Menu
Τιμές αυτοκινήτων | Live η κίνηση newsautoEXECUTIVE | newsautoCHOICE

ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: Seat Ibiza 1.0 EcoTSI 110 PS

  • Γιώργος Σαργιαννίδης (gsar@newsauto.gr), Φωτογραφίες: Γιώργος Σβολόπουλος

Η ανανεωμένη γενιά του Seat Ibiza έρχεται πλήρως αναβαθμισμένη στα σημεία, προσφέροντας καλύτερη ποιότητα και σημαντικές τεχνολογίες στο μικρό best seller της φίρμας.

Ανέκαθεν, το Seat Ibiza αποτελούσε τον ακρογωνιαίο λίθο της εταιρείας, το οποίο στηρίζει την ισπανική φίρμα εδώ και περίπου 37 χρόνια από το λανσάρισμα της πρώτης γενιάς. Οι πωλήσεις του Seat Ibiza έχουν ξεπεράσει τις 6 εκατομμύρια μονάδες αυτή τη στιγμή που γράφουμε και όπως όλα δείχνουν, το supermini θα συνεχίσει να γράφει ιστορία.

Όπως είναι φυσικό, η Seat “στηρίζει” το Ibiza, προσφέροντάς του ό,τι έχουν και τα μεγαλύτερα αδέρφια του, είτε από πλευράς τεχνολογίας είτε από ποιότητας. Σίγουρα σχεδιαστικά, δεν χρειάζεται να διαφοροποιήσουν την εικόνα του μοντέλου, κρατώντας έτσι ανέπαφη την ταυτότητα του. Και πολύ καλά έκαναν, μιας και κράτησαν τις λιτές γραμμές με την κομψή σιλουέτα, που όλοι έχουμε συνηθίσει και αγαπήσει.

Πώς όμως μπορεί να λέγεται facelift χωρίς να έχουν γίνει έστω κάποιες μικρές αλλά ουσιαστικές αλλαγές στην εξωτερική του εμφάνιση;

Η Seat λοιπόν τοποθέτησε τεχνολογία LED στα φωτιστικά σώματα από τον βασικό εξοπλισμό και μάλιστα Eco LED με δυνατότητα αναβάθμισης σε Full LED για ακόμα καλύτερη ορατότητα και ταυτόχρονα με ελάχιστη κατανάλωση ενέργειας. Οι διαστάσεις του αμαξώματος δεν έχουν αλλάξει, δηλαδή βρίσκεται στα σχεδόν 4 μέτρα μήκος (4.059 χλστ.) και σε συνδυασμό με τον κύκλο στροφής των 10,6 μέτρων, το Seat Ibiza είναι πραγματικά ευέλικτο μέσα σε αστικό φόντο. Το αυτοκίνητο δοκιμής είναι έκδοσης FR, επομένως πατάει -στάνταρ- σε 17 ιντσών ζάντες αλουμινίου και οι πλαϊνοί καθρέφτες έχουν μαύρο χρώμα.

Στο πίσω τμήμα, το χρωμιωμένο λογότυπο “Ibiza” με καλλιγραφικούς χαρακτήρες μαρτυρά ότι πρόκειται για το ανανεωμένο μοντέλο. Με αυτόν τον τρόπο, η φίρμα ακολουθεί την ίδια φιλοσοφία με τα υπόλοιπα μοντέλα της, όπως έχουμε δει στο νέο Leon και στο Arona. Χρωματικά, οι ενδιαφερόμενοι θα μπορούν να επιλέξουν σε ακόμα δύο νέες αποχρώσεις, που είναι οι Sapphire Blue και Asphalt Blue.

Περνώντας στο εσωτερικό, εκεί σε αγκαλιάζει άμεσα μια αύρα αναβάθμισης τόσο ποιοτικής όσο και υψηλής τεχνολογίας. Ο οδηγός κάθεται πίσω από το νέο πολυλειτουργικό τιμόνι, ενώ πίσω και από αυτό βρίσκεται ο παραδοσιακός πίνακας οργάνων του Ibiza. Ωστόσο, προαιρετικά προσφέρεται ο εντυπωσιακός ψηφιακός πίνακας οργάνων 10,25 ιντσών, ο οποίος εκτοξεύει την εικόνα του cockpit σε άλλο επίπεδο και -προσωπικά- θεωρώ ότι είναι μια επένδυση που αξίζει να κάνετε.

Στην κορυφή της κεντρικής κονσόλας δεσπόζει η νέα αιωρούμενη κεντρική οθόνη του συστήματος infotainment. Στον βασικό εξοπλισμό η οθόνη αφής είναι 8,25 ίντσες, ενώ προαιρετικά προσφέρεται η 9,2 ιντσών οθόνη. Αξίζει να αναφερθεί ότι η Seat χρησιμοποιεί νέο λογισμικό για τα συστήματα πολυμέσων της και η ταχύτητα επεξεργασίας και χρήσης της οθόνης είναι πραγματικά ταχύτατη. Υπακούει άμεσα στις εντολές του χρήστη.

Παράλληλα, το ανανεωμένο Ibiza είναι πλήρως συνδεδεμένο, περιλαμβάνει Wireless Full Link που φέρνει το Android Auto και Apple CarPlay στην καμπίνα. Η συνδεσιμότητα εκτός αυτοκινήτου ενισχύεται με το SEAT CONNECT. Με την ενσωμάτωση του ασύρματου συστήματος Full Link, μπορεί κανείς να έχει πρόσβαση στην ψηφιακή του ζωή ανεξάρτητα από τη συσκευή που χρησιμοποιεί, είτε πρόκειται για Apple CarPlay είτε για Android Auto. Στο ταμπλό του μοντέλου υπάρχουν επανασχεδιασμένοι αεραγωγοί, οι οποίοι έχουν περιμετρικά το χρώμα του αμαξώματος.

