Menu
Τιμές αυτοκινήτων | Live η κίνηση Τιμές Καυσίμων | newsautoCHOICE

ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ

Πόσο πιο ακριβά είναι τα μικρά SUV από τα αντίστοιχα supermini;

  • Αναστάσης Γαλάνης (ag@newsauto.gr)

Πιο γενναιόδωροι χώροι, ενισχυμένη πρακτικότητα και σε πολλές περιπτώσεις πλουσιότερος εξοπλισμός. Τα SUV προσφέρουν περισσότερα, αλλά θα απαιτήσουν και το κατιτίς παραπάνω.

Hatchbacks. Ένας τύπος αυτοκινήτων με λαμπρή ιστορία που πάντα γοήτευε τους οπαδούς της αθλητικής εμφάνισης και τη νεολαία. Πολύ περισσότερο τα μικρά αυτοκίνητα –  η κατά κόσμον supermini –  που κλείνουν το μάτι όσους ψάχνουν κάτι σπορτίφ και ευέλικτο για τις καθημερινές τους μετακινήσεις, χωρίς να καθίστανται απαγορευτικές οι ολιγοήμερες εξορμήσεις εκτός πόλης.

Τα supermini έχουν εδραιωθεί ως η κορυφαία επιλογή του ελληνικού αγοραστικού κοινού, κάτι που αποτυπώνεται και στις ταξινομήσεις τους. Τα τελευταία χρόνια, ωστόσο, καλούνται να αναχαιτίσουν μια συνεχώς και αυξανόμενη απειλή, υπό την ονομασία “B-SUV”. Πρόκειται για τα μικρού μεγέθους υπερυψωμένα «τζιποειδή» που φυτρώνουν σαν τα μανιτάρια και προβάλλουν ως το μέλλον (ή μήπως το παρόν) της αυτοκίνησης.

Γιατί, όμως, τόσο ντόρος;

Τι είναι αυτό, όμως, που έχει γιγαντώσει τη ζήτησή τους; Η απάντηση δεν είναι δύσκολο να δοθεί. Αρκεί μια ολιγόλεπτη συζήτηση με έναν κάτοχο ενός Sport Utility Vehicle. Προσφέρουν ικανοποιητικούς χώρους για μια μικρή οικογένεια, υπερυψωμένη θέση οδήγησης και συνακόλουθα εποπτική θέαση του δρόμου. Προσθέστε τη γενναιόδωρη απόσταση από το έδαφος, το αίσθημα «κυριαρχίας» έναντι των υπόλοιπων χρηστών του οδικού δικτύου και τις συμπαγείς εξωτερικές διαστάσεις και έχετε λύσει τις όποιες απορίες σας.

Τα ατού τους, λοιπόν, είναι υπαρκτά και αρκετά. Αλλά κάπου εδώ αναδύεται ένα αναπόφευκτο ερώτημα που είθισται να απασχολεί τη συντριπτική πλειονότητα των υποψήφιων αγοραστών. Όσων αμφιταλαντεύονται μεταξύ της αγοράς ενός supermini και ενός B-SUV. «Ποια είναι η διαφορά στην τιμή»; Απαντάμε στο συγκεκριμένο ερώτημα μέσω της εξέτασης μερικών ενδεικτικών παραδειγμάτων.

Αξίζει να επισημάνουμε πως υπό σύγκριση τίθενται αποκλειστικά τα μοντέλα που ενσωματώνουν το ίδιο κινητήριο σύνολο όπως και το ίδιο πακέτο εξοπλισμού.

Ford Fiesta: 19.180 ευρώ
Ford Puma: 23.171 ευρώ
Διαφορά: 3.991 ευρώ

Για τις ανάγκες της ενδοοικογενειακής έριδος στη Ford επιλέξαμε τις εκδόσεις των Fiesta και Puma που μοιράζονται τον 1.000αρη EcoBoost των 155 ίππων/ 240 Nm ροπής, πλαισιωμένο από ήπια υβριδική τεχνολογία και μηχανικό κιβώτιο των έξι σχέσεων.

