Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: Peugeot 2008 1.2 PureTech 130 PS EAT8

Ελλάδα 1:19
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Δοκιμή: Peugeot 2008 1.2 PureTech 130 PS EAT8

ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: Peugeot 2008 1.2 PureTech 130 PS EAT8

ΔΟΚΙΜΕΣ

Το νέο 2008 δείχνει με εμφατικό τρόπο τον ακόμα πιο premium προσανατολισμό της Peugeot.

Advertisement
Advertisement

Η σύσταση του Ομίλου Stellantis έδωσε άλλη ώθηση στην Peugeot η οποία ανέλαβε σε μεγάλο βαθμό να ορίσει το πλαίσιο και τις εξελίξεις σε αυτόν, ιδίως σε μια εποχή η οποία χαρακτηρίστηκε ταυτόχρονα από μεγάλες αλλαγές στην αυτοκινητοβιομηχανία, αλλά και στην κοινωνική συμπεριφορά μας, σε παγκόσμιο επίπεδο.

H δεύτερη γενιά του 2008 παρουσιάστηκε το 2019, τη χρονιά που αποφασίστηκε να αλλάξουν τα δεδομένα στον πάλαι ποτέ Όμιλο PSA. Το μικρότερο crossover μοντέλο στην γκάμα της Peugeot είχε ήδη μια καλή εμπορική πορεία ως τότε.

Όμως, μετά την εμφάνισή της στην αγορά, οι πωλήσεις αυξήθηκαν, καθώς αναβαθμίστηκε σε όλους τους τομείς.

Advertisement
Advertisement

Μεγάλωσε σε διαστάσεις, συγκριτικά με πριν, όμως αυτό που το χαρακτήριζε πλέον ήταν ότι είχε εξελιχθεί σε ό,τι αφορά στην τεχνολογία του και στην εικόνα του, η οποία το έκανε να ξεχωρίζει και να εντυπωσιάζει περισσότερο.

Κάτι που ισχύει ακόμα περισσότερο για τη νέα, ανανεωμένη γενιά του που μόλις ήρθε στη χώρα μας.

Advertisement

Το τρίπτυχο
Οι Γάλλοι έθεσαν τρεις κύριους άξονες για τη δημιουργία του, αυτούς που αποτελούν τη βάση της Peugeot (αλλά και όλων των μοντέλων της. Δεν είναι άλλοι από τη Σαγήνη, το Συναίσθημα και την Υπεροχή. Αυτές οι παράμετροι τηρήθηκαν και στην επανασχεδίαση του 2008.

Ο Ματιάς Οσάν, ο Διευθυντής Σχεδιασμού της γαλλικής εταιρείας, αναφέρθηκε στη διαδικασία λέγοντας: «Με το νέο 2008, η Peugeot συνεχίζει να ενισχύει την τεχνολογική και αισθητική ταυτότητα της. Ένα από τα βασικά στοιχεία της δουλειάς των σχεδιαστών ήταν η αναβάθμιση του εμπρός μέρους του.

Advertisement

Εκεί υιοθετήθηκε η (φωτεινή) υπογραφή των τριών νυχιών, το στιβαρό και μυώδες στυλ το οποίο έχει κάνει αυτό το SUV τόσο επιτυχημένο σε όλες τις αγορές και απεικονίζει την ποιοτική αναβάθμιση που χαρακτηρίζει το ανανεωμένο 2008».

Τα λόγια του Οσάν περιγράφουν με τον πιο επίσημο τρόπο το επανασχεδιασμένο 2008. Το αμάξωμά του έχει γίνει πιο δυναμικό, συγκριτικά με πριν. Συγκεκριμένα, το εμπρός μέρος με τα νέα φωτιστικά σώματα, τα LED φώτα ημέρας στον προφυλακτήρα (αυτά που παραπέμπουν σε αποτύπωμα νυχιάς αιλουροειδούς) και η μεγάλη γρίλια με το νέο πλέγμα και το καινούργιο εμπορικό έμβλημα της εταιρείας, είναι τα στοιχεία που το χαρακτηρίζουν.

Advertisement

Στο πίσω μέρος του, το αυτοκίνητο δείχνει πιο σύγχρονο αλλά και πιο κομψό από πριν. Οι σχεδιαστές αναδιαμόρφωσαν τα πίσω LED φώτα προσδίδοντάς τους την αντίστοιχη φωτεινή σύνθεση των τριών νυχιών.

