Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: Renault Austral E-Tech Full Hybrid 200

Ελλάδα 1:32
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Δοκιμή: Renault Austral E-Tech Full Hybrid 200

ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: Renault Austral E-Tech Full Hybrid 200

ΔΟΚΙΜΕΣ

Έχει το μέγεθος και τους χώρους ενός SUV, την ευελιξία και το κράτημα ενός hatch και την κατανάλωση ενός diesel. Όλα αυτά χάρη στην E-Tech τεχνολογία της Renault.

Advertisement
Advertisement

Πριν από μερικές εβδομάδες είχαμε δοκιμάσει την πιο προσιτή έκδοση του ολοκαίνουργιου Austral, αυτή με τους 158 ίππους. Τώρα, έφτασε η ώρα και για την κορυφαία του εκδοχή.

Η έκδοση E-Tech Full Hybrid μπορεί να βρίσκεται πολύ πάνω στον τιμοκατάλογο αλλά καταφέρνει και συγκεντρώνει το μεγαλύτερο ενδιαφέρον. Καταρχήν, αποτελεί την κεφαλή στην γκάμα του μοντέλου, αφού οι Γάλλοι δεν σχεδιάζουν κάτι πιο ισχυρό ή διαφορετικό (π.χ. μια plug-in υβριδική έκδοση).

Και γιατί να το κάνουν αφού το υβριδικό τους σύστημα E-Tech κάνει μια χαρά τη δουλειά του προσφέροντας κατανάλωση σε επίπεδα diesel (σε μεικτές συνθήκες κυμαίνεται περίπου στα 7,0 λίτρα, ενώ μπορεί άνετα να πέσει και πιο κάτω) και τουλάχιστον ικανοποιητικές επιδόσεις.

Advertisement
Advertisement

Πριν ξεκινήσουμε καλό θα ήταν να πούμε τα βασικά για το σύστημα E-Tech. Ένας ολοκαίνουργιος τρικύλινδρος 1.200άρης βενζινοκινητήρας συνδυάζεται με ένα ηλεκτρικό μοτέρ 50 kW και μία μπαταρία 2 kWh. Ιδιαίτερο ενδιαφέρον έχει το κιβώτιο που διαθέτει δύο σχέσεις στην ηλεκτρική λειτουργία του συστήματος και τέσσερις για τη συμβατική με τον βενζινοκινητήρα (συνολικά μιλάμε για ένα multi-mode κιβώτιο με 15 συνδυασμούς).

Advertisement

Το όλο σύστημα με τη σοφιστικέ μετάδοση βασίζεται σε μία εξέλιξη της E-Tech τεχνολογίας (με τα δύο ηλεκτρικά μοτεράκια που έχουν ρόλο κίνησης και σύμπλεξης) που έχουμε γνωρίσει στα Clio, Captur και Arkana. Από πλευράς επιδόσεων η κορυφαία έκδοση χρειάζεται μόλις 8,4 δευτερόλεπτα για τα 0-100 χλμ./ώρα με την τελική ταχύτητα να περιορίζεται -όπως σε όλα τα Austral- στα 175 χλμ./ώρα.

Τι σημαίνουν όλα αυτά στο δρόμο; Καταρχήν, είναι εντυπωσιακή η συμμετοχικότητα του ηλεκτροκινητήρα στις χαμηλές ταχύτητες. Σε τέτοιο βαθμό που νιώθεις σα να οδηγείς περισσότερο ένα ηλεκτρικό, με την επιτάχυνση να είναι ανάλογα αισθητή. Αν πατήσεις απότομα το γκάζι (ή επιλέξεις το Sport πρόγραμμα), εμπλέκεται και ο τρικύλινδρος που συμμετέχει στην κίνηση του αυτοκινήτου.

Advertisement

Ο ήχος του έχει μια περίεργη τραχύτητα που ωστόσο δεν ενοχλεί στο ελάχιστο, ενώ η παρουσία του είναι περιστασιακή. Η απόδοση της ισχύος είναι γραμμική και συνεχόμενη, δίχως να υπάρχει η «σεβετίλα», όπως σε άλλα υβριδικά. Το 200άρι Austral είναι πραγματικά ένα πολύ ευχάριστο SUV που συνδυάζει χαμηλή κατανάλωση δίχως να αγχώνεσαι κάθε φορά που πατάς απότομα δεξί πεντάλ.

