Live Κίνηση
Περισσότερα
ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ

Το απόλυτο TOP 10 της ελληνικής αγοράς (+τιμές)

Ελλάδα 12:09
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Το απόλυτο TOP 10 της ελληνικής αγοράς (+τιμές)

ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ

Το απόλυτο TOP 10 της ελληνικής αγοράς (+τιμές)

ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ

Η διαθεσιμότητα καινούριων αυτοκινήτων έχει μειωθεί, αλλά η ανάγκη του κοινού για απόκτηση ΙΧ παραμένει μεγάλη  –  Ποια μοντέλα κατάφεραν να αναρριχηθούν στις πρώτες θέσεις των ταξινομήσεων τον περασμένο μήνα;

Advertisement
Advertisement

Τα μαύρα σύννεφα από την έλλειψη ημιαγωγών συνεχίζουν να αιωρούνται πάνω από την παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία, μειώνοντας την παραγωγική δύναμη των εταιρειών, αλλά αδυνατούν να βάλουν φρένο στην έντονη ανάγκη του καταναλωτικού κοινού για καινούριο ΙΧ.

Παρά τις ρωγμές στην εφοδιαστική αλυσίδα και τη μειωμένη διαθεσιμότητα καινούριων αυτοκινήτων, οι ελληνικές ταξινομήσεις του περασμένου Σεπτεμβρίου ανήλθαν σε 6.612 μονάδες, μόλις 7,0% λιγότερες απ’ ό,τι τον αντίστοιχο μήνα του 2020.

Βάσει των επίσημων στοιχείων του ΣΕΑΑ, πρωταθλήτρια σε επίπεδο πωλήσεων αναδείχθηκε η Toyota με 739 μονάδες και μερίδιο 11,2%, ακολουθούμενη από την Peugeot με 686 ταξινομήσεις και μερίδιο 10,4%. Την τρίτη θέση κατέλαβε η Hyundai με 605 αυτοκίνητα και μερίδιο 9,2%, με την πεντάδα να συμπληρώνουν οι VW (8,8%) και Opel με 582 και 526 μονάδες (8,0%) αντίστοιχα.

Advertisement
Advertisement

Σε επίπεδο επιμέρους μοντέλων την κορυφή είδε το Opel Corsa, με τα Hyundai i20 και Citroen C3 να συμπληρώνουν το βάθρο. Ακολουθεί το ΤΟΠ 10.

1. Opel Corsa358 ταξινομήσεις

Best seller αναδείχθηκε το Opel Corsa που διατίθεται σε τρεις εκδόσεις βενζίνης: Έναν 1.200αρη ατμοσφαιρικό 75 ίππων και έναν 1.200αρη turbo είτε των 100 είτε των 130 PS. Παράλληλα, υπάρχει και diesel επιλογή με έναν 1.500αρη 102 ίππων. Η τιμή της βασικής, ατμοσφαιρικής έκδοσης είναι 14.550 ευρώ.

Advertisement

2. Hyundai i20254 ταξινομήσεις

Στη δεύτερη θέση συναντάται το Hyundai i20 που διατίθεται με έναν ατμοσφαιρικό 1.200αρη 84 PS, αλλά και τουρμπάτους 1.000αρηδες των 100 και 120 PS. Στην πρώτη περίπτωση η ήπια υβριδική τεχνολογία είναι προαιρετική, αλλά στη δεύτερη «στάνταρ». Το i20 ξεκινά από τα 14.390 ευρώ.

Advertisement

3. Citroen C3 – 241 ταξινομήσεις

Στην τρίτη θέση βρίσκεται ένα ακόμα μοντέλο της Stellantis που δεν είναι άλλο από το Citroen C3. Το γαλλικό supermini προσφέρεται με έναν 1.200αρη PureTech απόδοσης 83 και 110 PS, παρουσία και ενός diesel 100 ίππων. Για το «βασικό» C3 η ελληνική αντιπροσωπεία αξιώνει 14.100 ευρώ.

4. Peugeot 208 – 235 ταξινομήσεις

Advertisement

«Χατ-τρικ» από τη Stellantis στην πρώτη τετράδα της λίστας, καθώς στην τέταρτη θέση συναντάται το Peugeot 208. Ο PureTech του 1,2 λτ. δίνει και εδώ το «παρών» με ισχύ 75, 100 και 130 PS. Φυσικά υπάρχει και diesel επιλογή με έναν 1.500αρη BlueHDi 100 ίππων. To βενζινοκίνητο 208 των 75 PS προσφέρεται στα 14.800 ευρώ.

5. Peugeot 2008 – 211 ταξινομήσεις

Η δεσποτική παρουσία της Peugeot στη λίστα συνεχίζεται με το ελληνικό “Car of the Year” 2008. Για τη βενζινοκίνητη εκπροσώπηση φροντίζει ο 1.200αρης PureTech σε εκδόσεις ισχύος 100, 130 και 155 PS, με τους φίλους του diesel να ικανοποιούνται από τον 1,5 λτ. BlueHDi είτε των 110 είτε των 130 PS. Η φθηνότερη εκδοχή του B-SUV κοστίζει 20.800 ευρώ (1,2 PureTech 100 PS).

