Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: Opel Corsa 1.2 100 PS AT8

Ελλάδα 15:29
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Δοκιμή: Opel Corsa 1.2 100 PS AT8

ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: Opel Corsa 1.2 100 PS AT8

ΔΟΚΙΜΕΣ

Πιο μοντέρνο και νεανικό σε εμφάνιση και με ενισχυμένο το τεχνολογικό του υπόβαθρο, το ανανεωμένο Opel Corsa έρχεται να διατηρήσει τον ρόλο του φαβορί στην κατηγορία των σούπερ μίνι και όχι μόνο.

Advertisement
Advertisement

Το πιο δύσκολο για ένα βιομηχανικό προϊόν δεν είναι να φτάσει στην κορυφή, αλλά να διατηρηθεί εκεί. Και το Opel Corsa είναι μία από τις πιο χαρακτηριστικές περιπτώσεις ενός αυτοκινήτου «καταδικασμένου» να διατηρεί τον τίτλο του best-seller κόντρα σε όλες τις τάσεις, τις εφήμερες μόδες αλλά και τις κοινωνικο-οικονομικές αναταράξεις που παρουσιάζονται στις ευρωπαϊκές αγορές.

Για να φθάσει εκεί χρειάστηκαν πάνω από 4 δεκαετίες επιμονής και σταθερής εξέλιξης, και σχεδόν 15 εκατομμύρια πωλήσεις μέχρι τις μέρες μας όπου το Corsa, όντας πλέον στην έκτη γενιά του, δέχεται ένα ευπρόσδεκτο «φρεσκάρισμα» στην εμφάνισή του και την απαραίτητη ενημέρωση στο τεχνολογικό και ψηφιακό του υπόβαθρο.

Οι αισθητικές επεμβάσεις στο αμάξωμα είχαν ως στόχο να δώσουν έναν πιο νεανικό «αέρα» στο αυτοκίνητο, καθιστώντας το πιο στιλάτο και ξεχωριστό. Τον βασικό ρόλο σε αυτή την ανανέωση παίζει η μάσκα Opel Vizor, με τη μαύρη ενιαία επιφάνεια που καλύπτει το εμπρός μέρος και ενσωματώνει και την γρίλια.

Advertisement
Advertisement

Η ντιζαϊνάτη αυτή μάσκα υποστηρίζεται από τους μοντέρνους και τεχνολογικά καινοτόμους προβολείς LED με την χαρακτηριστική φωτεινή υπογραφή αλλά και το σήμα της εταιρίας, σε μαύρο χρώμα, το οποίο σε κάποιες εκδόσεις αποκτά σατινέ απόχρωση που προσθέτει έξτρα δόσεις στιλ σε όλο το αυτοκίνητο.

Στο δυναμικό χαρακτήρα του σχεδίου προσθέτουν επιπλέον πόντους οι εισαγωγές αέρα που βρίσκονται χαμηλά στον εμπρός προφυλακτήρα ενώ στοιχεία όπως η διχρωμία με την μαύρη οροφή που είχε και το αυτοκίνητο της δοκιμής μας αναδεικνύουν ακόμα περισσότερο την σχεδιαστική φρεσκάδα αυτής της γενιάς του Corsa.

Advertisement

Οι σχεδιαστικές αλλαγές δεν είχαν κάποια επίδραση στο μέγεθος του αμαξώματος το οποίο κρατά τις ίδιες ακριβώς διαστάσεις με το απερχόμενο, διατηρώντας το Corsa πάντα επίκαιρο και στην πρώτη γραμμή της κατηγορίας του (μήκος 4,060 μέτρα, μεταξόνιο 2,538 μέτρα).

Ακόμα πιο σημαντικές είναι οι αλλαγές και οι αναβαθμίσεις που εντοπίζονται στο εσωτερικό. Τα δάνεια από τα αντίστοιχα μοντέλα του γκρουπ Stellantis είναι εμφανή με την πρώτη ματιά, χάρη κυρίως στην αλλαγή του επιλογέα ταχυτήτων που είναι πλέον πανομοιότυπος σε σχεδίαση και λειτουργία με πλήθος άλλων -γαλλικών κυρίως- προτάσεων.

Advertisement

Ως προς την ψηφιακή αναβάθμιση τον πρώτο ρόλο (όχι μόνο σε επίπεδο εμφάνισης αλλά και ουσίας) έχει το νέο σύστημα infotainment με την χορταστική οθόνη των 10,0 ιντσών και τον πίνακα οργάνων των 7,0 ιντσών.

Η Opel σε αυτή τη γενιά του Corsa ενσωματώνει την πλατφόρμα Snapdragon Cockpit της Qualcomm Technologies, στοιχείο που εξασφαλίζει κορυφαία γραφικά και τεχνολογίες τεχνητής νοημοσύνης για μία πιο πλήρη ψηφιακή εμπειρία στον χρήστη.

