Menu
LIVE η κίνηση | Τιμές αυτοκινήτων newsautoCHOICE | Τιμές Καυσίμων

ΔΟΚΙΜΕΣ

Πρώτη δοκιμή: Νέο SEAT Leon 1.5 EcoTSI FR

  • Σπύρος Χώτος (sh@newsauto.gr), Φωτογραφίες: Γιώργος Σβολόπουλος

To… Golf της SEAT μπαίνει στην τέταρτή του γενιά και ετοιμάζεται να αντιμετωπίσει πιο πειστικά από ποτέ όχι μόνο τον αυξημένο ανταγωνισμό της κατηγορίας του, αλλά και το στενό μαρκάρισμα που δέχονται γενικότερα τα μικρομεσαία από τα SUV.

Το Leon είναι το πιο σημαντικό μοντέλο της σύγχρονης ιστορίας της SEAT, έχοντας συμπληρώσει ήδη πάνω από 2,2 εκατομμύρια πωλήσεις από το 1998 που πρωτοπαρουσιάστηκε μέχρι και σήμερα. Είναι χαρακτηριστικό άλλωστε ότι και το 2019, παρά την ενίσχυση των τελευταίων ετών της γκάμας της μάρκας με SUV μοντέλα (Arona, Ateca, Tarraco), το Leon παραμένει το best-seller μοντέλο των Ισπανών.

Με το νέο Leon η SEAT έρχεται σε μια απαιτητική για την κατηγορία εποχή, που βλέπει τα υπερυψωμένα μοντέλα να κλέβουν συνεχώς νούμερα πωλήσεων από τα παραδοσιακά χάτσμπακ. Παράλληλα, η δυναμική είσοδος στην αγορά των ηλεκτρικών επιβάλλει σε κάθε νέο αυτοκίνητο που παρουσιάζεται όχι μόνο να ενσωματώνει όσο το δυνατόν περισσότερα hi-tech στοιχεία ασφάλειας, άνεσης και συνδεσιμότητας, αλλά επιπλέον να είναι έτοιμο για να υποδεχτεί και αυτό συστήματα ηλεκτροκίνησης (αμιγώς ηλεκτρικά και υβριδικά, «ήπια» ή plug-in). Κάτι που θα κάνει και το Leon. Μέσα λοιπόν σε αυτό το πλαίσιο το νέο μικρομεσαίο SEAT έρχεται στη χώρα μας και εμείς, το δοκιμάζουμε στην πιο σπορτίφ έκδοχή του FR, η οποία διατίθεται αποκλειστικά με τον 1.5 TSI κινητήρα βενζίνης των 150 ίππων.

Ισχυρή προσωπικότητα

Το πρώτο στοιχείο που αντιλαμβάνεται κάποιος βλέποντας το νέο Leon στο δρόμο είναι ότι πρόκειται για ένα «ψαγμένο» σχεδιαστικά αυτοκίνητο. To 5θυρο αμάξωμα που έχει μεγαλώσει το μήκος και το μεταξόνιό του, εφαρμόζει γραμμές που παραπέμπουν σε κουπέ οχήματα λόγω και του γεγονότος ότι δεν θα υπάρξει 3θυρη επιλογή στη γκάμα, ενώ επιπλέον αυτού έχει κερδίσει σαφώς σε δυναμισμό σε σχέση με οποιαδήποτε άλλη γενιά του Leon. Προσωπικά, αγαπημένο μου μέρος είναι το πίσω, εκεί όπου η SEAT έχει προσφέρει στο Leon μια νέα σχεδίαση με πολλαπλές οριζόντιες «νευρώσεις», στην ανώτερη εκ των οποίων φιλοξενείται και η νέα LED λωρίδα που συνδέει τα πολύ όμορφα πίσω φώτα. Αντίστοιχα όμορφη είναι και η νέα υπογραφή «Leon» κάτω ακριβώς από το λογότυπο της SEAT, που είναι ισότιμα κομψή και φινετσάτη. Ειδικά τώρα για την έκδοση FR του μοντέλου της δοκιμής μας, το Leon αποκτά πιο δυναμικό εμπρόσθιο προφυλακτήρα και νέα χρωμιωμένα πλαίσια ως απολήξεις για την εξάτμιση στο πίσω μέρος (υπάρχει κρυμμένη απόληξη από κάτω τους), μαζί με ειδικής σχεδίασης ζάντες 18 ιντσών, που τονίζουν ακόμη περισσότερο τις γραμμές του.

