Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: Suzuki SX4 S-Cross 1.4 Hybrid Allgrip

Ελλάδα 18:20
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Δοκιμή: Suzuki SX4 S-Cross 1.4 Hybrid Allgrip

ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: Suzuki SX4 S-Cross 1.4 Hybrid Allgrip

ΔΟΚΙΜΕΣ

Αλλαγή ουσίας για το S-Cross, ένα από τα δύο -μαζί με το Vitara– δυνατά μοντέλα της Suzuki, με την οποία κερδίζει πόντους και έδαφος σε νευραλγικούς τομείς προκειμένου να συνεχίσει την πολύ καλή εμπορική του πορεία. Δοκιμάζουμε την τετρακίνητη έκδοση και αναφέρουμε.

Advertisement
Advertisement

Η γκάμα της Suzuki μπαίνει σε μια νέα φάση και η αρχή γίνεται με το νέο SX4 S-Cross. Κάτι που είναι εμφανές και οπτικά μιας και τα αισθητικά πρότυπα της προηγούμενης γενιάς έχουν αντικατασταθεί από άλλα, πιο τετραγωνισμένα και κυρίως σαφώς πιο μοντέρνα και δυναμικά.  

Αυτό φαίνεται καθαρά και στις τρεις όψεις του αυτοκινήτου, καθώς από το πλάι τα πλαστικά τόξα πάνω από τους τροχούς, είναι πλέον ξεκάθαρα με γωνίες και όχι στρογγυλά, δίνοντας οπτικά όγκο στο αυτοκίνητο. Στο εμπρός και στο πίσω μέρος, τη μεγάλη διαφορά κάνουν τα φωτιστικά σώματα που συμβάλλουν με τη σειρά τους σημαντικά στη σύγχρονη παρουσία του SX4 S-Cross και όπως προαναφέραμε στο εμφανώς πιο δυναμικό του χαρακτήρα.  

Advertisement
Advertisement

Το αποτέλεσμα είναι προφανώς πιο ελκυστικό σε σχέση με ότι γνωρίζαμε μέχρι τώρα, με αποτέλεσμα το νέο S-Cross κερδίζει το στοίχημα της πρώτης ματιάς,  Ταυτόχρονα, η απόσταση από το έδαφος παραμένει ικανή, όπως και τα ανοίγματα των θυρών που «προσκαλούν» τους επιβάτες, δείχνοντας μεγάλη γενναιοδωρία στην πρόσβαση. Στην καμπίνα, η εικόνα αναβαθμίζεται ιδιαίτερα από τη μεγάλη κεντρική οθόνη που δεσπόζει στο ταμπλό. Είναι η βάση του νέου συστήματος infotainment, που είναι ιδιαίτερα εξελιγμένο, πιο γρήγορο και με πολλές λειτουργίες.

Νέο στοιχείο για παράδειγμα, είναι η εύκολη διαμόρφωση του προφίλ για τις διάφορες λειτουργίες που μπορούν να προσαρμοστούν ανάλογα με τις επιθυμίες του οδηγού αλλά και ο έλεγχος του αριθμού των καμερών που εξασφαλίζουν επισκόπηση της περιμέτρου του αυτοκινήτου. Με άλλα λόγια, πριν ξεκινήσει να κινείται το αυτοκίνητο, ο οδηγός μπορεί να ρίξει μια περιμετρική «3D» ματιά ή και «κάτοψη», για την περίπτωση που κάτι υπάρχει κοντά στο αυτοκίνητο και περιορίζει τις κινήσεις που μπορεί να κάνει.

Advertisement

Αναβαθμισμένο είναι και το GPS του S-Cross που εκτός από πιο γρήγορο, είναι σαφώς καλύτερα ενημερωμένο και «μιλάει ελληνικά» για να προειδοποιήσει τον οδηγό. Η μεγάλη οθόνη των 9,0 ιντσών στο κέντρο του ταμπλό, έχει σαφώς καλύτερη εικόνα υψηλής ευκρίνειας σε σχέση με το παρελθόν και συμβάλλει αποφασιστικά στην πολύ καλύτερη συνολική εικόνα του μοντέλου «εκ των έσω» μια και το εκσυγχρονίζει σε μεγάλο βαθμό. Αντίστοιχα, θα θέλαμε να δούμε -περισσότερο ως trend– να είναι ψηφιακός και ο πίνακας των οργάνων αλλά κάτι τέτοιο δεν έχει συμβεί και τα δύο κυριότερα από αυτά, είναι αναλογικά όπως ακριβώς έχουμε συνηθίσει από κάθε μοντέλο της Suzuki.

