Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: Mercedes EQC 400 4Matic

Ελλάδα 15:15
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Δοκιμή: Mercedes EQC 400 4Matic

ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: Mercedes EQC 400 4Matic

ΔΟΚΙΜΕΣ

Η πρώτη αμιγώς ηλεκτρική Mercedes στην ιστορία είναι ένα πολυτελές SUV, γεμάτο τεχνολογία και με όλα τα πλεονεκτήματα άνεσης, ασφάλειας και πολυτέλειας που χαρακτηρίζουν τα κορυφαία δημιουργήματα της μάρκας με το αστέρι.

Advertisement
Advertisement

Έφθασε η στιγμή για τη Mercedes να λανσάρει στην αγορά το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο της ιστορίας της. Όχι μόνο η «μαμά» Daimler, η οποία άλλωστε μέσω της smart έχει εδώ και χρόνια προσφέρει ηλεκτρική έκδοση του λιλιπούτειου fortwo, αλλά η ίδια η Mercedes. Και αυτό έχει τη σημασία του.

Κυρίως επειδή δείχνει ξεκάθαρα πλέον το προς που θα κινηθεί η μάρκα από εδώ και πέρα –άλλωστε αναμένουμε τα επόμενα χρόνια έναν… καταιγισμό νέων ηλεκτρικών μοντέλων– αλλά και επιπλέον, επειδή κάθε νέο που μας φέρνει η εταιρεία έχει –πώς να το κάνουμε άλλωστε;– τη δική του βαρύτητα για την αυτοκίνηση.

Advertisement
Advertisement

«Mercedes EQC» λοιπόν, και μόνο από το όνομα η γερμανική μάρκα μας εισάγει στη νέα εποχή ονομάτων των ηλεκτρικών της μοντέλων. Από εδώ και πέρα κάθε νέα ηλεκτρική Mercedes θα συνοδεύεται στην ονομασία της από τα γράμματα EQ και το αμέσως μετά γράμμα θα καθορίζει και το μέγεθός της. Στην EQC για παράδειγμα το «C» ορίζει τη μεσαία κατηγορία (των SUV) στην οποία τοποθετείται το αυτοκίνητο, ενώ αναμένεται να ακολουθήσουν η EQA στη μικρομεσαία κατηγορία, η EQE στη μεγάλη κατηγορία και η EQS, η ναυαρχίδα των ηλεκτρικών της Mercedes.

Αμάξωμα με καθαρές, αεροδυναμικές γραμμές

Advertisement

Γυρνώντας στην EQC, θα πρέπει να ασχοληθούμε αρχικά με την εμφάνισή της. Το αμάξωμα των 4,761 μέτρων φέρει λείες, καθαρές γραμμές με πολλές καμπύλες, οι οποίες αμβλύνουν τις αεροδυναμικά επιβαρυντικές γωνίες. Ειδικά για τον αεροδυναμικό συντελεστή, αυτός έχει κατέβει στο cd: 0,29, ενώ πέφτει στο 0,28 με την προσθήκη των έξτρα 19 ιντσών αεροδυναμικών ζαντών και των ειδικών αλουμινένιων σκαλοπατιών ή ακόμη και στο 0,27 με την προσθήκη του AMG Line εξωτερικού πακέτου. Ωστόσο, πιο εντυπωσιακά είναι μεμονωμένα τμήματα της EQC, όπως για παράδειγμα το εμπρόσθιο μεγάλο μαύρο πάνελ που ενσωματώνει όλη τη γρίλια και τα αντίστοιχα φώτα. Χαρακτηριστικό στοιχείο του αποτελεί η λεπτή οριζόντια λωρίδα φώτων που συνδέει τους προβολείς και δημιουργεί ένα εντυπωσιακό οπτικό αποτέλεσμα ιδίως τη νύχτα. Αντίστοιχο –και μεγαλύτερο– οπτικό τρικ δημιουργείται και στο πίσω μέρος, με την οριζόντια κόκκινη λωρίδα των φώτων που συνδέει τα πίσω φωτιστικά σώματα. Όμορφες είναι και οι μπλε «οικολογικές» ενθέσεις στα εμπρόσθια φώτα, αλλά και στα πλαϊνά «EQC» λογότυπα του αυτοκινήτου.

