Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: DS 7 E-TENSE 4×4 360

Ελλάδα 21:48
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Δοκιμή: DS 7 E-TENSE 4×4 360

ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: DS 7 E-TENSE 4×4 360

ΔΟΚΙΜΕΣ

Η γαλλική υπερταχεία θέτει εαυτόν σε ρόλο πρωταγωνιστή στον δρόμο, καλύπτοντας βελούδινα τις αποστάσεις όσο οδηγός και επιβάτες απολαμβάνουν τη χειροποίητη καμπίνα.

Advertisement
Advertisement

Ε, ναι, η εταιρεία χρειαζόταν το κερασάκι στην τούρτα, την κορυφή της πυραμίδας που να συμπαρασύρει σε κύρος ολόκληρη τη σειρά, κυρίως για τον τρόπο που μπορεί να παντρέψει μαεστρικά αντιφατικά στοιχεία, όπως είναι ο σπορ χαρακτήρας από τη μια, η άνεση και οι high end υπηρεσίες από την άλλη.

Η κορυφαία έκδοση του DS 7 λοιπόν επιστρατεύει ό,τι καλύτερο διαθέτει στα συρτάρια της σήμερα σε μηχανολογικό, ποιοτικό και τεχνολογικό επίπεδο η φίρμα. Συνάμα και ό,τι πιο δυναμικό. Μια πρώτη γεύση περί αυτού δίνουν οπτικά τα καλαίσθητα LED φώτα DS PIXEL LED VISION 3.0, τα οποία προσαρμόζονται στο περιβάλλον και αυτορρυθμίζονται ανάλογα με τον εξωτερικό φωτισμό προσφέροντας υψηλή απόδοση.

Advertisement
Advertisement

Τα σπορ υπονοούμενα συνεχίζονται και από τις πανέμορφες ζάντες Brooklyn διαμέτρου 21” με ελαστικά Michelin Pilot Sport 4S και 35άρι προφίλ παρακαλώ. Αυτές, εκτός του οφέλους σε δυναμικό επίπεδο στον δρόμο, γεμίζουν αρμονικά και τους θόλους προσθέτοντας την κατάλληλη αισθητική πινελιά.

Στην πολυτελέστατη καμπίνα το παιχνίδι με ποικίλες γραμμές και μοτίβα, το πάντρεμα εκλεπτυσμένων υλικών, αλλά και λεπτομέρειες όπως το αναδυόμενο αναλογικό ρολόι της BRM Chronographs σε συνδυασμό με τη μαύρη Alcantara χαρίζουν σίγουρα avant-guard αέρα. Η μεγάλη κεντρική οθόνη αφής υψηλής ευκρίνειας 12’’ και ο ψηφιακός πίνακας οργάνων 12,3’’ συνοδεύονται από τεχνολογική αναβάθμιση.

Advertisement

Το νέο σύστημα πολυμέσων DS Iris System με τη μεγαλύτερη επεξεργαστική ταχύτητα παρέχει ταχύτερη απόκριση και αυξημένες δυνατότητες συνδεσιμότητας, προσφέροντας παράλληλα περισσότερες επιλογές εξατομίκευσης και προσαρμογής στις προτιμήσεις σου μέσω χρήσης πλήρως διαμορφούμενων widgets, καθώς και ασύρματο mirroring κινητού σε Apple CarPlay και Android Auto.

Στα πιο ουσιαστικά, ο συνδυασμός θερμικού κινητήρα και ηλεκτροκινητήρων, όπως και το μοίρασμα της μετάδοσης σε κάθε άξονα, ελέγχονται διαρκώς ηλεκτρονικά και σχετίζονται άμεσα με την επιλογή του οδηγού μεταξύ των πέντε διαθέσιμων προγραμμάτων (Electric, Comfort, Hybrid, Sport και 4×4).

Advertisement

Η εκκίνηση γίνεται πάντα ηλεκτρικά και για όσο η μπαταρία έχει ικανή αποθηκευμένη ενέργεια η προεπιλεγμένη λειτουργία του DS 7 είναι η αμιγώς ηλεκτρική. Η απουσία θορύβου και η εν γένει ηρεμία σε αυτή τη φάση συνάδουν με το ύφος του DS 7, ενώ, παρά την απουσία συνδρομής από τον βενζινοκινητήρα, δεν λείπει το νεύρο στις επιταχύνσεις.

