Menu
Τιμές αυτοκινήτων | Live η κίνηση Τιμές Καυσίμων | newsAUTOChoice

ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: Renault Megane E-Tech Electric

  • car magazine team

Το Mégane γυρνά σελίδα ξεκινώντας ένα νέο κεφάλαιο για το ίδιο αλλά και τη Renault, που κάνει ένα αποφασιστικό βήμα προς τον πλήρη εξηλεκτρισμό της γκάμας της.

Ο Luca de Meo, το αφεντικό της Renault, δείχνει αποφασισμένο να προκαλέσει πονοκέφαλο στους πρώην εργοδότες του στον όμιλο Volkswagen. Οι μηχανικοί του είχαν το ελεύθερο να κάνουν ό,τι θεωρούν απαραίτητο ώστε να μεγιστοποιήσουν τα οφέλη από το πλεονέκτημα των 100 kg χαμηλότερου βάρους του νέου Mégane E-Tech Electric έναντι του άμεσου ανταγωνιστή του, VW ID.3. Ο de Meo δεν διστάζει να αναφερθεί στο Mégane, το πρώτο ολοκαίνουριο Renault υπό τη διοίκησή του, όπως το GTI των ηλεκτρικών.

Μια αρκετά τολμηρή δήλωση που είχαμε την ευκαιρία να διαπιστώσουμε κατά πόσο επαληθεύεται στο πλαίσιο της πρώτης επαφής με το νέο Mégane στα προάστια γύρω από το Παρίσι. Στο αρχικό κομμάτι της διαδρομής, με αρκετά πυκνή κίνηση και επιλεγμένο το πρόγραμμα Comfort, τα πρώτα δείγματα του υποσχόμενου ζωντανού χαρακτήρα δεν αργούν να εμφανιστούν. Το τιμόνι, μολονότι σχετικά ελαφρύ, έχει πολύ γρήγορο βήμα 12:1 που χαρίζει εξαιρετική αμεσότητα ακόμα και σε μικρές κινήσεις.

Στην κορυφαία έκδοση S Edition που οδηγήσαμε ο ηλεκτροκινητήρας των 218 PS κινεί τους εμπρός τροχούς και τροφοδοτείται από μπαταρία 60 kWh η οποία δίνει αυτονομία έως 470 km. Η βασική έκδοση θα διαθέτει 131 PS με μπαταρία 40 kWh, ικανή για αυτονομία 300 km. Σε ταχυφορτιστή DC η μικρή έκδοση υποστηρίζει φόρτιση έως 85 kW και η μεγάλη έως 130 kW, πράγμα που μεταφράζεται σε περίπου 200 km αυτονομίας για κάθε 30 λεπτά φόρτισης.

Η Renault τονίζει πως ο ηλεκτροκινητήρας μαζί με την μετάδοση ζυγίζουν μόλις 145 kg (10% λιγότερο σε σχέση με αυτόν του Zoe), συμβάλλοντας καθοριστικά στη διατήρηση του βάρους σε χαμηλό επίπεδο, που αποτελεί βασικό στόχο της Renault για όλα τα μοντέλα που θα βασίζονται στην ηλεκτρική πλατφόρμα CMF-EV, η οποία θα χρησιμοποιείται από κοινού με τη Nissan. Πατώντας το γκάζι η απόδοση της δύναμης είναι αρκετά προοδευτική χωρίς το νεύρο που θα είχε ένα GTI. Από την άλλη πλευρά η Renault έχει κάνει πολύ καλή δουλειά με το πάτημα.

Οι κλίσεις που παίρνει το αμάξωμα είναι ελάχιστες, ενώ η τοποθέτηση της πολύ λεπτής (με ύψος μόλις 110 mm) συστοιχίας μπαταριών στο πάτωμα έχει φέρει το κέντρο βάρους 90 mm πιο κοντά στο έδαφος σε σχέση με το Mégane με θερμικό κινητήρα. Εξαιρετική είναι και η κύλιση, με την ανάρτηση να δίνει την αίσθηση ότι σιδερώνει το ανάγλυφο του δρόμου ακόμα και περνώντας από έντονες ανωμαλίες. Το ηλεκτρικό Mégane είναι πολύ άνετο, όμως ταυτόχρονα προσφέρει εξαιρετικό έλεγχο του αμαξώματος και έχει ακρίβεια στις αντιδράσεις, θυμίζοντας αρκετά τη ζωντάνια των GTI σε αυτό τον τομέα. Η ενεργοποίηση του προγράμματος Sport από τον αντίστοιχο διακόπτη στο τετραγωνισμένο τιμόνι επιφέρει ουσιαστική μεταμόρφωση.

Η απόκριση στο γκάζι αποκτά σπιρτάδα και η ένταση της επιτάχυνσης έχει την αίσθηση που περιμένεις από ένα αυτοκίνητο ικανό να κάνει το 0-100 Km/h σε 7,4’’, ενώ το τιμόνι κερδίζει αρκετά σε βάρος και αίσθηση. Το Mégane δείχνει τόσο ολοκληρωμένο και συγκροτημένο στο Sport που πρακτικά δεν υπάρχει κάποιος λόγος να ασχοληθείς με τα υπόλοιπα προγράμματα. Από την άλλη πλευρά, η διαφοροποίηση μεταξύ των τεσσάρων βαθμίδων ανάκτησης ενέργειας είναι πολύ μικρή και ακόμα και η ισχυρότερη δεν προσφέρει επιβράδυνση για οδήγηση one-pedal, κάτι που ο οδηγός ίσως αναζητήσει, δεδομένου ότι το πεντάλ του φρένου δεν έχει ομοιογένεια κατά μήκος της διαδρομής του αφού αρχικά είναι αρκετά μαλακό και στη συνέχεια γίνεται ξαφνικά σκληρό.