-. Toyota Corolla – 211 ταξινομήσεις

Κάπου εδώ τη σκυτάλη παίρνει η Toyota, με πρώτο εκπρόσωπό της στη λίστα την μικρομεσαία Corolla. Προσφέρεται με έναν 4κύλινδρο βενζινοκινητήρα 116 PS, έναν υβριδικό 1.800αρη 122 PS και έναν επίσης full-hybrid 2λιτρο των 178 PS. Η μη υβριδική έκδοση, σε hatchback αμάξωμα ξεκινά από τα 20.460 ευρώ

6. Peugeot 3008 (+PHEV εκδόσεις) – 200 ταξινομήσεις

Συνέχεια… αλά γαλλικά, με το μικρομεσαίο SUV της Peugeot, το 3008, που προσφέρεται είτε με έναν 1.200αρη turbo 130 ίππων, είτε με έναν diesel 1.500αρη ισοδύναμης ισχύος. Ενδιαφέρον συγκεντρώνουν και plug-in Υβριδικές εκδόσεις Hybrid & Hybrid4 (τετρακίνητη) των 225 και 300 PS αντίστοιχα. Η τιμή εκκίνησης του 3008 είναι 30.200 ευρώ.

7. Kia Stonic – 186 ταξινομήσεις
Θέση στη λίστα βρίσκει και ένα όχημα της Kia, το μικρό SUV Stonic που το βρίσκουμε με έναν ατμοσφαιρικό 1,2 λτ. κινητήρα βενζίνης απόδοσης 84 ίππων και με έναν 1.000αρη turbo των 100 ή 120 ίππων. Η ήπια υβριδική τεχνολογία είναι στάνταρ στην ισχυρότερη έκδοση και προαιρετική σε αυτή με τα 100 άλογα. Η αρχική τιμή του νοτιοκορεατικού B-SUV είναι 15.290 ευρώ.

8. Toyota Yaris –  179 ταξινομήσεις

Πρόκειται για ένα από τα best-seller στην κατηγορία των supermini που απαριθμεί πολλούς οπαδούς σε όλη την Ευρώπη. Έτσι και στη χώρα μας όπου η πιο ενδιαφέρουσα έκδοση του Yaris είναι αυτή με τον 1.500αρη πλήρως υβριδικό βενζινοκινητήρα των 116 ίππων. Υπάρχουν και non-hybrid βενζινοκίνητες εκδόσεις, είτε με έναν κινητήρα 1.000 κ.εκ. που αποδίδει 72 PS, είτε με έναν 1.500αρη των 125 ίππων. Η πιο προσιτή εκδοχή του κοστίζει 15.240 ευρώ.

9. Toyota Aygo – 154 ταξινομήσεις

Δυναμικό “παρών” και για το μικρότερο μοντέλο της Toyota, το city-car Aygo. Διαθέσιμος είναι μόλις ένας βενζινοκινητήρας 1.000 κ.εκ. και 72 ίππων που συνδυάζεται είτε με 5άρι μηχανικό, είτε με αυτόματο κιβώτιο ισάριθμων σχέσεων. Τιμή εκκίνησης του Aygo τα 10.750 ευρώ.

10. Renault Clio – 150 ταξινομήσεις

Την αυλαία των ελληνικών best-sellers ρίχνει η Renault με το δημοφιλές Clio. Βάση του είναι ένας TCe κινητήρας 1.000 κ.εκ. που διατίθεται τόσο σε έκδοση διπλού καυσίμου (LPG/βενζίνη) με την ισχύ να είναι 100 PS όσο και σε αμιγώς βενζινοκίνητη έκδοση των 90 ίππων. Παράλληλα υπάρχει και ένας diesel 1.500 κ.εκ. που παράγει 100 PS, με την γκάμα να ολοκληρώνει μια full hybrid έκδοση με έναν 1.600αρη βενζίνης και δύο ηλεκτροκινητήρες. Η πιο προσιτή εκδοχή είναι η βενζινοκίνητη που ξεκινά από 16.040 ευρώ.

Τέλος, πρέπει να διευκρινιστεί εκ νέου ότι η έλλειψη ημιαγωγών έχει αποδιοργανώσει την παραγωγική δραστηριότητα των εταιρειών, μ’ αποτέλεσμα να παρατηρούνται αρρυθμίες στις παραδόσεις αυτοκίνητων.

Για παράδειγμα, το best-seller του Σεπτεμβρίου, Corsa (358 πωλήσεις), είχε παρουσιάσει ασθενική εμπορική πορεία τον Αύγουστο του 2021 με μόλις 34 ταξινομηθείσες μονάδες, -μεταξύ άλλων – εξαιτίας της μη διαθεσιμότητας αυτοκινήτων. Μερικές, λοιπόν, παρτίδες που ήταν προγραμματισμένες για τους προηγούμενους μήνες (π.χ. Ιούλιο και Αύγουστο), έφτασαν με καθυστέρηση τον Σεπτέμβριο, εκτοξεύοντας τις ταξινομήσεις σε απόλυτους αριθμούς.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Γιατί πάτησαν «φρένο» οι πωλήσεις αυτοκινήτων στην Ελλάδα;
Υπερδιπλασιάστηκαν οι πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ελλάδα!
Λογική η πτώση στις πωλήσεις καινούριων ΙΧ στην Ευρώπη