Menu
Τιμές αυτοκινήτων | Live η κίνηση newsMOTO | newsautoCHOICE

ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: Νέο Renault Scenic 1.3 TCe 140 PS

  • Αναστάσης Γαλάνης (ag@newsauto.gr), Φωτογραφίες: Χρήστος Καραγιωργάκης

Η νέα γενιά του γαλλικού δημοφιλούς πολυμορφικού αποκτά crossover εμφάνιση και υπόσχεται άνετες, ήσυχες και ασφαλείς οικογενειακές μετακινήσεις.

Άνεση – ασφάλεια – ευρυχωρία. Αυτός ήταν ο φιλοσοφικός πυρήνας πίσω από τη δημιουργία του ιδρυτή της compact κατηγορίας των πολυμορφικών (MPV), Renault Scenic, όταν μας πρωτοσυστήθηκε τον Νοέμβριο του 1996. Στο παραπάνω τρίπτυχο βασίστηκαν και οι επόμενες γενιές του μοντέλου, συμβάλλοντας τα μέγιστα στην εμπορική του επιτυχία.

Την ίδια συνταγή ακολουθεί ευλαβικά και η τέταρτη γενιά (η οποία διατίθεται εδώ και καιρό στις αγορές της Ευρώπης), χωρίς, ωστόσο, να απουσιάζει και η απαραίτητη σύγχρονη «γαρνιτούρα»: Δεδομένου ότι ζούμε στον αστερισμό των SUV, το νέο Scenic νομοτελειακά υιοθέτησε στοιχεία από τα υπερυψωμένα μοντέλα της γκάμας, εξοπλίστηκε με μοντέρνες τεχνολογίες και «φόρεσε» αποδοτικούς κινητήρες.

Στη χώρα μας το νέο Scenic διατίθεται αποκλειστικά στην πλούσια εξοπλιστική έκδοση Intens, είτε με τον 1.300αρη βενζινοκινητήρα TCe των 140 ίππων, είτε με τον 1.700αρη diesel Blue dCi των 120 PS – αμφότεροι συνδυαζόμενοι με 6τάχυτο μηχανικό και αυτόματο διπλού συμπλέκτη με εφτά (βενζίνη) ή έξι (diesel) σχέσεις. Εμείς δοκιμάζουμε την χειροκίνητη εκδοχή του 1.3 ΤCe. Προτού, όμως, μιλήσουμε γι’ αυτόν, ας ψηλαφίσουμε την εμφάνιση και την απαράμιλλη πρακτικότητα του γαλλικού οικογενειακού.

Extreme makeover

Συγκριτικά με τον πρόγονό του, το νέο Scenic έχει αποκηρύξει πλήρως τη «βαρετή» σχεδίαση που ενίοτε χαρακτηρίζει τα MPV, αποκτώντας μια «αθλητική εμφάνιση» τύπου crossover. Αντικρίζοντάς το face-to-face δύσκολα κανείς θα το ξεχωρίσει από το πρώτης γενιάς Captur, καθώς συναντάμε την ίδια χρωμιωμένη γρίλια, φώτα ημέρας σε σχήμα “C”,  παρεμφερή προφυλακτήρα και ένα καπό γεμάτο γραμμώσεις.

Λίγο ψηλότερα παρατηρούμε πως το παρμπρίζ έχει έντονη κλίση, ενώ το ίδιο συμβαίνει και με το τελείωμα της οροφής προς τα πίσω. Κομψότητα και δυναμισμό, επίσης, προσδίδουν οι επιβλητικές, στάνταρ 20άρες ζάντες (το προηγούμενο είχε 17άρες), η προαιρετική διχρωμία του αμαξώματος, ενώ στο πίσω μέρος ξεχωρίζουν τα φωτιστικά σώματα σε σχήμα σταγόνας, με 3D-effect και τεχνολογία Edge Light. Αυτή η στιλιστική «στροφή» του Scenic σίγουρα χαρίζει χαμόγελα.

Αυξημένες διαστάσεις – δόσεις ψηφιοποίησης

Αναφορικά με τις διαστάσεις του νέου Scenic -και συγκριτικά με το απερχόμενο- το μήκος είναι αυξημένο κατά 40 χλστ. (4.406), το πλάτος κατά 21 χλστ. (1.866) το ύψος κατά 13 χλστ. (1.653) και το μεταξόνιο κατά 32 χλστ. (2.734). Σημειώστε πως μεγαλύτερη είναι και η απόσταση από το έδαφος (+40 χλστ. – συνολικά 170 χλστ.), γεγονός που επιτρέπει και  -λελογισμένες- εκτός δρόμου περιηγήσεις.

