Menu
Τιμές αυτοκινήτων | Live η κίνηση Τιμές Καυσίμων | Choice: Ηλεκτρικά

ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: Volvo XC40 Recharge P6

  • Κωνσταντίνος Μποϊδάνης (km@carmgz.gr), Φωτογραφίες: Γιώργος Σβολόπουλος

Το Volvo XC40 Recharge είναι ένα έξυπνο και κομψό SUV, όπου στη βασική του έκδοση, αυτή με το μονό κινητήρα, δε χάνει τίποτα από την ουσία που το κάνει να ξεχωρίζει από τις νεωτεριστικές, αμιγώς ηλεκτροκίνητες, προτάσεις της ελληνικής αγοράς.

Το XC40 πρωτοεμφανίστηκε το 2017 με μια σειρά κινητήρων βενζίνης και ντίζελ, ενώ η πρώτη αμιγώς ηλεκτρική έκδοση έφτασε ένα χρόνο αργότερα.

Επειδή το μοντέλο ήταν εξαρχής σχεδιασμένο αμιγώς ηλεκτρικό, χωροταξικά, τίποτα δεν αλλάζει σε σχέση με τις τιμημένες «συμβατικές» εκδόσεις του. Έχοντας περάσει τα πρώτα αναγνωριστικά χιλιόμετρα με τη δυνατότερη ηλεκτρική έκδοση του μοντέλου, την P8 με τους δύο ηλεκτροκινητήρες, την τετρακίνηση και τους 408 ίππους που του δίνουν χαρακτηριστικά… dragster, ήρθε και η ώρα της πιο «γήινης» P6. Όπου «γήινη» υπολογίστε πως έχουμε να κάνουμε με την έκδοση του μονού ηλεκτροκινητήρα, που αποδίδει 231 ίππους και 330 Nm ροπής (ακριβώς τη μισή ροπή σε σχέση με την P8 έκδοση).

Προφανώς και δεν είναι λίγα τα νούμερα ισχύος και ροπής, απλά η διαφορά με το δυνατότερο είναι μεγάλη. Από εκεί και πέρα, χωρίς το άγχος της σύγκρισης, το Ρ6 είναι μια εξαιρετική περίπτωση ηλεκτρικού αυτοκινήτου, χωρίς πολλούς αστερίσκους και με αρκετά εύκολη προσαρμογή για όσους θέλουν να κάνουν τη μετάβαση στη νέα εποχή της μετακίνησης. Αυτό σημαίνει πως το Ρ6 δεν σε μπερδεύει με δαιδαλώδη μενού και πολύπλοκα προγράμματα ανάκτησης ενέργειας ή διατήρησης της. Σε αντίθεση με τα περισσότερα ηλεκτρικά της κατηγορίας, το XC40 P6 προσεγγίζεται πιο «απλά».

Η διάταξη με τα δύο πεντάλ διατηρείται, ενώ εμφανής από τα πρώτα κιόλας μέτρα που κάνει κάποιος με το αυτοκίνητο, είναι η απουσία του χαρακτηριστικού «φρεναρίσματος», όταν το γκάζι δεν είναι πατημένο. Σε αυτή την κατάσταση, χωρίς να είναι πατημένο το γκάζι δηλαδή, το XC40 ρολάρει ελεύθερα και δε φρενάρει/ δεν κάνει ανάκτηση ενέργειας. Η ανάκτηση ξεκινάει από τη στιγμή που ο οδηγός θα φρενάρει και μόνο τότε. Στο menu των λειτουργιών του ηλεκτρικού συνόλου, μετά από λίγο ψάξιμο, προκύπτει και ένα πρόγραμμα οικονομικής οδήγησης.

Όπως είναι αναμενόμενο, το πεντάλ των φρένων έχει μέτρια αίσθηση -με τα μέτρα των συμβατικών αυτοκινήτων που έχουν κλασικούς κατανεμητές φρένων και αντλίες- αλλά το σύνολο είναι αποτελεσματικό και ανθεκτικό στη σκληρή χρήση. Με πλήρως φορτισμένη τη μπαταρία του, το P6 εμφανίζει έως και 424 χιλιόμετρα αυτονομία, αν και πρέπει να πούμε πως είναι στο χέρι -ή καλύτερα, στο πόδι- του οδηγού να δει μια επίδοση που θα πλησιάζει αυτή που ανακοινώνει η Volvo.