Advertisement

Σημειώστε δε πως τα paddles χρησιμεύουν για την επιλογή της έντασης της ανάκτησης ενέργειας προσομοιώνοντας ένα ήπιο one-pedal. Ταυτόχρονα, το στήσιμο προσφέρει μία ευελιξία ανάλογη ενός hatchback. Χάρη στην ενεργητική τετραδιεύθυνση οι επιτόπιοι ελιγμοί γίνονται παιχνιδάκι, ενώ ταυτόχρονα στις υψηλότερες ταχύτητες βελτιώνεται η κατευθυντικότητα.

Η ανάρτηση είναι ιδανικά ρυθμισμένη ώστε το Austral να στρίβει όπως λίγα SUV, να ταξιδεύει με κορυφαία ποιότητα κύλισης και να προσφέρει καλά επίπεδα άνεσης. Ναι, είναι λίγο σφιχτή, αλλά σε καμία περίπτωση δεν αντιδρά ξερά.

Ανάλογα με το προφίλ οδήγησης το τιμόνι έχει σωστό βάρος και καλή αίσθηση, ενώ αυτό που χρειάζεται συνήθεια και που μπορεί να θεωρηθεί εργονομικά φάουλ είναι η τοποθέτηση του μοχλού επιλογής κίνησης πολύ κοντά στο βραχίονα για τους υαλοκαθαριστήρες.

Όσον αφορά τα υπόλοιπα, λίγο-πολύ τα έχουμε πει στην προηγούμενη δοκιμή μας για το Austral με την ελκυστική εμφάνιση (σ.σ. ξεχωρίζει και από το AUSTRAL-E, πίσω στην πόρτα) που δείχνει ακόμη πιο μπάνικη στο μοντέλο με τη διχρωμία που είχαμε στα χέρια μας.

Εις τα ενδότερα, το ταμπλό σε κερδίζει μονομιάς με το high-tech αέρα του, οι χώροι είναι μεγάλοι και άνετοι, ενώ το πορτμπαγκάζ περιορίζεται στα 430 λίτρα λόγω του υβριδικού συστήματος.

Ολοκληρώνοντας το Austral στην κορυφαία του εκτέλεση είναι μία εξαιρετική πρόταση. Τα 50 χιλιάρικα που ζητά δεν είναι καθόλου λίγα, έστω και με το πλήρες εξοπλιστικά πακέτο της έκδοσης E-Tech.

Παρά ταύτα, το τεχνολογικό υπόβαθρου του γαλλικού SUV με το ίσως καλύτερο -κυρίως από πλευράς οδηγησιμότητας- πλήρως υβριδικό σύστημα της αγοράς.

Τι θα ήθελα να είχε το συγκεκριμένο Austral; Κίνηση και στους πίσω τροχούς…

Τεχνικά Χαρακτηριστικά – Renault Austral E-Tech Full Hybrid 200
Συνδυασμένη απόδοση: 200 PS
Κινητήρας βενζίνης: 1.199 cc
Ισχύς: 131 PS/ 4.500 rpm
Ροπή: 205 Nm/ 1.7500 rpm
Υβριδικό σύστημα: Ηλεκτροκινητήρας 50 kW, μπαταρία 2 kWh
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο τύπου CVT
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 8,4 sec
Τελική ταχύτητα: 175 km/h
Μέση κατανάλωση εργοστασιακή/ δοκιμής (/100 km): 4,7/ 6,8 lt
Εκπομπές CO2: 106 gr/km (WLTP)
Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 4.510 x 1.843 x 1.618 mm
Μεταξόνιο: 2.667 mm
Βάρος: 1.592 kg
Χώρος αποσκευών: 430-555 lt
Τιμή από 49.700 ευρώ


ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Δοκιμή: Lexus RX 500h F Sport Performance
Δοκιμή: Peugeot 408 1.2 PureTech EAT8
Δοκιμή: Renault Austral 1.3 Mild Hybrid 160