Πάντως το Mégane E-Tech Electric είναι αναμφίβολα ένα γοητευτικό αυτοκίνητο. Το ύφος crossover δημιουργείται κυρίως από το ψηλότερο κατά 50 mm προφίλ της σιλουέτας του αμαξώματος σε σχέση με το συμβατικό Mégane, καθώς το ύψος από το έδαφος είναι αντίστοιχο και στις δύο περιπτώσεις. Μολονότι το μήκος του ηλεκτρικού Mégane είναι λίγο μικρότερο, η καμπίνα είναι ιδιαίτερα ευρύχωρη με μπόλικο αέρα για τα πόδια των πίσω, χάρη και στο εντελώς επίπεδο πάτωμα, αλλά και με έναν βαθύ χώρο αποσκευών που φτάνει τα 440 lt.

Η ποιότητα ακολουθεί τη λογική που βλέπουμε σε όλα τα σύγχρονα Renault, με προσεγμένα υλικά και ευχάριστες πινελιές όπως οι κρυφές χειρολαβές στις πίσω πόρτες, τα φιλέτα από υλικό που έχει ως βάση το ξύλο στις πόρτες και το ταμπλό, αλλά και τα προσεγμένα γραφικά στην κεντρική οθόνη αφής και τον ψηφιακό πίνακα οργάνων. Το λειτουργικό του συστήματος πολυμέσων είναι αρκετά φιλικό και οι φυσικοί διακόπτες δεν έχουν εξαφανιστεί, ενώ η ενσωμάτωση των υπηρεσιών Google διευρύνει τις δυνατότητες των φωνητικών εντολών.

Το Mégane E-Tech Electric έδωσε όλα τα σωστά μηνύματα σε αυτή την πρώτη επαφή μαζί του. Έχει το προηγμένο και καινοτόμο ύφος που απαιτείται για ένα μοντέλο που επανασυστήνεται στο κοινό με εντελώς διαφορετικό DNA από αυτό που γνωρίζαμε από τις θερμικές και υβριδικές εκδόσεις του Mégane που θα συνεχίσουν να βρίσκονται κοντά μας έως το 2024. Το ηλεκτρικό Mégane κερδίζει λοιπόν τις  εντυπώσεις με την κομψή εικόνα, την εξαιρετική κύλιση και την άκρως ποιοτική προσέγγιση του εσωτερικού. Έχει μάλιστα μια πιπεράτη και ενδιαφέρουσα οδηγική απόχρωση, αν και όχι σε τέτοιον βαθμό που να δικαιολογεί τον χαρακτηρισμό GTI. Ίσως όμως αυτό να είναι σκόπιμο προκειμένου να υπάρχει χώρος για δημιουργία και από τη Renault Sport.

KEY TECH: Η περιβαλλοντική ευαισθησία του Mégane E-Tech Electric έχει πολλές διαφορετικές εκφράσεις πέραν των μηδενικών εκπομπών CO2 κατά τη διάρκεια λειτουργίας του. Σημαντικό ρόλο στην κατασκευή του έχει παίξει η ανακύκλωση, καθώς όλες οι επενδύσεις στο εσωτερικό είναι κατασκευασμένες από ανακυκλωμένα υλικά, τα οποία ανάλογα με την εξοπλιστική έκδοση φτάνουν έως τα 2,2 kg. Επιπλέον από ανακυκλωμένα πλαστικά προέρχονται πολλά από τα -ορατά και μη- τμήματα στο κατώτερο τμήμα του ταμπλό, με το συνολικό βάρος αυτών να ανέρχεται σε 27,2 kg. Τέλος το 95% του αυτοκινήτου θα μπορεί να ανακυκλωθεί στο τέλος της ζωής του.

TECH – Renault Mégane E-Tech Electric EV60
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ: Μονός ηλεκτροκινητήρας, 218 PS, 30,6 kgm
ΜΠΑΤΑΡΙΑ:  ΙΟΝΤΩΝ ΛΙΘΙΟΥ, 60 kWh
ΚΙΒΩΤΙΟ:  ΑΥΤΟΜΑΤΟ ΜΟΝΗΣ ΣΧΕΣΗΣ
ΜΕΤΑΔΟΣΗ: ΣΤΟΥΣ ΕΜΠΡΟΣ ΤΡΟΧΟΥΣ
ΑΝΑΡΤΗΣΗ: ΓΟΝΑΤΑ MACPHERSON (Ε) / ΠΟΛΛΑΠΛΩΝ ΣΥΝΔΕΣΜΩΝ (Π)
0-100 KM/H: 7,4’’
ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ:  160 km/h
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ: 12,8 kWh/100 km (WLTP)
ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ: 470 km (WLTP)
CO2: 0 g/km
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ (Μ/Π/Y): 4.210/1.780/1.500 mm
ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.700 mm
ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ: 440 lt
ΒΑΡΟΣ: 1.624 kg
ΤΙΜΗ: Αναμένεται μέσα στο 2022

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Δοκιμή: Renault Arkana 1.3 TCe 140 PS EDC7 (+video)
Δοκιμή: Renault Clio 1.0 TCe 90 PS
Δοκιμή: Renault Clio E-Tech

Δείτε ΟΛΕΣ τις τελευταίες ειδήσεις τη στιγμή που συμβαίνουν στο newsauto