Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: Volvo C40 Recharge P8 AWD

Ελλάδα 10:03
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Δοκιμή: Volvo C40 Recharge P8 AWD

ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: Volvo C40 Recharge P8 AWD

ΔΟΚΙΜΕΣ

Με το νέο C40 Recharge AWD η Volvo κάνει ένα ακόμα βήμα προς τον πλήρη εξηλεκτρισμό της. Και σ’ αυτή την πορεία αυτή θέλει να πάρει στις αποσκευές της όχι μόνο την προστασία του περιβάλλοντος, αλλά και την προστασία ενός απειλούμενου είδους: του οδηγού.

Και ξαφνικά , μέσα σε λιγότερο από δυο-τρία χρόνια, όλοι μιλούν, γράφουν και (αμπελο-)φιλοσοφούν γύρω από την ηλεκτροκίνηση. Μετά από έναν και πλέον αιώνα στην εκρηκτική αγκαλιά του κινητήρα εσωτερικής καύσης και όρων όπως «πιστόνια», «στροφές ανά λεπτό» και «ελεύθερη εξάτμιση» , ο πλανήτης της αυτοκίνησης μιλά πλέον με όρους όπως «αυτονομία» (και το άγχος της), «φόρτιση», «αειφορία». Σημεία των καιρών.

Τα σκέφτεσαι όλα αυτά και μπαίνεις με κάμποσες σκέψεις σε ένα πολύ στιλάτο Volvo που εκκινεί αθόρυβα με το που κάθεσαι στην θέση του οδηγού. Βγαίνεις αθόρυβα από το γκαράζ, κινείσαι μυοχαλαρωτικά σαν σε κυλιόμενο διάδρομο αεροδρομίου, βρίσκεις το πρώτο κομμάτι ανοιχτού δρόμου και πατάς βαθιά το γκάζι. Ω Θεοί της επιτάχυνσης! Σοκ και δέος. Νιώθεις λες και ξαφνικά κόπηκε το σχοινί από έναν γιγάντιο καταπέλτη που σε εκτόξευσε εμπρός σαν πύραυλο προσπαθώντας να μην πάθεις blackout από την επιτάχυνση. Και μαζί να μην κάνεις την καραμπόλα του αιώνα στην Κηφισίας από τα αυτοκίνητα που πλησίασαν από τη μια στιγμή στην άλλη λες και τα τράβηξε μαγνήτης.

Το δοκιμάζεις ξανά και ξανά. Και αυτό που μένει είναι πάντα η ίδια έκφραση στα γουρλωμένα μάτια σου και στα βλέμματα των περαστικών. Η αίσθηση της επιτάχυνσης και της αδιάκοπης παροχής δύναμης είναι απίστευτη. Και όλα αυτά ενώ γύρω σου σε τυλίγει το χαλαρό σκανδιναβικό περιβάλλον ενός Volvo με την ηρεμία και τους καλούς τρόπους μιας εταιρίας που αφήνει πίσω της τις εποχές των συμβατικών λύσεων και οδεύει με ταχείς ρυθμούς προς τον πλήρη εξηλεκτρισμό της. Και αυτό εδώ το Volvo της δοκιμής μας είναι ίσως το πιο χαρακτηριστικό παράδειγμα των δυνατοτήτων της, και των μεγάλων πλάνων που έχει τόσο σε παγκόσμιο όσο και σε ελληνικό επίπεδο, με την εγχώρια αντιπροσωπεία να δουλεύει υπερωρίες και να κερδίζει τα εύσημα από παντού.

Το C40 Recharge είναι το δεύτερο ηλεκτρικό της εταιρίας (προηγήθηκε το XC40 Recharge), αλλά είναι το πρώτο που σχεδιάστηκε ως ηλεκτρικό και θα παραμείνει αποκλειστικά ως ηλεκτρικό (δεν θα το δούμε δηλαδή με θερμικό κινητήρα). Στην ουσία αποτελεί μία πιο σπορτίφ εκδοχή του XC 40 Recharge, ακολουθώντας την τυπική πλέον διαδικασία της μετατροπής σε ένα coupe SUV, με την πιο έντονη κλίση της οροφής, τα νέα φωτιστικά σώματα και μία πολύ ενδιαφέρουσα σε σχεδίαση αεροτομή στο πίσω μέρος.

