Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: Seat Leon FR 2.0 TSI 190 PS

Ελλάδα 4:48
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Δοκιμή: Seat Leon FR 2.0 TSI 190 PS

ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: Seat Leon FR 2.0 TSI 190 PS

ΔΟΚΙΜΕΣ

Δεν είναι SUV, δεν έχει πρίζα ούτε μπαταρίες, δεν είναι το δυνατότερο ούτε το πιο extreme της γκάμας. Όμως το δίλιτρο Leon FR με τα 190 άλογα μας θυμίζει πόσο οι απλές λύσεις είναι μερικές φορές και οι καλύτερες.

Advertisement
Advertisement

Ρίχνοντας μια ματιά (ή scroll-άροντας επί το ελληνικότερο) στις αναρτήσεις που περιβάλλουν αυτή την δοκιμή, μοιάζει με το παιχνίδι του «κρυμμένου θησαυρού» το να βρεις ένα αυτοκίνητο που να μην είναι SUV, ηλεκτρικό, Plug-in, και οι συνδυασμοί τους. Όμως στην περίπτωση του Leon FR με το δίλιτρο TSI και τους 190 ίππους, η λέξη «θησαυρός» φαίνεται να πλησιάζει όσο γίνεται περισσότερο στην κυριολεξία της.

Μοιάζει παράξενο αλλά αυτή εδώ η έκδοση, χωρίς φανφάρες και μοδάτες κορώνες, δείχνει από την πρώτη στιγμή ότι έχει πολλά να δώσει σε όποιον σκύψει πάνω της με λίγο περισσότερο ενδιαφέρον και χωρίς προκαταλήψεις.

Τοποθετημένη κάπου μεταξύ της πιο συμβατής με τα ελληνικά δεδομένα έκδοσης με τον 1.5 TSI των 150 ίππων και την plug-in υβριδική των 204 ή 245 ίππων, η δίλιτρη έκδοση του Leon FR πασχίζει να βρει μια θέση στον εμπορικό ήλιο. Πολύ δε περισσότερο εκτός από όλη αυτή την υπερπληθώρα μοντέλων υπό το σήμα της Seat έρχονται και τα πιο hardcore Leon υπό την σημαία της Cupra να μπερδέψουν ακόμα περισσότερο τα πράγματα.

Advertisement
Advertisement

Ας βάλουμε όμως τα πράγματα σε μια σειρά, μιας και όπως θα δούμε παρακάτω, αυτό το ενδιάμεσο Leon με τα «δύσκολα» 2,0 λίτρα για την ελληνική πραγματικότητα, έχει πολλές κρυφές αρετές και μία πολύ πιο ενδιαφέρουσα προσωπικότητα από ότι οι προδιαγραφές του αφήνουν να εννοηθεί.

Δοκιμασμένη συνταγή

Advertisement

Για το νέο Leon τα έχουμε ξαναπεί και σε άλλες προηγούμενες δοκιμές μας. Η νέα του γενιά εκμεταλλεύεται στο έπακρο τις αναβαθμίσεις που έγιναν στο Golf 8. Και παράλληλα, κατά την γνήσια παράδοση της Seat, έχει εκείνες τις μικρές διαφορετικές ρυθμίσεις των μηχανικών της εταιρίας, που κάνουν την ισπανική εκδοχή σαφώς πιο ενδιαφέρουσα και με δικό της οδηγικό προφίλ.

Advertisement

Στην συγκεκριμένη έκδοση με τα χαρακτηριστικά FR, υπάρχουν κάποιες επιλεκτικές επεμβάσεις που την διαχωρίζουν από την φθηνότερη και πιο απλή των 150 ίππων. Η πιο σημαντική αφορά την ύπαρξη της ανάρτησης πολλαπλών συνδέσμων στον πίσω άξονα (αντί του ημιάκαμπτου) με ότι αυτό συνεπάγεται σε άνεση αλλά και σωστότερο έλεγχο του αμαξώματος κατά την σβέλτη οδήγηση.

Το δίλιτρο μοτέρ έχει κάποιες αλλαγές που σχετίζονται με την μείωση των καυσαερίων και αποδίδει πλέον 190 ίππους και 320 Nm ροπής. Συνδυάζεται αποκλειστικά με 7τάχυτο DGS κιβώτιο, και η κίνηση μεταδίδεται στον εμπρός άξονα. Οι επιδόσεις είναι ικανοποιητικές για τον χαρακτήρα της συγκεκριμένης έκδοσης, με το 0-100 χλμ/ώρα να επιτυγχάνεται σε 7,4 δευτερόλεπτα και η τελική ταχύτητα να αγγίζει τα 231 χλμ/ώρα.