Advertisement

Το πακέτο υποστήριξης των ψηφιακών τεχνολογιών του ανανεωμένου Corsa υποστηρίζει πολλές σύγχρονες παροχές, όπως τις φωνητικές εντολές, τις ενημερώσεις over-the-air, την πληθώρα πληροφοριών για την κατάσταση του οχήματος, την ασύρματη σύνδεση με Apple CarPlay και Android Auto αλλά και την δυνατότητα ασύρματης φόρτισης κινητού τηλεφώνου.

Η γενικότερη εικόνα του σαλονιού, παρά την σχεδόν καθολική επικράτηση των σκληρών πλαστικών, αντιστοιχεί σε ένα εξαιρετικής ποιότητας και κατασκευής αυτοκίνητο. Οι χώροι για τους επιβάτες εξακολουθούν να είναι το δυνατό χαρτί του Corsa απέναντι στον ανταγωνισμό ενώ και το βαθύ πορτ-μπαγκάζ με τα 309 λίτρα χωρητικότητας και το κανονικό σχήμα του μπορεί να καλύψει τις ανάγκες ακόμα και μιας οικογενειακής μετακίνησης.

Ως προς τον εξοπλισμό, το ανανεωμένο Corsa εφοδιάζεται με ένα από τα πιο πλήρη πακέτα στην κατηγορία του, καθώς ήδη από την βασική έκδοση διαθέτει πλήθος από ηλεκτρονικά βοηθήματα ως στάνταρ, μεταξύ των οποίων προειδοποίηση εμπρόσθιας σύγκρουσης με αυτόματο φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης και δυνατότητα αναγνώρισης πεζών, υποβοήθηση διατήρησης της λωρίδας, αναγνώριση πινακίδων σήμανσης, αναγνώριση κόπωσης του οδηγού και park pilot πίσω.

Εκτός από την αισθητική και ψηφιακή αναβάθμιση, το ανανεωμένο Corsa φέρνει και αρκετές «ειδήσεις» σε ό,τι έχει να κάνει με τα μηχανικά μέρη, ιδίως τους κινητήρες και τα συστήματα κίνησης. Εκτός από την προσθήκη μιας δεύτερης και πιο ισχυρής ηλεκτρικής έκδοσης με 156 ίππους το νέο Corsa θα έχει από την αρχή του νέου έτους και εκδόσεις με τον κινητήρα των 1,2 λίτρων και την ήπια υβριδική υποβοήθηση των 48V.

Μέχρι τότε, η γκάμα με τους θερμικούς κινητήρες θα αποτελείται από τον ήδη γνωστό τρικύλινδρο των 1,2 λίτρων σε ατμοσφαιρική έκδοση με 75 ίππους και τις δύο υπεροτροφοδοτούμενες εκδοχές, με 100 και 131 ίππους.

Στη δοκιμή μας έχουμε την ενδιάμεση έκδοση, αυτή με τους 100 ίππους, τα 230 Νm στις 1.750 στροφές και το αυτόματο κιβώτιο των 8 σχέσεων με δυνατότητα και χειροκίνητης επιλογής μέσω των paddles που υπάρχουν στο τιμόνι.

Πρόκειται για ένα σύνολο γνωστό και δοκιμασμένο σε πολλά μοντέλα της Stellantis το οποίο για άλλη μια φορά αποδεικνύεται ένα εξαιρετικό πακέτο για τα δεδομένα της κατηγορίας. Ο τρικύλινδρος turbo των 1,2 λίτρων είναι ελαστικός και πρόθυμος από χαμηλά, γεμίζει δυνατά στις μεσαίες στροφές και δεν είναι λίγες οι φορές που σε ξεγελά ότι έχει περισσότερη ισχύ από ότι ανακοινώνει η εταιρία.

Μεγάλο μέρος αυτού του ζωντανού χαρακτήρα οφείλεται και στο πολύ καλό κιβώτιο, το οποίο ανταποκρίνεται άμεσα στις εντολές του οδηγού (ιδίως στο πρόγραμμα sport) και συμβάλει δραστικά στην δημιουργία ενός ιδιαίτερα ευχάριστου οδηγικά συνόλου, έτοιμο ανά πάσα στιγμή να προσαρμοστεί χωρίς ιδιαίτερη προσπάθεια σε μία ευρεία γκάμα συνθηκών.

Αν εξαιρέσουμε λίγο τον σχετικά αυξημένο θόρυβο στις υψηλές στροφές (όπου είναι παράλογο να επιμένει κανείς) και την κάπως απότομη λειτουργία του συστήματος start/stop, το driveline αυτής της έκδοσης του Corsa είναι χωρίς αμφιβολία ένα από τα πιο χαρισματικά ολόκληρης της κατηγορίας.

Και με λογική κατανάλωση, καθώς δύσκολα και με πολύ βαρύ πόδι θα ξεπεράσει τα 7+ λίτρα/100 χλμ, αρκούμενο στην περιοχή πέριξ των 6-6,5 λίτρων σε πιο λογικές και καθημερινές συνθήκες κίνησης.