Advertisement
Advertisement

Συνολικά πρόκειται για ένα πολύ όμορφο και ισορροπημένο σχέδιο, με την κλασική αυτοσυγκράτηση των Σουηδών στο να αποφεύγουν τις υπερβολές στο design και ένα πιο δυναμικό χαρακτήρα σε σχέση με το XC40 αλλά και όλα τα αντίστοιχα μοντέλα του premium γερμανικού ανταγωνισμού. Το εμπρός μέρος παραμένει όπως το έχουμε γνωρίσει στο XC40 Recharge με μικρές διαφοροποιήσεις και την προσθήκη των φωτιστικών σωμάτων PixelLED. Πρόκειται για μία και εξελιγμένη τεχνολογία, η οποία με την χρήση κάμερας επάνω στο παρμπρίζ προσαρμόζει την δέσμη των φώτων ανάλογα με την κίνηση που υπάρχει εμπρός από το όχημα και είναι σε θέση να αναγνωρίσει πέντε διαφορετικά αυτοκίνητα.

Το C40 Recharge είναι ένα compact crossover, με το μήκος του να φθάνει στα 4.431 μέτρα και το μεταξόνιο στα 2.702 χιλιοστά, κάτι που σε συνδυασμό με την απουσία κεντρικού τούνελ εξασφαλίζει εξαιρετικούς χώρους για τους επιβάτες. Mάλιστα η σχεδίαση της οροφής δεν «κλέβει» χώρο από τα κεφάλια των επιβατών που απολαμβάνουν την ίδια ευρυχωρία με το XC40 Recharge.

Ο χώρος των αποσκευών είναι ικανοποιητικός (με δεδομένη την ύπαρξη των μπαταριών), φθάνοντας τα 413 λίτρα. Παράλληλα στο εμπρός μέρος, εκεί που υπό κανονικές συνθήκες θα βρισκόταν ο θερμικός κινητήρας, υπάρχει ένας ακόμα μικρός χώρος 31 λίτρων όπου μπορούν να αποθηκευτούν τα καλώδια φόρτισης ή οτιδήποτε άλλο επιθυμεί ο ιδιοκτήτης του.

Το σαλόνι παραμένει το ήδη γνωστό από τα υπόλοιπα μοντέλα της σειράς XC40, με τις βασικές σχεδιαστικές του γραμμές να παραμένουν αναλλοίωτες και αρκετά κατασταλαγμένες σε θέματα εργονομίας και σχεδόν luxury ποιότητας κατασκευής. Στο συγκεκριμένο μοντέλο την διαφορά κάνουν ο νέος ψηφιακός πίνακας οργάνων που συμπληρώνεται από μεγάλο Head Up Display στον έξτρα εξοπλισμό, ο πολύ όμορφος διάκοσμος με οπίσθιο φωτισμό στο κέντρο του ταμπλό, καθώς και τα πολύ όμορφα καθίσματα από συνθετικό δέρμα.

Εδώ αξίζει να σημειώσουμε ότι η Volvo έχει ανακοινώσει ότι πλέον δεν θα χρησιμοποιεί φυσικό δέρμα στα αυτοκίνητά της, αρκούμενη σε κάποια νέα υλικά από ανακυκλωμένα πλαστικά. Πάντως στην περίπτωση των καθισμάτων του C40 Recharge της δοκιμής μας, οι τεχνητές αυτές επενδύσεις θύμιζαν πολύ καλής ποιότητας αλκαντάρα, όντας ιδιαίτερα ευχάριστα στην όψη και την αφή, και δείχνοντας και αρκετά ανθεκτικά στην χρήση.

Η πιο χαρακτηριστική αλλαγή που συντελέστηκε με αυτό το μοντέλο σε όλη την Volvo αφορά το ψηφιακό υπόβαθρο του C40 Recharge και την συνεργασία των Σουηδών με την Google για την εξέλιξη του νέου συστήματος πολυμέσων. Χάρη σε αυτή την συνεργασία, στην οθόνη των 9 ιντσών του C40 Recharge ο οδηγός θα βρεθεί απέναντι στο γνώριμο περιβάλλον από το smartphone του, με εφαρμογές όπως Google Maps, Google Assistan και Google Play Store.

