. Το ιδιαίτερο στοιχείο του e-POWER είναι πως η μετάδοση της ισχύος προς τους τροχούς γίνεται αποκλειστικά από τον ηλεκτροκινητήρα των 190 PS και 330 Nm (όμοιος με τους ηλεκτροκινητήρες των EV). Αντίστοιχα ο νέος τρικύλινδρος 1.5 VCR Turbo κινητήρας με σύστημα μεταβλητής συμπίεσης (14:1 και 8:1) δεν έχει καμία σύνδεση με την μετάδοση αλλά λειτουργεί ως γεννήτρια για την φόρτιση της μπαταρίας των 1,8 kWh ή την απευθείας τροφοδοσία του ηλεκτροκινητήρα.

Η ανεξαρτητοποίησή του από τη μετάδοση επιτρέπει και την λειτουργία του στο φάσμα στροφών με την βέλτιστη ενεργειακή απόδοση για χαμηλή κατανάλωση και ρύπους. Το μεγάλο πλεονέκτημα είναι πως προσφέρεται σε πολύ μεγάλο ποσοστό η εμπειρία ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου σε επίπεδο άνεσης και ποιοτικών χαρακτηριστικών καθώς και η ζωντάνια των επιδόσεων που χαρίζει ένας ηλεκτροκινητήρας χωρίς όμως να υπάρχει η ανάγκη για φόρτιση και οι περιορισμοί που προκύπτουν από αυτό.

Έχοντας την ευκαιρία να οδηγήσουμε μάλιστα για λίγο το Qashqai e-POWER σε μια προσομοίωση διαδρομής σε πόλη και επαρχιακό δίκτυο βρήκαμε εξαιρετική και την παραμετροποίηση της λειτουργίας του κινητήρα. Ο ήχος του κινητήρα (όταν αυτός λειτουργεί) έχει πάντα αντιστοιχία με την ταχύτητα και την επιτάχυνση του αυτοκινήτου δείχνοντας άμεσα συνδεδεμένος με την συνολική οδηγική αίσθηση.

Μας άρεσε επίσης η αμεσότητα της επιτάχυνσης σε όλο το φάσμα ταχυτήτων αλλά και η ισορροπία του ζυγίσματος καθώς οι τεχνικοί της Nissan έχουν καταφέρει με την κατάλληλη ρύθμιση της ανάρτησης να «εξαφανίσουν» το πρόσθετο βάρος της υβριδικής μονάδας από το πάτημα του Qashqai. Επιπλέον για ένα αυτοκίνητο αυτού του μεγέθους και με επιδόσεις ανάλογες των 190 PS η μέση κατανάλωση των 5,3 lt/100 km που ανακοινώνει η Nissan είναι σίγουρα μια εξαιρετική τιμή.

Ariya
Παρόλο που ακόμα και με την δυναμική αισθητική το Ariya δηλώνει πως δεν αποτελεί την ηλεκτρική συνέχεια του Qashqai όπως δεν έρχεται και σαν διάδοχος του Leaf, είναι σαφές πως η Nissan σκοπεύει να εκμεταλλευτεί στο έπακρο την παράδοση που έχει δημιουργήσει τόσο στην κατηγορία των crossover όσο και την εμπειρία της στην ηλεκτροκίνηση.

Το Ariya είναι βασισμένο στην νέα αμιγώς ηλεκτρική πλατφόρμα CMF-EV της συμμαχίας Nissan-Renault-Mitsubishi η οποία σε διάφορες παραλλαγές θα αποτελέσει ραχοκοκαλιά για τη νέα γενιά ηλεκτρικών μοντέλων των τριών εταιριών. Η τύπου skateboard δομή με την επίπεδη και αρκετά λεπτή μπαταρία στο πάτωμα μεταξύ των δύο αξόνων βοηθά στην επίτευξη χαμηλού κέντρου βάρους και κατανομής κοντά στο ιδανικό 50:50 ενώ δίνει και μεγάλη χωροταξική ελευθερία.

Οι παραπάνω από άφθονοι χώροι και ο μπόλικος αέρας για τα πόδια και το κεφάλι, ακόμα και για τους πίσω επιβάτες, είναι μεταξύ των πραγμάτων που κέντρισαν την προσοχή μας στη σύντομη πρώτη επαφή που είχαμε με το Ariya. Αντίστοιχα έκδηλη είναι η ποιοτική προσπάθεια που αποτυπώνεται σε κάθε λεπτομέρεια του εσωτερικού χαρίζοντας μια premium αίσθηση.

Η βασική μηχανολογική διάταξη θα είναι με έναν ηλεκτροκινητήρα και κίνηση στους εμπρός τροχούς με την απόδοση στους 218 PS για την έκδοση με μπαταρία 63 kWh, ενώ για αυτή με μπαταρία 87 kWh η ισχύς ανεβαίνει στους 242 PS και η αυτονομία θα ξεπερνά τα 500 km με μια φόρτιση.

