Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: Hyundai Kona Hybrid

Ελλάδα 12:41
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Δοκιμή: Hyundai Kona Hybrid

ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: Hyundai Kona Hybrid

ΔΟΚΙΜΕΣ

Το τολμηρό νέο Kona παίζει με τις κατηγορίες και τα… νεύρα Ευρωπαίων και Ιαπώνων. Και αποτελεί μία ακόμα απόδειξη ότι τίποτα δεν σταματά την Hyundai.

Advertisement
Advertisement

Θα το ονομάσουμε “βιομηχανική υγεία”. Και είναι αυτό που χαρακτηρίζει την πορεία των Κορεατών τα τελευταία χρόνια. Εκεί που μεγάλα παραδοσιακά τζάκια δυσκολεύονται να προσαρμοστούν στους νέους καιρούς, οι Κορεάτες καταφέρνουν να δημιουργούν σε ρυθμό πολυβόλου, βγάζοντας διαρκώς “ειδήσεις” και πάσης φύσεως και τεχνολογίας νέα μοντέλα.

Από τη μια, τα ηλεκτρικά τους έχουν κλείσει στόματα παντού στον κόσμο (δείτε τι έγινε τη βδομάδα που πέρασε με το εντυπωσιακό Ioniq 5 N). Με τα σπορ τους μοντέλα της σειράς Ν μπήκαν σε κατηγορίες που άλλοι ρίχνουν από καιρό “λευκή πετσέτα”. Και με τα συμβατικά τους έχουν καταφέρει να αλλάξουν εκ βάθρων το ιστορικό τους πεπρωμένο και να αποβάλλουν πλήρως το ανατολίτικο παρελθόν τους (δείτε εδώ το νέο Santa Fe και οι παλαιότεροι ας αναλογιστούν πόσα έτη φωτός έχουν περάσει από την πρώτη γενιά!).

Η ευρωπαϊκή Hyundai είναι μία πραγματικότητα που ξεπερνά μια τυπική εξελικτική πορεία μιας εταιρίας. Και δείχνει αυτήν την “βιομηχανική υγεία” που σας είπαμε πιο πάνω, τις ατέλειωτες αντοχές ενός ακμάζοντος οργανισμού που μπορεί διαρκώς να κάνει βήματα -μερικές φορές και άλματα- εξέλιξης.

Advertisement
Advertisement

Πάρτε για παράδειγμα τα δημοφιλή στην Ευρώπη B και C-SUV. Με τρία μοντέλα (Bayon, Kona και Tuscon) στην επιθετική της γραμμή, με αμέτρητες εκδόσεις από ηλεκτρικά έως απλά χιλιαράκια βενζίνης, και με πληθώρα διακρίσεων είτε σε βραβεία είτε (εκεί που μετράει περισσότερο) στους πίνακες  των πωλήσεων.

Για την Hyundai όμως αυτό δεν είναι αρκετό. Και κάπου εδώ, ως δείγμα και αυτό της φόρμας που βρίσκεται η εταιρία, μπαίνει το νέο Kona. Για τους περισσότερους κατασκευαστές θα αρκούσε ένα απλό facelift ή ένα τυπικό “πασάλειμμα” από ψηφιακές χάντρες. Όμως οι Κορεάτες ίδρωσαν την φανέλα και παρουσιάζουν ένα εντελώς νέο μοντέλο.

Advertisement

Το πιο σημαντικό χαρακτηριστικό του είναι ότι μεγάλωσε. Και μεγάλωσε αρκετά. Κάτι που εκ πρώτης όψεως ήταν αναγκαίο, έτσι ώστε να αποκτήσει τον δικό του ζωτικό χώρο που χρειαζόταν ανάμεσα στο μικρότερο Bayon και στο μεγαλύτερο Tuscon και να γεφυρώσει πιο σωστά το μεταξύ τους χάσμα.

Advertisement

Με μήκος που φθάνει πλέον τα 4.355 χιλιοστά είναι κατά 175 χιλιοστά μεγαλύτερο από την προηγούμενη γενιά (και 3 χιλιοστά μακρύτερο στην έκδοση Ν-Line της δοκιμής) και με μεταξόνιο στα 2.660 χιλιοστά, το οποίο είναι και αυτό αυξημένο κατά 60 χιλιοστά. Αυξημένο κατά 25 χιλιοστά είναι το πλάτος του και κατά 20 χιλιοστά το ύψος του.