Το σύστημα αποδεικνύεται αρκετά λειτουργικό και εύχρηστο, ενώ παρέχει και την δυνατότητα τακτικών over the air ενημερώσεων. Όσο για τον εξοπλισμό, η Volvo τηρεί και εδώ τις παραδόσεις, προσφέροντας το πιο πλήρες και ενημερωμένο πακέτο από όλο τον ανταγωνισμό σε συστήματα ασφαλείας και υποβοήθησης του οδηγού, και μάλιστα από την βασική έκδοση.

Τα πιο σημαντικά όμως με το συγκεκριμένο αυτοκίνητο δεν αφορούν την έτσι κι αλλιώς στιλάτη εμφάνισή του, όσο τα μηχανικά του μέρη. Και εστιάζονται στην απόφαση της Volvo να το λανσάρει στην πιο hardcore εκδοχή του. Αυτή με τους δύο ηλεκτροκινητήρες των 204 ίππων έκαστος, ένας σε κάθε άξονα, οι οποίοι αποδίδουν συνδυαστικά 408 ίππους και 660 Nm ροπής. Ένα σύνολο εκρηκτικών επιδόσεων με το 0-100 χλμ/ώρα σε 4,7 δευτερόλεπτα (η αίσθηση είναι για αρκετά χαμηλότερα) και εκρηκτικών ρεπρίζ, έστω και αν η τελική περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 180 χλμ/ώρα.

Μία αίσθηση που οφείλεται στην ηλεκτροκίνηση, καθώς όλη αυτή η δύναμη είναι έτοιμη να εμφανιστεί με το παραμικρό πάτημα του γκαζιού ανεξαρτήτως ταχύτητας στον ψηφιακό πίνακα. Οι δύο κινητήρες εξασφαλίζουν χαρακτηριστικά τετρακίνησης για διαδρομές εντός ή και εκτός ασφάλτου, χωρίς όμως το πλήθος των προγραμμάτων οδήγησης που διαθέτει ο ανταγωνισμός εκτός από το “sport” που απλά κάνει λίγο πιο βαρύ το τιμόνι και πιο άμεσο το ήδη εκρηκτικό ταπεραμέντο του συστήματος κίνησης. Επίσης δεν υπάρχει ούτε επιλογή διαβάθμισης στο ισχυρό -αλλά και αποδοτικό- σύστημα ανάκτησης της ενέργειας.

Η μπαταρία του συστήματος είναι ενεργειακής χωρητικότητας στις 78 kWh, και εξασφαλίζει μία μέση αυτονομία της τάξης των 420 χιλιομέτρων με βάση το πρότυπο WLTP. Μπορεί να φορτίσει σε ρεύμα DC έως και 150 kW, με την φόρτιση να διαρκεί περίπου 40 λεπτά έως το 80% της χωρητικότητάς της σε αντίστοιχης ισχύος ταχυφορτιστή, ή 120 λεπτά σε ταχυφορτιστή DC των 50 kW. Η συγκεκριμένη συστοιχία μπαταριών είναι τοποθετημένη έξυπνα κάτω από το δάπεδο των επιβατών και είναι κλεισμένη σε έναν ειδικό κλωβό ασφαλείας, ο οποίος όχι μόνο την προστατεύει αλλά λειτουργεί και ως δομικό στοιχεί του πλαισίου CMF. Το πλαίσιο αυτό δίνει το «παρών» και σε αυτό το ηλεκτρικό μοντέλο της Volvo, παρέχοντας την απαραίτητη ακαμψία που απαιτούν τα 2.185 κιλά βάρους που ζυγίζει όλο το αυτοκίνητο.