Η διάταξή τους σε δύο σειρές, η σκούρα λωρίδα που παρεμβάλλεται μεταξύ τους και η με μεγάλα γράμματα ονομασία της Peugeot συνθέτουν ένα σύνολο το οποίο κάνει το νέο 2008 να δείχνει πιο ευρύ απ’ ό,τι είναι. Αναμφισβήτητα η σχεδίαση εντυπωσιάζει από όποια πλευρά και αν το δεις.

Εντός
Το εσωτερικό του 2008 έχει διαμορφωθεί σύμφωνα με όσα προβλέπει η τεχνοτροπία-τεχνολογία i-Cockpit η οποία είναι τυπικό χαρακτηριστικό της Peugeot. Στο νέο μοντέλο, η κεντρική οθόνη αφής είναι πλέον 10 ιντσών σε όλες τις εκδόσεις. Κάτω από αυτή υπάρχει το… κλαβιέ τόσο με τους διακόπτες αφής όσο και με τους φυσικούς για τον χειρισμό των επιμέρους συστημάτων (κεντρικό μενού, κλιματισμός, κ.λπ.).

Στις καλύτερα εξοπλισμένες, στη θέση του πίνακα οργάνων υπάρχει έγχρωμη οθόνη, ενώ στην κορυφαία GT, όπως το αυτοκίνητο της δοκιμή μας, οι ενδείξεις των πληροφοριών προσομοιάζουν τρισδιάστατη απεικόνιση.

Η στεφάνη του τιμονιού σχηματίζει υποτυπώδεις γωνίες και έχει δύο ακτίνες με ενσωματωμένους σε αυτές διακόπτες για το ηχοσύστημα και την ενεργοποίηση του συστήματος φωνητικών εντολών.

Τέλος, στη βάση της κονσόλας, στην έκδοση του 2008 με το αυτόματο κιβώτιο οκτώ ταχυτήτων έχει αλλάξει το πλαίσιο που περιβάλλει τον σχετικό επιλογέα και το σύνολο δείχνει πιο κομψό, πλέον.

Με την ευκαιρία της επανασχεδίασης, το 2008 έχει νέες ταπετσαρίες και περισσότερες επιλογές χρωματισμών για τον εσωτερικό φωτισμό. Ο εξοπλισμός έχει αναβαθμιστεί κάνοντας το 2008 ακόμα πιο ασφαλές και πρακτικό, τόσο για τον οδηγό όσο και για τους επιβάτες.

Για παράδειγμα, αναλόγως της έκδοσης, περιλαμβάνονται σύστημα Adaptive Cruise Control με λειτουργία Stop and Go, σύστημα αναγνώρισης πεζού ή δικυκλιστή με λειτουργία αυτόματης πέδησης για την περίπτωση ενδεχόμενης σύγκρουσης, σύστημα προειδοποίησης ακούσιας διαφυγής από την επιλεγμένη λωρίδα κυκλοφορίας, κάμερες με ευρύτερη κάλυψη της περιοχής περιμετρικά του αυτοκινήτου, περισσότερες θύρες USB κ.ά.

Οδηγικές εντυπώσεις
Επί της ουσίας, πρόκειται για μια σχεδιαστική και εξοπλιστική αναθεώρηση του 2008 με σκοπό να παραμείνει επίκαιρο στην πολυπληθή κατηγορία των crossover/SUV μοντέλων. Συνεπώς, δεν υπάρχει κάποια δομική αλλαγή συγκριτικά με ό,τι γνωρίζουμε γι’ αυτό.

Αναφορικά με την ανάρτησή του, το αυτοκίνητο διαθέτει γόνατα τύπου MacPherson με ψαλίδα βάση και αντιστρεπτική ράβδο, εμπρός, ενώ πίσω υπάρχει ημιάκαμπτος άξονας.

Η ρύθμισή της δίνει έμφαση στη άνεση των επιβατών και αυτό σημαίνει ότι είναι σχετικά μαλακή. Αυτό φαίνεται από τα πρώτα μέτρα τα οποία θα διανύσεις επιβαίνοντας στο 2008. Αισθάνεσαι μεν την ανάρτηση να ταλαντώνεται, η απορρόφηση του φαινομένου είναι αρκετά αποτελεσματική, δε.

Τα εμπρός καθίσματα είναι σχετικά μαλακά σε αίσθηση και στην έκδοση GT παρέχουν καλή πλευρική στήριξη. Το πίσω κάθισμα είναι τοποθετημένο λίγο ψηλότερα, σε σχέση με τα εμπρός, όμως οι εκεί επιβάτες έχουν καλό ωφέλιμο μήκος και ύψος. Θετικά κρίνουμε και το ωφέλιμο πλάτος στο εσωτερικό, τόσο εμπρός όσο και πίσω.