Τα νούμερα αυτά υπογραμμίζουν μία σοφά μελετημένη και πολύ έξυπνη κίνηση της Hyundai. Ουσιαστικά τοποθετεί το νέο Kona ανάμεσα στις δύο κατηγορίες, “ψαρεύοντας” πελάτες τόσο από τα κάτω όσο και από τα πάνω. Και -ουσιαστικά- δημιουργεί νέα δεδομένα σε αυτή την ιδιαίτερα δημοφιλή και στην χώρα μας κατηγορία των μικρών-μεσαίων SUV, καθώς δημιουργεί τις συνθήκες για μία πρόταση “όλα σε ένα”.

Οι αυξημένες διαστάσεις έχουν προφανώς άμεσο αντίκτυπο στους χώρους για τους επιβάτες και την άνεση που απολαμβάνουν. Το μεταξόνιο των 2,66 μέτρων αγγίζει τα όρια των C-SUV, δημιουργώντας ένα πολύ μεγάλο και άνετο χώρο για τους πίσω επιβάτες, τα γόνατα των οποίων θα επωφεληθούν ακόμα περισσότερο από την μεγάλη καμπύλη και το μικρό φάρδος της πλάτης των εμπρός καθισμάτων.

Advertisement

Ο χώρος των αποσκευών είναι επίσης κορυφαίος σε χωρητικότητα για το μέγεθος ενός τέτοιου SUV, ξεκινώντας από τα 466 λίτρα και φθάνοντας και έως τα 1.300 με τα πίσω καθίσματα αναδιπλωμένα. Στα συν του πορτ-μπαγκάζ το τετραγωνισμένο σχήμα του αλλά και το χαμηλό κατώφλι φόρτωσης που το κάνει ακόμα πιο πρακτικό.

Το δεύτερο και πιο εμφανές στοιχείο που αναδεικνύει την φόρμα που βρίσκεται η Hyundai είναι η σχεδίαση του αμαξώματος. Οι Κορεάτες, υπό την επίβλεψη ευρωπαίου σχεδιαστικού team (με επικεφαλής των μετρ των ημερών μας, τον Luc Doncerwolke) δημιούργησαν ένα όχημα που ξεχωρίζει αμέσως και που είναι ξεκάθαρα αναγνωρίσιμο, κάτι όχι και τόσο εύκολο στις ημέρες μας

Με δάνεια από τα ηλεκτρικά τους μοντέλα, ώστε να υπάρξει και απαραίτητη ώσμωση μεταξύ τους, το νέο Kona διαθέτει ένα ιδιαίτερα τολμηρό εμπρός μέρος, με τα σύνθετα φωτιστικά σώματα να έχουν τοποθετηθεί χαμηλά και στις άκρες του προφυλακτήρα και επάνω στο καπό να υπάρχει μία ενιαία φωτιζόμενη μπάρα.

Η φουτουριστική διάθεση συνδυάζεται και με ζητήματα ουσίας, καθώς οι σχεδιαστές κατάφεραν εκτός των άλλων να έχουν και έναν αεροδυναμικό συντελεστή μόλις 0.27.

Στο πλάι, τα δάνεια από το μεγαλύτερο Tuscon είναι πιο εμφανή, ενώ το πίσω μέρος ολοκληρώνεται και με την παρουσίας μιας ακόμα φωτιζόμενης μπάρας LED και με πιο χαμηλούς σχεδιαστικούς τόνους. Πάντως η έκδοση N-Line της δοκιμής προσθέτει κάποια έξτρα στοιχεία, όπως μαύρους καθρέπτες, πίσω αεροτομή, διχρωμία στην οροφή (έξτρα), πιο σπορτίφ αεροδυναμικό πακέτο και διπλές εξατμίσεις, τα οποία αναδεικνύουν -όπως φαίνεται και από τις φωτογραφίες- ακόμα καλύτερα το πολύ τολμηρό σχέδιο του νέου Kona.

Περνώντας στο σαλόνι, η λογική της σύνδεσης με τα ηλεκτρικά μοντέλα συνεχίζεται, κάτι που γίνεται άμεσα εμφανές στο σύμπλεγμα των δύο οθονών των 12,3 ιντσών η κάθε μία, οι οποίες βρίσκονται πίσω από ένα ενιαίο καμπύλο γυαλί. Και οι δύο οθόνες έχουν υψηλή ανάλυση και όμορφα γραφικά, όμως το σύστημα πολυμέσων χρειάζεται αρκετό ψάξιμο, αν και οι αρκετοί φυσικοί διακόπτες διευκολύνουν αρκετά την άμεση πρόσβαση στις πιο συχνές λειτουργίες.