Το καλύτερο που πετύχαμε εμείς κατά τη διάρκεια της δοκιμής, με δεδομένη τη «λαχτάρα» να δούμε τις επιδόσεις των 231 ηλεκτρικών ίππων, το γκάζι ήταν αρκετά περισσότερο πατημένο από όσο θα εξυπηρετούσε μια οικονομική προσέγγιση, ήταν τα 320 χιλιόμετρα. Αν μη τι άλλο, αυτό μας κάνει αισιόδοξους για την ακρίβεια της εργοστασιακής πρόβλεψης στην περίπτωση που το αυτοκίνητο χρησιμοποιείται όπως πρέπει για να πετύχει το μάξιμουμ της αυτονομίας. Η φόρτισή του είναι υπόθεση 7 ωρών με 11άρι wall box (11 kW είναι και ο onboard φορτιστής του αυτοκινήτου), ενώ το P6 υποστηρίζει και ταχεία φόρτιση σε 150αρι DC φορτιστή που μπορεί σε 32 λεπτά της ώρας να φτάσει το ενεργειακό απόθεμα από το 10% στο 80%.

Αυτά που σημειώνουμε από τη χρήση του Ρ6, έχουν να κάνουν με την απόδοση που κάθε άλλο παρά ελλιπής είναι, με τα 7,4 δευτερόλεπτα για τα 100 χλμ./ώρα από στάση να δίνουν το στίγμα του πόσο αξιοπρεπώς στέκει σε επίπεδο επιδόσεων το μοντέλο. Για λόγους διατήρησης της ενέργειας, η τελική ταχύτητα είναι περιορισμένη στα 160 χλμ./ώρα, θυμίζοντας εκτός των άλλων και τη δέσμευση της Volvo για τον περιορισμό της τελικής όλων της των μοντέλων, κάτω από τα 200 χλμ./ώρα ανεξαρτήτως ισχύος, για λόγους ασφαλείας.

Στην πράξη, η επιτάχυνση από στάση με το XC40 P6, παραμένει εντυπωσιακή. Τώρα που έχουν περάσει αρκετά ηλεκτρικά από τα χέρια μας και μπορούμε να διακρίνουμε κάποιες λεπτομέρειες, είναι άξιο λόγου πως η μετάδοση της ισχύος γίνεται με έναν τρόπο πολύ ομαλό, προκειμένου να μην υπάρχουν «παρατράγουδα» κατά την επιτάχυνση. Το «φίλτρο» που μεσολαβεί από το πάτημα του γκαζιού έως την επιτάχυνση του αυτοκινήτου, δίνει στον οδηγό την αίσθηση πως υπάρχει ένα αδιόρατο ESP που λειτουργεί αποτρεπτικά ως προς την ανελέητη ολίσθηση των τροχών.

Αυτό εκτιμάται ιδιαίτερα όταν το τιμόνι είναι στριμμένο. Το Ρ6 εμφανίζει την τάση του torque steering, χωρίς όμως αυτό να γίνεται πράξη. Αυτά είναι και τα σημεία της διαφοροποίησης του αυτοκινήτου από την πιο δυνατή του εκδοχή που είχαμε τη δυνατότητα να οδηγήσουμε λίγο καιρό πριν. Η άνεση που προσφέρει από την ανάρτηση, είναι δεδομένα υψηλού επιπέδου, όπως και η αίσθηση ασφαλείας που αβίαστα διαχέεται στους επιβάτες.

Από την πολυτελή καμπίνα, δεν λείπει κανένα από τα στοιχεία του εξοπλισμού που βάζουν ένα μοντέλο ανάμεσα στα premium. Η εικόνα που αντικρίζει κάθε ένας από τους επιβάτες είναι γνωστή, με τις οθόνες (9 ιντσών στο ταμπλό και 12 σε ρόλο πίνακα οργάνων) να δίνουν το στίγμα της σύγχρονης πρότασης που δεν της λείπει τίποτα. Κάτι που ισχύει και βάσει της λίστας με τα στοιχεία εξοπλισμού, ακόμα και της βασικής έκδοσης του μοντέλου, αυτής που με πολύ εύσχημο τρόπο, «μένει» κάτω από το όριο των 50 χιλιάδων ευρώ προ φόρων, κλείνοντας το μάτι στους εταιρικούς χρήστες.

Tεχνικά χαρακτηριστικά Volvo XC40 Recharge P6
Κινητήρας: Ένας ηλεκτροκινητήρας
Ισχύς: 231 PS
Ροπή: 330 Nm
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο 1ας σχέσης
Επιτάχυνση 0-100km/h: 7,4 sec
Τελική ταχύτητα: 160 km/h
Μέση κατανάλωση (εργ.): 18,6 kWh / 100 km
Εκπομπές CO2: 0
Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 4.400×1.863×1.647 mm
Μεταξόνιο: 2.702 mm
Βάρος: 2.030 kg
Χώρος αποσκευών: 419 lt
Τιμή: Από 50.052 ευρώ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Η στροφή της Volvo προς την ηλεκτροκίνηση
Δοκιμή: Volvo C40 Recharge P8 AWD
Η Volvo εμπιστεύεται την Google και μεταβάλλει άρδην τη συνδεσιμότητα

Δείτε ΟΛΕΣ τις τελευταίες ειδήσεις τη στιγμή που συμβαίνουν στο newsauto