Advertisement

Η καμπίνα παραμένει φιλόξενη και ευρύχωρη, όπως και στο προκάτοχο μοντέλο. Ο οδηγός κάθεται ψηλά και έχει καλή περιμετρική ορατότητα, ενώ σε ότι έχει να κάνει με την εργονομία, ούτως ή άλλως το S-Cross ποτέ δεν είχε «χτυπητές» αδυναμίες. Η διασπορά των διακοπτών για τα φώτα ομίχλης, στον αριστερό μοχλοδιακόπτη (τα πίσω) και στην αριστερή πλευρά χαμηλά στο ταμπλό (τα εμπρός), είναι ίσως η μόνη πηγή παραπόνων- που όμως συνηθίζεται γρήγορα.

Οι χώροι για τα γόνατα των πίσω είναι επαρκέστατοι, όπως και αυτός για τις αποσκευές (430 λίτρα), που είναι παραπάνω από ικανοποιητικός, με σχήμα χωρίς προεξοχές χαμηλό κατώφλι φόρτωσης και διπλό «πάτωμα» για να απομονώνονται ή να κρύβονται κάποια από τα πράγματα που μεταφέρονται. Αντίστοιχα, πολύ καλός παραμένει ο διαθέσιμος χώρος για τα κεφάλια, από τον οποίο προσδιορίζεται κιόλας η συνολικά γενναιόδωρη χωροταξία.

Advertisement

Ο κινητήρας του αυτοκινήτου είναι το γνωστό σύνολο με τη χωρητικότητα των 1,4 λίτρων που αποδίδει 129 ίππους και διακρίνεται για την πολιτισμένη του λειτουργία και την ψυχωμένη απόδοση όταν ο οδηγός ζητήσει επιδόσεις. Υποστηρίζεται από το γνωστό mild hybrid σύστημα 48V, που συμβάλλει αποφασιστικά στον περιορισμό της κατανάλωσης. Στη διάθεσή του, τελευταίος έχει και κάποια προγράμματα οδήγησης, ανάλογα με τα οποία προσαρμόζεται και η «σπιρτάδα» του κινητήρα, ενώ για το «Snow» που προορίζεται για ολισθηρές επιφάνειες, έχει και τη δυνατότητα να «κλειδώσει» την τετρακίνηση.

Είναι μια επιλογή πολύ χρήσιμη για κάποιες δύσκολες περιστάσεις που θα θελήσει ο οδηγός να βγει από κάποια «περίεργη» κατάσταση με πάγο ή λάσπη στο έδαφος και η τετρακίνηση θα δώσει τη λύση για να μην ακινητοποιηθεί. Από εκεί και πέρα, το σημαντικότερο στοιχείο του αυτοκινήτου που είναι το hardware του αυτοκινήτου, είναι πάντα στο ύψος των περιστάσεων.

Με τέσσερα δισκόφρενα και πολύ καλή αίσθηση σε ότι έχει να κάνει με την ικανότητα στο φρενάρισμα, το S-Cross δείχνει να προάγει την ασφάλεια των μετακινήσεων, τονίζοντας την αυτοπεποίθηση του οδηγού του. Το τιμόνι είναι όσο ακριβές περιμένει κανείς σε ένα crossover μοντέλο, φιλτράροντας αποτελεσματικά κραδασμούς και λοιπές «περιττές» πληροφορίες για λογαριασμό του οδηγού του. Πολύ δυνατό στοιχείο για τη συνολικά καλή εικόνα του αυτοκινήτου, είναι η ανάρτηση.

