Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

Η MG στην Ελλάδα: Οδηγούμε το νέο MG4

Ελλάδα 10:22
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Η MG στην Ελλάδα: Οδηγούμε το νέο MG4

ΔΟΚΙΜΕΣ

Η MG στην Ελλάδα: Οδηγούμε το νέο MG4

ΔΟΚΙΜΕΣ

Η MG Motors μπαίνει δυναμικά στην ελληνική αγορά και με το καλημέρα μας δείχνει πως έχει ό,τι χρειάζεται για να πρωταγωνιστήσει, λανσάροντας ελκυστικά μοντέλα σε άκρως ανταγωνιστικές τιμές πώλησης!

Advertisement
Advertisement

H MG Motor είναι μία από τις ταχεία αναπτυσσόμενες κινεζικές εταιρίες (ανήκει στον όμιλο της SAIC) που όχι μόνο διευρύνει την παρουσία της στην Ευρώπη (σ.σ. έχει ήδη ανακοινώσει ότι θα μέσα στη δεκαετία θα κατασκευάσει εργοστάσιο στη γηραιά ήπειρο), αλλά αποκτά όλο και περισσότερους πελάτες.

Ενδεικτικά να πούμε ότι μόνο στο πρώτο εξάμηνο του 2023 οι πωλήσεις της MG Motors στην Ευρώπη έχουν ξεπεράσει τις 100.000 αυτοκίνητα με ένα δίκτυο που ξεπερνά τους 620 ντίλερ.

Ανάμεσα σε αυτούς προστίθεται και ο Όμιλος Συγγελίδη που έχει πλέον αναλάβει την αντιπροσώπευση και τη διάθεση των μοντέλων της MG Motors στη χώρα μας.

Advertisement
Advertisement

Η πλήρης γκάμα της μάρκας περιλαμβάνει ότι μπορεί να θελήσει κανείς, από βενζίνη και plug-in υβριδικά, μέχρι και ηλεκτρικά. Συγκεκριμένα, η γκάμα ξεκινά από τις 18.950 ευρώ (κάντε κλικ για να μάθετε αναλυτικά τις τιμές πώλησης) και περιλαμβάνει τα:

  • MG4, MG5 και MG ZS EV (ηλεκτρικά με μπαταρία 51 ή 64 ή 77 kWh),
  • MG ZS (με βενζινοκινητήρα 1.5 και 1.0Τ με 106 και 111 ίππους),
  • MG EHS (plug-in υβριδικό με 1.5T GDI και συνδυασμένη ισχύ 258 ίππων),
  • MG HS (1.5Τ GDI με 162 ίππους)

Όλα τα μοντέλα έχουν αμάξωμα SUV/ crossover με τα όποια πλεονεκτήματα συνεπάγονται, πολύ καλούς χώρους για επιβάτες και αποσκευές, αλλά το κυριότερο είναι πως έχουν υπερπλήρη εξοπλισμό και ιδιαίτερα ανταγωνιστικές τιμές πώλησης. Αργότερα αναμένεται να ενσωματωθούν τα κορυφαία ηλεκτρικά της μάρκας, τα MG Marvel R και MG Cyberster.

Advertisement

Προς το παρόν θα εστιάσουμε στην πρώτη μας οδηγική επαφή με το MG4 (θα ακολουθήσουν σύντομα αναλυτικές δοκιμές όλων των μοντέλων). Πρόκειται για ένα ηλεκτρικό με μπάνικη εμφάνιση και ένα δυναμικό στιλ στο οποίο συμβάλλει και η μπροστινή αιχμηρή μάσκα. Οι ξακρισμένοι προβολείς με τα ενσωματωμένα LED ταιριάζουν γάντι στο όλο σύνολο, ενώ από το πλάι διακρίνεται μία όμορφη αεροδυναμική σιλουέτα.

Advertisement

Ένα στοιχείο διαφοροποίησης αφορά στο πίσω μέρος. Συγκεκριμένα στην κατάληξη της οροφής με ένα ψευδό-διαχύτη (προαιρετικά υπάρχουν δύο flaps, σαν αεροτομή) και πιο χαμηλά στο άνω μέρος της τελευταίας πόρτας που μοιάζει σαν ενσωματωμένη αεροτομή. Από εκεί και πέρα η πίσω όψη εναρμονίζεται με το όλο αμάξωμα που αποσπά κολακευτικά σχόλια.

Από πλευράς διαστάσεων υπολογίστε πως το MG4 έχει παρόμοιο μέγεθος με ένα VW ID.3 και με μήκος στα 4,287 μέτρα υπερτερεί κατά 2,3 εκατοστά. Συγκριτικά με το τελευταίο, το MG4 είναι λίγο χαμηλότερο (με ύψος 1,836 μέτρα) και λίγο πιο φαρδύ (με πλάτος 1,504 μέτρα). Όσο για την απόσταση από το έδαφος αυτή είναι στα 15 εκατοστά.

Στο εσωτερικό το μεταξόνιο των 2.705 χιλιοστών διασφαλίζει πολύ καλούς χώρους για τους επιβάτες, πάντα τηρουμένων των αναλογιών και των εξωτερικών διαστάσεων. Το πορτμπαγκάζ δεν είναι το μεγαλύτερο στην κατηγορία του, αλλά είναι ικανοποιητικό και ξεκινά από τα 363 λίτρα για να φτάσει τα 1.177 με πεσμένα τα πίσω καθίσματα.

