Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

Οδηγούμε το νέο Toyota C-HR στην Ισπανία

Ελλάδα 0:25
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Οδηγούμε το νέο Toyota C-HR στην Ισπανία

ΔΟΚΙΜΕΣ

Οδηγούμε το νέο Toyota C-HR στην Ισπανία

ΔΟΚΙΜΕΣ

Το πιο ανατρεπτικό μοντέλο της Toyota τα τελευταία χρόνια περνά στη δεύτερη γενιά του ακονίζοντας το στυλ, την υβριδική τεχνολογία και τον χαρακτήρα, όλα αυτά τα στοιχεία δηλαδή που αποτέλεσαν θεμέλια της επιτυχίας του.

Advertisement
Advertisement

Όταν το 2016 η Toyota παρουσίασε το C-HR άφησε πολλούς με το στόμα ανοιχτό.

Αντί να εστιάσει στην πρακτικότητα, όπως κανείς θα περίμενε από ένα crossover/SUV της Toyota, η εταιρία πόνταρε στο αντίκτυπο που μπορεί να προκαλέσει μια σιλουέτα με κουπέ αναλογίες και άκρως δυναμικές γραμμές. Και παρόλο που εκείνη την εποχή έμοιαζε με ένα δύσκολο στοίχημα εν τέλει το εγχείρημα του C-HR απέδωσε.

Ακόμα και αν έγινε το best seller στη γκάμα της Toyota το C-HR σημείωσε μια άκρως πετυχημένη εμπορική πορεία, ενώ αντίστοιχα σημαντικό είναι πως αποδείχθηκε ένα μοντέλο που έφερε στην Toyota νέο κοινό το οποίο μέχρι τότε ίσως να μην είχε σκεφτεί καν την ιαπωνική εταιρία.

Advertisement
Advertisement

Toyota_C-HR

Κάθε άλλο παρά έκπληξη είναι λοιπόν η απόφαση της Toyota να διατηρήσει και να ακονίσει στη δεύτερη γενιά του C-HR όλα όσα οδήγησαν στην επιτυχία: το γοητευτικό κουπέ στυλ, τα πλεονεκτήματα της υβριδικής τεχνολογίας και τον εν γένει ξεχωριστό χαρακτήρα.

Χρησιμοποιώντας λοιπόν την πλατφόρμα TNGA που αποτελεί την ραχοκοκαλιά της σύγχρονης γκάμας της Toyota το νέο C-HR εστιάζοντας κυρίως στο ευρωπαϊκό κοινό εξελίσσει την σχεδιαστική φιλοσοφία του προκατόχου του ενσωματώνοντας σε αυτή τα στοιχεία της νέας ταυτότητας της Toyota.

Advertisement

H κατανομή όγκων της χαρακτηριστικής κουπέ SUV προσέγγισης παραμένει αδιαπραγμάτευτη, με την σιλουέτα ωστόσο να αποκτά ένα πιο μοντέρνο, δυναμικό και αθλητικό ύφος.

Toyota_C-HR

Advertisement

Κοιτώντας από μπροστά η πιο χαμηλή μάσκα και τα πιο λεπτά φωτιστικά σώματα σε σχήμα C ακολουθούν την προσέγγιση που έχουμε δει και στο Prius και η οποία υπογράφει τη νέα σχεδιαστική ταυτότητα της εταιρίας.

Το προφίλ είναι πιο σφηνοειδές με ακόμα πιο έντονη κλίση στο τελείωμα της οροφής και χαρακτηριστικά στοιχεία τα νεύρα σε μοτίβο διαμαντιού αλλά και την διχρωμία του αμαξώματος που πλέον μπορεί να επεκταθεί σε όλο το πίσω μέρος κατεβαίνοντας από την πίσω κολώνα έως τον προφυλακτήρα.

Τα πίσω παράθυρα παρόλο που έχουν μεγαλύτερη επιφάνεια σε σχέση με την προηγούμενη γενιά παραμένουν αναλογικά μικρά ενώ ενδιαφέρουσα λεπτομέρεια αποτελούν οι χωνευτές μέσα στις πόρτες χειρολαβές, κάτι που βλέπουμε για πρώτη φορά σε Toyota.

Advertisement

Τέλος στο πίσω μέρος την προσοχή κλέβει η φωτιζόμενη συστοιχία με το ενσωματωμένο λογότυπο C-HR, η οποία εκτείνεται σε όλο το πλάτος του αυτοκινήτου και διαθέτει μοτίβο καλωσορίσματος όταν ο χρήστης πλησιάζει στο αυτοκίνητο.