Ίσως μια από τις σημαντικότερες αναβαθμίσεις είναι η προσθήκη μαλακού πλαστικού στο επάνω τμήμα του ταμπλό, γεγονός που αφενός χαρίζει πόντους πολυτέλειας στον διάκοσμο αφετέρου δύσκολα συναντάμε στη συγκεκριμένη κατηγορία (και σε αυτά τα χρήματα) τα συγκεκριμένα υλικά. Τα υπόλοιπα πλαστικά και η συναρμογή έχει μείνει ακριβώς η ίδια με την προηγούμενη γενιά, καθώς και χωροταξικά. Είναι ευρύχωρο και φιλοξενεί άνετα 4 ενήλικες, ενώ στην κορυφή τοποθετείται η χωρητικότητα του πορτμπαγκάζ, που φτάνει τα 355 λίτρα.

Η Seat προσφέρει ένα σύνολο μηχανικών συνόλων για το ανανεωμένο Ibiza. Στο “δικό” μας Ibiza, το οποίο είναι έκδοσης FR προσφέρεται αποκλειστικά με τον 1.0 EcoTSI κινητήρα των 110 ίππων και 200 Nm ροπής. Υπάρχει επιλογή ανάμεσα σε χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων και το αυτόματο 7άρι κιβώτιο DSG της εταιρείας.

Ωστόσο, στη τελευταία περίπτωση η απόδοση του κινητήρα αυξάνεται και φτάνει τους 150 ίππους με το κόστος να είναι 4.000 ευρώ επιπλέον της “απλής” χειροκίνητης έκδοσης FR με τα 110 PS. Ο 3-κύλινδρος τω 999 κ.εκ. βενζινοκινητήρας είναι ιδιαίτερα σπιρτόζικος και ευχάριστος (0-100 χλμ./ώρα σε 10,3 δλ.), κρατώντας τον θόρυβο του μοτέρ χαμηλά όταν οι στροφές βρίσκονται στις 2.000 με 3.000 rpm, όπου βρίσκεται δηλαδή και το ωφέλιμο εύρος της ροπής.

Η μέγιστη ταχύτητα που ανακοινώνει η εταιρεία είναι 195 χλμ./ώρα και οι εκπομπές ρύπων CO2 είναι στα 122 γρ./χλμ. Επομένως, τα τέλη κυκλοφορίας για το 2022 (και μετά;) είναι μηδενικά. Αναφορικά με την κατανάλωση, το εργοστάσιο κάνει λόγο για 5,4 λτ./100 χλμ, αλλά σε πραγματικές συνθήκες αυτή η τιμή φτάνει τα 7 λτ./100 χλμ.. Βέβαια, εάν είναι ο σημαντικότερος παράγοντας για εσάς η οικονομία καυσίμου κατά τη μετακίνησής σας, τότε η ορθότερη επιλογή είναι το Seat Ibiza TGI (με φυσικό αέριο).

Από τη θέση του οδηγού, το Seat Ibiza “πατάει” καλά στους… τροχούς του, χαρίζοντας μια εξαιρετική ποιότητα κύλισης και μια γραμμική αίσθηση του κινητήρα. Δεν θα βάλει φωτιές στην άσφαλτο, παρόλο που φέρει το λογότυπο FR στο τιμόνι. Θυμηθείτε, πρόκειται για έκδοση FR και η απόδοσή του είναι 110 ίππους. Αυτό δεν εμπόδισε βέβαια τους ανθρώπους της Seat να τοποθετήσουν μια σπορ ανάρτηση στη συγκεκριμένη έκδοση με αποτέλεσμα να ενισχύει τη δυναμική οδηγική συμπεριφορά του αυτοκινήτου, χωρίς όμως να κουράζει στο πέρασμα από δρόμους με κακοτεχνίες, παρά τους τροχούς των 17 ιντσών. Αξίζει να αναφερθούν και τα δυνατά του φρένα, κάτι που οφείλεται στους πίσω δίσκους, μιας και η Seat προσφέρει δίσκους για τις εκδόσεις με 100 ίππους και πάνω.

Το δημοφιλές Seat Ibiza αναβαθμίστηκε στα σημεία, κρατώντας σταθερά τα χαρακτηριστικά που το κάνουν πραγματικά ξεχωριστό. Σε όλα αυτά έρχονται να προστεθούν και οι νέες τεχνολογίες με ακόμα πιο μοντέρνα εμφάνιση και σαφώς πιο premium ποιότητα σε τιμή από 17.990 ευρώ (για την “έκδοσή” μας). Μόλις 800 ευρώ επιπλέον από την έκδοση style.

Τεχνικά Χαρακτηριστικά
Κινητήρας: 999 cc
Ισχύς: 110 PS
Ροπή: 200 Nm
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Μηχανικό 6 σχέσεων
Επιτάχυνση 0-100km/h: 10,3 sec
Τελική ταχύτητα: 195 km/h
Μέση κατανάλωση (εργοστασίου – δοκιμής): 5,4 λτ./100 χλμ. – 7,2 λτ./100 χλμ.
Εκπομπές CO2: 122 gr/km
Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 4.059/1.780/1.444 mm
Βάρος: 1170 kg
Χώρος αποσκευών: 355 lt
Τιμή: Από 17.190 ευρώ (έκδοση Style)

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Περνάς ωραία μέσα στο νέο SEAT Ibiza (video)
Seat Ibiza: Το… μικρότερο club (+video)
Με διαφορετικές γκάμες θα συνεχίσουν Cupra και Seat

Δείτε ΟΛΕΣ τις τελευταίες ειδήσεις τη στιγμή που συμβαίνουν στο newsauto