Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

Συγκριτική δοκιμή: Hyundai i20 1.0 T-GDI 100 PS vs Seat Ibiza 1.0 TGI CNG

Ελλάδα 10:29
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Συγκριτική δοκιμή: Hyundai i20 1.0 T-GDI 100 PS vs Seat Ibiza 1.0 TGI CNG

ΔΟΚΙΜΕΣ

Συγκριτική δοκιμή: Hyundai i20 1.0 T-GDI 100 PS vs Seat Ibiza 1.0 TGI CNG

ΔΟΚΙΜΕΣ

Hyundai i20 και Seat Ibiza. Δύο μικρομεσαία hatchback, που έχουν στόχο να γίνουν τα οικογενειακά σας οχήματα. Οικονομικά, πρακτικά, άνετα, με χαμηλούς ρύπους και οδική συμπεριφορά που μπορεί να γίνει διασκεδαστική.

Advertisement
Advertisement

Ibiza ή i20; Ανανεωμένα και τα δύο, ενισχυμένα στους τομείς των ηλεκτρονικών βοηθημάτων ασφαλείας και του infotainment, διεκδικούν το ρόλο ακόμη και ενός βασικού μεταφορικού μέσου μίας μικρής οικογένειας.

Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι τα αυτοκίνητα τύπου hatchback έχουν μείνει λίγο πίσω στις πωλήσεις . Ποιός ο λόγος; Η ασταμάτητη άνοδο των SUV, τα οποία προτιμούν όλο και περισσότεροι αγοραστές για οικογενειακά αυτοκίνητα. Ωστόσο, παρά το γεγονός αυτό, πολλοί εξακολουθούν να αναζητούν την οδηγική ευελιξία, την πρακτικότητα και το value for money, που μόνο τα hatchback μπορούν  να προσφέρουν.

Τα δύο supermini έχουν ως φιλοσοφία τους την οικονομία και την εφαρμόζουν με διαφορετικούς τρόπους. Το Hyundai έχει 3κύλινδρο turbo κινητήρα 1000 κ.εκ. με ήπιο υβριδικό σύστημα και απόδοση 100 ίππων. Το Seat χρησιμοποιεί διπλό καύσιμο: βενζίνη και φυσικό αέριο. Έτσι και τα δύο επιτυγχάνουν χαμηλή κατανάλωση καυσίμου και χαμηλούς ρύπους. Κάτι που τελικά… μετράει!

Advertisement
Advertisement

Εμφάνιση με διαφορετική οπτική

Αναγνωρίζουμε πως η εμφάνιση είναι κάτι καθαρά υποκειμενικό όμως η Hyundai κερδίζει ένα βαθμό εδώ. Το μικρομεσαίο της μοντέλο είναι τόσο διακριτικό αλλά και όσο ξεχωριστό χρειάζεται, για να αναδεικνύεται στην καθημερινότητα με ένα σπορ προσανατολισμό. Οι προβολείς συνδέονται με την «μάσκα» που δίνει την εντύπωση πως χαμηλώνει, ενώ στο πίσω μέρος τα φωτιστικά σώματα εκτείνονται με έναν κόκκινο ανακλαστήρα που καλύπτει όλο το πλάτος του αυτοκινήτου.

Αν και το Ibiza είναι το νεότερο (όσον αφορά στο facelift) από τα δύο, είναι και το ποιο διακριτικό στην εμφάνιση. Τόσο που οι σχεδιαστές κράτησαν ένα μάλλον χαμηλό προφίλ. Κοιτάξτε πολύ προσεκτικά και θα ανακαλύψετε πως το εμπρός μέρος είναι σαν μία βάση σχεδίου όπου πάνω του ενθέτουν: Τη «μάσκα», τους προφυλακτήρες (με νέο σχήμα , τα φώτα και τους αεραγωγούς. Νέα είναι τα σχέδια και στις ζάντες. Πίσω η σχεδίαση είναι περισσότερο μίνιμαλ με το λογότυπο «Ibiza» να έχει μια νέα όμορφη γραμματοσειρά στην πόρτα.