Μία ακόμα σημαντική σχεδιαστική παράμετρος είναι η μεταφορά του επιλογέα ταχυτήτων στην κολόνα του τιμονιού. Ο επιλογέας αυτός που λειτουργεί με τεχνολογία shift-by-wire είναι ιδιαίτερα πρακτικός και εύχρηστος στην λειτουργία του. Ενώ παράλληλα αφήνει ελεύθερη προς αξιοποίηση όλη την κεντρική κονσόλα, η οποία διαθέτει πλήθος χώρων για μικροαντικείμενα και θύρες φόρτισης.

Η εικόνα του σαλονιού είναι μοντέρνα και με έμφαση στην εργονομία, αν και τα πλαστικά είναι σε όλες τις επιφάνειες σκληρά στην αφή. Τουλάχιστον δείχνουν εξαιρετικά σε ποιότητα και αν κρίνουμε και από τα άλλα Hyundai τελευταίας εσοδείας που δοκιμάζουμε κατά καιρούς, είναι πολύ καλά συναρμολογημένα μεταξύ τους και δεν θα αντιμετωπίσουν κανένα πρόβλημα στην μακροχρόνια χρήση.

Η έκδοση N-Line έχει μερικές σπορτίφ πινελιές, με κόκκινες λεπτομέρειες στους αεραγωγούς και ραφές με κόκκινη κλωστή στα καθίσματα και στο τιμόνι. Μία από τις “χαριτωμένες” στιγμές της σχεδίασης είναι η απουσία το λογότυπου της εταιρίας από το τιμόνι (κάτι σπάνιο σε αυτοκίνητο παραγωγής) που έχει αντικατασταθεί με τέσσερις τελείες, οι οποίες στην γλώσσα των σημάτων Μορς είναι το εγγλέζικο “Η”.

To ίδιο “χαριτωμένο” δεν βρήκαμε το γεγονός ότι το τελείωμα της κεντρικής κονσόλας στα πίσω καθίσματα έχει μία fake όψη αεραγωγών, κάτι που θα μπορούσε να λείπει (έχει πάντως θύρες USB για φόρτιση στα πίσω καθίσματα).

Όσον αφορά τον εξοπλισμό, υπάρχουν ακόμα και από την βασική έκδοση Premium όλες οι βασικές ψηφιακές παροχές καθώς και το προηγμένο σύστημα συστημάτων υποβοήθησης Hyundai SmartSense ADAS. Το τελευταίο είναι μία ομπρέλα διάφορων συστημάτων όπως υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας, αποφυγή σύγκρουσης τυφλού σημείου, έξυπνο cruise control και πολλά ακόμα που του παρέχουν δυνατότητα αυτόνομης οδήγησης επιπέδου 2.

Εκτός αυτών υπάρχει και το Driver Status Monitor, το οποίο χρησιμοποιεί μία εσωτερική κάμερα για να “διαβάζει” το πρόσωπο του οδηγού και να τον ειδοποιεί όταν βρεθεί σε κατάσταση υπνηλίας ή απροσεξίας (ξεχάστε το να παίζετε με το κινητό σας ενώ οδηγείτε…)

Σε ό,τι αφορά το μηχανολογικό  υπόβαθρο, το υβριδικό Kona βασίζεται και αυτό σε μία εκδοχή της πλατφόρμας Κ3, η οποία είναι εξελιγμένη για να δεχτεί όλα τα συστήματα κίνησης, από απλό κινητήρα βενζίνης έως αμιγώς ηλεκτρικό (θα έρθει σε λίγους μήνες). Στην έκδοση της δοκιμής μας συναντάμε το υβριδικό σύστημα με τον 1,6 λίτρων ατμοσφαιρικό τετρακύλινδρο, έναν ηλεκτροκινητήρα στους εμπρός τροχούς και μία μπαταρία των 1,32 kWh, με την συνδυαστική ισχύ να φθάνει στους 141 ίππους.

Ένα σύστημα δοκιμασμένο και ιδιαίτερα αποδοτικό σε ό,τι έχει να κάνει με τον περιορισμό της κατανάλωσης. Ενώ παράλληλα είναι και τοποθετημένο με τέτοιον τρόπο ώστε να μην περιορίζει τους διατιθέμενους χώρους για τους επιβάτες (μειώνεται λίγο η χωρητικότητα του ρεζερβουάρ).