Με μήκος 4.065 χλστ., πλάτος 1.735 χλστ. και ύψος 1.466 χλστ., το Fiesta είναι ελαφρώς πιο ευέλικτο από το μεγαλύτερο (4.186/1.930/1.537) Puma, αλλά το μεταξόνιο του τελευταίου (2,59 μ., αντί 2.493 του Fiesta) εξασφαλίζει στους επιβάτες του SUV περισσότερους χώρους.

Το ίδιο ισχύει και για τον χώρο αποσκευών που στο Puma ανέρχεται σε 402 λτ. (456 στη μη υβριδική), ενώ υπάρχει και το MegaBox, ένας χώρος 80 λτ. στο πάτωμα που αντέχει έως 50 kg. Στο Fiesta η χωρητικότητα του πορτπαγκάζ είναι 292 λτ., και κατά συνέπεια αδυνατεί να καλύψει τα οικογενειακά «θέλω» στον ίδιο βαθμό με το SUV αδερφάκι του.

Αμφότερα τα αντιπαραβαλλόμενα μοντέλα είναι στην έκδοση ST Line με τις σπορ πινελιές σε εξωτερικό (π.χ. 17άρες ζάντες και ανασχεδιασμένοι προφυλακτήρες) και εσωτερικό (σπορ δερμάτινο τιμόνι και καθίσματα).

Κοινός παρονομαστής η οθόνη αφής των 8,0 ιντσών, όχι όμως και ο πλήρως ψηφιακός πίνακας οργάνων των 12,3” που συναντάται αποκλειστικά στο Puma.

Peugeot 208: 17.500 ευρώ
Peugeot 2008: 22.000 ευρώ
Διαφορά: 4.500 ευρώ

Όσοι επιλέξουν το Peugeot 2008 με τον 1.200αρη βενζινοκινητήρα PureTech των 100 PS/205 Nm με το 6άρι μηχανικό κιβώτιο και την έκδοση Active Plus, θα κληθούν να βγάλουν από την τσέπη τους +4.500 ευρώ, συγκριτικά με το αντίστοιχης έκδοσης 208.

Με μήκος 4.300 χλστ., πλάτος 1.770 χλστ. και ύψος 1.530 χλστ., κάθε απόπειρα στάθμευσης θα αποδεικνύεται ελαφρώς πιο δύσκολη για το μικρό SUV (208: 4.055/1.745/1.430), αλλά όταν η συζήτηση πάει στο πεδίο των μεταφορικών ικανοτήτων, το 2008 σηκώνει ανάστημα: Τα 125 περισσότερα λίτρα (434 λτ., έναντι 309) του χώρου αποσκευών και η δυνατότητα φιλοξενίας ενός τρίτου επιβάτη στα πίσω καθίσματα, αποτελούν αντικειμενικά πλεονεκτήματα του SUV που δύσκολα θα βρεις σε ένα μικρό hatchback.

Η έκδοση Active Plus –και στα δύο μοντέλα – συνοδεύεται από το εντυπωσιακό Peugeot i-Cockpit της Peugeot με τιμόνι μικρής διαμέτρου, διακόπτες αεροπορικού τύπου, έγχρωμη οθόνη αφής 7,0” στο κέντρο του ταμπλό και αναλογικό πίνακα οργάνων με μικρή οθόνη LCD. O τελευταίος από την έκδοση Allure Plus… μεταμορφώνεται σε πλήρως ψηφιακός 10 ιντσών με 3D απεικόνιση των πληροφοριών, παρουσία κεντρικής οθόνης αφής αντίστοιχης διαγωνίου.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΑ SUV ΠΟΥ ΔΕΝ ΑΠΑΙΤΟΥΝ ΜΙΑ ΠΕΡΙΟΥΣΙΑ

Hyundai i20: 16.090 ευρώ
Hyundai Bayon: 17.990 ευρώ
Διαφορά: 1.900 ευρώ

Από τις πρώτες μόλις συστάσεις, το φρέσκο Hyundai Bayon δεν έκρυψε πως αποτελεί την crossover εκδοχή του i20, κάτι που καταδεικνύεται από τη χρήση της ίδιας πλατφόρμας, του αντίστοιχου μεταξονίου (2.580 χλστ.) και των περισσότερων μηχανικών μερών.