Advertisement

Aπό εκεί και πέρα υπάρχουν κάποιες περιορισμένες αλλαγές στο set-up του αμαξώματος, με χαμηλωμένη ανάρτηση, ζάντες 18 ιντσών και συγκρατημένες σπορτίφ πινελιές στο αμάξωμα. Στο σαλόνι βρίσκουμε την ήδη γνώριμη εικόνα του Leon με πιο χαρακτηριστική διαφοροποίηση τα εξαιρετικά -και πολύ άνετα- σπορ καθίσματα, την μεγάλη οθόνη των 8,3 ιντσών για το -πολύπλοκο- σύστημα πολυμέσων, τον ψηφιακό πίνακα οργάνων των 10,25 ιντσών, καθώς και το πλήρες πακέτο ηλεκτρονικών βοηθημάτων για τον οδηγό και την ασφάλεια των επιβατών.

Στα συν και οι πολύ μεγάλοι χώροι για τα δεδομένα της κατηγορίας, όπως και το πρακτικό σε σχήμα πορτ-μπαγκάζ των 380 λίτρων.

Όσο πιο απλά τόσο πιο καλά

Τι θέλει λοιπόν ένα «απλό» Leon μέσα σε ένα τόσο σύνθετο εμπορικό τοπίο; Για να τα πάρουμε τα πράγματα από την αρχή, μοιάζει λίγο υπερβολή να αναφερόμαστε ως «απλό» για ένα αυτοκίνητο που σχεδόν φθάνει τους διακόσιους ίππους. Όμως η ευκολία των μπαταριών και τα «εύκολα» άλογα μας έχουν κάνει να ξεχάσουμε τις καλές απλές λύσεις ενός εξαιρετικού κινητήρα και ενός χαρισματικού πλαισίου χωρίς τα βάρη και τα άγχη των μπαταριών και των καλωδίων.

Και αυτή είναι η πρώτη και πιο καθοριστική εντύπωση που σε ακολουθεί διαρκώς με το δίλιτρο FR. Αυτή η αίσθηση ελαφρότητας και ευκολίας στις αλλαγές πορείας που μας θυμίζει παλιές καλές ημέρες. Το μοτέρ στροφάρει και ανεβάζει με γραμμικό τρόπο χωρίς εξάρσεις και υπερβολές, το κιβώτιο ακολουθεί εκμεταλλευόμενο την καλή ροπή, και το τιμόνι διαγράφει με ακρίβεια και χωρίς δράματα την πορεία που έχει επιλέξει ο οδηγός του.

Μετά το εξαιρετικό driveline τα περισσότερα εύσημα πηγαίνουν στο στήσιμο των αναρτήσεων, οι οποίες παρά τις 18άρες ζάντες και τα 40άρια ελαστικά, απορροφούν σωστά τις ανωμαλίες των δρόμων και στρογγυλεύουν άψογα τις εγκάρσιες ανωμαλίες στο μεγαλύτερο βαθμό. Το ιδανικό πεδίο δράσης του δίλιτρου FR είναι το ταξίδι στον αυτοκινητόδρομο, όπου γίνεται ένα μεγάλο GT με χαρακτήρα και ακλόνητη σταθερότητα στα πολλά χιλιόμετρα και μία ρέουσα αίσθηση της ταχύτητας. Παράλληλα είναι και αθόρυβο τόσο από αεροδυναμικής άποψης όσο και από την ηχητική απουσία του κινητήρα.

Σε πιο σβέλτη οδήγηση σε ένα επαρχιακό δίκτυο, θα βγάλει τα σπορ γονίδια της SEAT, και πάλι όμως με έναν απόλυτα φιλικό τρόπο, χωρίς κλίσεις στις στροφές και με μία μοναδική ακρίβεια στην απόκριση των εντολών του οδηγού. Στο πρόγραμμα sport το τιμόνι γίνεται ευχάριστα πιο βαρύ (όχι πολύ, όσο ακριβώς πρέπει), το σύνολο κινητήρα-κιβωτίου αποκτά μία έξτρα σπιρτάδα και τα φρένα παραμένουν «γεμάτα» σε απόδοση με εξαιρετική αίσθηση στο πεντάλ.

