Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: Opel Mokka-e

Ελλάδα 7:17
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Δοκιμή: Opel Mokka-e

ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: Opel Mokka-e

ΔΟΚΙΜΕΣ

Με super-cool εμφάνιση, ψηφιοποιημένο διάκοσμο και ποιοτική οδική συμπεριφορά, το Mokka-e σίγουρα ξέρει να τραβά τα βλέμματα. Αλλά και το ενδιαφέρον… με τις οικολογικές του ανησυχίες.

Advertisement
Advertisement

Από τις αρχές του 2021 η Opel βαδίζει σε νέα μονοπάτια, υπό την καθοδήγηση της τέταρτης μεγαλύτερης αυτοκινητοβιομηχανίας παγκοσμίως, Stellantis. Υποβοηθούμενη από τη νέα μητρική εταιρεία και πεισμωμένη να αναπτύξει τη δική της, διακριτή ταυτότητα σε σχέση με τα νέα της «αδερφάκια», η μάρκα από το Ρύσελσχαϊμ έστρεψε το βλέμμα της στο νεανικό κοινό. Πώς θα το καταφέρει; Με μοντέρνας σχεδίασης και fun-to-drive μοντέλα που «μιλούν» στην καρδιά της νεολαίας.

Τον ρόλο του σημαιοφόρου επωμίστηκε το super-cool, δεύτερης γενιάς Mokka, με το οποίο συστηθήκαμε πρώτοι (διαβάστε τη δοκιμή), καθήμενοι πίσω από το τιμόνι της βενζινοκίνητης έκδοσης με τον 1.200αρη των 130 PS. Με την ηλεκτροκίνηση, ωστόσο, να επελαύνει, η Opel θα ήταν αδύνατο να μην ενδώσει. Και έτσι η γκαρνταρόμπα του νέου Mokka, μόλις από το λανσάρισμά του, περιελάμβανε και ένα 100% «πράσινο» συνολάκι. Αυτό δεν είναι άλλο από το Mokka-e.

Advertisement
Advertisement

Στιλάτο και… διακριτικά ηλεκτρικό

Σε επίπεδο εμφάνισης, δεν θα εντοπίσετε κραυγαλέα σχεδιαστικά στοιχεία που φωνάζουν πως είναι ηλεκτρικό. Οι designers αρκέστηκαν στο «καπάκι» για τη φόρτιση που βρίσκεται στο φουσκωμένο πίσω αριστερό φτερό και στα διακριτικά λογότυπα “e” στη μεσαία κολόνα (b-pillar) και στο δεξί, κάτω άκρο της πόρτας του πορτπαγκάζ.

Advertisement

Οτιδήποτε περισσότερο στα μάτια μας θα έμοιαζε υπερβολικό και θα αλλοίωνε την –κοινώς ομολογουμένως- «μουράτη» εμφάνιση του Mokka. Η τελευταία διαμορφώνεται από την εντυπωσιακή μαύρη, κλειστή μάσκα Opel Vizor με τα ενσωματωμένα λεπτά φώτα στις άκρες της, τον πληθωρικό εμπρόσθιο προφυλακτήρα, τις 18άρες ζάντες (έκδοση Ultimate, της δοκιμής μας) και τα πίσω φώτα σε σχήμα “L”. Φυσικά, το βλέμμα (το δικό μας και των περαστικών) κέντρισε και η διχρωμία πράσινο/μαύρο του αυτοκινήτου της δοκιμής μας που απογειώνει το νεανικό του λουκ.

Advertisement

Premium αύρα, κορυφαίο ψηφιακό υπόβαθρο

Φρέσκος αέρας πνέει και στο εσωτερικό όπου αδιαφιλονίκητος πρωταγωνιστής είναι το Pure Panel, δηλαδή οι δύο μεγάλες, πλήρως ψηφιακές οθόνες για το σύστημα πολυμέσων (έως και 10”) και τον πίνακα οργάνων (έως και 12”). Αμφότερες πέρα από την καλαίσθητη διάταξή τους ξεχωρίζουν για τα ευκρινή και μοντέρνα γραφικά τους, αλλά και την ευκολία στη χρήση τους. Παράλληλα, μέσω αυτών ο οδηγός ενημερώνεται ακούραστα για τη ροή ενέργειας, το ηλεκτρικό απόθεμα στην μπαταρία, την κατανάλωση κ.ο.κ. Οι πληροφορίες απεικονίζονται στα σωστά σημεία, χωρίς να αποσπούν την προσοχή σου από τον δρόμο.

