Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: BMW 220i Coupe

Ελλάδα 1:08
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Δοκιμή: BMW 220i Coupe

ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: BMW 220i Coupe

ΔΟΚΙΜΕΣ

Ανάμεσα σε εκατοντάδες άχαρα SUV και αγχωτικά ηλεκτροκίνητα, η αφόρητα sexy 220i Coupe μας θυμίζει πως είναι να ζεις με ένα κλασικό σπορ αυτοκίνητο. Εδώ χτυπά δυνατά η καρδιά της ΒΜW. Και εξίσου δυνατά χτυπά και η δικιά μας.

Advertisement
Advertisement

Είναι την ώρα που ο ήλιος πέφτει αργά στην απέναντι πλευρά Σαρωνικού όταν σταματάς σε ένα ερημικό πάρκινγκ της Αθηνών-Σουνίου. Ακούς τα μέταλλα να τρίζουν από ανακούφιση, την καρδιά σου να χτυπάει γρήγορα, το rewind στο φιλμ της προηγούμενης μισής ώρας να έχει την ένδειξη “Κατάλληλο μόνο για Λίγους”. Χαμογελάς. Την κοιτάζεις να ξεμουδιάζει. Είναι μια κούκλα. Είναι αφόρητα sexy. Είναι απόλυτα εθιστική έστω και με 184 άλογα. Είναι η νέα 2 Coupe. Kαι είναι η BMW στα καλύτερά της.

Είναι πρώτα και πάνω από όλα, εκείνη η μακριά γραμμή που ενώνει τις 2002 των παιδικών σου χρόνων με τις πρώτες Μ3 και εκείνη την αλήτισα Μ2 που σου πήρε τα μυαλά πριν 4 χρόνια. Κάπου ανάμεσα στα αμέτρητα SUV που πλημμυρίζουν τους τιμοκαταλόγους της ΒΜW, σε κάποια υποχρεωτικά ηλεκτρικά και σε μια άνευ προηγουμένου (και άνευ λόγου) φασαρία για μια μάσκα, η BMW έρχεται να θυμίσει ότι δεν ξεχνά την τέχνη. Την τέχνη του να φτιάχνεις αυτοκίνητα που κάνουν το αίμα σου να βράζει.

Advertisement
Advertisement

Δεν χρειάζονται πολλά. Και η BMW το ξέρει. Ένα αμάξωμα coupe. Ένα σχέδιο που να προκαλεί χωρίς να “κραυγάζει”. Και όλα αυτά σε ένα πακέτο αυτοκινητικής αποπλάνησης. Το μεγάλο καπό σήμα-κατατεθέν είναι εδώ. Τα τονισμένα καπούλια προκαλούν #metoo συνειρμούς. Και οι πατροπαράδοτες αναλογίες, με τον οδηγό να κάθεται αρκετά πίσω και αυτές αδιαπραγμάτευτες. Είναι brutal και αυθεντική με καντάρια ιστορίας σε κάθε της λεπτομέρεια. Και είναι και μοντέρνα σικάτη.

Αρέσει; Αρέσει. Τελεία. Είναι όμορφη; Είναι. Και πάλι τελεία. Θα αφήσει εποχή; Όχι. Και μάλλον δεν το ζητούμενο. Δεν είναι ούτε η 2002, ούτε η πρώτη Μ3. Είναι όμως μία γενναία πρόταση, μία δήλωση αυτοκινητικής κουλτούρας, σε μία εποχή που όλοι την έχουν κάνει με ελαφρά πηδηματάκια από τα coupe.

Πίσω από αυτή την δυναμική μάσκα με τα συγκρατημένα “νεφρά” (επιτέλους, να ησυχάσουμε λιγάκι…), κρύβεται κάτι πολύ πιο ενδιαφέρον. Το γεγονός δηλαδή ότι σε αυτή τη νέα 2 Coupe με τον κωδικό G42 δεν υπάρχει καμία συγγένεια με την F44, την 2 Grand Tourer, αλλά με την G22, τη νέα Σειρά 4. Μπέρδεμα; Ας το κάνουμε όσο πιο λιανά γίνεται.