Οδηγώντας το ανανεωμένο Corsa, επιβεβαιώνουμε για μία ακόμα φορά το πόσο ευεργετικά έχει λειτουργήσει σε πολλά επίπεδα η τεχνολογική ώσμωση από την γαλλική πλευρά του γκρουπ. Ενώ την ίδια στιγμή παραμένει πεισματικά πιστό στην βασική του φιλοσοφία ενός αυτοκινήτου-πασπαρτού, το οποίο μπορεί να ικανοποιήσει ένα πολυσυλλεκτικό κοινό, όντας ικανό να ανταποκριθεί σε μία πληθώρα απαιτήσεων και διαφορετικών αναγκών.

Το κύριο χαρακτηριστικό του είναι η άνεση που εξασφαλίζει στους επιβάτες, χάρη στην πολύ σωστά ρυθμισμένη ανάρτηση αλλά και τα προσεγμένα καθίσματα (ιδίως τα εμπρός) με την πολύ σωστή στήριξη του σώματος. Βοηθά σε αυτό το γενικότερο «δέσιμο» του πλαισίου και η προσεγμένη ποιότητα στην συναρμολόγηση, που σε συνδυασμό και με την καλή ηχομόνωση συντελούν στην δημιουργία ενός περιβάλλοντος που δεν απέχει πολύ από πιο πάνω κατηγορίες.

Ευχάριστο και εύκολο μέσα στην πόλη, ακολουθεί σβέλτα την κίνηση, με τον κινητήρα και το κιβώτιο να το παραμένουν πάντα σε εγρήγορση. Αλλά και στο ταξίδι στον αυτοκινητόδρομο είναι εξίσου αποτελεσματικό, καθώς μπορεί να κρατά υψηλές μέσες ωριαίες ταχύτητες χωρίς να κουράζει τους επιβάτες και με μεγάλα περιθώρια ασφάλειας σε ταχύτητες που ξεπερνούν κατά πολύ τα δεδομένα που αφήνουν να εννοηθούν οι μόλις 100 ίπποι του κινητήρα.

Συμπερασματικά, το ανανεωμένο Corsa έχει όλα τα εφόδια ώστε να συνεχίσει να αποτελεί το best seller της κατηγορίας του. Πιο όμορφο και ξεκάθαρα πιο ελκυστικό από το μοντέλο που αντικαθιστά, με περισσότερη και πιο up-to-date τεχνολογία, και με μία πληθώρα επιλογών σε κινητήρες και εκδόσεις εξοπλισμού, δίνει λύσεις σε μία ευρεία γκάμα καταναλωτών. Ιδίως στην ελληνική αγορά όπου λόγω των τιμών που έχουν εκτοξευθεί στα ύψη, ένα και μόνο αυτοκίνητο καλείται πλέον να παίξει πολλαπλούς ρόλους

Το πιο σημαντικό είναι ότι έχοντας πίσω του όλη αυτή την μακρά πορεία επίμονης εξέλιξης, καταφέρνει να διατηρεί πανταχού παρούσα την αύρα ενός μοντέλου που έχει προ πολλού κατασταλάξει στο πως να προσφέρει ένα all around σύνολο, χωρίς γκρίζες ζώνες, ανεκπλήρωτες υποσχέσεις και αχρείαστες υπερβολές.

Σε συνδυασμό με τον άκρως ανταγωνιστικό τιμοκατάλογο (από 19.100 ευρώ για την βασική έκδοση των 100 ίππων), το ανανεωμένο Corsa παραμένει και πάλι η αυτονόητη πρώτη σκέψη που θα κάνει ο υποψήφιος αγοραστής αυτής της κατηγορίας. Και όχι άδικα, όπως έχει αποδειχτεί μέχρι σήμερα.

Τεχνικά χαρακτηριστικά Opel Corsa 1.2 100 PS AT8
Κινητήρας: Τρικύλινδρος 1.199 cc
Ισχύς: 100 PS/5.500 rpm
Pοπή: 205 Nm/1.750 rpm
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο 8 σχέσεων
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 10,8 sec
Τελική ταχύτητα: 192 km/h
Μέση κατανάλωση εργοστασιακή/δοκιμής: 5,7 lt/100 km /6,7 lt/100 km
Εκπομπές CO2: 122 gr/km
Διαστάσεις (Μ/Π/Y): 4.060/1.765/1.433 mm
Μεταξόνιο: 2.538 mm
Βάρος: 1.203 kg
Χώρος αποσκευών: 309-1.081 lt
Τιμή: Από 19.100 ευρώ (το manual)

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Δοκιμή: Tesla Model S Plaid
Οδηγούμε το νέο Toyota C-HR στην Ισπανία
Οδηγούμε το Kia EV9 στην Γαλλία