Advertisement

Εσωτερικό που δεν ξεχωρίζει

Αν η εξωτερική εμφάνιση ρίχνει τα βλέμματα στο i20, το εσωτερικό του είναι λιγότερο πιθανό να κερδίσει θαυμαστές. Αν και συνολικά δεν είναι άσχημο και η διάταξη του, είναι λειτουργική, το μεγαλύτερο μέρος του καλύπτεται από γυαλιστερό πλαστικό, που δείχνει πολύ σκληρό. Δεν περιμέναμε ότι η κορυφαία ποιότητα του Tucson και του Ioniq 5 θα… κατέβαινε στα σουπερμίνι, όμως ελπίζαμε σε κάτι καλύτερο από αυτό.

Advertisement

Το τετράκτινο τιμόνι είναι διαφορετικό, όμως την προσοχή και τον θαυμασμό σας θα κερδίσουν οι δύο οθόνες: η «αιωρούμενη» οθόνη αφής των 8,0” και ο ψηφιακός πίνακας οργάνων 10,25”, που έχουν ευκρινή και σύγχρονα γραφικά. Σας προτείνουμε να τις ρυθμίσετε και να τις χρησιμοποιείτε (αυτή του infotainment) σε στάση. Η τελευταία απαιτεί μία μικρή προσαρμογή.

Η οθόνη του infotainment φιλοξενεί την εικόνα από την κάμερα οπισθοπορείας με έγχρωμη απεικόνιση και καθοδήγηση, αλλά και τη σύνδεση του smartphone μέσω Apple CarPlay ή Android Auto που μάλιστα μπορεί να γίνει ασύρματα. Τα καθίσματα είναι άνετα, τόσο στην πόλη όσο και σε διαδρομές εκτός αυτής. Ο οδηγός βρίσκει εύκολα τη θέση, που τον βολεύει, ενώ στα πίσω καθίσματα δύο ενήλικες μεσαίου αναστήματος έχουν χώρο για το κεφάλι και τα πόδια τους.

Μπροστά, οι θήκες στις πόρτες του i20 δεν είναι τόσο ευρύχωρες (όσο αυτοί του Seat), αλλά το ντουλαπάκι έχει χρήσιμο μέγεθος. Η θήκη του smartphone είναι μεγάλο και η ανάγλυφη επιφάνειά του βοηθά στο να σταματήσει τη συσκευή σας να γλιστρά ενώ οδηγείτε. Υπάρχουν επίσης δύο θύρες USB και μια υποδοχή 12 volt δίπλα της. Στα χωροταξικά η μοναδική παραχώρηση, αφορά τη χωρητικότητα του πορτμπαγκάζ που είναι μειωμένη στα 262 λίτρα (από 352) εξαιτίας της μπαταρίας.

Advertisement

Στο Ibiza η προσπάθεια για κάτι διαφορετικό στο εσωτερικό φαίνεται. Ίσως για αυτό οι σχεδιαστές έκαναν διακριτικές επεμβάσεις στην εμφάνιση. Το ταμπλό είναι ολοκαίνουργιο, με κεντρικούς αεραγωγούς που είναι τοποθετημένοι χαμηλότερα και αποτελούν μέρος ενός μεγάλου, ενιαίου ανοίγματος σε όλη την πρόσοψη. Η ημιδιαφανής επένδυση στο περίγραμμα των αεραγωγών φαίνεται μάλλον φθηνή, αλλά προσθέτει τουλάχιστον μια πινελιά διαφοροποίησης χρώματος στο εσωτερικό.