Οδηγώντας το C40 Recharge με τους δύο κινητήρες και τους 408 ίππους, αυτό που σε εντυπωσιάζει αμέσως είναι η ασύλληπτη επιτάχυνση. Η παροχή δύναμης είναι απίστευτη από οποιαδήποτε ταχύτητα και αν αποφασίσει ο οδηγός να πατήσει το γκάζι, με το αυτοκίνητο να εκτινάσσεται μπροστά χωρίς δισταγμό και καθυστερήσεις, με ρυθμούς που θυμίζουν supercar (χωρίς τον ήχο βέβαια). Eίναι τέτοια η ένταση του φαινομένου που δεν θα ήταν υπερβολή να συστήσουμε μία σχετική αυτοσυγκράτηση από τους οδηγούς του, καθώς τα πράγματα μπορούν να ξεφύγουν σχετικά εύκολα, και με τα 2.185 κιλά του βάρους να μην συγχωρούν υπερβολές.

Advertisement
Advertisement

Αν πάντως κάποιος εξοικειωθεί με την απίστευτη ιπποδύναμη και ξεπεράσει το παιχνίδι του εντυπωσιασμού με τις επιταχύνσεις (δύσκολο, αλλά καραδοκεί και η αυτονομία…), θα βρεθεί μέσα σε ένα τυπικό Volvo τελευταίας εσοδείας. Ένα ξεκάθαρα premium αυτοκίνητο σε άνεση και χαρακτήρα, πολιτισμένο και σίγουρο σε κάθε είδους αποστολή, και με μια μοναδική προσαρμοστικότητα να εκτελεί οτιδήποτε του ζητήσεις. Η ανάρτηση είναι σωστά ρυθμισμένη ανάμεσα στην άνεση και τον σωστό έλεγχο του μεγάλου βάρους του αμαξώματος και της μπαταρίας, με υποδειγματική λειτουργία στις περισσότερες περιπτώσεις. Και μόνο στις πολύ απότομες εγκάρσιες ανωμαλίες θα κάνει αισθητή την παρουσία της, αν και πάλι χωρίς να χάνει τα ποιοτικά χαρακτηριστικά της.

Ως καθημερινό όχημα μετακινήσεων μέσα στην πόλη έχει το ιδανικό μέγεθος και είναι ευχάριστα ευέλικτο και άμεσο (βοηθά αποφασιστικά και η ηλεκτροκίνηση σε αυτό), με μόνη ένσταση την περιορισμένη ορατότητα προς τα πίσω λόγω σχεδίασης. Το ταξίδι στον αυτοκινητόδρομο αναδεικνύει ακόμα καλύτερα τα ποιοτικά του χαρακτηριστικά, όντας αθόρυβο και ιδιαίτερα άνετο, με μόνιμη την αίσθηση της ασφάλειας και της σιγουριάς που χαρακτηρίζει όλα τα Volvo της νέας εποχής.

Αν κάποιος αποφασίσει να κινηθεί λίγο πιο σβέλτα, εκμεταλλευόμενος και τους 408 ίππους, θα εντυπωσιαστεί από την ομοιογένειά του και τον φιλικό χαρακτήρα του. Δεν πρόκειται για σπορ αυτοκίνητο (λόγω ύψους αλλά -κυρίως- λόγω μεγάλου βάρους), όμως αν το εμπιστευθείς θα σε εκπλήξει με την φιλικότητά του και την ικανότητά του να σε προειδοποιεί πριν ξεπεράσεις τα όρια. Τιμόνι και φρένα βρίσκονται μέσα στο γενικότερο πνεύμα των ηλεκτρικών καιρών, με το πρώτο να έχει ικανοποιητικό βάρος και επαρκή πληροφόρηση, και τα φρένα να παραμένουν αποτελεσματικά, αν και με την κλασική παράξενη αίσθηση λόγω του συστήματος ανάκτησης της ενέργειας.

Σε ό,τι έχει να κάνει με την κατανάλωση και την αυτονομία, οι τιμές που μπορεί να πάρει ο οδηγός του ποικίλλουν ανάλογα με το πόσο επιρρεπής θα είναι στις αταξίες της ασφάλτου. Αν παρασύρεται εύκολα στο εθιστικό παιχνίδι της επιτάχυνσης, οι 26+ kWh/100 χλμ. δεν θα αργήσουν να φανούν, με την αυτονομία να μην ξεπερνά τα 300 χιλιόμετρα. Αν δείξει αυτοσυγκράτηση και κάνει και χρήση του one pedal με την ανάκτηση της ενέργειας, μπορεί εύκολα να πέσει και αρκετά κάτω από τις 20 kWh/100 χλμ.

