Menu
Τιμές αυτοκινήτων | Live η κίνηση Τιμές Καυσίμων | newsautoCHOICE

ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: SEAT Leon eTSI 1.5 FR DSG MHEV

  • Αναστάσης Γαλάνης (ag@newsauto.gr), Φωτογραφίες: Γιώργος Σβολόπουλος

Η SEAT συμβαδίζει με τις τάσεις της εποχής, εξοπλίζοντας το Leon FR με αυτόματο κιβώτιο, αλλά και ήπια υβριδική τεχνολογία.

Το SEAT Leon, στην τέταρτη γενιά του προβάλλει πιο ολοκληρωμένο από ποτέ: Έχει μοντέρνα εμφάνιση, είναι αναβαθμισμένο τεχνολογικά και ενσωματώνει μια ευρεία γκάμα κινητήρων.

Μια από τις εκδόσεις που ξεχωρίζουν, και είχαμε την ευκαιρία να δοκιμάσουμε πρώτοι πριν από λίγους μήνες, είναι η σπορτίφ “FR” με τον 1.500αρη TSI των 150 ίππων και το χειροκίνητο κιβώτιο.

Η εταιρεία από το Μαρτορέλ, ωστόσο, μεριμνά και για τους «φίλους» των αυτόματων κιβωτίων, και επομένως προσφέρει το Leon FR και με 7τάχυτο DSG, το οποίο συνδυάζεται αποκλειστικά με ήπια υβριδική τεχνολογία. Τι διαφορετικό, λοιπόν, έχει να επιδείξει η συγκεκριμένη έκδοση σε σχέση με εκείνη με το μηχανικό κιβώτιο;

Σχεδιαστική αναβάθμιση

Ας πάρουμε τα πράγματα από την αρχή. Όπως διαπιστώσαμε και στην προηγούμενη δοκιμή μας, το 5θυρο αμάξωμα έχει «μακρύνει» (4,368 μ.) και φέρει πιο μοντέρνα εμφάνιση. Στα μάτια μας, το δυνατό του σημείο είναι η οριζόντια LED λωρίδα που ενώνει τα πίσω φωτιστικά σώματα. Στην έκδοση “FR” παράλληλα συναντάμε πιο «επιθετικό» προφυλακτήρα εμπρός, 18άρες ζάντες και χρωμιωμένες, «ψευδοαπολήξεις» της εξάτμισης.

Πιο ψηφιοποιημένο από ποτέ

Συγκριτικά με την προηγούμενη γενιά, το εσωτερικό του νέο Leon είναι εμφανώς πιο ψηφιοποιημένο. Για αυτό φροντίζει ο ευκρινής πίνακας οργάνων 10,25 ιντσών, όπως και η αιωρούμενη οθόνη 8,5 ιντσών για το σύστημα πολυμέσων. Μέσω της τελευταίας ενεργοποιούνται, μεταξύ άλλων, τα συστήματα ασφαλείας και υποβοήθησης, αλλά και ενημερώνεται ο οδηγός διεξοδικά για την κατανάλωση καυσίμου. Από εκεί επιλέγεται και το πρόγραμμα οδήγησης (Eco, Normal, Sport, Individual), αν και θα προτιμούσαμε την ύπαρξη κάποιου διακόπτη στο τούνελ της κονσόλας.

Ο οδηγός κάθεται σε χαμηλή θέση οδήγησης, η αύξηση του μεταξονίου χαρίζει περισσότερο χώρο για τα γόνατα των πίσω επιβατών, ενώ η προσθήκη της ήπιας υβριδικής τεχνολογίας δεν επηρεάζει τον χώρο αποσκευών (380 λτ.), με τη 48βολτη μπαταρία να τοποθετείται κάτω από το κάθισμα του συνοδηγού.

Ήπια υβριδικό… Leon

Οι βασικές διαφορές του SEAT Leon FR της δοκιμής μας, συγκριτικά με την έκδοση με μηχανικό κιβώτιο, έγκεινται  στα εξής: Στο πλαισίωμα του 1.500άρη τούρμπο 4κύλινδρου (με λειτουργία απενεργοποίησης των 2 κυλίνδρων) βενζινοκινητήρα από ένα αυτόματο κιβώτιο των 7 σχέσεων και στην παρθενική εμφάνιση της ήπιας υβριδικής τεχνολογίας. Αυτή απαρτίζεται από μια 48βολτη μίζα/γεννήτρια και μια μπαταρία ισοδύναμης ηλεκτρικής τάσης, όπου αποθηκεύεται η ανακτώμενη ενέργεια κατά την επιβράδυνση του οχήματος.

Ένα από τα μεγάλα «ατού» του κινητήριου συνόλου είναι το βελούδινο σβήσιμο του κινητήρα και η εξίσου ομαλή επανεκκίνησή του κατά την ενεργοποίηση του start/stop. Εξίσου θετικές εντυπώσεις αποκομίσαμε και από τη λειτουργία “coasting” (ρολάρισμα) του κιβωτίου DSG. Εφόσον είχαμε επιλεγμένο το πρόγραμμα Eco ή Normal, όταν απομακρύναμε το πόδι από το γκάζι, το μοτέρ απενεργοποιούνταν. Οι παραπάνω, λοιπόν, λειτουργίες σε συνδυασμό με τη mild hybrid τεχνολογία «δίνουν» μια ελαφρώς χαμηλότερη κατανάλωση, συγκριτικά με την έκδοση με το μηχανικό κιβώτιο. Εμείς καταγράψαμε μια τιμή στα 8,0 λτ./100 χλμ. (8,2 λτ. με το μηχανικό).