Πολυτελές και τεχνολογικά προηγμένο εσωτερικό

Advertisement

Στο εσωτερικό της Mercedes EQC συναντούμε μια hi-tech εικόνα, αλλά και πολυτέλεια η οποία αγγίζει αυτή των ακριβότερων δημιουργημάτων της γερμανικής μάρκας. Φυσικά, το βλέμμα κλέβουν με την πρώτη ματιά οι δύο ευκρινέστατες κάθετες οθόνες για τον πίνακα οργάνων και το σύστημα πολυμέσων MBUX (10,25 ιντσών η κάθε μια), που προβάλλουν μια πληθώρα πληροφοριών στον οδηγό του αυτοκινήτου. Το ταμπλό ακολουθεί μια καμπυλόγραμμη και «απαλή» σχεδίαση, αντίστοιχη με αυτή του αμαξώματος, ενσωματώνοντας παράλληλα σημεία μοναδικής σχεδίασης στη γκάμα της Mercedes. Κάποια από αυτά είναι οι μεταλλικές οριζόντιες γραμμές στις δύο άκρες του πάνελ των οθονών, στο «περβάζι» κάτω από το μπροστινό τζάμι και στην αρχή του πλαϊνού των θυρών, που θυμίζουν high-end ενισχυτές ήχου, αλλά και οι «χάλκινες» πτέρυγες των λεπτών αεραγωγών.

Advertisement

Φυσικά, δεν λείπουν στοιχεία που έχουμε δει και σε άλλες Mercedes όπως π.χ. το περίφημο touchpad στο τούνελ της κονσόλας για το χειρισμό του συστήματος πολυμέσων (ο χειρισμός γίνεται επίσης από τα χειριστήρια και με διακόπτες αφής στο τιμόνι ή και με προηγμένες φωνητικές εντολές), αλλά και το λεπτό πάνελ των διακοπτών αεροπορικού τύπου κάτω από τους κεντρικούς αεραγωγούς. Ο οδηγός κάθεται ψηλά, σε ένα κάθισμα που προσφέρει ισόποσα καλή άνεση και πλευρική στήριξη. Ποιοτικά, η EQC «ντύνεται» με υλικά από τα πιο ποιοτικά που έχουμε δει προσφάτως σε Mercedes, όπως π.χ. είναι το παχύ μαλακό υλικό που καλύπτει το μεγαλύτερο μέρος του ταμπλό, αλλά και οι μεγάλης έκτασης αλουμινένιες πλαϊνές επενδύσεις. Αντίστοιχα υψηλής ποιότητας δέρματα συναντούμε και στα καθίσματα, αλλά και σε μια σειρά από άλλα τμήματα του εσωτερικού, τονίζοντας ακόμη περισσότερο την εσωτερική πολυτέλεια.

Πολύ καλοί διαθέσιμοι χώροι

Στο εσωτερικό της η νέα Mercedes EQC προσφέρει πολύ καλή ευρυχωρία για έως και 5 ενήλικες επιβάτες. Λόγω της τοποθέτησης της μπαταρίας κάτω από τα πίσω καθίσματα οι επιβάτες κάθονται λίγο ψηλά, ωστόσο ο χώρος για τα κεφάλια τους παραμένει αρκετός, ακόμη και εάν αυτοί ξεπερνούν το μέσο ύψος. Πολύ μεγάλος είναι ο χώρος για τα γόνατά τους. Το πορτ-μπαγκάζ από την πλευρά του έχει βάθος όμως χάνει σε ύψος. Ακόμη και έτσι, τα 500 λίτρα χωρητικότητας καλύπτουν και με το παραπάνω τις απαιτούμενες ανάγκες.

Full electric!