Η γκάμα -εκτός του ηλεκτρικού- θα έχει και επιλογές σε εκδόσεις βενζίνης, με τον τρικύλινδρο 1.000άρη των 120 ίππων να αναλαμβάνει και το μεγαλύτερο “βάρος” για τις πωλήσεις στην χώρα μας (υπάρχει και ο 1,6 τούρμπο με 198 ίππους αλλά -δυστυχώς- χωρίς έκδοση “Ν”).

Στον δρόμο, αυτό που βγάζει ευθύς εξ αρχής το νέο Kona ως κυρίαρχη εντύπωση είναι η εξαιρετική ποιότητα κύλισης και η άνεση της ανάρτησης. Οι Κορεάτες έχουν δουλέψει σχολαστικά πάνω σε αυτό το θέμα στα τελευταία τους μοντέλα, και ο τρόπος που το Kona απομονώνει την καμπίνα από την άσφαλτο και όσα στραβά και ανάποδα περιλαμβάνει το ελληνικό οδικό οικοσύστημα είναι αναμφίβολα κορυφαίος για τα δεδομένα της κατηγορίας.

Το εξαιρετικό πλαίσιο σε συνδυασμό με τους πολλαπλούς συνδέσμους πίσω και την σωστή ισορροπία μεταξύ αμορτισέρ και ελατηρίων δημιουργούν ένα απολαυστικό σύνολο σε κάθε είδους διαδρομή. Το ταξίδι στον αυτοκινητόδρομο είναι σίγουρα το προνομιακό πεδίο δράσης του, όντας εκτός των άλλων ιδιαίτερα ήσυχο χάρη και στην εξαιρετική ηχομόνωση και το αεροδυναμικό αμάξωμα.

Αλλά και μέσα στην πόλη είναι ιδιαίτερα ευχάριστο, με πολύ καλή ορατότητα προς όλες τις κατευθύνσεις, ένα τιμόνι που κόβει αρκετά και μία γενικότερη προσαρμοστικότητα σε ότι του ζητηθεί.

Η άνετη ανάρτηση θα εντυπωσιάσει και εκτός δρόμου, καθώς περνά “αφρός” πάνω από πατημένους χωματόδρομους και μόνο η έλλειψη τετρακίνησης (και τα ασφάλτινα λάστιχα) θα το περιορίσουν από κάτι παραπάνω από μια τυπική απόδραση στην απομακρυσμένη παραλία του νησιού.

Όλο αυτό το πακέτο συνοδεύεται από ένα πολύ καλό σε αίσθηση τιμόνι (σφίγγει περισσότερο στο πρόγραμμα sport αλλά χωρίς να αποκτά κάτι παραπάνω σε πληροφόρηση) αλλά και αποτελεσματικά φρένα παρά το ότι υπάρχει και εδώ η κλασική υστέρηση στην αίσθηση λόγω συστήματος ανάκτησης της ενέργειας (αν και σε μικρότερο βαθμό από άλλα υβριδικά μοντέλα του ανταγωνισμού).

Το σύνολο κινητήρα-κιβωτίου έχει τα πάνω του και τα κάτω του. Στα πάνω είναι η για μία ακόμα φορά εξαιρετική υλοποίηση ενός υβριδικού συστήματος από την Hyundai. Το θερμικό μοτέρ είναι πολιτισμένο και προσπαθεί φιλότιμα στις χαμηλές και μεσαίες, χωρίς όμως ιδιαίτερη όρεξη για ψηλά (τουλάχιστον εκεί δεν κάνει αισθητή την παρουσία του με θόρυβο).

Ο ηλεκτροκινητήρας προσφέρει αυτή την ευχάριστη ώθηση χαμηλά και στηρίζει στις μεσαίες ακόμα περισσότερο, προσφέροντας εκτός των άλλων και εξαιρετική οικονομία σε καύσιμο. Τιμές κοντά στα 6-6,5 λίτρα/100 χιλιόμετρα είναι μέσα στην καθημερινότητα του υβριδικού Kona, με τάσεις προς τα κάτω σε προσεκτική κίνηση μέσα στην πόλη αλλά και προς τα πάνω -όχι πολύ- όταν κάποιος αποφασίσει να κινηθεί πιο σβέλτα.

Οι μικρές ενστάσεις μας αφορούν κατά κύριο λόγο την λειτουργία του εξατάχυτου αυτόματου κιβωτίου, το οποίο δεν φαίνεται να ακολουθεί σε ταχύτητα αλλαγών την διάθεση του υβριδικού συστήματος των δύο κινητήρων να αποδίδουν άμεσα την ροπή στους κινητήριους τροχούς. Πάντως στο sport πρόγραμμα υπάρχει η δυνατότητα για χρήση των paddles, οπότε μπορεί ο οδηγός να παρακάμψει το λογισμικό του κιβωτίου και να επιλέξει αυτός την σχέση που επιθυμεί.