Νέες διαστάσεις και βελτιωμένη αεροδυναμική

Ειδικά στο πεδίο των διαστάσεων, το νέο Leon έχει αυξήσει το μήκος του στα 4.368 χλστ. (+86 χλστ. συγκριτικά με πριν), έχοντας ελαφρώς μειωμένο πλάτος (1,8 μέτρα, -16 χλστ.) και ύψος (1.456 χλστ., -3 χλστ. και 1.442 χλστ. στο χαμηλωμένο FR). Μακρύτερο είναι το μεταξόνιο (2.868 χλστ., +50 χλστ.), ώστε μεταξύ άλλων να προσφέρει καλύτερους χώρους για τα γόνατα των πίσω επιβατών. Ένα στοιχείο που χαρακτηρίζει το Leon είναι και η βελτίωση στην αεροδυναμική του (ο συντελεστής οπισθέλκουσας είναι μειωμένος κατά 8% συγκριτικά με το προηγούμενο), έχοντας οφέλη σε κατανάλωση, επιδόσεις, θόρυβο κ.λπ.

Οδηγοκεντρικό εσωτερικό με ανεβασμένη ποιότητα

Πλήρως αλλαγμένο, το εσωτερικό του νέου Leon μας δίνει μια πρόγευση και για το τι θα δούμε σε αυτό το τμήμα όλων των νέων μοντέλων που θα παρουσιάσει από εδώ και πέρα η SEAT. Το ταμπλό διαθέτει μια οριζόντια σχεδίαση δύο επιπέδων, με την κεντρική κονσόλα να στρέφεται προς τον οδηγό ελαχιστοποιώντας τους διακόπτες και τα χειριστήρια για να βελτιώσει την εσωτερική εργονομία. Το «παρών» πάνω στην κονσόλα και σε σημείο ακριβώς μέσα στο οπτικό πεδίο του οδηγού δίνει μια νέα, έγχρωμη οθόνη αφής 8,25 ιντσών για το σύστημα πολυμέσων του αυτοκινήτου. Μέσω αυτής, εκτός του ηχοσυστήματος, όλων των λειτουργιών για τα συστήματα ασφαλείας του αυτοκινήτου (μεταξύ των οποίων και του συστήματος οδηγικών προφίλ), του τηλεφώνου κ.λπ., ο οδηγός μπορεί να χειριστεί και τον κλιματισμό αφού όπως είπαμε απουσιάζουν πλήρως τα παραδοσιακά χειριστήρια και διακόπτες του συστήματος στην κεντρική κονσόλα.

Η ψηφιοποίηση του εσωτερικού συνεχίζεται και στον πίνακα οργάνων, ο οποίος είναι πλήρως ψηφιακός, με διάμετρο 10,25 ιντσών, προσφέροντας ευκρινή απεικόνιση μιας σειράς από πληροφοριών. Ποιοτικά, είναι αισθητή η αναβάθμιση στο εσωτερικό του νέου Leon συγκριτικά με του προηγούμενου, ιδίως στο πάνω σημείο του ταμπλό όπου υπάρχει μαλακό πλαστικό υψηλής ποιότητας. Μαλακά υλικά συναντούμε και στο εσωτερικό των μπροστινών θυρών, ενώ στο υπόλοιπο ταμπλό όπως και στο τούνελ της κονσόλας τα υλικά είναι σκληρά στην αφή, με καλό φινίρισμα και συναρμογή. Η θέση οδήγησης είναι χαμηλή, πλήρους ρυθμίσεων και σε σημείο που φέρνει το επίσης πλήρους ρυθμίσεων τιμόνι (με σπορτίφ σχεδίαση του κάτω τμήματος) μέσα στα χέρια του οδηγού. Σπορτίφ είναι και η σχεδίαση του επιλογέα ταχυτήτων, με χαμηλό σε ύψος λεβιέ που βρίσκεται τοποθετημένος σε σωστή θέση πάνω στο υπερυψωμένο τούνελ της κονσόλας.

