Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: Renault Clio 1.0 TCe 90 PS

Ελλάδα 8:58
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Δοκιμή: Renault Clio 1.0 TCe 90 PS

ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: Renault Clio 1.0 TCe 90 PS

ΔΟΚΙΜΕΣ

Το επιτυχημένο γαλλικό supermini, εναρμονίζεται με τις απαιτήσεις της νέας εποχής (βλπ. προδιαγραφές κινητήρα Euro 6d). Έγινε πιο φιλικό προς το περιβάλλον και πιο οικονομικό. Όσο για τα υπόλοιπα πλεονεκτήματα που το χαρακτηρίζουν, παραμένουν.

Advertisement
Advertisement

Γίνεται να έχετε… περισσότερο προϊόν για λίγα χρήματα (το γνωστό “more car for your money”) με κινητήρα λιγότερων κυβικών και μειωμένη ιπποδύναμη;

Η «μάχη» για λιγότερους ρύπους συνεχίζεται. Κινητήρες χάνουν κάτι από τον κυβισμό τους (και από την ιπποδύναμή τους) για να κερδίσουν σε οικονομία αλλά και λιγότερα γραμμάρια CO2. Από αυτό το… δόγμα δεν λείπει η εισαγωγική έκδοση της 5ης γενιάς του Renault Clio με το νέο, πιο φιλικό προς το περιβάλλον 1.000άρη κινητήρα, το επίσης νέο εξάρι χειροκίνητο κιβώτιο.

Σχήμα που ξεχωρίζει…
Εάν υπάρχει ένα σημείο που όλοι συμφωνούν για το Clio είναι η σχεδίαση του. Η μεγαλύτερη μάσκα και τα φώτα LED εμπρός (είναι τα νέα σημεία) με την σχεδίαση του πίσω μέρους να έχει αλλάξει πολύ σε σχέση με τον προκάτοχό του. Κάτω από το αμάξωμα θυμίζουμε πως κρύβεται ένα εντελώς νέο αυτοκίνητο, το οποίο πατά πάνω στην πλατφόρμα CMF-B.

Advertisement
Advertisement

…αλλά και εσωτερικό
Εκτός του αμαξώματος, είναι και η θέση οδήγησης, η οποία μας έκανε να συμφωνήσουμε για την ποιότητά της, αλλά και την ευκολία των ρυθμίσεων. Τα χειριστήρια, βρίσκονται ακριβώς εκεί που περιμένετε και το ταμπλό να έχει οδηγοκεντρική σχεδίαση (η Renault την αποκαλεί Smart Cockpit).

Η οθόνη αφής για το σύστημα πολυμέσων των 7 ιντσών έχει πολλές δυνατότητες, με το λογισμικό να είναι εύκολο στο χειρισμό. Λειτουργικός αλλά και μοντέρνος είναι και ο ψηφιακός πίνακας οργάνων με πληθώρα επιλογών εξατομίκευσης ώστε να προβάλλει τις πληροφορίες που θέλετε, όπως εσείς θέλετε.

Με μήκος που οριακά ξεπερνά τα 4 μέτρα, το Clio προσφέρει χώρους για τέσσερις ενήλικες πάνω από το μέσο όρο στην καμπίνα του. Ίσως γι’ αυτό έγινε το αγαπημένο όχημα των νέων οικογενειών. Τα καθίσματα είναι αναπαυτικά και με καλή στήριξη, ενώ υπάρχουν και αρκετές θήκες για μικροαντικείμενα με το πορτμπαγκάζ των 391 λίτρων να είναι μέσα στα κορυφαία της κατηγορίας. Πρέπει όμως να ξεπεράσετε το ψηλό κατώφλι του για να το φορτώσετε.

Advertisement

Μοτέρ και κίνηση
Το μοτέρ είναι το καινούργιο στο Clio. Έχασε 10 ίππους αλλά διατηρεί (σύμφωνα με τις προδιαγραφές του) την ροπή των 160 Nm, η οποία έγινε ευκολότερα αξιοποιήσιμη (χάρη στο νέο κιβώτιο ταχυτήτων). Τώρα εμφανίζεται από τις 2.000 στροφές (2.750 ήταν πριν), δίνοντας μία αίσθηση περισσότερης ζωντάνιας/δύναμης.

Advertisement

Την ζωντάνια αποδεικνύουν και οι επιδόσεις του με 12,2” για τα 0-100 χλμ./ώρα (180 χλμ./ώρα τελική ταχύτητα). Στην πράξη η αίσθηση είναι καλύτερη. Το 1,000άρι τρικύλινδρο μοτέρ έχει ένταση, επιταχύνει γραμμικά χωρίς να «κομπιάζει», ενώ η ροπή του στις μεσαίες στροφές θυμίζει κινητήρα μεγαλύτερου κυβισμού.