Toyota_C-HR

Αντίθετα στην επικρατούσα τακτική, το νέο C-HR είναι πιο κόμπτακτ από τον προκάτοχό του με το μήκος να είναι 35 χιλιοστά μικρότερο παρόλο που το μεταξόνιο έχει παραμείνει αμετάβλητο στα 2,64 μέτρα. Ωστόσο οι μικρότεροι πρόβολοι σε συνδυασμό με του μεγαλύτερους τροχούς – φθάνουν έως τις 20’’ – και το αυξημένο πλάτος χαρίζουν μια σαφώς πιο επιβλητική οπτική παρουσία στον δρόμο.

Οι χωροταξικές ικανότητες δεν ήταν, και ξεκάθαρα δεν αποτέλεσαν ούτε στο νέο C-HR, προτεραιότητα για τους ανθρώπους της Toyota. Ωστόσο αναφέρουν πως οι αναβαθμίσεις στην πλατφόρμα TNGA σε συνδυασμό με κάποιες εργονομικές βελτιώσεις και κυρίως η εξέλιξη στα μηχανικά μέρη του υβριδικού συστήματος έχουν βοηθήσει στην έστω και μικρή αύξηση των χώρων.

Για παράδειγμα οι πίσω επιβάτες έχουν λίγο παραπάνω χώρο για τα πόδια, η γυάλινη πανοραμική οροφή με επίστρωση νέας τεχνολογίας για απορρόφηση της ηλιακής ακτινοβολίας κάνει περιττή τη χρήση σκιαδίου εξοικονομώντας 3 χιλιοστά ύψους στο κεφάλι – καθώς και 5 κιλά βάρους.

Επιπλέον η νέα μπαταρία του υβριδικού συστήματος είναι πλέον μικρότερη και ελαφρύτερη αλλά με μεγαλύτερη ενεργειακή πυκνότητα, επιτρέποντας την τοποθέτησή της κάτω από τα καθίσματα με συνέπεια τη διαμόρφωση ενός μεγαλύτερου πορτ-μπαγκάζ σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο.

Toyota_C-HR

Ο ξεχωριστός αισθητικός χαρακτήρας που αποτυπώνεται στην εικόνα του C-HR αποτελεί βασικό στοιχείο και του εσωτερικού. Ο σχεδιασμός έχει μια σαφή οδηγοκεντρική προσέγγιση και το αποτέλεσμα είναι ένα φρέσκο και μοντέρνο περιβάλλον με την κατάλληλη για την εποχή μας ψηφιακή απόχρωση από την οθόνη του διαμορφώσιμου πίνακα οργάνων καθώς και αυτή του συστήματος πολυμέσων (8’’ ή 12,3’’ ανάλογα με την εξοπλιστική έκδοση).

Το λειτουργικό Toyota Smart Connect εκτός από πιο σύγχρονη οπτική αποτύπωση με λεπτομερή γραφικά είναι σημαντικά βελτιωμένο και σε χρηστικό επίπεδο έχοντας εύχρηστο και κατανοητό μενού, ταχύτερη επεξεργαστική ικανότητα αλλά και όλες τις απαραίτητες υπηρεσίες και εφαρμογές συνδεσιμότητας.

Μεταξύ άλλων για παράδειγμα ο οδηγός μέσω της εφαρμογής My Toyota μπορεί να ελέγξει αρκετές λειτουργίες του αυτοκινήτου, να χρησιμοποιήσει το smartphone ως ψηφιακό κλειδί ή ακόμα και να παρκάρει το αυτοκίνητο από απόσταση μέσω του κινητού. Θα σημειώσουμε επίσης πως η ύπαρξη αρκετών φυσικών διακοπτών στην κεντρική κονσόλα κάτω από την οθόνη αφής αποτελεί θετικό παράγοντα για την εργονομία.

Toyota_C-HR

Αυτό που ξεχωρίζει αμέσως στο εσωτερικό του C-HR είναι η αίσθηση ποιότητας που προκύπτει από την επιλογή των υλικών αλλά και την προσοχή που εντοπίζεις σε επιμέρους λεπτομέρειες.

Τα μαλακά στην αφή υλικά πρωταγωνιστούν στο μεγαλύτερο μέρος του ταμπλό και στις υπόλοιπες εσωτερικές επιφάνειες ενώ η ποιοτική αύρα τονίζεται – ειδικά το βράδυ – και από τον ατμοσφαιρικό κρυφό φωτισμό ο οποίος διαθέτει 64 διαφορετικές χρωματικές αποχρώσεις οι οποίες κατ επιλογή μπορούν να αντιστοιχηθούν με την ώρα και να αλλάζουν συνεχώς σε όλη τη διάρκεια της ημέρας.