Καλύτεροι χώροι

Στο εσωτερικό του νέου SEAT Leon 4 ενήλικες επιβάτες θα βρουν χωρίς πολλές παραχωρήσεις άνετα θέση, με τους πίσω να έχουν στη διάθεσή τους περισσότερο από πριν χώρο για τα γόνατά τους. Ένας μεσαίος καθήμενος στο πίσω κάθισμα δύσκολα θα καθίσει λόγω του υψηλού τούνελ για τη μετάδοση στις τετρακίνητες εκδόσεις του μοντέλου που θα ακολουθήσουν. Το πορτ-μπαγκάζ έχει βάθος και αρκετά καλή χωρητικότητα 380 lt., το κατώφλι του όμως είναι υψηλό. Αρκετές είναι οι θήκες για μικροαντικείμενα στην καμπίνα, με το τούνελ της κονσόλας να έχει και μια πρακτική θήκη για κινητό στη βάση του ταμπλό.

Μοτέρ με πολλά πλεονεκτήματα

Ο γνώριμος, 1.500άρης turbo 4κύλινδρος κινητήρας βενζίνης των 150 ίππων του μοντέλου της δοκιμής μας, είναι η κορυφαία επιλογή αυτή τη στιγμή στη γκάμα του νέου Leon (υπάρχουν επίσης εκδόσεις με τον 1.0 TSI των 110 ίππων, τον 1.5 TSI των 130 ίππων και τον 2λιτρο TDI diesel των 115 και 150 ίππων). Διαθέτει σύστημα ACT που «σβήνει» τους μισούς κυλίνδρους κατά το ρολάρισμα για να μειώσει τις ανάγκες του σε καύσιμο. Παράλληλα, συνδυάζεται με ένα 6τάχυτο μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων (η έκδοση του μοντέλου της δοκιμής μας), ενώ προαιρετικά μπορεί να συνδυαστεί και με αυτόματο DSG 7 σχέσεων, όμως τότε εφαρμόζει και «ήπια» ηλεκτρική υποβοήθηση. Στην πράξη έχουμε να κάνουμε με ένα από τα καλύτερα μοτέρ της χωρητικότητάς του και αυτό το αποδεικνύει και στο Leon, εκεί που ο 1.500άρης κινεί με άνεση το νέο μικρομεσαίο της SEAT. Το φόρτε του είναι οι χαμηλές και μεσαίες στροφές όπου αποδίδεται και η μέγιστη τιμή της ροπής του (250 Nm στις 1.500 έως 3.500 σ.α.λ.), χωρίς όμως να παρουσιάζει έλλειμμα ισχύος υψηλότερα. Το κιβώτιο με τον χαμηλό σε ύψος επιλογέα παρέχει καλή αίσθηση και μακριά κλιμάκωση από την 3η του σχέση και πάνω για να συμβάλει και στη μείωση της κατανάλωσης, εκμεταλλευόμενο τη ροπή του μοτέρ. Ειδικά τώρα στο πεδίο της κατανάλωσης, αυτή στον ανοικτό δρόμο μπορεί να πέσει αρκετά και να βρεθεί κοντά στα 6.0 με 6.5 lt./100 km. Στην πράξη, μια μέση τιμή κοντά στα 8.2 lt./100 km είναι πιο λογική σε μεικτές συνθήκες. Σε ό,τι αφορά τέλος στις επιδόσεις, το 0-100 km/h έρχεται στα γρήγορα 8.4 sec και η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 216 km/h, τονίζοντας και πάλι τον σπορτίφ χαρακτήρα του Leon.

Υπόβαθρο και ουσία

Το νέο SEAT Leon βασίζεται πάνω στη νεότερη MQB Evo πλατφόρμα του Ομίλου VW. Στις περισσότερες εκδόσεις του η αρχιτεκτονική της ανάρτησής του αποτελείται από Γόνατα ΜακΦέρσον εμπρός και Ημιάκαμπτο άξονα πίσω (σε σχήμα “Π”), όπως και στην έκδοση FR των 150 ίππων που δοκιμάζουμε. Πολλαπλούς συνδέσμους θα δούμε στις ισχυρότερες εκδόσεις. Στην πράξη, έχουμε να κάνουμε με ένα από τα πιο ουσιαστικά στα οδικά και οδηγικά του χαρακτηριστικά μικρομεσαία της αγοράς, το οποίο προσφέρει σε οδηγό και επιβάτες του υψηλή ενεργητική ασφάλεια, ανεξαρτήτως του είδους της διαδρομής. Μπορεί η χαμηλωμένη ανάρτηση με τους τροχούς χαμηλού προφίλ (225/40 R18) να επιβαρύνει σε κάποια σημεία την παρεχόμενη άνεση και ποιότητα κύλισης, όμως μαζί με το άκαμπτο πλαίσιο φροντίζει ώστε το αυτοκίνητο να παραμένει στην πορεία του ακόμη και σε καταστάσεις υψηλής πίεσης και να διατηρεί την κατευθυντικότητά του χωρίς απότομες αντιδράσεις.