Για την κίνηση της Mercedes EQC οι άνθρωποι της γερμανικής μάρκας εξέλιξαν ένα εντελώς νέο ηλεκτρικό σύστημα. Αυτό χρησιμοποιεί 2 ηλεκτροκινητήρες, έναν τοποθετημένο πάνω από κάθε άξονα του αυτοκινήτου, ένα αυτόματο «κιβώτιο» 1 σχέσεως, αλλά και μια μπαταρία ιόντων-λιθίου εξελιγμένη in-house από την εταιρεία. Η συνδυαστική ισχύς των δύο κινητήρων είναι 408 ίπποι και η μέγιστη ροπή 760 Nm, με τη χωρητικότητας της μπαταρίας που τους τροφοδοτεί να φθάνει τις 80 kWh. Σύμφωνα πάντα με τη Mercedes, ο εμπρόσθιος ηλεκτροκινητήρας προσφέρει την κύρια δύναμή του στις χαμηλές και τις μεσαίες στροφές, με τον πίσω να μπαίνει στο «παιχνίδι» κάθε φορά που απαιτείται έξτρα δύναμη (και πρόσφυση, ώστε να δημιουργήσει μια οικολογική τετρακίνηση). Φυσικά σε κάθε φάση επιβράδυνσης υπάρχει σύστημα ανάκτησης ενέργειας, η εμπλοκή του οποίου μπορεί να καθοριστεί μέσω των paddles πίσω από το τιμόνι, επιτρέποντας ακόμη και την πλήρη στάση του αυτοκινήτου χωρίς τη χρήση του φρένου στο ανώτερο στάδιο επιλογής. Επιπλέον όλων των παραπάνω υπάρχουν 5 προγράμματα οδήγησης (Comfort, Eco, Max Range, Sport, Individual), που καθορίζουν τη λειτουργία του μοτέρ και του κιβωτίου ανάλογα με τον τρόπο που θέλει ο οδηγός να κινηθεί.

Στην πράξη, αυτό που εντυπωσιάζει είναι η αμεσότητα στην παροχή της δύναμης και της ροπής, με τις επιταχύνσεις να γίνονται με χαρακτηριστική ευκολία. Ιδίως η από στάση επιτάχυνση είναι πραγματικά εκρηκτική, με την EQC να εκτοξεύεται από τα 0 km/h, ώστε τελικά να φθάσει να επιτύχει ένα 0-100 km/h σε μόνο 5.1 sec. Ένα άλλο στοιχείο που εντυπωσιάζει οδηγό και επιβάτες είναι η εξαιρετική ηχομόνωση του θαλάμου των επιβατών, με την EQC κυριολεκτικά να σφραγίζει όταν κλείνουν οι πόρτες (και ανεβαίνουν τα παχιά και βαριά τζάμια), απομονώνοντας εντυπωσιακά τους επιβαίνοντες από οποιονδήποτε εξωτερικό θόρυβο. Σε ό,τι αφορά στην αυτονομία της, εδώ η Mercedes ανακοινώνει ότι με μια πλήρη φόρτιση η EQC μπορεί να διανύσει έως και 416 km κατά τον κύκλο μέτρησης WLTP. Στην πράξη και με τη χρήση κυρίως του προγράμματος Comfort για να κρατούμε τον κλιματισμό και σε μη «οικολογική» λειτουργία λόγω των ζεστών ημερών του ηλίου, καταγράψαμε μια αυτονομία 316 km κινούμενοι σε πόλη και εθνική. Βέβαια, η χρήση του Eco ή του Max Range μπορεί να αυξήσει αυτό το νούμερο, από την άλλη πλευρά η χρήση του αυτοκινήτου περισσότερο στην εθνική και με βαρύ… δεξί πόδι επιβαρύνει την κατανάλωση ρεύματος και μειώνει την αυτονομία. Σε κάθε περίπτωση πάντως μια αυτονομία κοντά στα 300 km μπορεί με ευκολία να επιτευχθεί. Τέλος, σε ό,τι αφορά στους χρόνους φόρτισης, αυτοί εξαρτώνται από τον τύπο του φορτιστή που θα επιλεχθεί. Για παράδειγμα σε έναν οικιακό φορτιστή (wallbox) 7.4 kW η EQC απαιτεί περί τις 11 ώρες για να «γεμίσει», σε ένα wallbox 11 kWh σε 7 ½ ώρες και σε ένα wallbox 22 kWh σε 4 ώρες.