Η μεγάλη καινοτομία που θα φέρει μαζί του το Ariya ακούει στο όνομα e-4ORCE και αποτελεί την επόμενη γενιά της τετρακίνησης με την οποία η Nissan έχει συνδέσει το όνομά της τόσο στο κομμάτι των επιδόσεων με το GT-R όσο και σε αυτό των υψηλών ικανοτήτων κίνησης εκτός δρόμου με το Patrol. Η τετρακίνηση e-4ORCE θα είναι διαθέσιμη στις εκδόσεις με δύο ηλεκτροκινητήρες και απόδοση έως και 394 PS.

Οι τεχνικοί της Nissan έχουν δουλέψει πολύ για να πετύχουν τα χαρακτηριστικά που αναβαθμίζουν τόσο την δυναμική ισορροπία όσο και την άνεση των επιβατών μέσω του ακριβή ελέγχου της ισχύος που φθάνει σε κάθε τροχό. Μια γεύση αυτών των δυνατοτήτων πήραμε πίσω από το τιμόνι ενός πρωτότυπου Leaf το οποίο χρησιμοποιείται για την εξέλιξη της τετρακίνησης e-4ORCE.

Η κατάλληλη ρύθμιση της παροχής ισχύος αλλά και της πέδησης κάθε τροχού από το σύστημα ανάκτησης ενέργειας επιτρέπει στο σύστημα e-4ORCE να μειώνει την βύθιση του αμαξώματος κατά τον διαμήκη άξονα στην επιτάχυνση και την επιβράδυνση κάνοντας πιο άνετη και ευχάριστη την παραμονή των επιβατών.

Παράλληλα η ανάπτυξη του κατάλληλου torque vectoring μέσα στην στροφή βελτιώνει την πρόσφυση και την ακρίβεια των αντιδράσεων του αυτοκινήτου. Πάντως ακόμα και χωρίς το e-4ORCE το μπροσθιοκίνητο Ariya προπαραγωγής που οδηγήσαμε για λίγο στην προσομοίωση διαδρομής αστικού και επαρχιακού περιβάλλοντος μας άφησε μια εξαιρετική πρώτη επίγευση.

Η θέση οδήγησης θα βολέψει τους πάντες και προσφέρει πολύ καλή ορατότητα, οι μεγάλες ψηφιακές οθόνες έχουν μια πολύ φρέσκια εικόνα ενώ η πολυτελής αίσθηση του εσωτερικού συμπληρώνεται ιδανικά από την αθόρυβη ηλεκτρική λειτουργία αλλά και την εξαιρετική ηχομόνωση.

Η αφθονία των χώρων σε κάνει να αισθάνεσαι πως βρίσκεσαι σε κάτι μεγαλύτερο από ένα μεσαίο crossover όμως ο μικρός κύκλος στροφής χαρίζει στο Aryia εξαιρετική ευελιξία σε ελιγμούς μεταξύ στενών ορίων, όπως αυτά που συναντάμε συχνά μέσα στην πόλη. Την ίδια στιγμή η κύλιση είναι συμπαγής και με ποιοτική απόχρωση ανάλογη της αίσθησης του εσωτερικού ενώ το πλαίσιο χωρίς να κρύβει το βάρος του δείχνει πολύ καλά ζυγισμένο.

Στα θετικά στοιχεία θα σημειώσουμε το ακριβές και με καλή αίσθηση τιμόνι καθώς και το ζωντανό turn-in που συνοδεύεται και από μια αντίστοιχα υψηλή πρόσφυση μέσα στη στροφή. Η πρώτη επαφή δείχνει λοιπόν πως το Aryia εκτός από μια άκρως ενδιαφέρουσα αισθητικά πρόταση φέρνει στην κατηγορία των ηλεκτρικών crossover ένα ολοκληρωμένο πακέτο που συνδυάζει στιλ, ποιότητα, χρηστικότητα και τεχνολογία.

Από εκεί και πέρα το επόμενο βήμα της Nissan για την περεταίρω διεύρυνση της ηλεκτρικής γκάμας αφορά ένα μικρό ηλεκτρικό crossover που θα αποτελέσει τον διάδοχο του Micra. Το νέο μοντέλο θα βασίζεται στην πλατφόρμα CMF-Β EV και η εξέλιξη του έχει ήδη ξεκινήσει, σε συνεργασία με τη Renault, ενώ πολύ σύντομα θα δουν το φως της δημοσιότητας και περισσότερες πληροφορίες σχετικά με τις τεχνικές προδιαγραφές του.


ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Τι μπορεί να κάνει η Nissan με το e-4ORCE; (video)
Η αρχιτεκτονική των ηλεκτρικών Nissan που περιμένουμε (+video)
Νέα ηλεκτρικά Nissan έως το 2030 (video)

Δείτε ΟΛΕΣ τις τελευταίες ειδήσεις τη στιγμή που συμβαίνουν στο newsauto