Advertisement

Η νέα 2 Coupe δεν συγγενεύει με οτιδήποτε άλλο με τον αριθμό 2 αλλά με την σειρά 4. Από την οποία έχει πάρει όλο το μηχανολογικό υπόβαθρο, δηλαδή το πλαίσιο CLAR υπό σμίκρυνση, τις αναρτήσεις και την μετάδοση. Αυτό σημαίνει ότι μερικοί κρίσιμοι αριθμοί έχουν αλλάξει από την εποχή που η Σειρά 2 είχε ως αφετηρία την Σειρά 1.

Advertisement

Έτσι, η νέα 2 Coupe είναι κατά 105 χιλιοστά μακρύτερη, 68 χιλιοστά πιο φαρδιά και κατά 28 χιλιοστά χαμηλότερη σε ύψος. Ακόμα πιο χαρακτηριστικό είναι το ότι έχουν αυξηθεί τα μετατρόχια κατά 54 χιλιοστά εμπρός και 31 χιλιοστά πίσω, είναι πιο κοντά στην άσφαλτο κατά 35 χιλιοστά, ενώ και το μεταξόνιο έχει φθάσει στα 2.741 από τα 2.693 χιλιοστά της προηγούμενης γενιάς.

Στην γενικότερη ταξική της αναβάθμιση έρχεται να προστεθεί ένα πακέτο αναρτήσεων που υπάρχουν και στις επάνω Σειρές, με γόνατα MacPherson εμπρός και πολλαπλών συνδέσμων πίσω, με λίγο διαφορετικές ρυθμίσεις από την σειρά 4 και αυξημένο αρνητικό κάμπερ στον εμπρός άξονα. Ενώ από τα “ψηλά” έρχονται και διάφορα άλλα καλούδια όπως η εκτεταμένη χρήση αλουμινίου στην ανάρτηση, τον κινητήρα και σε μέρη του αμαξώματος, που κρατούν το βάρος σε πολύ λογικά επίπεδα, στα 1.625 κιλά.

Advertisement

Στο σαλόνι, η κλωνοποίηση των Σειρών 3 και 4 έχει μόνο θετικά για την γενικότερη υπόσταση της νέας σειράς 2. Σε αντίθεση με την προηγούμενη γενιά ή την μπροστοκίνητη 2 Grand Coupe όπου η σχεδίαση έρχεται από “κάτω”, εδώ η μεταφορά premium ποιότητας και τεχνολογίας από τις πιο πάνω κατηγορίες της εταιρίας έχει αναβαθμίσει συνολικά την παρουσία του αυτοκινήτου.

Αν και ως εικόνα έχει κάπως αρχίσει να κουράζει με την επανάληψή της, δεν παύει να είναι ένα περιβάλλον πρώτης γραμμής, με εξαιρετική ποιότητα κατασκευής και κατασταλαγμένη εργονομία (το ΜΜΙ της BΜW είναι αυτή την στιγμή το πιο χρηστικό της αγοράς και με διαφορά). Συν βέβαια ένα κορυφαίο επίπεδο τεχνολογίας και παροχών σε συστήματα υποβοήθησης, το οποίο και σε αυτό το σημείο εκμεταλλεύεται ιδανικά την συνάφεια με την Σειρά 4 παρά με τις άλλες προσθιοκίνητες εκδόσεις της σειράς 2.

Ένα ακόμα βασικό στοιχείο που ξεχωρίζει κάθε BMW είναι η άμεση αίσθηση σύνδεσης με το αυτοκίνητο. Η αύρα που προκύπτει από την χαμηλή θέση οδήγησης, το μεγάλο εμπρός καπό και την αίσθηση του να κάθεσαι πολύ κοντά στον πίσω άξονα είναι εκείνη που πάντα χαρακτήριζε καθαρόαιμα σπορ μοντέλα. Και η 2 Coupe τιμά αυτόν τον τίτλο και με το παραπάνω.