Εντυπωσιάζει σε άνεση και ποιότητα κύλισης

Ένα από τα πιο εντυπωσιακά στοιχεία της υπόστασης της Mercedes EQC είναι αν μη τι άλλο η συμπεριφορά της στο δρόμο. Και ειδικά η επίδοσή της στο πεδίο της άνεσης και της ποιότητας κύλισης. Δύο τομείς οι οποίοι είναι πολύ κρίσιμοι και συχνά, αποτελούν τον κύριο λόγο αγοράς για αυτούς που αποφασίζουν να δαπανήσουν ένα σεβαστό ποσό σε ένα μεγάλο και πολυτελές αυτοκίνητο. Εδώ λοιπόν η EQC δεν κάνει κανένα συμβιβασμό. Και αυτό, οδηγός και επιβάτες το αντιλαμβάνονται από τα πρώτα χιλιόμετρα με τα οποία θα διανύσουν με το αυτοκίνητο. Είναι λοιπόν τόσο αποτελεσματική η λειτουργία της ανάρτησης, που πραγματικά ισοπεδώνει κάθε ανωμαλία της ασφάλτου, τόσο προσεγμένη η ηχομόνωση και τόσο σωστά δομημένη η αεροδυναμική (του μη σεντάν αμαξώματος), ώστε τελικά η νέα EQC στο δρόμο να εμφανίζει πραγματικά κορυφαία επίπεδα άνεσης και ποιότητας κύλισης. Κάποιες μικροενοχλήσεις ακουστικές από το αναρτώμενο αυξημένο βάρος που πρέπει να διαχειριστεί η ανάρτηση όταν κάποιος τροχός πατήσει πάνω σε μια έντονη λακκούβα, είναι μάλλον ενδεικτικές της γενικότερης ησυχίας και ηρεμίας που επικρατεί στο εσωτερικό του αυτοκινήτου. Φυσικά, στην καλή άσφαλτο της εθνικής, η EQC ρέει ανεμπόδιστα και ρολάρει σχεδόν αθόρυβα, εντυπωσιάζοντας τους επιβάτες της. Σε ένα δρόμο με στροφές τώρα, η ηλεκτρική Mercedes στρίβει με πειθώ, εμφανίζει υψηλότατα περιθώρια πρόσφυσης και έχει λιγότερες κλίσεις από αυτές που περιμένεις. Το αυξημένο βάρος των 2,5 τόνων θα φανεί μόνο σε πολύ οριακές καταστάσεις και δεν θα επηρεάσει τον γενικότερο συγκροτημένο χαρακτήρα του αυτοκίνητο. Συνολικά, η EQC στο δρόμο θα ικανοποιήσει απόλυτα τον αγοραστή της, προσφέροντάς του άνεση και ποιότητα κύλισης πολύ υψηλού επιπέδου, αλλά και επιπλέον κορυφαία ασφάλεια αντίστοιχη αυτής που παρέχει η Mercedes στα ανώτερα δημιουργήματά της.

Συμπέρασμα

Η πρώτη ηλεκτρική Mercedes στην ιστορία είναι ένα εξαιρετικό αυτοκίνητο, με υπέρ-υψηλές επιδόσεις σε ποιότητα, άνεση και ασφάλεια. Η αυτονομία βρίσκεται μέσα στο πνεύμα της εποχής και δεν αποτελεί πρόβλημα για όποιον επιλέξει να τη φορτίζει σπίτι του. Στο ταξίδι και εν αναμονή της πλήρωσης της εθνικής οδού με φορτιστές DC, όπως σε όλα τα μεγάλα ηλεκτρικά έτσι και στην EQC θα απαιτηθεί σοφή χάραξη της διαδρομής για να συνδυαστούν οι απαιτούμενες φορτίσεις μέχρι και το τέλος της διαδρομής.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

Συνδυαστική ισχύς ηλεκτροκινητήρων: 408 PS
Συνδυαστική ροπή ηλεκτροκινητήρων: 760 Nm
Χωρητικότητα μπαταρίας: 80 kWh
Μετάδοση: Στους τέσσερις τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο 1 σχέσεως
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 5.1 sec
Τελική ταχύτητα: 180 km/h
Μεικτή κατανάλωση: 22,4 kWh/100 km (εργοστασιακή τιμή WLTP)
Αυτονομία με μια φόρτιση: Έως 416 km (εργοστασιακή τιμή WLTP)
Εκπομπές CO2: 0 gr/km
Τέλη κυκλοφορίας: 0,0 €
Βάρος: 2.495 kg
Διαστάσεις (Μ/Π/Υ): 4.761/1.884/1.623 mm
Μεταξόνιο: 2.873 mm
Χώρος αποσκευών: 500 lt
Τιμή: 82.000€

Διαβάστε επίσης:

Mercedes S-Class: Με νέο E-Active Body Control

Στην Ελλάδα η αρχική Mercedes GLA 180 Auto (τιμές)