Βέβαια, επιβεβαιώνει τον κανόνα που… λέει πως τα μικρά SUV είναι ελαφρώς μεγαλύτερα (μήκος i20: 4.040 χλστ., μήκος Bayon: 4.180 χλστ.) από τα συγγενικά τους hatchback, και εφοδιάζονται με περισσότερη πρακτικότητα. Του λόγου το αληθές αποδεικνύουν τα 411 λτ. (αντί 352) του πορτπαγκάζ, όπως και η σαφώς πιο ευρύχωρη καμπίνα.

Σημείο καμπής των υπό σύγκριση μοντέλων, συνιστά ο 1.000αρης τούρμπο βενζινοκινητήρας των 100 PS / 172 Nm με το 6τάχυτο μηχανικό κιβώτιο και το πακέτο εξοπλισμού Premium. Το τελευταίο –μεταξύ άλλων- περιλαμβάνει πλήρως ψηφιακό πίνακα οργάνων 10,25 ιντσών, κεντρική οθόνη αφής 8,0” με ασύρματη σύνδεση για συσκευές Android και Apple, όπως και τη δέσμη συστημάτων ασφαλείας και υποβοήθησης SmartSense.

Kia Rio: 17.390 ευρώ
Kia Stonic: 19.090 ευρώ
Διαφορά: 1.700 ευρώ

Ενώπιος ενωπίω, πόσο μάλλον όταν μοιράζονται την ίδια πλατφόρμα και έχουν το ίδιο μεταξόνιο (2.580 χλστ.), δεν θα μπορούσαν να μη βρεθούν και τα RioStonic.

Το τελευταίο είναι μόλις 70 χλστ. πιο μακρύ (4.140 έναντι 4.070) και 70 χλστ. πιο ψηλό (1.520 έναντι 1.450) από το supermini.  Ανεπαίσθητες είναι και οι διαφορές στον όγκος φόρτωσης, με το Stonic να επικρατεί στο… νήμα (332 λτ. αντί 325), όπως και στο πεδίο των εσωτερικών χώρων. Εκεί, ωστόσο, που κυριαρχεί άνευ αμφιβολίας είναι στο πεδίο των εκδρομικών δυνατοτήτων. Με 180 χλστ. απόσταση από το έδαφος το Stonic αφήνει τη σιγουριά της ασφάλτου και εξορμά σε πατημένο χώμα, όταν το Rio βρίσκει πεδίο έκφρασης αποκλειστικά μέσα στην πόλη.

Αμφότερα τα μοντέλα συγκρίνονται στην έκδοση εξοπλισμού GT Line με τις σπορ λεπτομέρειες που τους προσδίδουν ένα δυναμικό λουκ. Ως στάνταρ προσφέρεται κεντρική οθόνη αφής 8,0” και αναλογικός πίνακας οργάνων με υπολογιστή ταξιδιού LCD 4,2”.

Επιλέξαμε τις εκδόσεις με τον 1.000αρη τούρμπο βενζίνης των 100 ίππων και 172 Nm ροπής, ο οποίος προσφέρεται με 6άρι μηχανικό κιβώτιο και προαιρετικά με διπλοσύμπλεκτο αυτόματο 7 σχέσεων.

Opel Corsa: 16.670 ευρώ
Opel Mokka: 22.590 ευρώ
Διαφορά: 5.920 ευρώ

Όσοι μέχρι πρότινος «γλυκοκοίταζαν» το Opel Corsa, έμελλε να προβληματιστούν (ευχάριστα) ελέω της έλευσης του νέου και ομολογουμένως… ωραίου Mokka.