Για την διαχείρισή της ευθύνη έχει και το κιβώτιο ταχυτήτων. Είναι πολύ καλό στην χρήση (οι ταχύτητες «κουμπώνουν» ο συμπλέκτης είναι μαλακός), κάτι που το κάνει εύχρηστο στις διαδρομές στην πόλη. Στο ταξίδι σε ανοιχτό δρόμο το Clio θα κινηθεί απροβλημάτιστα με ταχύτητες έως και 140 χλμ./ώρα.

Η ποιότητα κύλισης είναι πολύ καλή ενώ η ηχομόνωση κρατά τους θορύβους εκτός καμπίνας, με τον 3κύλινδρο turbo, να κάνει αισθητή την παρουσία του μόνο όταν ανεβούν οι στροφές.

Advertisement

Σε δρόμο με στροφές το τιμόνι με την πολύ καλή κατευθυντικότητα και τις άμεσες αντιδράσεις, τα φρένα (δίσκοι/ταμπούρα) διαμορφώνουν μία οδική συμπεριφορά, που δίνει ευχαρίστηση στην οδήγηση (θυμηθείτε έχει μόλις 90 ίππους).

Ακόμη ένα θετικό του μικρού Clio είναι η χαμηλή τιμή κατανάλωσης. Στην δοκιμή μας δεν ξεπέρασε τα 6,8 λίτρα /100 χλμ. ακόμη και όταν πιέσαμε σε ανηφορική διαδρομή ή σε ταξίδι με τον κλιματισμό ανοιχτό και πίεση στο μοτέρ. Μέσα στην πόλη, είδαμε ακόμη και 6,1 λίτρα /100 χλμ., όταν ο κατασκευαστής δίνει 5,2 – 5,8 λίτρα/ 100 χλμ..

Η ανάρτηση με τα γόνατα MacPherson εμπρός και τον ημιάκαμπτο άξονα πίσω απορροφά τις ανωμαλίες του οδοστρώματος. Το set up του πλαισίου και η ρύθμιση των αναρτήσεων ακολουθούν την Γαλλική σχολή, με τις κλίσεις στις στροφές σε λογικά επίπεδα και με υψηλά επίπεδα πρόσφυσης.

Με πληθώρα τεχνολογιών υποβοήθησης του οδηγού στο βασικό (αυτόνομο φρενάρισμα με ανίχνευση οχημάτων, πεζών και ποδηλατών) ή τον προαιρετικό εξοπλισμό (σύστημα ημι-αυτόνομης οδήγησης Highway & Traffic Jam Companion), το εισαγωγικό μοντέλο έχει να προτείνει πολλά πλεονεκτήματα σε σχέση με τον ανταγωνισμό.

Συμπέρασμα
Μοντέρνο, (παραμένει), εύχρηστο και άνετο. Αυτό το τρίπτυχο χαρακτηρίζει την βασική έκδοση του Clio με το 1.000άρη κινητήρα των 90 ίππων. Το κιβώτιο των έξι σχέσεων τον συμπληρώνει και καλύπτει τα κενά, ενώ κρατά κατανάλωση και ρύπους σε χαμηλά επίπεδα. Τεχνολογικά έχει σχεδόν τα πάντα, ενώ οι χώροι συνδυάζονται με την εργονομία και την άνεση για να καλύψουν τις ανάγκες, μίας μικρής οικογένειας. Ναι τελικά έχετε περισσότερο προϊόν για τα χρήματα που δίνετε στην τιμή αγοράς του.

Τεχνικά Χαρακτηριστικά – Renault Clio 1.0 TCe 90 PS
Κινητήρας: 999cc
Ισχύς: 90 ps/ 5.000rpm
Ροπή: 160 Nm/2000 rpm
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Μηχανικό 6 σχέσεων
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 12,2 sec
Τελική ταχύτητα: 180km/h
Μεικτή κατανάλωση: 5,2 l/100 km (εργοστασιακή τιμή)
Μεικτή κατανάλωση: 6,8 l/100 km (τιμή δοκιμής)
Εκπομπές CO2: 117 gr/km
Βάρος: 1174 kg
Διαστάσεις (Μ/Π/Υ): 4050/1798/1.440 mm
Μεταξόνιο: 2583 mm
Χώρος αποσκευών: 391
Τιμή: από 16.390 ευρώ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Πως θα είναι το Renault Clio στο μέλλον;
Renault Clio: Με την πιο ολοκληρωμένη γκάμα κινητήρων της κατηγορίας
Διαθέσιμο και πάλι το diesel Renault Clio – Πόσο κοστίζει