Advertisement

Η συναρμογή είναι σε κορυφαία επίπεδα, όπως και η αύρα που εκπέμπουν τόσο τα γυαλιστερά μαύρα στιλιστικά στοιχεία (βλ. βάση κονσόλας) όσο και οι ψευτο-carbon λεπτομέρειες (βλ. δεξί μέρος ταμπλό). Από κοντά και οι χώροι που είναι υπεραρκετοί για την ευχάριστη φιλοξενία τεσσάρων ενηλίκων. Η μοναδική παραχώρηση αφορά την χωρητικότητα του πορτπαγκάζ (με διπλό δάπεδο) που – λόγω της μπαταρίας – είναι μειωμένη κατά 40 λτ. (310 αντί 350) συγκριτικά με τις συμβατικές εκδόσεις.

Μηχανικά μέρη… άνευ εκπλήξεων

Μιας και κάναμε νύξη στην μπαταρία, ας γνωρίσουμε το κινητήριο σύνολο. Ή μάλλον να το θυμηθούμε, καθώς είναι το ίδιο με του Corsa-e και των υπόλοιπων αδελφών μοντέλων του ομίλου (π.χ. Citroen e-C4 C-Cross και Peugeot e-2008). Έχουμε, λοιπόν, έναν ηλεκτροκινητήρα 136 PS και 260 Nm ροπής που τροφοδοτείται από μια μπαταρία ενεργειακής χωρητικότητας 50 kWh, τοποθετημένη κάτω από το πάτωμα προς όφελος του κέντρου βάρους.

Για την πλήρη φόρτιση της τελευταίας μέσω wallbox ισχύος 11 kW  απαιτούνται 5 ώρες, όταν σε ταχυφορτιστή 100 kW ο χρόνος για το 0-80% μειώνεται σε 30 λεπτά. Φυσικά, ο «ανεφοδιασμός» του Mokka-e μπορεί να γίνει και μέσω οικιακής πρίζας, όπου ενδείκνυται η φόρτιση κατά τις νυχτερινές ώρες.

Τι γίνεται, όμως, με την κατανάλωση; Σε μεικτό κύκλο η Opel ανακοινώνει 17,4 kWh/100 χλμ. (WLTP). Εμείς, κινούμενοι εντός της πόλης, διαπιστώσαμε πως κυμαίνεται μεταξύ 18 και 19 kWh/100 χλμ. Η υπόσχεση, όμως, της μάρκας για διάνυση 324 χλμ. με μια φόρτιση, στην πράξη είναι αδύνατη. Πιο ρεαλιστική είναι μια αυτονομία γύρω στα 270 χλμ., και υπό την προϋπόθεση πως ο οδηγός αρέσκεται στη συχνή χρήση του προγράμματος οδήγησης Eco (Normal & Sport τα άλλα δύο). Επιπλέον χιλιόμετρα θα σας χαρίσει και το κουμπί “B” δίπλα στον επιλογέα του αυτόματου κιβωτίου, που εντείνει την ένταση ανάκτησης ενέργειας κατά την επιβράδυνση. Από την άλλη, όσοι εκδράμουν με το Mokka-e, θα αντικρίσουν νούμερα κοντά στις 20 kWh/100 χλμ., με την αυτονομία να διολισθαίνει κοντά στα 200 χλμ.

Πρέπει, ωστόσο, να έχουμε υπόψη πως η αυτονομία επηρεάζεται από διάφορους παράγοντες: Από τις κυκλοφοριακές συνθήκες και την επιφάνεια του οδοστρώματος μέχρι τον τρόπο οδήγησης και τη συχνότητα χρήσης του κλιματισμού. Η απόδοση του τελευταίου περιορίζεται σημαντικά στη λειτουργία Eco, το οποίο, όπως αντιλαμβάνεστε, δίνει έμφαση στον μετριασμό της κατανάλωσης, τιθασεύοντας, παράλληλα, την απόκριση του μοτέρ.

Συνύπαρξη: Ευχάριστη και άνετη

Αυτό θα… αγριέψει (ελαφρώς) στο πρόγραμμα Sport, χωρίς, όμως, να μετατρέπει το Mokka-e σε… ηλεκτρικό πύραυλο. Οι εξοικειωμένοι, λοιπόν, με την ηλεκτρική κινητικότητα μην περιμένετε από το γερμανικό B-SUV ακαριαίες επιταχύνσεις που θα βουλιάξουν το σώμα σας στην πλάτη του καθίσματος. Διότι θεμέλιος λίθος πίσω από τη δημιουργία του μοντέλου ήταν η βέλτιστη αξιοποίηση των αποθεμάτων ηλεκτρικής ενέργειας και όχι τα… επίσημα χρονομετρημένα. Αυτός είναι, άλλωστε, ένας από τους λόγους που η τελική ταχύτητα είναι περιορισμένη στα 150 χλμ./ώρα.

Από την άλλη, τα 9,0 δευτερόλεπτα για την επιτάχυνση στα πρώτα 100 χλμ./ώρα, δείχνουν πως το Mokka-e είναι αρκούντως γρήγορο και πάντα… σε επιφυλακή για μια ξεκούραστη προσπέραση.