Το i-Cockpit, με την ιδιοτυπία της θέσης τοποθέτησης του τιμονιού, έχει δεδομένα πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα αναφορικά με τη διάταξή του και την αμεσότητα ορατότητας προς τις ενδείξεις του πίνακα οργάνων.

Το 2008 διαθέτει το Drive Mode το οποίο έχει τρεις διαφορετικές παραμέτρους λειτουργίας: Eco, Normal και Sport. Στην πράξη, ο οδηγός δύναται να κινείται δίνοντας έμφαση είτε στην οικονομία καυσίμου είτε σε πιο σβέλτο ρυθμό.

Εντός πόλης, το 2008 είναι ευκολοδήγητο καθώς οι διαστάσεις του δεν είναι μεγάλες, ενώ η περιμετρική ορατότητα βοηθά τον οδηγό να αντιλαμβάνεται άμεσα την περιβάλλουσα κίνηση. Μάλιστα, οι κάμερες τον συνδράμουν στην περίπτωση στάθμευσης.

Στο ταξίδι διατηρεί εύκολα τον ρυθμό που επιλέγει ο οδηγός. Ωστόσο, όταν η ταχύτητα αυξάνεται, το ίδιο ισχύει και για τον αεροδυναμικό θόρυβο, με τους εξωτερικούς καθρέφτες να είναι η κύρια αιτία πρόκλησής του.

Η αίσθηση του τιμονιού είναι σχετικά ελαφρά όταν η ταχύτητα κίνησης του αυτοκινήτου είναι σχετικά μικρή. Φυσικά, εντός πόλης αυτό είναι επιθυμητό, Ωστόσο, όταν ο ρυθμός αυξάνεται, η αίσθησή του βελτιώνεται και γίνεται πιο «βαριά». Μάλιστα, όταν ο οδηγός επιλέξει το πρόγραμμα Sport, το τιμόνι γίνεται ακόμα πιο σφιχτό. Επίσης, σε αυτή την περίπτωση αλλάζει και ο ήχος του κινητήρα, όπου γίνεται πιο μπάσος (μέσω των ηχείων, φυσικά)

Το οκτατάχυτο αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων (EAT8) είναι ομαλό στη λειτουργία του και η αμεσότητα αλλαγής των σχέσεων εξαρτάται από το επιλεγμένο πρόγραμμα στο Drive Mode. Πάντως, υπάρχουν και οι μοχλοδιακόπτες πίσω από το τιμόνι μέσω των οποίων ο οδηγός μπορεί να τις αλλάζει κατά το δοκούν.

Τέλος, αναφορικά με την κατανάλωσή του, μετρήσαμε 7,6 λίτρα/100 χλμ. τιμή η οποία είναι ικανοποιητική για τα δεδομένα του αυτοκινήτου.

Οι Γάλλοι δεν χάνουν την ευκαιρία να δείξουν ότι μπορούν να διαφέρουν με στυλ και το επανασχεδιασμένο Peugeot 2008 το επιβεβαιώνει για μια φορά ακόμα. Όμως, δεν στέκονται μόνο στην εικόνα αλλά φροντίζουν εξίσου και την πρακτικότητα που προσφέρει στους επιβάτες. Και το ανανεωμένο μοντέλο τα συνδυάζει πολύ καλά.

Τεχνικά χαρακτηριστικά – Peugeot 2008 1.2 PureTech 130 PS, S&S, EAT8
Κινητήρας: Τρικύλινδρος 1.199 cc
Ισχύς: 131 PS στις 5.500 rpm
Ροπή: 230 Nm στις 1.750 rpm
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο 8 σχέσεων
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 9,4 sec
Τελική ταχύτητα: 203 km/h
Μέση κατανάλωση εργοστασιακή/δοκιμής: 5,9/7,6 lt/100 km
Εκπομπές CO2: 133 gr/km
Διαστάσεις (Μ/Π/Y): 4.304/1.775/1.550 mm (Με μπάρες οροφής)
Μεταξόνιο: 2.605 mm
Βάρος: 1.280 kg
Χώρος αποσκευών: 434-1.467 lt
Τιμή: Από 29.900 ευρώ («ALLURE»)

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Διαθέσιμο στην Ελλάδα το Peugeot 3008 Hybrid (+τιμές)
Peugeot 208: Premium γαλλική γοητεία σε τιμή έκπληξη!
Οι Peugeot κυριαρχούν και εκτός των αυτοκινήτων