Επιπλέον αξίζει να σημειώσουμε πως η Toyota έχει εντείνει την προσπάθειά της για χρήση βιώσιμων υλικών. Η χρήση ανακυκλωμένων υλικών έχει διπλασιαστεί σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο και πλέον αφορά περισσότερα από 100 διαφορετικά τμήματα και εξαρτήματα μεταξύ των οποίων και οι επενδύσεις των καθισμάτων με ύφασμα που προέρχεται από ανακύκλωση μπουκαλιών PET.

Επίσης το ευρύτερο πλαίσιο αναβάθμισης της βιωσιμότητας και της μείωσης του αποτυπώματος CO2 η Toyota χρησιμοποιεί για την κατασκευή αρκετών πλαστικών εξαρτημάτων του C-HR ένα νέο συνθετικό υλικό που χρωματίζεται κατά την εισαγωγή του στα καλούπια διαμόρφωσης εξοικονομώντας μεγάλες ποσότητες CO2 από την διαδικασία βαφής.

Toyota_C-HR

Βασικό στοιχείο της τεχνολογικής ταυτότητας του νέου C-HR είναι και το πακέτο συστημάτων ασφάλειας και υποβοήθησης του οδηγού Toyota Safety Sense η εμβέλεια του οποίου έχει αυξηθεί με την προσθήκη νέων συστημάτων.

Μεταξύ αυτών είναι το σύστημα Acceleration Suppression που μειώνει δραστικά την απόκριση του γκαζιού όταν διαγνώσει κίνδυνο σύγκρουσης με το εμπρός όχημα, το Proactive Driving Assist που επιβραδύνει κατάλληλα το αυτοκίνητο όταν μπροστά υπάρχει ένα πιο αργό αυτοκίνητο ή μια στροφή καθώς και το Steering Assist που εφαρμόζει κατάλληλη δύναμη στο τιμόνι ώστε να ώστε να διευκολύνει τον χειρισμό του οδηγού στην στροφή ή την καμπή που ακολουθεί στην πορεία του αυτοκινήτου.

Toyota_C-HR

Η υβριδική τεχνολογία είναι φυσικά ο απόλυτος πρωταγωνιστής σε ότι αφορά τα διαθέσιμα μηχανικά σύνολα του C-HR. Πρόκειται για την πέμπτη γενιά των υβριδικών μονάδων της Toyota στην οποία φέρει σημαντικό αριθμό αναβαθμίσεων όπως μπαταρίες μεγαλύτερης ενεργειακής πυκνότητας και μικρότερου μεγέθους, νέα κεντρική μονάδα ελέγχου, νέας σχεδίασης μετάδοση με υλικά για χαμηλότερη τριβή και απώλειες αλλά και λιγότερους μηχανικού θορύβους.

Εισαγωγική έκδοση είναι αυτή των 1.8 lt  με συνολική απόδοση 140 ίππων (+18 ίπποι από το προηγούμενο μοντέλο) που γνωρίζουμε και από την Corolla. Ακολουθεί η μεγαλύτερη των 2.0 lt με 196 ίππους (+12 ίπποι σε σχέση με το προηγούμενο C-HR) που διατίθεται σε μπροσθιοκίνητη αλλά και τετρακίνητη έκδοση με επιπλέον ηλεκτροκινητήρα και στον πίσω άξονα.

Αξίζει να σημειώσουμε μάλιστα ότι το αναβαθμισμένο σύστημα τετρακίνησης επιτρέπει το πέρασμα περισσότερης δύναμης και ροπής στον πίσω άξονα σε σχέση με το παρελθόν ενώ εμπλοκή του πίσω ηλεκτροκινητήρα μπορεί να γίνει πλέον μέχρι και την τελική ταχύτητα των 180 χλμ/ώρα.

Toyota_C-HR

Νέα προσθήκη στη γκάμα είναι όμως η plug-in υβριδική έκδοση που αναμένεται στις αρχές του 2024 και η οποία έχει σαν βάση τον ίδιο 2.0 βενζινοκινητήρα αλλά σε συνδυασμό με ισχυρότερο ηλεκτροκινητήρα ο οποίος ανεβάζει την συνολική απόδοση στους 223 ίππους.

Εδώ η μπαταρία ιόντων λιθίου έχει χωρητικότητα 13,6 kWh η οποία αρκεί για ηλεκτρική αυτονομία 66 χιλιομέτρων, ενώ ο on-board φορτιστής των 7 kW επιτρέπει την φόρτιση σε περίπου 2,5 ώρες. Επιπλέον το C-HR PHEV διαθέτει σύστημα ανάκτησης της ενέργειας με τρία επίπεδα έντασης από τα οποία το πιο ισχυρό επιτρέπει και την οδήγηση one-pedal.