Αυτό που θα διαπιστώσει κανείς με το που πατήσει το κουμπί της εκκίνησης πίσω από το τιμόνι είναι… τα πουλάκια να κελαηδούν. Βασικά ούτε αυτά, χάρη στην πολύ καλή ηχομόνωση του μοντέλου, η οποία διατηρείται ακόμα και αν βγείτε στην εθνική οδό. Επιπλέον πόντους στο Opel Mokka-e προσθέτει και η ποιότητα κύλισης η οποία παραπέμπει σε πιο upmarket κατασκευές.

Σε επαρχιακό δίκτυο με συνεχείς στροφές, η καλορυθμισμένη ανάρτηση και το στιβαρό πλαίσιο δεν αγκομαχούν να διαχειριστούν τα επιπλέον 300 κιλά (συνολικά 1.600) συγκριτικά με τη βενζινοκίνητη έκδοση. Ασφάλεια θα εμπνεύσει και σε πιο κλειστά κομμάτια. Βέβαια, δεν θα ήταν… σοφό αν του αποδίδατε έναν ρόλο μη εναρμονισμένο με τον σκοπό δημιουργίας του.

Μην ξεχνάμε πως comfort zone του Mokka-e είναι η αστική ζούγκλα, εκεί που ο ημιάκαμπτος πίσω άξονας θα στρογγυλέψει ικανοποιητικά τις περισσότερες κακοτεχνίες του οδοστρώματος και οι διαστάσεις του (μήκος: 4,151 μ., πλάτος: 1,791 μ., ύψος: 1.534 μ.) του χαρίζουν την ευελιξία να περιηγηθεί αδιαμαρτύρητα στα στενά της πόλης.

Συμπέρασμα

Πέρα από απαράμιλλα μοντέρνο,  hi-tech και fun-to-drive, το Opel Mokka-e επιδεικνύει και οικολογικές ανησυχίες. Πρόκειται για το δεύτερο μοντέλο μετά το Corsa-e που επιλέγει η Opel ώστε να εδραιωθεί στον κόσμο της ηλεκτροκίνησης. Θα τα καταφέρει; Κανείς δεν γνωρίζει. Αν κρίνουμε, πάντως, από τις εκδηλώσεις ενθουσιασμού που προκαλεί το Mokka-e στο διάβα του, το πρώτο στοίχημα έχει κερδηθεί.

Εξοπλισμός – Τιμή

Μόλις από τη βασική έκδοση Edition, το Mokka-e ενσωματώνει ένα πλήρες οπλοστάσιο συστημάτων ασφαλείας και υποβοήθησης, Safety Pack, που περιλαμβάνει Adaptive Cruise Control, Σύστημα αποφυγής εμπρόσθιας σύγκρουσης & Αυτόματο Φρενάρισμα Έκτακτης Ανάγκης, Σύστημα Ανίχνευσης Πεζών & Ποδηλάτων,  Σύστημα Διατήρησης στη λωρίδα κυκλοφορίας & στην πορεία του οδηγού.

Το πληρέστερο πακέτο Ultimate (της παρούσας δοκιμής) προσθέτει Προβολείς IntelliLux LED Matrix, Ηλεκτρικά αναδιπλούμενους εξωτερικούς καθρέπτες, Προειδοποίηση Τυφλού Σημείου,  Αισθητήρες παρκαρίσματος εμπρός/πίσω, Πανοραμική κάμερα οπισθοπορείας 180°, Ένδειξη και προειδοποίηση πλευρικής απόστασης.

Η αρχική τιμή του Opel Mokka-e (έκδοση Edition) είναι 34.600 ευρώ, αλλά εφόσον συμπεριληφθεί η κρατική επιδότηση, το κόστος απόκτησης μειώνεται στα 29.020 ευρώ. Για το ηλεκτρικό Mokka με το πλούσιο εξοπλιστικά πακέτο Ultimate η γερμανική μάρκα αξιώνει 39.600 ευρώ ή 34.810 ευρώ μέσω του προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά».

Τεχνικά χαρακτηριστικά – Opel Mokka-e

Ισχύς: 136 PS
Ροπή: 260 Nm
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο κιβώτιο 1 σχέσης
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 9,0 sec
Τελική ταχύτητα: 150 km/h
Μεικτή κατανάλωση εργοστασιακή/ δοκιμής: 17,4 kWh/100 km / 18-19 kWh/100 km
Εκπομπές CO2: 0
Βάρος: 1.598 kg
Διαστάσεις (Μ/Π/Υ): 4.151/ 1.791/ 1.534 mm
Μεταξόνιο: 2.561 mm|
Χώρος αποσκευών: 310 lt
Τιμή: Από 34.600 ευρώ (με επιδότηση: 29.020 ευρώ)

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Στην Ελλάδα τα νέα Opel Mokka Ultimate και GS Line (+τιμές)
Πρώτη δοκιμή: Opel Mokka 1.2T 130 PS Auto
Opel Mokka GSE: Ηλεκτρικά γκάζια