Η μεγαλύτερη μπαταρία έχει βελτιώσει την αυτονομία που σε μεικτές συνθήκες στον κύκλο WLTP φτάνει τα 68 km. Στην πράξη, ωστόσο, δεν ξεπεράσαμε τα 46 km. Η πιο ενδεδειγμένη επιλογή για την κάλυψη μεγαλύτερων αποστάσεων είναι η λειτουργία Hybrid, στην οποία η συνεργασία θερμικού κινητήρα και ηλεκτροκινητήρων καθορίζεται με βάση τη βέλτιστη ενεργειακή απόδοση.

Advertisement

Ο 4κύλινδρος PureTech είναι καλά ηχομονωμένος και δεν έχει κραδασμούς, με αποτέλεσμα η ενεργοποίησή του πολλές φορές να μη γίνεται αντιληπτή σε συνθήκες χαμηλού φορτίου. Αντίστοιχα ομαλή είναι η λειτουργία του αυτόματου κιβωτίου e-EAT8, που μόνο σε ξαφνικό και βαθύ πάτημα του γκαζιού δείχνει λίγο διστακτικό και δεν δύναται να αξιοποιήσει στο έπακρο τη συνδυαστική ισχύ.

Στο πρόγραμμα Hybrid το DS 7 κινείται με μια μέση κατανάλωση της τάξης των 6 lt/100 km, με την μπαταρία σχετικά φορτισμένη. Τιμή άκρως ικανοποιητική για ένα αυτοκίνητο που πλησιάζει τους δύο τόνους και γράφει σεβαστά νούμερα επιδόσεων. Από τη στιγμή που η μπαταρία τροφοδοτείται μόνο με ενέργεια από ανάκτηση ή από τον κινητήρα η κατανάλωση αυξάνεται, οπότε υπολογίστε μια μέση τιμή γύρω στα 8,4 lt/100 km.

Το κορυφαίο E-TENSE 4×4 360 σίγουρα είναι σε θέση να προσφέρει επιδόσεις που θα ζήλευαν ακόμη και αυτοκίνητα με αμιγώς σπορ προσανατολισμό. Μάλιστα, διαθέτει το κατάλληλο υπόβαθρο για να τις υποστηρίξει χάρη στη σιγουριά που μεταφέρει στον οδηγό ο συνδυασμός πρόσφυσης, προοδευτικότητας και ισορροπίας στο ζύγισμα κάτω από όλες τις συνθήκες.

Όμως ακόμη και η δική μας top έκδοση με τα σπορ στοιχεία που έχουν τη μεγαλοπρεπή υπογραφή του τμήματος DS PERFORMANCE δεν θυμίζει καθαρόαιμο, παρά την αμεσότητα των αντιδράσεων και την αποτελεσματικότητα σε κάθε είδους καμπή, ελέω βέβαια και των μεγάλων τροχών. Η φιλοσοφία περιστρέφεται γύρω από τη χλιδάτη πολυτέλεια και τις ανέσεις που συνθέτουν ένα αξιομνημόνευτο αρχοντικό ύφος.

Στο ταξίδι θα εκτιμήσεις εκτός από την κύλιση, τα αναπαυτικά καθίσματα και την ηχομόνωση, αλλά και τον τρόπο που το DS 7 καταπίνει καταιγιστικά τα χιλιόμετρα χωρίς καν να το πάρεις είδηση. Κινείται ευθύβολα με περίσσιο δυναμισμό λες και μικραίνει όταν ενεργοποιήσεις το πρόγραμμα Sport και πάρεις τον επαρχιακό με τις διαδοχικές στροφές. Εκεί το DS 7 στρίβει σαν ένα μασίφ κομμάτι με άμεσο μπροστινό και προθυμία να εκτελέσει τις εντολές σου.

H αυτορρυθμιζόμενη ηλεκτρονικά ανάρτηση DS Active Scan Suspension διαχειρίζεται αποτελεσματικά τις κινήσεις του αμαξώματος. Η σφιχτή λογική της σε συνδυασμό με τη σοφιστικέ τετρακίνηση εκφράζουν έναν αποτελεσματικό GT χαρακτήρα. Το μόνο που αποζητάς τελικά είναι λίγο καλύτερη αίσθηση από το σύστημα διεύθυνσης, η απόκριση του οποίου δεν διαφοροποιείται αισθητά ούτε στο πρόγραμμα Sport.