Νέο είναι και το τιμόνι πολλαπλών λειτουργιών. Πίσω από αυτό βρίσκεται ο παραδοσιακός πίνακας οργάνων, προερχόμενος από την προηγούμενη γενιά. Στο κέντρο του ταμπλό θα δείτε τη νέα κεντρική οθόνη του συστήματος infotainment. Η οθόνη έχει μεγαλώσει κατά μέσο όρο πάνω από 20% από την προηγούμενη και είναι στις 8,25”. Επιπλέον η υψηλότερη θέση της στη καμπίνα, την τοποθετεί στο οπτικό πεδίο του οδηγού, βελτιώνοντας την εργονομία κάνοντάς την παράλληλα ασφαλέστερη και πιο πρακτική. Το Ibiza είναι πλήρως συνδεδεμένο, περιλαμβάνει Wireless Full Link που φέρνει το Android Auto και Apple CarPlay στην καμπίνα. Η συνδεσιμότητα εκτός αυτοκινήτου ενισχύεται με το Seat Connect.

Οι χώροι αποθήκευσης είναι αρκετοί. Ιδιαίτερα οι θήκες στις πόρτες  της πόρτας είναι τεράστιοι, όπου εύκολα μπορούν να χωρέσουν ένα μεγάλο μπουκάλι. Το ντουλαπάκι είναι επίσης βαθύ, και υπάρχουν μικρές ποτηροθήκες δίπλα στο μοχλό του χειρόφρενου. Σε σχέση με τους χώρους για τους επιβάτες δεν έχει αλλάξει κάτι. Το μικρομεσαίο Seat είναι άνετο για 4 ενήλικες. Είναι όμως και εδώ ο χώρος αποσκευών, που χάνει σε λίτρα. Στην έκδοση με το φυσικό αέριο η τιμή χωρητικότητας του πορτμπαγκάζ μειώνεται φτάνοντας τα 262 λίτρα (από 355).

Κίνηση με το i20 εμπρός…

Η Hyundai έχει εξοπλίσει το σουπερμίνι της με έναν μικρό turbo βενζινοκινητήρα 1.000 κ.εκ. που αποδίδει 100 ίππους. Μόνο που εδώ υπάρχει η πρόσθετη «ίντριγκα της ήπιας-υβριδικής τεχνολογίας». Σύμφωνα με τη Hyundai, η τεχνολογία μειώνει την κατανάλωση καυσίμου έως και 4%, με τα οφέλη να αφορούν επίσης και τις εκπομπές CO2 που αντιστοιχούν σε 117 γρμ./χλμ. Η κίνηση μεταδίδεται στους εμπρός τροχούς με το εξάρι χειροκίνητο κιβώτιο που ακούει στο κωδικό όνομα iMT (Intelligent Manual Transmission) που είναι το πρώτο χειροκίνητο το οποίο υποστηρίζει λειτουργία coasting.

H λειτουργίας coasting «θέλει» τη μετάδοση να απεμπλέκεται από το μοτέρ όταν ο οδηγός αφήνει το γκάζι. Ο εγκέφαλος κρίνει ότι η κεκτημένη ταχύτητα πρέπει να διατηρηθεί και τότε οι στροφές πέφτουν στο ρελαντί ή ο κινητήρας σβήνει τελείως, με το αυτοκίνητο να «ρολάρει» ελεύθερο μέχρι ο οδηγός να ξαναπατήσει γκάζι. Όλο αυτό ενεργοποιείται μόνο αν έχετε επιλέξει το προφίλ Eco. Υπάρχουν ακόμη δύο προφίλ οδήγησης το Comfort και το Sport, με το τελευταίο να δίνει πιο άμεση απόκριση στο γκάζι, δίχως όμως να παρατηρούνται αλλαγές στην αίσθηση του συστήματος διεύθυνσης.