Mία μέση τιμή πάντως που θεωρούμε εφικτή σε καθημερινές συνθήκες, που συμπεριλαμβάνουν κίνηση στην πόλη αλλά και μία απόδραση εκτός των τειχών, είναι κοντά στις 24 kWh/100χλμ. που πήραμε στην δοκιμή μας. Με βάση αυτά, και με τις ανάλογες πράξεις σε σχέση με την χωρητικότητα της μπαταρίας, η πραγματική αυτονομία κινείται σχετικά εύκολα στην περιοχή των 330-350 χιλιομέτρων. Τιμή απόλυτα ικανοποιητική για την ισχύ και τον χαρακτήρα του C40 Recharge που διαρκώς σε προκαλεί να ξεχνάς τα ηλεκτρικά δεδομένα και να οδηγείς χωρίς να νοιάζεσαι για πρίζες και φορτίσεις.

Συμπερασματικά, το Volvo C40 Recharge με τους δύο κινητήρες, είναι αυτή την στιγμή μία μοναδική περίπτωση ηλεκτρικού αυτοκινήτου, με πολύ ιδιαίτερα χαρακτηριστικά και στοιχεία που δύσκολα βρίσκεις σε αυτοκίνητο του ανταγωνισμού. Οι 408 ίπποι είναι προφανώς το highlight που κυριαρχεί, όμως παρά την απίστευτη αίσθηση που δημιουργούν, απαιτούν και ξεκάθαρη αντίληψη από τον επίδοξο ιδιοκτήτη για το αν πραγματικά τους χρειάζεται ή όχι. Εδώ την εναλλακτική λύση δίνει η έκδοση με το ένα μοτέρ και τους 231 ίππους η οποία δεν είναι μόνο πιο ομοιογενής αλλά και 7.440 ευρώ πιο φτηνή σε σχέση με τις 61.008 ευρώ που ξεκινά αυτή της δοκιμής μας με τους 408 ίππους. 

Advertisement

Σε κάθε περίπτωση, το C40 Recharge PAWD αποτελεί μία επίδειξη δύναμης και αποφασιστικότητας της Volvo για την ηλεκτρική της μετάβαση. Μία μετάβαση που όπως φαίνεται οι Σουηδοί δεν βλέπουν μονοσήμαντα ως μία τεχνολογική παραδοχή στις ανάγκες του περιβάλλοντος και των ρύπων αλλά ρίχνουν κλεφτές ματιές και στην ικανοποίηση του οδηγού. Τα 408 άλογα και οι εκρηκτικές επιδόσεις μιλούν από μόνα τους. Καλή και άγια η διάσωση του πλανήτη και η αιεφορία, αλλά ας γίνει και με λίγο γκάζι και πολλούς σφυγμούς παραπάνω. Έχει κανείς αντίρρηση σε αυτό;

Tεχνικά χαρακτηριστικά Volvo C40 Recharge

Advertisement

Κινητήρας: Δύο ηλεκτροκινητήρες
Ισχύς: 408 PS (συνδυασμένη)
Ροπή: 660 Nm (συνδυασμένη)
Μετάδοση: Στους τέσσερις τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο 1ας σχέσης
Επιτάχυνση 0-100km/h: 4,7 sec
Τελική ταχύτητα: 180 km/h
Μέση κατανάλωση: 24,3 kWh / 100 km
Εκπομπές CO2: –
Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 4.440×1.873×1.919 mm
Μεταξόνιο: 2.702 mm
Βάρος: 2.185 kg
Χώρος αποσκευών: 413 lt
Τιμή: Από 61.008 ευρώ 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Ο πλούσιος εσωτερικός κόσμος του Volvo C40 Recharge
Volvo C40 Recharge: Αμιγώς ηλεκτρικό σχεδιασμένο σε λευκή κόλλα χαρτί
Πόσο κοστίζει το προσθιοκίνητο Volvo C40 Recharge;