Το DS 7 E-TENSE 4×4 360 δεν αποτελεί τίποτα λιγότερο από μια εμφατική επίδειξη ισχύος της γαλλικής μάρκας. Προσφέρει τα πάντα σε μπόλικες ποσότητες αφήνοντας μακριά τους όποιους συμβιβασμούς, παρότι σε ορισμένες περιπτώσεις η δύναμη του γοήτρου ξεπερνά την ουσία. Αυτό χρειαζόταν η DS προκειμένου να στρογγυλοκαθίσει στη λίγκα των ελίτ ισχυρών.

KEY TECH

Με 1,5 cm χαμηλωμένη ανάρτηση και αυξημένα μετατρόχια κατά 2,4 cm εμπρός και 1 cm πίσω, το E-TENSE 4×4 360 υπόσχεται πρόσφυση και συγκινήσεις. Ο υπερτροφοδοτούμενος βενζινοκινητήρας 1.6 PureTech αποδίδει 200 PS και 300 Nm ροπής. Ο εμπρός ηλεκτροκινητήρας (110 PS, 320 Nm) είναι ενσωματωμένος στο αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων e-EAT8 μέσω του οποίου μεταφέρει την ισχύ στους εμπρός τροχούς.

Ο πίσω ηλεκτροκινητήρας (113 PS, 166 Nm) είναι ανεξάρτητος από την υπόλοιπη μετάδοση και ελέγχεται από την κεντρική μονάδα δίνοντας κίνηση στους πίσω τροχούς τόσο κατά την αμιγώς ηλεκτρική κίνηση όσο και όταν απαιτείται περισσότερη πρόσφυση ή μεγαλύτερη ισχύς. Η αναλογία ισχύος μεταξύ των δύο αξόνων μεταβάλλεται συνεχώς ανάλογα με το επιλεγμένο πρόγραμμα οδήγησης και τις συνθήκες κίνησης.

Η αμιγώς ηλεκτρική λειτουργία είναι εφικτή σε ταχύτητες έως 135 km/h. Η μπαταρία των 14,2 kWh διαθέτει πάντα ένα ελάχιστο ποσοστό ενέργειας με το οποίο τροφοδοτεί τους δύο ηλεκτροκινητήρες όταν απαιτηθεί. Χάρη στον στάνταρ on-board φορτιστή των 7,4 kW η φόρτιση της μπαταρίας σε wallbox αντίστοιχης ισχύος ολοκληρώνεται σε δύο ώρες. Τα φρένα αποτελούνται από εμπρός αεριζόμενους δίσκους 380 mm με 4πίστονες δαγκάνες και απλούς 280 mm πίσω.

TECH – DS 7 E-TENSE 4×4 360
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ: 1.598 cc, i4, TURBO, ΑΜΕΣΟΣ ΨΕΚΑΣΜΟΣ,
2 ΗΛΕΚΤΡΟΚΙΝΗΤΗΡΕΣ, ΣΥΝΔΥΑΣΤΙΚΑ 360 PS, 520 Nm
ΚΙΒΩΤΙΟ: ΑΥΤΟΜΑΤΟ 8 ΣΧΕΣΕΩΝ
ΜΕΤΑΔΟΣΗ: ΣΤΟΥΣ ΤΕΣΣΕΡΙΣ ΤΡΟΧΟΥΣ
ΑΝΑΡΤΗΣΗ: ΓΟΝΑΤΑ MACPHERSON (E) / ΠΟΛΛΑΠΛΩΝ ΣΥΝΔΕΣΜΩΝ (Π)
0-100 KM/H: 5,7”
ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ: 250 km/h
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ TEST: 8,4 (εργοστασιακή WLTP 1,8) lt/100 km
CO2 : 40 g/km
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ (Μ/Π/Y): 4.593/1.895/1.625 mm
ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.738 mm
ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ: 555 lt
ΒΑΡΟΣ: 1.960 kg
ΤΙΜΗ: Από €65.800

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Δοκιμή: Renault Austral E-Tech Full Hybrid 200
Δοκιμή: Mercedes EQS SUV 450 4MATIC
Δοκιμή: DS 3 E-Tense (156 PS, 54 kWh)