Ισχυρό μοτέρ, άμεσο κιβώτιο

Ο 1.500αρης eTSI αποδίδει 150 ps μεταξύ 5.000 και 6.000 σ.α.λ. και 250 Nm ροπής μόλις από τις 1.500 σ.α.λ. Όπως αναφέρει η SEAT, οι επιδόσεις είναι αντίστοιχες με τη μη… εξηλεκτρισμένη έκδοση, με τη διαδικασία 0-100 χλμ./ώρα να ολοκληρώνεται σε 8,4 sec και την τελική ν’ αποτυπώνεται σε 217 χλμ./ώρα.

Στην πράξη ο κινητήρας αφήνει ιδιαίτερα καλές εντυπώσεις με την παρεχόμενη ισχύ του, καθώς τραβά από πολύ χαμηλά και κινεί σβέλτα το Leon, το οποίο στη συγκεκριμένη έκδοση είναι κατά 31 κιλά βαρύτερο (1.361 kg) από το FR με το μηχανικό κιβώτιο, ελέω του επιπλέον βάρους που προσθέτει η ήπια υβριδική τεχνολογία.

Το ταλέντο του 1.5 TSI ξεδιπλώνεται στο μέγιστο στο πρόγραμμα “Sport” όπου το κιβώτιο κρατά περισσότερο τις σχέσεις, βοηθώντας τις επιδόσεις. Ο οδηγός, παράλληλα, μπορεί να πάρει ο ίδιος τον έλεγχο του κιβωτίου, χάρη στα paddles πίσω από το τιμόνι, τα οποία επιτρέπουν γρήγορες αλλαγές των σχέσεων, τόσο στο «ανέβασμα» όσο στο κατέβασμα». Σημειώνεται, πως η αμεσότητα του κιβωτίου διατηρείται σχεδόν ακέραια και στο πρόγραμμα οδηγήσης “Eco”.

Στην εθνική οδό το Leon διατηρεί με άνεση υψηλές ταχύτητες, ο αεροδυναμικός θόρυβος είναι χαμηλός, ενώ η «φωνή» του μοτέρ γίνεται αισθητή κυρίως στα απότομα βυθίσματα του ποδιού στο γκάζι.

Ο κινητήρας διατηρείται ήσυχος κατά την κίνηση εντός της πόλης, αλλά η χαμηλωμένη ανάρτηση με την πιο σφιχτή της ρύθμιση και το χαμηλό προφίλ των τροχών (225/40 R18) διαβάζουν «ανάγλυφα» τις κακοτεχνίες του οδοστρώματος, προκαλώντας κάποια ενόχληση.

Η συμπεριφορά, ωστόσο, της ανάρτησης είναι αντιστρόφως ανάλογη και αρκετά σπορτίφ σε δρόμους με στροφές, καθώς σε συνεργασία με το άκαμπτο πλαίσιο, δεν επιτρέπουν στο Leon να αποκλίνει από την πορεία του, με τις όποιες τάσεις υποστροφής να είναι εύκολα ελεγχόμενες.

Συμπέρασμα

Το αυτόματο SEAT Leon FR απευθύνεται σε αυτούς που αναζητούν την ευκολία του αυτόματου κιβωτίου, σε μια έκδοση του Leon με σπορτίφ χαρακτηριστικά. Μπορεί το έξτρα τίμημα συγκριτικά με την έκδοση με το μηχανικό κιβώτιο να είναι +3.000 ευρώ (25.2340 ευρώ), αλλά αυτό αντισταθμίζεται (μερικώς) από την ελαφρώς μειωμένη κατανάλωση που χαρίζει η ήπια υβριδική τεχνολογία.

Τεχνικά χαρακτηριστικά SEAT Leon eTSI 1.5 FR DSG MHEV

Κινητήρας: 1.498 cc
Ισχύς: 150 PS/5.000-6.000 rpm
Ροπή: 250 Nm/1.500-3.500 rpm
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: 7τάχυτο αυτόματο DSG
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 8.4 sec
Τελική ταχύτητα: 216 km/h
Μεικτή κατανάλωση: 5.0 l/100 km (εργοστασιακή τιμή)
Εκπομπές CO2: 115 gr/km
Τέλη κυκλοφορίας: 112,7 €
Βάρος: 1.361 kg
Διαστάσεις (Μ/Π/Υ): 4.368/1.800/1.442 mm
Μεταξόνιο: 2.684 mm
Χώρος αποσκευών: 380 lt
Τιμή: 25.290€

Διαβάστε επίσης:
SEAT Leon: Διάκριση 5 αστέρων σε crash test (video)
Opel Astra 1.2T 145 PS VS SEAT Leon 1.5 Eco TSI FR 150 PS
Το τολμηρό design και οι κινητήρες του SEAT Leon (video)

 

 

Δείτε ΟΛΕΣ τις τελευταίες ειδήσεις τη στιγμή που συμβαίνουν στο newsauto