Εκτός από το πρόγραμμα sport, υπάρχει ένα πρόγραμμα snow για εκτός δρόμου διαδρομές και το τυπικό eco όπου τα paddles λειτουργούν ως επιλογείς της ισχύος επίδρασης του συστήματος ανάκτησης ενέργειας. Το οποίο θα μπορούσε να έχει λίγο πιο ομαλή λειτουργία στην μετάβαση από το φρενάρισμα στην επιτάχυνση, ιδίως στην μεγάλη “σκάλα” λειτουργίας του.

Παρ’ όλα αυτά, όποιος μπει στο πνεύμα της υβριδικής κίνησης με πρόσημο κατά βάση την οικονομία δεν θα δυσκολευτεί να προσαρμοστεί στο πνεύμα του νέου Kona, επιλέγοντας να κινηθεί πιο στρωτά, χωρίς υπερβολές και ακολουθώντας μία ευχάριστη ροή κίνησης, μέσα στην οποία θα απολαύσει ένα κορυφαίας ποιότητας αυτοκίνητο για την κατηγορία του, με μία εξαιρετική ποιότητα κύλισης και μία πολυδιάστατη αίσθηση άνεσης.

Εν τέλει, αυτό είναι και το απόσταγμα της εμπειρίας μας από τα εκατοντάδες χιλιόμετρα που κάναμε στο τιμόνι του νέου Kona. Το ότι δηλαδή για μία ακόμα φορά η Hyundai κάνει μία σοφά μελετημένη κίνηση, συνδυάζοντας τολμηρή εμφάνιση, μοντέρνες τεχνολογίες, πλούσιες εξοπλιστικές παροχές και -πάνω από όλα- μία αίσθηση ποιότητας και άνεσης που το φέρνει κατευθείαν στην κορυφή απέναντι στα καταξιωμένα ονόματα είτε των B είτε των C-SUV.

Με την τιμή του να ξεκινά από τα 31.890 ευρώ για την πολύ πλούσια εξοπλισμένη έκδοση Premium (και φθάνει στα  “δύσκολα” 35.590 ευρώ για την έκδοση Ν-Line που βλέπετε στις φωτογραφίες), το Kona στέκεται χωρίς απολύτως κανένα κόμπλεξ απέναντι στον ευρωπαϊκό και ιαπωνικό υβριδικό ανταγωνισμό.

Όχι μόνο γιατί είναι ξεχωριστό και πολύ έξυπνα τοποθετημένο μεταξύ κατηγοριών. Αλλά -κυρίως- γιατί βγάζει μία “βιομηχανική υγεία”. Αυτή την διάχυτη αυτοπεποίθηση των Κορεατών ότι τούτη εδώ είναι η εποχή τους και ότι τίποτα δεν μπορεί να τους σταματήσει. Και αυτό εδώ το νέο Kona είναι η καλύτερη απόδειξη.

Τεχνικά Χαρακτηριστικά – Hyundai Kona Hybrid 141 PS
Κινητήρας: 1.580 cc
Ισχύς κινητήρα βενζίνης: 105 PS/ 5.700 rpm
Ροπή κινητήρα βενζίνης: 144 Nm/ 4.000 rpm
Ισχύς ηλεκτροκινητήρα: 43 PS
Ροπή ηλεκτροκινητήρα: 170 Nm
Συνδυαστική ισχύς: 141 PS/ 5.700 rpm
Ροπή: 265 Nm/ 4.000 rpm
Χωρητικότητα μπαταρίας: 1,32 kWh
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο 6 σχέσεων
Επιτάχυνση 0-100km/h: 11,2 sec
Τελική ταχύτητα: 165 km/h
Μέση κατανάλωση εργοστασιακή/ δοκιμής: 6,7 / 6,5 lt/100 km
Εκπομπές CO2: 106 gr/km (WLTP)
Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 4.385 x 1.825 x 1.570 mm
Μεταξόνιο: 2.660 mm
Βάρος: 1.485 kg
Χώρος αποσκευών: 466 / 1.300 lt
Τιμή πώλησης: Από 31.890 ευρώ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Οδηγούμε το νέο Hyundai Kona στην Αθηναϊκή Ριβιέρα (+τιμές)
Μια φανταστική εκδοχή του Hyundai Kona
Επίσημο: Αυτό είναι το νέο Hyundai Kona