Η οικονομική διαφορά, ή μάλλον το χάσμα των σχεδόν 1.000 ευρώ, που χωρίζει τα δύο μοντέλα με τον 1.200αρη τουρμπάτο PureTech των 100 PS/ 205 Nm και το πακέτο εξοπλισμού Elegance, ίσως να τους αποθάρρυνε ευθύς εξαρχής.

Και τα δύο γερμανικά μοντέλα έχουν compact διαστάσεις (Mokka: 4.151/1.791/1.534, Corsa: 4.060/1.765/1.435) και κατά συνέπεια κινούνται άκοπα σε αστικό περιβάλλον. Τα +41 λτ. (350, έναντι 309) του χώρου αποσκευών στο μικρό SUV, ωστόσο, θα αποδειχθούν πολύτιμα σε ένα ταξίδι και η διαφορά στην απόσταση από το έδαφος θα αναδείξουν το Mokka σε ικανότερο εκδρομέα.

Παράλληλα, το Β-SUV καταφτάνει και με πιο πλούσιο τεχνολογικό υπόβαθρο. Επί παραδείγματι συγκρίνοντας τις εκδόσεις Elegance των δύο μοντέλων διαπιστώνουμε, πως το Mokka ενσωματώνει πολλά «έξτρα», όπως τα LED πίσω φώτα, ο ψηφιακός πίνακας οργάνων των 7,0”, o ηλεκτρονικός διζωνικός κλιματισμός και το Parking Pack με κάμερα οπισθοπορείας και πανοραμική απεικόνιση. Πρόκειται για «καλούδια» που στο Corsa Elegance… αγνοούνται.

Renault Clio: 18.140  ευρώ
Renault Captur: 21.280 ευρώ
Διαφορά: 3.140 ευρώ

Μοιραζόμενα την ίδια πλατφόρμα CMF-B, αλλά και πληθώρα μηχανικών μερών και συστημάτων ασφαλείας, είναι εμφανές πως τα Captur και Clio είναι κάτι παραπάνω από δύο αδέρφια. Το SUV, ωστόσο, φέρει μεγαλύτερο ανάστημα σε μήκος (4.227 χλστ. έναντι 4.050) και ύψος (1.576 χλστ. έναντι 1.440), ενώ ευδιάκριτη είναι και η διαφορά στην απόσταση από το έδαφος (Captur: 174 χλστ.).

Εκεί, ωστόσο, που το B-SUV υπερισχύει κατά κράτος, είναι το πεδίο της πρακτικότητας: Με περισσότερους χώρους για τους επιβάτες, και 522 λτ. όγκο φόρτωσης χάρη στα ανακλινόμενα και συρόμενα κατά 16 εκ. πίσω καθίσματα, το Captur δεν ζηλεύει σε τίποτα τα «τίμια» 340 λτ. του Clio. Στην εξίσωση προσθέστε και τους πολυάριθμους αποθηκευτικούς χώρους (έως και 26 λτ.) και είναι εμφανές πως το Captur έχει να προσφέρει περισσότερα από ένα Clio.

Η διαφορά των 3.140 ευρώ αφορά τις εκδόσεις με τον 1.000αρη τούρμπο (TCe) των 91 ίππων και 160 Nm ροπής που συνδυάζεται με χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων. Πρόκειται επίσης για το πακέτο εξοπλισμού Dynamic που περιλαμβάνει – και στα δύο μοντέλα –  σύστημα πολυμέσων Easy Link με οθόνη αφής 7,0” και αντίστοιχης διαγωνίου οθόνη για τον ψηφιακό πίνακα οργάνων.

Seat Ibiza: 16.690 ευρώ
Seat Arona: 18.190 ευρω
Διαφορά: 1.500 ευρώ

Αφού ανανεώθηκαν ταυτόχρονα, πλέον καλούνται να διασταυρώσουν τα ξίφη τους για τα μάτια του αγοραστικού κοινού. Το Ibiza σίγουρα θα κερδίσει όσους αναζητούν ένα σπορ φιλοσοφίας hatchback, όταν το Arona όσους ψάχνουν κάτι πιο… ολοκληρωμένο.