Είναι χαρακτηριστικό ό,τι ακόμη και με ηθελημένο άφημα του γκαζιού μέσα στη στροφή το μπροστινό μέρος του Leon θα αντιδράσει άμεσα (με τη σύμπραξη και του ESP που ενσωματώνει το ηλεκτρονικό μπλοκέ XDS) και δεν θα αφήσει την υποστροφή να εξελιχθεί. Αντίστοιχα στην ευθεία το Leon διατηρεί με άνεση υψηλές ταχύτητες και ταξιδεύει με ασφάλεια και χαμηλό αεροδυναμικό θόρυβο. Στις καθημερινές συνθήκες, η ανάρτηση δουλεύει συνεχώς ώστε να μην υπάρχουν ενοχλητικά «κοπανήματα» και θόρυβος, και μόνο σε πολύ έντονες εγκάρσιες ανωμαλίες θα δείξει τη σπορτίβικη ρύθμισή της. Το Leon παρκάρει επίσης χωρίς προβλήματα και, παρότι οι πίσω κολώνες επιβαρύνουν την ορατότητα, η στάνταρ κάμερα οπισθοπορείας διευκολύνει ακόμη περισσότερο τους ελιγμούς.

Στο ταμείο

Η τιμή του SEAT Leon FR των 150 ίππων της δοκιμής μας είναι 22.290 ευρώ και κρίνεται καλή με βάση τα όσα προσφέρει το αυτοκίνητο (ο εξοπλισμός είναι υπέρ-πλήρης). Με 150 ίππους δεν υπάρχουν πιο «απλές» εκδόσεις που θα μείωναν την τιμή, από την άλλη ο αγοραστής μπορεί να επιλέξει τις μη FR εκδόσεις του ίδιου μοτέρ με 130 ίππους (Style και Xcellence), που κοστίζουν 20.190 και 20.990 ευρώ αντίστοιχα. Σημειώστε ότι οι τιμές του νέου Leon ξεκινούν από τα 18.190 ευρώ για την έκδοση με τον 1.0 TSI κινητήρα βενζίνης των 110 ίππων. Στο diesel, το νέο Leon είναι μόνο 2λιτρο και κοστίζει από 22.890 ευρώ (115 PS) ή από 24.890 ευρώ (150 PS).

Συμπέρασμα

Το Leon ανέβηκε επίπεδο και είναι πιο ποιοτικό, πιο πρακτικό, σημαντικά πιο hi-tech και παράλληλα, πιο δυναμικό αισθητικά από το προηγούμενο. Επιπλέον αυτό στο δρόμο το νέο Leon είναι πιο ουσιώδες και πιο ολοκληρωμένο οδηγικά από κάθε άλλο στην ιστορία. Η έκδοση FR των 150 ίππων το καθιστά και πιο σπορτίφ συγκριτικά με τις υπόλοιπες εκδόσεις του (σε επιδόσεις και οδική συμπεριφορά).

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙKA

Κινητήρας: 1.498 cc
Ισχύς: 150 PS/5.000-6.000 rpm
Ροπή: 250 Nm/1.500-3.500 rpm
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Μηχανικό 6 σχέσεων
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 8.4 sec
Τελική ταχύτητα: 216 km/h
Μεικτή κατανάλωση: 5.0 l/100 km (εργοστασιακή τιμή)
Εκπομπές CO2: 115 gr/km
Τέλη κυκλοφορίας: 112,7 €
Βάρος: 1.330 kg
Διαστάσεις (Μ/Π/Υ): 4.368/1.800/1.442 mm
Μεταξόνιο: 2.684 mm
Χώρος αποσκευών: 380 lt
Τιμή: 22.290€

Δημοφιλή στο Protothema.gr