Ο κινητήρας λειτουργεί ομαλά αλλά με αισθητή η χροιά της τρικύλινδρης διάταξής του. Συνεργάζεται, πολύ καλά με το εξάρι χειροκίνητο κιβώτιο και δείχνει σχεδόν πάντα να έχει δύναμη διαθέσιμη.  Το πεντάλ του συμπλέκτη είναι πολύ ελαφρύ και η αλλαγή ταχυτήτων ευχάριστη. Το i20 είναι επίσης διασκεδαστικό στην οδήγηση, χωρίς αυτό να γίνεται εις βάρος της άνεσης, ούτε της ποιότητας κύλισης. Σε επαρχιακό δρόμο με τις συνεχείς στροφές, οι κλίσεις είναι περιορισμένες. Στην κίνηση σε αυτοκινητόδρομο δεν έχετε να αντιμετωπίσετε ενοχλητικούς αεροδυναμικούς θορύβους.

Όσο για την οικονομία, η Hyundai λέει πως το ήπια υβριδικό της σύστημα εξοικονομεί έως 4% καύσιμο και η μέση κατανάλωση του είναι στα 4,8 λιτ/100 χλμ. Η δική μας κατανάλωση στη διάρκεια της δοκιμής ήταν στα 6,8 λιτ/100 χλμ και έπεφτε στα 6 λτ./100 χλμ στον αυτοκινητόδρομο.

…και το Ibiza να ακολουθεί

Η έκδοση TGI περιλαμβάνει τον γνώριμο 3κύλινδρο 1.0 turbo κινητήρα του ομίλου, ο οποίος καταναλώνει βενζίνη και φυσικό αέριο (CNG). Αυτό συνεπάγεται οικονομία στις μετακινήσεις σας.

Η απόδοση φτάνει τους 90 ίππους (160 Nm ροπής), ενώ συνδυάζεται με το χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων. H εργοστασιακή τιμή της μέσης κατανάλωσης καυσίμου σε λειτουργία CNG ορίζεται από τη Seat στα 3,5 kg αλλά ακόμα και στα 5,1 kg της δοκιμής μας, το κόστος χρήσης είναι περιορισμένο. Σε ότι αφορά στην αυτονομία, αυτό μεταφράζεται σε 250 χιλιόμετρα μόνο με CNG που χρησιμοποιείται ως κύριο καύσιμο.

Ο κινητήρας ξεκινά με βενζίνη και περνά στην αυτόματη ενεργοποίηση του κυκλώματος CNG. Όταν το αέριο τελειώσει, αυτόματα γίνεται αλλαγή και χρησιμοποιείται ως καύσιμο η βενζίνη. Βέβαια, το ρεζερβουάρ 9 λίτρων είναι περισσότερο μία λύση ανάγκης ως το επόμενο πρατήριο καυσίμου CNG.

Όλα αυτά έχουν σαν συμπέρασμα, το χαμηλό λειτουργικό κόστος. Το φυσικό αέριο (ακόμη και τώρα που ακρίβυνε) είναι πιο αποδοτικό από τα άλλα καύσιμα καθώς απαιτεί μικρότερη ποσότητα για την παραγωγή της ίδιας ενέργειας. Tο γέμισμα της δεξαμενής 13,8 κιλών, κοστίζει λίγο πάνω από τα 15 ευρώ (15,87).

Στην δοκιμή μας το Ibiza με διπλό καύσιμο έκαψε 5,4 κ. CNG/100 χλμ, όταν η Seat ορίζει την κατανάλωση στα 3,5 κιλά. Η αύξηση της τιμής του CNG έφερε ένα ακόμη πρόβλημα μαζί με τα λίγα πρατήρια Φυσικού Αερίου. Αυτό των επιδόσεων. Με 90 ίππους, τα 12,4” που υπόσχεται ο κατασκευαστής για το 0-100, κάνουν το Ibiza απλά επαρκές για τις μετακινήσεις στην πόλη και ικανό για ένα ταξίδι. Ευτυχώς, η κοντή κλιμάκωση του κιβωτίου των έξι ταχυτήτων βοηθά, ώστε ο οδηγός να μην νιώθει έλλειψη δύναμης. Όμως αυτό πιέζει τον κινητήρα, αυξάνει τον θόρυβο και μειώνει την άνεση.