Χωρίς να υπολείπεται σε χώρους – ειδικά σε σχέση με τους ανταγωνιστές του – το ανανεωμένο Ibiza των 4.059 μέτρων, δεν μπορεί να συγκριθεί με το Arona των 4.138 χλστ. Το μικρό SUV της Seat έχει μεγαλύτερο χώρο αποσκευών (400 λτ., αντί 355 στο Ibiza), και τα 190 χλστ. που το χωρίζουν από το έδαφος του επιτρέπουν να κινηθεί εκεί που το μικρό hatchback θα κομπιάσει.

Από την άλλη, η έκδοση Style του Ibiza προσφέρεται με αυτόματο διζωνικό κλιματισμό και ηλεκτρικά αναδιπλούμενους καθρέπτες, δύο στοιχεία που δεν ενσωματώνονται στο αντίστοιχο Arona. Σημειώνεται πως και τα δύο εφοδιάζονται με οθόνη αφής 8,25” (Προαιρετικά 9,2”) και –στη συγκεκριμένη περίπτωση- 1.000ρη τούρμπο κινητήρα  110 ίππων/200 Nm ροπής.

Citroen C3: 16.550 ευρώ
Citroen C3 Aircross: 19.550 ευρώ
Διαφορά: 3.000 ευρώ

Μπορεί τα δύο μοντέλα να μοιράζονται την ίδια ονομασία, αλλά στη συγκεκριμένη περίπτωση το όνομα Aircross… κάνει μεγάλη διαφορά, μιας και απογειώνει τόσο την πρακτικότητα όσο και το off-road ταπεραμέντο του μοντέλου.

Με αυξημένη απόσταση από το έδαφος, πλαστικά προστατευτικά περιμετρικά του αμαξώματος και ράγες οροφής, το C3 Aircross αποκτά μια ξεκάθαρη περιπετειώδη υπόσταση. Έχει αυξημένες διαστάσεις (4.160/1.756/1.637, έναντι 3.966/1.749/1.474), την ίδια ώρα που τα συρόμενα πίσω καθίσματα, κάνουν πραγματικά τη διαφορά, διαμορφώνοντας έναν χώρο αποσκευών που φτάνει τα 520 λτ. (έναντι 300 λτ. στο «απλό» C3).

Η διαφορά των 3.000 ευρώ προκύπτει, αντιπαραβάλλοντας τις εκδόσεις με τον 1.200αρη PureTech των 110 PS/205 Nm, με το μηχανικό κιβώτιο των 6 σχέσεων. Πρόκειται για το πακέτο εξοπλισμού “Shine” που στην περίπτωση του Aircross είναι πιο γενναιόδωρο ενσωματώνοντας έγχρωμη οθόνη αφής 9,0″ με λειτουργία Mirror Screen, πλήρως αναδιπλούμενο κάθισμα συνοδηγού με σύστημα πλοήγησης και κεντρικό υποβραχιόνιο.

Μικρό SUV ή το αντίστοιχο supermini;

Είναι προφανές, πως τα SUV διεκδικούν την προσοχή του αγοραστικού κοινού, με μια πληρέστερη φαρέτρα, συγκριτικά με τα αντίστοιχα supermini. Έχουν αυξημένες μεταφορικές δυνατότητες, μεγαλύτερη απόσταση από το έδαφος και σε ορισμένες περιπτώσεις πλουσιότερο εξοπλισμό.

Επομένως είναι λογικό που απαιτούν το κατιτίς παραπάνω. Με την τελευταία λέξη να ανήκει, πάντα, στον υποψήφιο αγοραστή.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Τα 15 + 1 πιο φθηνά supermini στην Ελλάδα
Τα 10 πιο γρήγορα καθημερινά ηλεκτρικά
Ιδού τα 10 φθηνότερα ηλεκτρικά αυτοκίνητα στην Ελλάδα – Πόσο κοστίζουν με επιδότηση

 

Δείτε ΟΛΕΣ τις τελευταίες ειδήσεις τη στιγμή που συμβαίνουν στο newsauto