Οι χώροι για τους πίσω επιβάτες είναι υποτυπώδεις, και μόνο μικρά παιδιά θα μπορέσουν να κάνουν κάποια μεγάλης διάρκειας διαδρομή (είναι πάντως πιο άνετο από ΤΤ). Το αυτοκίνητο διατίθεται για μοναχικές βόλτες ή έστω με καλή παρέα στο δεξί κάθισμα, και έτσι πρέπει να είναι ένα καθαρόαιμο σπορ κουπέ. Ο χώρος αποσκευών πάντως στα 390 λίτρα είναι υπεραρκετός για το ζευγάρι που λέγαμε, αν και μάλλον είναι το τελευταίο πράγμα που θα απασχολήσει κάποιον που θα ενδιαφερθεί για το συγκεκριμένο αυτοκίνητο.

Αντίθετα, θα ενδιαφερθεί ιδιαίτερα να μάθει αν και εδώ υπάρχει το κλασικό μηχανολογικό αφήγημα της BMW. Δηλαδή κίνηση μόνο στους πίσω τροχούς, κατανομή βάρους 50:50 και εκείνη η μοναδική direct αίσθηση στα πηδάλια (τιμόνι, φρένα). Συν βέβαια αυτό που προαναφέραμε, το οποίο είναι και το πιο σημαντικό στην οδηγική παρουσία της νέας 2 Coupe, το εξαιρετικό, έστω και υπό κλίμακα, πλαίσιο CLAR από την Σειρά 4.

Αυτό που σε κερδίζει από τα πρώτα μέτρα είναι εκείνο το γνώριμο αίσθημα μιας καλής σπορ ΒΜW, ότι γίνεσαι “ένα” με το αυτοκίνητο. Το δεύτερο που εντοπίζεις αμέσως είναι η εξαιρετική ισορροπία της ανάρτησης. Σε απόλυτη αρμονία ανάμεσα στον έλεγχο του αμαξώματος αλλά και στην εξασφάλιση μίας απρόσμενης άνεσης για αυτού του τύπου τα αυτοκίνητα, η ανάρτηση της 220 i Coupe είναι πολυτάλαντη και πολυεπίπεδη στην απόδοσή της.

Εξαιρετικά άνετη στο ταξίδι στην εθνική οδό, θα προσδώσει έναν χαρακτήρα μεγάλου GT σε ποιότητα κύλισης και απορρόφηση των κραδασμών. Με πανταχού παρόν εκείνο το καταξιωμένο “βάθος” που προσφέρει η ΒΜW στις καλύτερες στιγμές της. Και παράλληλα, όταν χρειαστεί να οδηγηθεί στα πλαίσια ενός σπορ coupe, θα κρατήσει τις κλίσεις περιορισμένες στο ελάχιστο. Και θα αναδείξει την κορυφαία ακαμψία του πλαισίου, όντας όσο σφιχτή και στακάτη απαιτούν οι περιστάσεις.

Ο γενικότερος χαρακτήρας αυτής της μικρής έκδοσης επισκιάζεται πάντως από τους “μόλις” 184 ίππους του κινητήρα. Ενός κινητήρα που είναι μέσα στα πλαίσια ενός καλού τετρακύλινδρου μοτέρ της ΒΜW. Χωρίς όμως κάποιον ιδιαίτερο χαρακτήρα, πέρα από την ελαστικότητά του και την σχετικά οικονομική του λειτουργία στην συγκρατημένη οδήγηση (μπορεί να κινηθεί και κοντά στα 8 λτ/100 χιλιόμετρα με αρκετή αυτοσυγκράτηση).