Όλες οι εκδόσεις εστιάζουν στην οικονομία καυσίμου η οποία στην πέμπτη γενιά του υβριδικού συστήματος της Toyota είναι καλύτερη από ποτέ. Χαρακτηριστικά θα αναφέρουμε πως στις μπροσθιοκίνητες εκδόσεις 1.8 και 2.0 HEV η μέση κατανάλωση στον κύκλο WLTP κυμαίνεται στα 4,6-5,0 λτ/ 100 χλμ. ενώ στην περίπτωση του C-HR PHEV είναι 0,8-0,9 λτ/χλμ.

Toyota_C-HR

Και αυτές οι τιμές βρίσκονται πολύ κοντά στην πραγματική εικόνα καθώς στην πρώτη επαφή μας με το C-HR στην Ισπανία είδαμε εύκολα τη μέση κατανάλωση να κυμαίνεται κοντά στα 5 λτ/ 100 χλμ. οδηγώντας μάλιστα αρκετά σε διαδρομές μακριά από τον αστικό ιστό στον οποίο το υβριδικό σύστημα είναι πιο αποδοτικό. Σε αυτές τις διαδρομές είχαμε την ευκαιρία να διαπιστώσουμε πως ο οδηγικός χαρακτήρας του C-HR ακολουθεί το πνεύμα της συνολικής αναβάθμισης σε σχέση με την προηγούμενη γενιά.

Βασικό στοιχείο είναι τα περισσότερο ποιοτικά χαρακτηριστικά της κύλισης η οποία έχει μια συμπαγή απόχρωση ακόμα και περνώντας από ανωμαλίες. Συνδυάζεται δεν με μια πολύ εύστοχη ρύθμιση της ανάρτησης η οποία προσφέρει ακρίβεια στον έλεγχο των δυναμικών αντιδράσεων ακόμα και σε σβέλτο ρυθμό. Το τιμόνι είναι καλά ζυγισμένο, έχει ζωντάνια και ακρίβεια ενώ τα φρένα προσφέρουν μια πολύ καλή αίσθηση συνδυάζοντας πολύ καλά την μηχανική πέδηση με αυτή από την ανάκτηση ενέργειας.

Δεν θα λέγαμε πως το νέο C-HR έχει αποκτήσει σπορτιφ χαρακτήρα,  όμως αναμφίβολα έχει μια ισορροπία και μια ομοιογένεια που χαρίζουν ένα ευχάριστο και αποτελεσματικό οδηγικό προφίλ. Πιο σημαντική θα χαρακτηρίζαμε ωστόσο την πολύ καλή ηχομόνωση η οποία πλαισιώνεται και από μια σαφή βελτίωση των λειτουργικών χαρακτηριστικών του υβριδικού συστήματος.

Η ένταση του θορύβου από τον κινητήρα έχει μειωθεί – ειδικά στην έκδοση 1.8 HEV – πιο ραφιναρισμένη είναι και η λειτουργία του κιβωτίου CVT. Σε κάθε περίπτωση μάλιστα η ζωντάνια της απόκρισης και των επιδόσεων είναι απόλυτα ικανοποιητική ακόμα και στην περίπτωση του μικρότερου συνόλου όπου η αίσθηση είναι πολύ καλύτερη από αυτό που αφήνουν να εννοηθεί οι αριθμοί, όπως τα 9,9’’ του 0-100 χλμ/ώρα (2.0 ΗΕV: 8,1″, 2.0 PHEV: 7,3’’).

Toyota_C-HR

Η Toyota έχει κάνει λοιπόν όλα όσα χρειάζονταν ώστε το C-HR να συνεχίσει με επιτυχία αυτό που ξεκίνησε ο προκάτοχός του. Η ξεχωριστή δυναμική αισθητική είναι ακόμα πιο ακονισμένη, το ποιοτικό αποτύπωμα ακόμα πιο τονισμένο ενώ το πλεονέκτημα της υβριδικής τεχνολογίας ακόμα πιο δυνατό σε επίπεδο απόδοσης και διευρυμένο σε επιλογές ώστε να καλύπτει και όσους χρειάζονται ή απλά επιθυμούν και τη δυνατότητα αμιγώς ηλεκτρικής κίνησης.

Το C-HR είναι ήδη διαθέσιμο και στην Ελλάδα με την υβριδική έκδοση 1.8 HEV να ξεκινά από τα 29.300 ευρώ για την καλά εξοπλισμένη βασική έκδοση C-ULT η οποία στην περίπτωση του 2.0 HEV ξεκινά από τα 35.270 ευρώ.

Toyota_C-HR

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Η Toyota έχει πουλήσει 30 φορές την Ελλάδα σε αυτοκίνητα
Η Toyota φέρνει την τεχνολογία steer-by-wire
Πως θα είναι το επόμενο Toyota GR Yaris