Από την άλλη πλευρά, οι αναρτήσεις ελεγχούν σωστά την κλίση του αμαξώματος στις στροφές, ενώ παράλληλα φιλτράρουν επαρκώς τις κακοτεχνίες του οδοστρώματος, εμπνέοντας ασφάλεια στον οδηγό.

Συμπέρασμα

Τα δύο αυτοκίνητα είναι πολύ κοντά, αλλά το i20 παίρνει τη νίκη. Είναι η πιο διασκεδαστικό στην οδήγηση από τα δύο, χωρίς να χάνει την άνεση και την φινέτσα του. Είναι πρακτικό, έχει όλα τα στοιχεία της νέας τεχνολογίας και είναι οικονομικό. Το εσωτερικό με την γρι/ μαύρη… θάλασσα του πλαστικού είναι ένα μικρό μειονέκτημα. Ωστόσο, είναι ένα πολύ καλό all-rounder.

Στην δεύτερη θέση (πολύ κοντά όμως) έρχεται το Ibiza. Ξεχωρίζει για την οικονομία (λόγω διπλού καυσίμου), την πρακτικότητα και την ευρυχωρία. Στο δρόμο η ποιότητα κύλισης και το επίπεδο θορύβου, το κρατούν πίσω ενώ δεν έχει τον δυναμισμό των άλλων εκδόσεων. Η αύξηση της τιμής του φυσικού αερίου άλλαξε τα δεδομένα και το βασικό πλεονέκτημα, πήγε λίγο πίσω. Ίσως αν είχε μεγαλύτερο ρεζερβουάρ αερίου (μεγαλύτερη αυτονομία), να κέρδιζε πίσω το πλεονέκτημα του διπλού καυσίμου.

Τεχνικά Χαρακτηριστικά – Hyundai i20 1.0T 100 PS 48V
Κινητήρας: 3κύλινδρος βενζίνης 998 cc
Ισχύς: 100 PS, Ροπή: 172 Nm
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Μηχανικό 6 σχέσεων
Επιτάχυνση 0-100km/h: 10,4 sec
Τελική ταχύτητα: 188 km/h
Μέση κατανάλωση (lt/100 km): 5,1/100 km (δική μας: 6,8 lt/100 km)
Εκπομπές CO2: 115-118 gr/km (WLTP)
Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 4.040 x 1.775 x 1.450 mm
Μεταξόνιο: 2.580 mm
Βάρος: 1.225 kg
Χώρος αποσκευών: 262 lt
Τέλη κυκλοφορίας: 0 ευρώ
Τιμή: Από 17.090 ευρώ

Τεχνικά Χαρακτηριστικά – Seat Ibiza 1.0 TGI CNG 90HP
Κινητήρας: 3κύλινδρος βενζίνης 999 cc
Ισχύς: 90 PS, Ροπή: 160 Nm
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Μηχανικό 6 σχέσεων
Επιτάχυνση 0-100km/h: 12,1 sec
Τελική ταχύτητα: 181 km/h
Μέση κατανάλωση (kg/100 km): 3,5/100 km (δική μας: 5,4 kg/100 km)
Εκπομπές CO2: 93-95 gr/km (WLTP)
Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 4.059 x 1.780 x 1.444 mm
Μεταξόνιο: 2.580 mm
Βάρος: 1.257 kg
Χώρος αποσκευών: 262 lt
Τέλη κυκλοφορίας: 0 ευρώ
Τιμή: Από 17.190 ευρώ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Το απόλυτο TOP 10 της ελληνικής αγοράς (+τιμές)
Πόσο πιο ακριβά είναι τα μικρά SUV από τα αντίστοιχα supermini;
Τα 15 + 1 πιο φθηνά supermini στην Ελλάδα