Ο συνδυασμός του με το πολύ καλό 8τάχυτο κιβώτιο είναι σε γενικές γραμμές μέσα στα δεδομένα των σπορ προδιαγραφών της 2 Coupe ενώ έχει προστεθεί και ένα έξτρα “πρόγραμμα” με την ονομασία “Sprint” για έξτρα νεύρο όταν χρειάζεται. Όσο για μηχανικό κιβώτιο, είναι απαγορευμένη έννοια για αυτή τη γενιά, και θα πρέπει να περιμένουμε την Μ2 για να έχουμε κάποιες -ελάχιστες- ελπίδες.

Σε κάθε περίπτωση το πλαίσιο και το γενικότερο στήσιμο της 220i Coupe είναι προφανές ότι μπορούν να αντέξουν πολλά περισσότερα άλογα, χωρίς όμως αυτό να σημαίνει ότι δεν μπορείς να διασκεδάσεις και με ότι έχεις. Έχοντας στα χέρια σου ένα κορυφαίο σε αίσθηση τιμόνι, ένα πλαίσιο από τα πιο συμμετοχικά της αγοράς και μία ανάρτηση αληθινό χαμαιλέοντα που προσαρμόζεται σε ότι της ζητήσεις, η 220i Coupe μπορεί να κινηθεί πολύ ψυχωμένα. Συνδυάζοντας μοναδικά ένα “φαρδύ” πάτημα στον δρόμο, με μία κορυφαία ευελιξία και ένα διαρκές αίσθημα ότι μπορείς να “στίψεις” ακόμα περισσότερα χιλιόμετρα στο επόμενο πέρασμα.

Λατρεύει τους δρόμους με μεσαίες και ανοιχτές καμπές, που αναδεικνύουν καλύτερα τον GT χαρακτήρα της. Αλλά δεν λέει όχι και σε ένα ορεινό στροφιλίκι, όπου λόγω μεγέθους είναι πιο συμβατή με τα ελληνικά δεδομένα από τις αντίστοιχες 3άρες και τις 4άρες. Και πάντως πιο πρόθυμη να στρίψει παίζοντας με την ουρά, όπου και πάλι εντυπωσιάζει με την φιλικότητά της, το “γεμάτο” στήσιμό της και τον απίστευτα γραμμικό τρόπο της στο να μην αφήνει περιθώρια δυσάρεστων εκπλήξεων στον οδηγό.

Καμία σχέση με τις προηγούμενες μικρές coupe ΒΜW, που ήταν μεν πιο αλήτισσες και περισσότερο εκρηκτικές, αλλά και πολύ πιο ιδιότροπες και νευρικές (βλέπε 1Μ ή ακόμα και η M2). Και με απαιτήσεις για χειριστή υψηλών προδιαγραφών για να τις απολαύσει κανείς σε μια σύνθετη διαδρομή, σε αντίθεση με αυτήν εδώ η οποία είναι σαφώς πιο cool και ψύχραιμη. Και μπορείς να την πας ακόμα πιο γρήγορα χωρίς να ρισκάρεις μονίμως στην κόψη της μπαριέρας.

Συνοψίζοντας, αυτή η νέα γενιά της 2 Coupe, ιδίως σε αυτήν εδώ την αποκλειστικά πισωκίνητη έκδοσή της, είναι μία πραγματική ΒMW όπως την θέλουν οι φανατικοί φίλοι της εταιρίας (πιθανόν και οι ορκισμένοι εχθροί της). Μία μοναδική συμφωνία οδηγικής έξαψης και premium τεχνολογίας, η οποία ορίζει πως πρέπει να κατασκευάζεται ένα κορυφαίο αλλά και καθαρόαιμο σπορ coupe στις μέρες μας.

Με ένα πλαίσιο-παγκόσμια σταθερά και ένα set-up αναρτήσεων για σεμινάριο, σε συνδυασμό με τις κλασικές αξίες της BMW (πίσω κίνηση, ιδανική κατανομή βάρους, άμεσο τιμόνι) στην καλύτερή τους έκφραση, η νέα 2 Coupe δείχνει ξεκάθαρα ότι η γερμανική εταιρία παραμένει ο κύριος εκφραστής μίας κατηγορίας με ελάχιστη εμπορική αλλά τεράστια συμβολική σημασία.