Advertisement

Τα υλικά είναι καλής ποιότητας και τα πλαστικά έχουν αρκετά προσεγμένο φινίρισμα σε έναν διάκοσμο που δεν φλερτάρει με premium σαλόνια, αλλά που να είναι απλός και εργονομικός ώστε να σου κάνει τη ζωή εύκολη.

Καταρχάς, δεν υπάρχει η κλασική κεντρική κονσόλα αλλά ένα οριζόντιο τμήμα πάνω στο οποίο εδράζεται ο περιστροφικός διακόπτης για την επιλογή της κίνησης και λίγο πιο μπροστά μία θέση π.χ. για το smartphone.

Ψηλότερα συναντάμε μία στενόμακρη οθόνη αφής 10 ιντσών, η οποία εκπλήσσει με την απλότητα του μενού (στη βάση της έχει φυσικούς διακόπτες) και τα καλαίσθητα γραφικά με τη συμπαθητική γραμματοσειρά. Ο οδηγός έχει μπροστά του μια μικρότερη οθόνη 7 ιντσών με όλες τις πληροφορίες που θα ήθελε.

Όσον αφορά στο σύστημα πρόωσης το πισωκίνητο MG4 προσφέρεται με δύο εκδόσεις μπαταριών, με καθαρή net χωρητικότητα 51 kWh ή 64 KWh, η μικρή με στάνταρ onboard φορτιστή 6,6 kW και η μεγαλύτερη 11 kW όταν η μέγιστη DC φόρτιση είναι στα 88 kW και 135 kW, αντίστοιχα.

Στην έκδοση με τη μικρή μπαταρία την κίνηση αναλαμβάνει ένας ηλεκτροκινητήρας 125 kW (170 ίπποι), με την αυτονομία να βρίσκεται στα 350 χλμ. Στην έκδοση με τη μεγάλη μπαταρία το ηλεκτρικό μοτέρ αποδίδει 150 kW (204 ίπποι), η αυτονομία φτάνει τα 450 χλμ. Εδώ τα 0-100 χλμ./ώρα ολοκληρώνονται σε 0,2 δλ. πιο αργά (συνολικά στα 7,9 δλ.) όταν και στις δύο εκδόσεις η μέγιστη ταχύτητα περιορίζεται στα 160 χλμ./ώρα.

Η πρώτη μας επαφή έγινε με το MG4 των 170 ίππων. Έχοντας κατά νου ότι υπάρχει και η ισχυρότερη έκδοση, αρχικά θεωρήσαμε ότι δεν θα έχει τόσο καλές επιδόσεις όσο αναμέναμε. Όμως, ήδη από τα πρώτα μέτρα αναθεωρήσαμε και μόνο καλά λόγια έχουμε να πούμε. Όπως και στα ηλεκτρικά VW δεν υπάρχει διακόπτης εκκίνησης, απλά μπαίνεις μέσα στο αυτοκίνητα και ξεκινάς.

Η νέα πλατφόρμα MSP (Modular Scalable Platform) της MG και το γενικότερο set-up του αυτοκινήτου έχει ως αποτέλεσμα να είναι η ανάρτηση του MG4 σχετικά σφιχτή σε αίσθηση αλλά με πολύ καλά χαρακτηριστικά απόσβεσης.

Για παράδειγμα, στη στροφή το αυτοκίνητο γέρνει μερικώς προς το εξωτερικό αυτής, όμως απορροφά καλά τις σοβαρές ανωμαλίες του οδοστρώματος. Έτσι, το συμπέρασμα είναι πως το MG4 να είναι ενδιαφέρον οδηγικά, στο σύνολό του.

Το εσωτερικό του είναι ευρύχωρο για τα δεδομένα της κατηγορίας και πρακτικό σε ό,τι αφορά στις θήκες. Όπως γράψαμε ήδη πιο πάνω, θετικά κρίνουμε και την ποιότητα των πλαστικών στο ταμπλό, όπως και αυτή της ταπετσαρίας.

Όπως σε κάθε ηλεκτρικό αυτοκίνητο υπάρχουν τα γνωστά προφίλ κίνησης (Normal, Sport, Eco) και τέσσερα επίπεδα ανάκτησης ενέργειας. Μάλιστα, υπάρχει και λειτουργία one pedal, κάτι που όταν το συνηθίσεις είναι πολύ βολικό. Το τιμόνι έχει πολύ καλή πληροφόρηση, ενώ σχετικά με την κατανάλωση ενέργειας στη σύντομη επαφής μας αυτή δεν ξεπέρασε τις 20 kWh/100 χλμ.

Κλείνοντας, περισσότερα θα έχουμε να πούμε στην αναλυτική μας δοκιμή. Και για όσους δίνουν ιδιαίτερη σημασία στις αξιολογήσεις του Euro NCAP να πούμε ότι το MG4 πέτυχε τη μέγιστη βαθμολογία ασφαλείας πέντε αστέρων με 83% αξιολόγηση για την προστασία των ενηλίκων επιβατών και 80% για την προστασία των παιδιών.

Αυτά για όσους θεωρούν πως οι Κινέζοι δεν έχουν κάνει τεράστια άλματα και στην παραγωγή αυτοκινήτων, με την MG Motors να προσφέρει 7 χρόνια ή 150.000 χιλιόμετρα εγγύησης καλής λειτουργίας.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Οδηγούμε το νέο Honda ZR-V στην Ισπανία
Δοκιμή: Mercedes EQS SUV 450 4MATIC
Συγκριτική δοκιμή: BMW iX1 xDrive30 vs Ford Mustang Mach-E AWD ER