Στις συνθήκες αυτές το δίλιτρο μοτέρ θα φθάσει στο πάνω όριο της κατανάλωσής του, που ξεπερνά ελαφρώς τα 10 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα διαδρομής με στροφές και οδηγικές παρεκτροπές. Όμως σε πιο λογικά σενάρια και δη στο απολαυστικό ταξίδι στην Εθνική, με νόμιμες ταχύτητες και χαλαρή διάθεση θα πλησιάσει και τα 7,5 λίτρα/100 χιλιόμετρα, με μία μέση τιμή για την δοκιμή μας να στέκεται κάπου στα 8,6 λίτρα/100 χλμ.

Συμπερασματικά

Όπως είπαμε και στον πρόλογο, τα πράγματα για αυτήν εδώ την έκδοση του Leon όπως έχει διαμορφωθεί η αγορά σήμερα δείχνουν εκ πρώτης όψεως λίγο μπερδεμένα και μάλλον εναντίον του. Χωρίς να ακολουθεί κανένα από τα σύγχρονα δόγματα και τις μόδες, καταφέρνει με ένα μοναδικό βιομηχανικό πείσμα να παραμένει ένα απίστευτα ολοκληρωμένο αυτοκίνητο. Με ένα εξαιρετικό σύνολο κινητήρα-κιβωτίου, με ένα μοναδικής στιβαρότητας πλαίσιο και έναν «γλυκά» σπορ οδηγικό χαρακτήρα, μοιάζει ως η χρυσή τομή για όποιον θέλει να ξεφύγει από τις συγκυριακές μόδες και να αποκτήσει ένα αυτοκίνητο γεμάτο ουσία.

Δεν θα βάλει φωτιά στην άσφαλτο, δεν θα σας κάνει ήρωα των φαναριών, δεν θα αποτελέσει το επίκεντρο του ενδιαφέροντος στην παρέα. Είναι όμως ένα αυτοκίνητο που απολαμβάνεις να οδηγείς και -κυρίως- να ταξιδεύεις μαζί του και δεν θα σου αδειάσει το πορτοφόλι ούτε στο βενζινάδικο ούτε στην αντιπροσωπεία. Η τιμή του στις 27.290 ευρώ θα την έλεγες και ευκαιρία για όσα προσφέρει στον συνειδητοποιημένο οδηγό, έχοντας παράλληλα και ένα κορυφαίο επίπεδο εξοπλισμού.

Εν κατακλείδι, το Seat Leon FR των 190 αδικείται από τις συνθήκες της αγοράς και το εγχώριο star system (δεν ξεχνάμε και το δίλιτρο της υπόθεσης). Από την άλλη όμως είναι μία πολύ έξυπνη επιλογή για όποιον χρειάζεται ένα αυτοκίνητο που θα τον καλύψει απόλυτα σε μία πληθώρα αναγκών χωρίς να χρειάζεται να μπλέξει με πρίζες, μπαταρίες και άγχη που δεν του χρειάζονται.

Είπαμε, τα απλά πράγματα είναι πολλές φορές και τα καλύτερα. Και αυτό το Leon με τα 190 άλογα, την πολύ καλή τιμή και τον εκλεπτυσμένο σπορ χαρακτήρα είναι ίσως η καλύτερη απόδειξη στην ελληνική αγορά σήμερα.

Τεχνικά Χαρακτηριστικά – Seat Leon 2.0 TSI 190 PS
Κινητήρας: 1.984 cc
Ισχύς: 190 ps/4.200-6.000 rpm
Ροπή: 320Nm/1.500-4.100 rpm
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο 7 σχέσεων διπλού συμπλέκτη
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 7,4 sec
Τελική ταχύτητα: 231 km/h
Μέση κατανάλωση: 6,2 lt/100 km (εργοστασιακή τιμή), 8,6 lt/100 km (τιμή δοκιμής)
Εκπομπές CO2: 153 gr/km
Βάρος: 1.457 kg
Διαστάσεις (Μ/Π/Υ): 4.368/1.799/1.442 mm
Μεταξόνιο: 2.684 mm
Χώρος αποσκευών: 380 l
Τιμή: από 27.290 ευρώ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Νέος κινητήρας για το Seat Leon
Δοκιμή: Seat Leon 1.4 204 PS FR e-Hybrid
SEAT LEON e-Hybrid: Τα καλύτερα των δύο κόσμων