Ο οδηγός (και ο συνοδηγός) κάθεται σε ένα φαρδύτερο κάθισμα με βελτιωμένη πλευρική στήριξη, και έτσι απολαμβάνει άνετες μετακινήσεις που δεν καταπονούν το σώμα του. Η θέση οδήγησης είναι ψηλή, κάτι που σε συνδυασμό με τις πιο στενές μπροστινές κολόνες, προσφέρει εντυπωσιακή ορατότητα του εξωτερικού περιβάλλοντος.

Πίσω από το τιμόνι, ο ψηφιακός πίνακας οργάνων απαρτίζεται από τρεις επιμέρους περιοχές, με απλά γραφικά. Οι πληροφορίες (π.χ. κατανάλωση) απεικονίζονται στα σωστά σημεία, αν και θα θέλαμε να ήταν ελαφρώς περισσότερες. Στο κέντρο του ταμπλό δεσπόζει η κάθετη οθόνη αφής των 7” του συστήματος πολυμέσων R-Link 2 που προσφέρει πλοήγηση και δυνατότητα ρύθμισης των συστημάτων ασφαλείας, ενώ για τον κλιματισμό υπάρχουν φυσικοί διακόπτες. Η εξοικείωση με το infotainment είναι γρήγορη, αλλά οι χρόνοι απόκρισης υστερούν συγκριτικά με το πιο σύγχρονο σύστημα πολυμέσων των Γάλλων, Easy Link. Τα πλαστικά στο ταμπλό είναι μαλακά, και μόνο στο χαμηλότερα στρώματα θα εντοπίσετε κάποια πιο σκληρά, τα οποία κρύβονται τεχνηέντως.

Η επιτομή της πρακτικότητας της ευρυχωρίας

Όταν, όμως, η συζήτηση περνά στο πεδίο της πρακτικότητας και της ευρυχωρίας, όλα τα υπόλοιπα είναι δευτερευούσης σημασίας. Τα εύσημα πρέπει να αποδοθούν στην αύξηση των διαστάσεων, οι οποίες παρέχουν άφθονο χώρο για το κεφάλι, τα πόδια και τους αγκώνες όλων των επιβατών. Ενδεικτικά αναφέρουμε πως το πλάτος στο ύψος των αγκώνων εμπρός είναι 1.526 χλστ. Στο πίσω μέρος υπάρχουν θέσεις για τρεις επιβάτες, οι οποίες αξιοποιούνται και στην πράξη, ειδικά εφόσον είναι κατειλημμένες από μικρά παιδιά.

Ένα από τα μεγαλύτερα ατού του νέου Scenic είναι οι απαράμιλλες δυνατότητες αποθήκευσης αντικειμένων. Μόνο μέσα στην καμπίνα οι σχετικοί χώροι έχουν συνολική χωρητικότητα 63 λίτρα, 13 από τα οποία κρύβονται εντός της πρωτοποριακής συρόμενης κονσόλας. Όταν αυτή, μάλιστα, συρθεί προς τα πίσω, τότε ακριβώς κάτω από τον λεβιέ ταχυτήτων δημιουργείται ένας επίπεδος χώρος που είναι ιδανικός για την τοποθέτηση ενός αντικειμένου με τις διαστάσεις γυναικείας τσάντας. Σε αυτή την περίπτωση, όμως, ουσιαστικά καταργείται η μεσαία πίσω θέση, καθώς η κεντρική κονσόλα «αφαιρεί» τον χώρο για τα γόνατα.

«Καλά όλα αυτά, αλλά τι γίνεται με τη χωρητικότητα του πορτπαγκάζ;» θα αναρωτιέστε. Τα 572 λίτρα συνιστούν κορυφαία τιμή για την κατηγορία, ενώ τα πίσω καθίσματα μπορούν να αναδιπλωθούν πλήρως τόσο από το πίσω μέρος όσο και από την κεντρική οθόνη αφής, συνθέτοντας έναν απόλυτα επίπεδο χώρο αποσκευών με μήκος 1.688 χλστ.

Ιδιαίτερη μνεία πρέπει να γίνει και στην ασφάλεια, με αδιάψευστο μάρτυρα την 5άστερη δοκιμή του Euro NCAP. Αφορμή, μεταξύ άλλων, αποτέλεσε η πλούσια –στάνταρ- δέσμη σχετικών τεχνολογιών, όπως τα συστήματα αυτόματης πέδηση έκτακτης ανάγκης με αναγνώριση πεζών, υποβοήθησης διατήρησης στη λωρίδα και οι αερόσακοι τύπου κουρτίνας εμπρός και πίσω.