Και το σημαντικό είναι ότι παραμένει μόνη της σε αυτό, μιας και οι Ιταλοί (οι μόνοι που δικαιούνται δια να ομιλούν…) ασχολούνται με τα SUV και την επιβίωσή τους, οι Γιαπωνέζοι παίζουν με το global όνειρό τους (πλην Toyota GR 86 όταν και εάν επί ελληνικού εδάφους) ενώ και οι άλλοι δύο Γερμανοί στηρίζουν τα hatchback και τα τρικ της τετρακίνησης, αφήνοντας σημαντικές στιγμές του παρελθόντος όπως το ΤΤ στο παρασκήνιο. Και μόνο για αυτό τον λόγο, την μοναδικότητά και το θάρρος της, η 2 Coupe αξίζει κάθε ευρώ από τα 42.300 που κοστίζει.

ΟΚ, είναι προφανές ότι υπάρχει κρυμμένη πολύ περισσότερη οδηγική τεστοστερόνη από ότι μπορούν να φέρουν στην επιφάνεια οι 184 ίπποι. Η diesel έκδοση με τα 190 άλογα δεν προσθέτει τίποτα ιδιαίτερο αν και είναι καλό μοτέρ, ενώ και η Μ240i απέχει πολύ σε ισχύ (374 PS) και χρήματα και είναι και τετρακίνητη. Η 230i με τα 245 άλογα μοιάζει ιδανική (ιδίως με μπλοκέ διαφορικό πίσω), αλλά στην Ευρώπη θα ξεκινήσει να διατίθεται από το καλοκαίρι.

Και μένει και η νέα M2 , κάπου προς τα τέλη της χρονιάς, η οποία με αυτό το πλαίσιο και τις αναρτήσεις (και πάνω από 450 εξακύλινδρα άλογα όπως ακούγεται…) θα είναι ένα από τα τελευταία μεγάλα σπορ μοντέλα της αυτοκίνησης όπως την γνωρίσαμε.

Σκέψεις, προβληματισμοί, ευσεβείς πόθοι σε ένα άδειο πάρκινγκ της Αθηνών-Σουνίου χαζεύοντας αυτές τις ένοχες καμπύλες. Η νύχτα έχει πέσει πια για τα καλά, ο δρόμος της επιστροφής ανοίγεται εμπρός χωρίς κίνηση, το μακρύ καπό της 2 Coupe βρίσκει διαρκώς νέες γωνίες ανάμεσα στην άσφαλτο και τον ορίζοντα. Ενώνοντας ιδανικά την ιστορική γραμμή της μάρκας για μισό αιώνα και φέρνοντάς την στο 2022 ζωντανή και ακμάζουσα, λίγο πριν μας παρασύρουν στον διάβα τους οι μπαταρίες και τα καλώδια. Η BMW που αγαπήσαμε είναι εδώ. Και η καρδιά της χτυπά δυνατά. Το ίδιο και η δική μας.

Τεχνικά Χαρακτηριστικά – BMW 220i Coupe
Κινητήρας: 1.998 cc
Ισχύς: 184 PS/ 5.000-6.500 rpm
Ροπή: 300 Nm/ 1.350-4.000 rpm
Μετάδοση: Στους πίσω τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων
Επιτάχυνση 0-100km/h: 7,5 sec
Τελική ταχύτητα: 236 km/h|
έση κατανάλωση εργοστασιακή/ δοκιμής: 6,3 / 8,7 lt/100 km
Εκπομπές CO2: 144 gr/km (WLTP)
Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 4.537 x 1.838 x 1.390 mm
Μεταξόνιο: 2.741 mm
Βάρος: 1.565 kg
Χώρος αποσκευών: 390 lt
Τιμή: 42.300€

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Επίσημο: Η νέα BMW 2 Coupe
Νέα BMW M2: Θα εκτοξευθεί στους 490 ίππους;
BMW: Ανανεώσεις για τις Σειρές 1 και 3