Οι αυξημένες διαδρομές και η σχετικά μαλακή ρύθμιση, κρατούν το επίπεδο της άνεσης σε πολύ καλά επίπεδα ανεξαρτήτως της κατάστασης του οδοστρώματος. Σε light χωματόδρομο, η ρύθμιση αυτή μπορεί να φανεί κάπως σφιχτή αλλά αυτό είναι το τίμημα για την παραπάνω από καλή εικόνα του αυτοκινήτου στην άσφαλτο. Εκεί που οι κλίσεις δεν είναι μικρές, αλλά αυτό το Suzuki καταφέρνει να δημιουργεί μία υψηλή αίσθηση της ασφάλειας για τον οδηγό και τους επιβάτες.

Από την άλλη, η πλειάδα των συστημάτων ασφαλείας που στέκονται αρωγοί στις ασφαλείς μετακινήσεις που επιθυμεί ο οδηγός, δημιουργούν ένα πλέγμα που κρατάει το S-Cross σε ένα επίπεδο κοντινό ως προς τις πιο σύγχρονες προτάσεις της κατηγορίας. Το Suzuki Safety Support είναι το πακέτο των απόλυτα σύγχρονων συστημάτων που αξιοποιούν τη φερόμενη τεχνολογία του μοντέλου και είναι μέρος του βασικού εξοπλισμού του νέου S-Cross.

Αυτόματο φρενάρισμα με το Dual Sensor Brake Support (DSBS), προηγμένο σύστημα cruise control με «παρακολούθηση» της κυκλοφορίας που στα μποτιλιαρίσματα περιλαμβάνει και στάση αλλά και εκκίνηση στις εκδόσεις με αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων, το σύστημα προειδοποίησης αλλαγής λωρίδας και το αντίστοιχο που πάνω από τα 65 χλμ./ώρα βοηθάει στη διατήρηση της πορείας, είναι μερικά μόλις από τα στοιχεία της «ομπρέλας» των συστημάτων που αυξάνουν κάθετα το συντελεστή ασφάλειας στις μετακινήσεις.

Σε ότι έχει να κάνει με την κατανάλωση, το νέο S-Cross δείχνει μεγάλες δυνατότητες περιορισμού της κατανάλωσης σε επίπεδα κάτω των 7,0 λίτρων, έστω και οριακά. Κατά τη διάρκεια της δοκιμής του αυτοκινήτου, καταφέραμε να περιορίσουμε τη μέση κατανάλωση στα 7,3 λίτρα/100 χλμ., έχοντας όμως και πολλές «ατασθαλίες» στην  πορεία, μια και η αναγνωριστικές διαδρομές είχαν πολλά «σκαμπανεβάσματα» ρυθμού.

Το νέο S-Cross στην τετρακίνητη έκδοση με το 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο, κοστολογείται από 26.420 ευρώ. Όσοι θεωρούν πως η τετρακίνηση δεν θα τους προσφέρει κάτι περισσότερο και μπορούν να αρκεστούν στην προσθιοκίνητη έκδοση του μοντέλου, η τιμή εκκίνησης των 21.420 ευρώ με το ίδιο 6άρι κιβώτιο ταχυτήτων και το mild hybrid σύστημα 48V, είναι τουλάχιστον δελεαστική.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙKA
Κινητήρας: 1.373 cc
Ισχύς: 129 PS/5.500 rpm
Ροπή: 235 Nm/2.000-3.000 rpm
Μετάδοση: Στους τέσσερις τροχούς
Κιβώτιο: Χειροκίνητο 6 σχέσεων
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 10,2 sec
Τελική ταχύτητα: 195 km/h
Μέση κατανάλωση εργοστασιακή, δοκιμής: 5,8 l/100 km, 7,3 l/100 km
Εκπομπές CO2: 135 gr/km
Τέλη κυκλοφορίας: 108 €
Βάρος: 1.285 kg
Διαστάσεις (Μ/Π/Υ): 4.300/1.785/1.580 mm
Μεταξόνιο: 2.600 mm
Χώρος αποσκευών: 430  lt.
Τιμή: από 26.420€

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Φοιτητές στην Ιαπωνία έφτιαξαν το πιο extreme Suzuki Jimny (+video)
Suzuki S-Cross: Με εξελιγμένα συστήματα ασφάλειας και υποβοήθησης
Δοκιμή: Suzuki Across PHEV E-CVT