Ήσυχο και πολιτισμένο

Όπως προαναφέραμε, το Scenic της δοκιμής μας «φορούσε» τον τετρακύλινδρο, άμεσου ψεκασμού τούρμπο βενζινοκινητήρα 1.3 TCe, ο οποίος παράγει 140 PS και 240 Nm ροπής. Η τελική ταχύτητα είναι 196 χλμ./ώρα, ενώ το 0-100 χλμ./ώρα «έρχεται» σε 10,5 sec.

Μπορεί η ονομαστική ισχύς να ακούγεται πενιχρή για ένα αμάξωμα των 1.529 κιλών, αλλά η πραγματικότητα είναι διαφορετική. Ο κινητήρας έχει γραμμική λειτουργία, τραβάει από χαμηλά (1.600 σ.α.λ.) και «ανεβάζει» πρόθυμα μέχρι τις 5.000 όπου αποδίδεται η μέγιστη ισχύς. Πολύ καλές εντυπώσεις αποκομίσαμε και από το ιδιαίτερα άμεσο 6αρι μηχανικό κιβώτιο: Η κλιμάκωση στις πρώτες σχέσεις (1-4) είναι αρκετά πυκνή, ενώ διακρίνεται για την καλή του αίσθηση και το ακριβές κούμπωμα των σχέσεων.

Στον αυτοκινητόδρομο -και ειδικά εφόσον δεν είναι ασφυκτικά φορτωμένο- το Scenic δεν δυσκολεύεται να αναπτύξει μεγάλη ταχύτητα, ενώ εντυπωσιάζει τόσο με την κύλιση, όσο και με την ηρεμία που επικρατεί στο εσωτερικό. Η τελευταία διαταράσσεται -ελαφρώς- μόνο όταν εμφανιστούν οι αεροδυναμικοί θόρυβοι, σε ταχύτητες άνω των 120 χλμ./ώρα.

Παρά το μεγάλο μπόι του, το νέο Scenic ελίσσεται απρόσκοπτα εντός του αστικού ιστού, ενώ τόσο η καλορυθμισμένη ανάρτηση όσο και το μεγάλο προφίλ των ελαστικών (195/55/20) απορροφούν ικανοποιητικά τους κραδασμούς.

Περί κατανάλωσης, η Renault «δίνει» 5,5 λτ./100 χλμ. Κατά τη συμβίωσή μας με το μοντέλο σε πόλη και εθνική, καταγράψαμε μια τιμή λίγο κάτω από τα 8,0 λτ.

Συμπέρασμα

Το νέο Renault Scenic αποτελεί μια ιδιαίτερα ελκυστική πρόταση, καθώς συνδυάζει στοιχεία crossover (π.χ. εμφάνιση και απόσταση από το έδαφος) με εντυπωσιακή πρακτικότητα και ευρυχωρία. Υπόσχεται άνετες, ασφαλείς και ήσυχες οικογενειακές μετακινήσεις και κινείται με ευκολία τόσο εντός όσο και εκτός πόλης. Η τιμή εκκίνησης είναι 27.890 ευρώ και αφορά την έκδοση που δοκιμάσαμε, με τον 1.3 TCe (6MT).

Τεχνικά Χαρακτηριστικά: Renault Scenic 1.3 TCe 140 PS (6MT)
Κινητήρας: Τετρακύλινδρος turbo 1.333 κ.εκ.
Ισχύς: 140 PS στις 5.000 rpm
Ροπή: 240 Nm στις 1.600 rpm
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Μηχανικό των 6 σχέσεων
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 10,5 sec
Τελική ταχύτητα: 196 km/h
Μέση κατανάλωση: 5,5/100 km
Εκπομπές CO2: 127 – 136 gr/km (NEDC)
Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 4.406 x 1.866 x 1.653 mm
Μεταξόνιο: 2.734 mm
Βάρος: 1.529 kg
Χώρος αποσκευών: 572 lt.
Τιμή: Από 27.890 ευρώ

Διαβάστε επίσης:
Το Renault Captur αποκτά για πρώτη φορά έκδοση R.S Line
Η καλλίγραμμη σιλουέτα του νέου Renault Captur (video)
Δοκιμή: Renault Captur 1.0 TCe LPG

 

 

Δείτε ΟΛΕΣ τις τελευταίες ειδήσεις τη στιγμή που συμβαίνουν στο newsauto  

Δημοφιλή στο Protothema.gr